View Full Version : 7 januari 2002 , "last SAS DC-9-41 service"
För 9 år sedan idag , 7 januari 2002 , flög SAS för sista gången DC-9 classic i trafik. Hans Jakobsson ger en fin tillbakablick på den 35-åriga epoken och hur DC-9 kom till SAS. Se Hans blogg, http://viking256.se/ , för att ta del av hela historien !
.. og det kan også nevnes at Delta's seks siste DC-9-41'ere fløy sine siste revenue flights 30. og 31.12. De er nå alle ferget ned til Skyteams bakhage (SFB) for opphugging. De er alle eks-SAS maskiner.
Hva med noen bilder, frk Larsen?
.. og det kan også nevnes at Delta's seks siste DC-9-41'ere fløy sine siste revenue flights 30. og 31.12. De er nå alle ferget ned til Skyteams bakhage (SFB) for opphugging.
Kan du bekräfta att de sex var N751NW/N752NW/N755NW/N760NW/N762NW/ N763NW ? Det var väl ingen -41 som hann att få Delta colours och/eller titles ?
Her er fem av de seks fotografert på SFB. Den sjette ble også omtalt som 'rødhale'.
http://www.airliners.net/uf/view.file?id=84602&filename=phpgCj42Y.jpeg
Kan bekrefte de seks fra denne tråden på a.net.
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5026173/
OK, så bara "rödhale" , hade varit trevligt med en -41 i DL c/s
Her er mitt siste møte med en DC-9-41 .. N760NW/ex SE-DBT på Newark i juni.
http://www.enfb.net/Flybilder/100617_EWR/11.jpg
Skal prøve å få tatt noen bilder, MOW. Det står en haug med dem lettere henslengt på området. Det er en DC-10'er som også står her, og for to uker siden var det en DC-8'er innom.
Men FAA er visst ikke så begeistret for at vi tar bilder av annet enn skolens materiale, men jeg skal få sneket meg til noe når vi taxer på Bravo ;) Grei utsikt til bakgården derifra.
Herlig bilde av SE-DBT "Agne Viking", det var min favoritt 9'er i alle år! Flott bloggreportasje var det også i linken lenger opp...
Fellowship
11-01-2011, 23:43
Ja nå skjønner jeg hvor gammel jeg har blitt... Da jeg begynte å følge med for alvor, hadde vel SAS fått sine første 10 DC-9-41 omtrent.. og nå er det ingen som flyr lenger.
Det betyr vel at det ikke finnes noen flydyktige DC-9-41 i det hele tatt lenger?
dvs de siste som er satt på bakken er kanskje fortsatt flydyktige, men ikke økonomiske lenger..
takk for postingen her, og takk til et flott fly!