View Full Version : Flere Airbus har problemer...
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article461618.ece
Dag Viking
23-09-2005, 08:33
Per dags dato finnes det 2.500 Airbus A320 i trafikken rundt om i verden.
En veldig imponerende påstad fra nettavisen. Bare ca 1100 for høyt i forhold til det riktige tallet
Originally posted by Dag Viking
Per dags dato finnes det 2.500 Airbus A320 i trafikken rundt om i verden.
En veldig imponerende påstad fra nettavisen. Bare ca 1100 for høyt i forhold til det riktige tallet
Dag, du får gi dem litt slakk - A318+A319+A320+A321 = rundt 2500
Dag Viking
23-09-2005, 08:53
Jeg vet det. Men da burde de klare å skrive A320-familien. Skal man opplyse folket så bør man klare å ordlegge seg såpass
Originally posted by Dag Viking
Jeg vet det. Men da burde de klare å skrive A320-familien. Skal man opplyse folket så bør man klare å ordlegge seg såpass
Det er mulig jeg heller bensin på bålet nå, men dette er lite interessant for den gemene hopen. A318/A319/A320/A321 er ett fett for Hansen og Jensen, som er massemedias primære mål. Det er greit å skulle "ta" Nettavisen når de skriver noe som er direkte feil, men dette blir flisespikkeri.
Men for å komme tilbakke til saken, dette er ikke bra: "Ifølge AP har det vært minst syv tilfeller hvor fremre landingshjul har blitt stående sidelengs under ladning"
Regner med at Airbus setter seg ned og ser på dette litt nøyere etter at halve verden har sett det på TV.
Laurenz
Synes det ofte er Airbus A320 familien en ser på trynet etter at nesehjulet har kollapset under taksing. Er det generelt ett dårlig design på nesehjulet?
Jeg nevner bare:
http://www.airliners.net/open.file/275247/L/
http://www.airliners.net/open.file/483502/L/
http://www.airliners.net/open.file/288408/L/
Synderen
http://www.airliners.net/open.file/734078/L/
....Airbus maa sette seg ned aa se paa dette paa nytt, etter de foerste tilfellene anbefalte Airbus aa bytte ut en del, senere ble det oppgradert til obligatorisk. Men JetBlue maskinen hadde den nye delen....saa det er vel tilbake til tegnebordet for Airbus...Satt 4 timer i JetBlues JFK Terminal i gaar ettermiddag, og saa vel landingen i LAX rundt 40 ganger paa TV Skjermene.....
Eller kanskje det er Messier-Dowty som må finne en forbedring siden de er totalleverandør av understellet til A320-familien?
Nå kan det se ut til at Boeing også får problemer, siden Messier-Dowty er ansvarlig for 787-understellet :love
Originally posted by LN-AFG
Synes det ofte er Airbus A320 familien en ser på trynet etter at nesehjulet har kollapset under taksing. Er det generelt ett dårlig design på nesehjulet?
Det kan se ut som om Airbus har to problemer her. JetBlue-landingen førte ikke til kollaps på nesehjulet, så det kan tyde på at dette og kollapsene er to forskjellige feil. I så fall bør Airbus i samarbeid med Messier-Dowty sette seg ned og tegne enda litt mer.
Ellers tipper jeg Messier-Dowty ikke går i den samme fella med 787. :spin: