View Full Version : 10 SK flighter på samme dag! Anyone?
Bizflyer
07-01-2011, 13:14
Det var noe snakk her om at man enkelt kunne samle seg opp noen leg's ved å fly litt innenriks i DK. Kan jo være aktuelt for noen som mangler noen turer for å oppnå gullkort f.eks.
Jeg gjorde derfor en sjekk for moro skyld, og den ser slik ut:
Fredag 11 mars:
Dagen starter i Aalborg
AAL - CPH 0620 - 0705 kr 254
CPH - AAR 0800 - 0835 kr 227
AAR - CPH 0905 - 0940 kr 262 deretter en ufrivillig 3 timer frokostpause
CPH - AAR 1235 - 1310 kr 227
AAR - CPH 1340 - 1415 kr 262
CPH - AAR 1450 - 1525 kr 537
AAR - CPH 1555 - 1630 kr 262
CPH - AAL 1735 - 1820 kr 254
AAL - CPH 1905 - 1955 kr 497
CPH - AAL 2030 - 2145 kr 227
Totalt 10 SK flighter til den nette sum av NOK 3 009,-
Vil man presse den litt, kan man jo i frokostpausen legge inn
CPH - AAL 0940 - 1025 kr 242
AAL - CPH 1055 - 1140 kr 309
Da blir det 12 SK flighter til den nette sum av NOK 3 560,-. Men så var det om inngående flight var 10 min før tiden da??
Noen som føler seg kallet til en slik marathon??:fly
BF:cool2
Gi meg 50% studentrabatt, så lett :) Gull/sølv/bonuspoeng kan noen andre få..... :p
Twin Otter
07-01-2011, 14:10
Bra opplegg det der Biz! Hadde jeg hatt en ekstra slump med penger i lomma og en snill kone så skulle jeg gjerne vært med! Men hadde det ikke vært mer praktisk med å starte dagen i CPH?
I teorien må man jo komme seg ned til DK før man starter på Marathon'en da.
Molinari
07-01-2011, 14:11
Litt avhengig av hvor nærme gullkortet jeg kommer, så ja jeg kan nok være med - men må vente til april med mine reiser. Jeg har tenkt akkurat samme løsning som deg. Jeg har muligens muligheten for å fly LX t/r OSL-NCE for 4200 på C, som jeg tror gir 8000 poeng - nok til å få meg innenfor......
Må da være mye hyggeligere å ta med reisekamerat T på en "billigbiz-tur" til BKK
Enig, men her er det vel regelen om antall flyvninger som kommer inn.
FlightDeck
07-01-2011, 15:51
haha ... for et opplegg! Må være veldig flaut å møte på det samme personellet om bord på flight etter flight.
Blackhawk
07-01-2011, 16:07
He he, ja det hørtes i allefall rimelig slitsomt ut - man får
i allefall fløyet CRJ-900 hos SAS så det holder (og vel så det).
De som virkelig har lyst på høyere status på sitt EB-kort, kan
jo sette av ett par dager til dette - så er i allefall sølvkortet
fikset; men dette er nok helt for de spesielt interesserte ja;
i alle fall 20 til 30 flyvninger.
Bizflyer
07-01-2011, 16:35
Må da være mye hyggeligere å ta med reisekamerat T på en "billigbiz-tur" til BKK
Absolutt!!
haha ... for et opplegg! Må være veldig flaut å møte på det samme personellet om bord på flight etter flight.
Ja, det kan du si. Men man trenger jo bare 4 dager på rad med et slikt opplegg for å sikre kortet!:lol: Tror man hadde vært kraftig lei da i såfall.
Tanken var vel mer om Man stod der og manglet 10 turer på gull når perioden endte seg slutten, kunne man jo ha vurdert det. Men flyr man ellers ingenting i året, har man jo ikke bruk for gullkort heller.
Men det var jo litt moro å gjøre øvelsen, for å se hvordan det kunne la seg gjøre!;)
BF:cool2
Dag Viking
07-01-2011, 17:34
Jeg har booket en del billigturer første to ukene etter at kvalifiseringsperioden starter. Penger spart på taxfree og gratis diners/mastercard dekker omtrent prisene på billetten. Skal reise en del senere i år, og da vil jeg være gull på forhånd. Gullkortet gjelder da nesten to år.
Mine reiser er ikke bare frem og tilbake i Danmark, men også en del opp og ned til Køben.
Jeg gidder ikke bruke hele dager på det.
Det blir helt sikkert kjedelig, men man har jo pc og en bok! Blir man lei og ikke gidder mer, eller snøen laver ned og man heller vil dra på ski, kan man bare avbestille og få tilbake nesten hele beløpet, siden skatter og avgifter utgjør 80-90% av prisen. Det er kun ukedager jeg har bestilt turer, i helgene har man andre planer.
Forresten noen som vet hvordan det er i AAL og AAR, må man ut av sikker sone mellom hver flight, evt klarere toll?
Tommy777
07-01-2011, 18:31
Skandinavisk Mileage Run. Herlig !
Dag Viking
07-01-2011, 18:33
Evt segment-run.
Forresten noen som vet hvordan det er i AAL og AAR, må man ut av sikker sone mellom hver flight, evt klarere toll?
Ja, du kommer ud af sikker sone i både AAL og AAR ved ankomst. Men det tager ikke mange minutter at komme airside igen !
Hermann SF
07-01-2011, 22:44
Tenkte på det samme, og har selv vurdert noen sånne merkelige turer før, men har konkludert med at det rett og slett ville blitt for dumt :lol:
Men dersom man mangler poeng kan det nok være greit å ta seg noen shuttleturer mellom to steder.
Dumt, hvorfor det? Møtte samme crew flere ganger i løpet av én uke når vi reiste Norge Rundt - det var alt annet enn rart. Det var hyggelig, man ble kjent med dem (gitt at man nå var interessert fra begge sider, ikke alltid at man "har lyst" å bli kjent med noen hverken på tur eller på jobb) og hadde det hyggelig. Med mindre man oppfører seg som ei ræv så har man da ingen grunn til å synes det er flaut å reise?
Hermann SF
08-01-2011, 00:17
Dumt, hvorfor det? Møtte samme crew flere ganger i løpet av én uke når vi reiste Norge Rundt - det var alt annet enn rart. Det var hyggelig, man ble kjent med dem (gitt at man nå var interessert fra begge sider, ikke alltid at man "har lyst" å bli kjent med noen hverken på tur eller på jobb) og hadde det hyggelig. Med mindre man oppfører seg som ei ræv så har man da ingen grunn til å synes det er flaut å reise?
Hehe, den Norge-Rundt-billetten blir jo litt annerledes. Men å fly fram og tilbake på en helt død strekning virker litt sånn, ja, men det er jo opp til hver enkelt:)