PDA

View Full Version : Delta til CPH! (Nu officielt)

PP
21-09-2005, 16:48
Reuters har i dag udsendt en meddelelse med følgende ordlyd:

KBHL får ny kunde med direkte rute til USA
21-09-2005 - 15:08

Københavns Lufthavne har fået en ny kunde, der flyver direkte til USA. Det oplyser lufthavnen, der først torsdag vil oplyse den nye kundes identitet på et pressemøde.

Bliver dejligt med et US selskab på CPH og tilmed en ny destination... :spin: :spin: :spin:

LN-AFG
21-09-2005, 18:42
Delta Offers Customers New U.S. - Scandinavia Link with Daily Service to Denmark as Part of Ongoing International Expansion
Wednesday September 21, 12:00 pm ET
The Number one U.S. airline across the Atlantic will offer customers non-stop flights between Atlanta and Copenhagen in April 2006

http://biz.yahoo.com/pz/050921/86440.html

CK
21-09-2005, 20:30
Spennende!!! Til Lykke CPH!

DY
21-09-2005, 20:47
Kjempebra at det kommer en ny nonstopdestinasjon til Skandinavia...og med den en et nytt flyselskap :)

Henrik
21-09-2005, 22:11
Ojdå. Det var tråkigt att höra. Det är ju fel land och fel flygplats! (Sorry, kunde inte låta bli!)

EB
21-09-2005, 22:14
Enda et bonusprogram å spare opp poeng i...

LN-KOG
21-09-2005, 22:21
Jeg har flydd Delta. Jeg skal ikke gjøre det igjen hvis jeg kan unngå det.

Dag Viking
21-09-2005, 22:58
Originally posted by LN-KOG
Jeg har flydd Delta. Jeg skal ikke gjøre det igjen hvis jeg kan unngå det.

Jeg har flydd Delta. Jeg gjør det gjerne igjen, så lenge det er T7. 767 som jeg antar kommer til CPH frister derimot ikke i det hele tatt.

PP
21-09-2005, 23:17
Ja det skulle blive 767-300 på ATL-CPH - T7 er vist lige en tand for stor til den rute! Men det kan jo ændre sig... ;)

jikswoboB
21-09-2005, 23:28
Det här med DL till CPH smäller högre än när CO drog igång EWR-ARN. ATL som helt ny destination är roligare än EWR och 767>757. CO var iofs ett helt nytt bolag för Arlanda då dom började flyga hit.

Är det inte Delta som har rätt få 777:or? I så fall lär det ju dröja till den dagen den dimper ner på Kastrup.

Dag Viking
21-09-2005, 23:34
De har 8. Og CPH kommer aldri til å få en av de.

PP
22-09-2005, 11:13
Originally posted by Dag Viking
De har 8. Og CPH kommer aldri til å få en av de.

Det har du nok fuldstændigt ret i - jeg kan dog også leve med deres 767's :) (og nu tænker jeg ikke så meget på at flyve med dem)

PP
22-09-2005, 13:26
Standby (www.standby.dk) har nu mere om sagen i deres middagsudgave. Ikke så meget nyt men lidt er der at hente:

Delta regner for øjeblikket med at benytte en Boeing 767-300 til ruten, men det er muligt, at denne beslutning ændres på et senere tidspunkt."

En 757 har vel ikke rækkevide til ATL-CPH nonstop?

"Delta kunne heller ikke fortælle meget om prissætningen på den nye rute, bortset fra at man er ”vant til hård konkurrence hjemmefra” og et løfte om at blive på ruten, selvom det kan blive hårdt i begyndelsen. Selskabet vil satse på at få fødet passagerer ind til den nye rute fra andre skandinaviske byer som Stockholm, Gøteborg og Oslo, men det blev på pressemødet ikke klart, hvilke flyselskaber man vil benytte til disse feeder-transporter."

Ja hvem er mulighederne for feed ind CPH - interline aftale med SAS?

CK
22-09-2005, 14:13
meg bekjent har SAS interlineavtale med DL

TheDane
22-09-2005, 14:23
Selvom det helt sikkert bliver en B767-300ER som skal bruges på denne rute og selvom en B777 sikkert ikke bliver aktuelt. Så kunne man jo evt. lidt senere hvis ruten bliver en succes håbe på en B767-400ER. Dem har Delta vel nogle stykker af?

The Ticketor
22-09-2005, 14:25
Interline er jo greit, men det må vel en SPA til for å gi noen gode priser. Og SK er jo ikke alltid så glade i å lage SPA-avtaler alle ganger...

Dag Viking
22-09-2005, 17:01
Originally posted by TheDane
Selvom det helt sikkert bliver en B767-300ER som skal bruges på denne rute og selvom en B777 sikkert ikke bliver aktuelt. Så kunne man jo evt. lidt senere hvis ruten bliver en succes håbe på en B767-400ER. Dem har Delta vel nogle stykker af?

Delta har en del -400, men de er i domestic config, dvs med 1.kl seter med en pitch på ca 40". Flyene blir brukt til kortere turer, ingen går over atlanteren

LN-MOW
23-09-2005, 17:12
Originally posted by Henrik
Ojdå. Det var tråkigt att höra. Det är ju fel land och fel flygplats! (Sorry, kunde inte låta bli!)

;) Vaer taalmodig ....

Gledelig med en Skandinaviarute herfra!! Kanskje ta en tur og kombinere med Danskebaaten? Lillegutten hadde sikkert syntes det var morro.

Naar DL spesifikt snakker om feed fra resten av Skandinavia, mistenker jeg at de har mer paa lur enn ren interlining fra SAS. Da snakker vi codeshare. Kanskje paa tide at SAS dropper Star og gaar inn i SkyTeam?? :D
CK - dropp ballen i HQ!

EB
23-09-2005, 17:29
Why? For tiden sliter vel SkyTeam mer enn Star...(...i allefall i USA!)

PP
21-04-2006, 11:00
Så er der kun få dage indtil Delta igen blive online på CPH fra d. 2 maj.

I den forbindelse er Delta gået aktivt ind i at promovere deres tilbagekomst til CPH - reklamer i de danske dagblade samt et større reklame fremstød på Københavns Hovedbanegård, hvor der i disse dage er opstillet en model af en flykabine med minigolf, konkurrencer, severing af morgenmad, vinsmagning m.v. Det skal nok vække opmærksomhed hos hr. og fru. Danmark der kommer forbi banegården...

Flyselskab viser flaget - på Københavns Hovedbanegård (http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=7188)

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=18653&cHash=1c431fa74c

Synes også jeg læste at Delta på I-95 i Atlanta har en stor billboard reklame for den nye rute med følgende tekst "The Big Danish - Copenhagen Daily". Det må LN-MOW kunne bekræfte :)

Så mens Delta går en masse for at promovere deres nye rute, så hverken ser og eller hører vi ret meget til Continental hernede...

LN-MOW
21-04-2006, 11:47
Originally posted by PP

Synes også jeg læste at Delta på I-95 i Atlanta har en stor billboard reklame for den nye rute med følgende tekst "The Big Danish - Copenhagen Daily". Det må LN-MOW kunne bekræfte :)

Vi har ingen I-95 i Atlanta ....... ;)

Jeg har ikke sett den, men DL har en del boards rundt flyplassen. Jeg kommer imidlertid som regel inn 'bakveien' Camp Creek Parkway fra I-285 ...

PP
21-04-2006, 12:02
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by PP

Vi har ingen I-95 i Atlanta ....... ;)

Detalje - det viser sig at det vist nok er på I-95 i florida at denne billborad er set - men mon ikke også den så er der et eller andet sted i Atlanta?

PP
21-04-2006, 13:31
Standby.dk skriver videre i dag at salget på Delta ruten går godt til destinationer som Orlando, Miami, San Juan og Mexico. Derudover vil man yderligere forsøge at øge salget gennem den nuværende markedskampagne der vil blive yderligere intensiveret i de kommende dage.

Positivt at Delta gør en relativ stor indsats for at sikre at denne rute bliver en succes. Den helt store udfordring kommer dog nok først for dem når de til vinter skal fylde en 767 dagligt til ATL.

Fra standby.dk:

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=18667&cHash=526d5d6c81

litt-amatør
21-04-2006, 14:06
Kan ikke forstå hvordan denne skal greie seg særlig til vinteren, men ville tro at det gikk tregt allerede til sommeren. Har man fått noen strategi på å få pax fra andre danske byer, Gøteborg eller Oslo? SAS er vel ikke hjelpsomme her (forståelig nok).

Hvordan går det forresten med US Airways sin rute til ARN fra Philadelphia. Er denne kommet igang? Og hvordan ser belegget ut i så fall?

LN-MOW
21-04-2006, 15:02
Originally posted by PP

Detalje - det viser sig at det vist nok er på I-95 i florida at denne billborad er set - men mon ikke også den så er der et eller andet sted i Atlanta?

Har ikke sett den, men som sagt, kommer jeg mest inn bakveien. Det danske flagget er imidlertid observert foran terminalen.

Dag Johnsen
21-04-2006, 17:55
PP Ja det er mye skriveri fra Delta om dagen og jeg vet ikke hvor vi står enda, men her er et utdrag fra en artikkel i New York.

[Most nonstops from New York to Europe? It ain’t Delta

CO launched a new advertisement in New York City to set the record straight on a recent claim by Delta Air Lines (DL) regarding its trans-Atlantic service. The DL ads claim “Most flights to Europe,” but near-microscopic type at the bottom of each ad discloses that service is from the U.S. – not necessarily from New York – and it may be operated by Air France or another alliance partner.

By contrast, CO’s ad reads, “Only one airline flies nonstop to the most cities in Europe from the New York Area. And it ain’t Delta.” There is no ambiguity and there are no hard-to-read disclaimers in CO’s message.

This summer, DL will fly to 18 destinations in Europe, while CO will serve 26 European cities from the New York area...

Dag

PP
21-04-2006, 17:56
Originally posted by litt-amatør

Kan ikke forstå hvordan denne skal greie seg særlig til vinteren, men ville tro at det gikk tregt allerede til sommeren. Har man fått noen strategi på å få pax fra andre danske byer, Gøteborg eller Oslo? SAS er vel ikke hjelpsomme her (forståelig nok).

Uden at vide det, vil jeg helt sikkert tro at Delta har sikret sig en eller anden form for interline aftale med SAS til/fra CPH.

Derudover skal man ikke fornægte at der en klart stigende rejseaktivitet fra DK til USA (for så vidt fra hele Skandinavien) hvilker naturligvis giver muligheder for nye aktører. Hertil kommer at København er den største cruise destination i Nordeuropa og at der denne sommer vil være ca. 300 anløb, hvor mere end 100 af disse anløb vil være turnarounds hvor der skiftes passagere.

Det er ingen hemmelighed at den typiske cruisepassager er en midalderende amerikaner med øknomien i orden - der har længe i bestræbelserne på at udvikle København som cruise destination været ærgelse over, at CPH ikke blev betjent direkte af amerikanske selskaber, da mange amerikanere nu engang helst vil flyve med et amerikansk selskab på vej til deres cruise destination. Der er derfor ingen tvivl om at både Delta og Continental går efter denne trafik og at der er et betydeligt potentiale i denne trafik.

Men når vi kommer hen til vinteren er der er betydelig lavere rejseaktivitet inden for leisure trafik og cruisesæsonen slutter engang i september. Det er i dette lys jeg mener at vinteren bliver der hvor de to nye amerikanske selskaber på CPH skal stå deres prøve - US Airways på ARN har jo taget konsekvensen af den lavere rejseaktivitet i vintermånederne og flyver kun frem til starten af oktober.

PP
21-04-2006, 17:58
Originally posted by Dag Johnsen

PP Ja det er mye skriveri fra Delta om dagen og jeg vet ikke hvor vi står enda, men her er et utdrag fra en artikkel i New York.

[Most nonstops from New York to Europe? It ain’t Delta

CO launched a new advertisement in New York City to set the record straight on a recent claim by Delta Air Lines (DL) regarding its trans-Atlantic service. The DL ads claim “Most flights to Europe,” but near-microscopic type at the bottom of each ad discloses that service is from the U.S. – not necessarily from New York – and it may be operated by Air France or another alliance partner.

By contrast, CO’s ad reads, “Only one airline flies nonstop to the most cities in Europe from the New York Area. And it ain’t Delta.” There is no ambiguity and there are no hard-to-read disclaimers in CO’s message.

This summer, DL will fly to 18 destinations in Europe, while CO will serve 26 European cities from the New York area...

Dag

Dag - Så må i også se at komme på banen på denne side af dammen... :spin:

Someone
22-04-2006, 09:22

Jeg har flydd Delta. Jeg gjør det gjerne igjen, så lenge det er T7. 767 som jeg antar kommer til CPH frister derimot ikke i det hele tatt.

Det er uansett mer enn vi får til Oslo.

Uansett alt som kan gi mer konkuranse og billige billetter til USA setter jeg stor pris på!

KLMfan
22-04-2006, 19:04
Hvordan skal Delta og Continental organisere bakketjenestene sine i CPH ? Noen som vet ?

PP
22-04-2006, 19:21
Både Continental og Delta har indgået handling-aftale på CPH med Novia.

MD11
22-04-2006, 19:55

Originally posted by TheDane

Delta har en del -400, men de er i domestic config, dvs med 1.kl seter med en pitch på ca 40". Flyene blir brukt til kortere turer, ingen går over atlanteren

Alle B767-400 blir omkonfigurert og satt i trafikk på longhaul. B757'ere fra det nedlagte Song tar over 764 sine ruter domestic. Kilde Airliners World. Så hvem vet, muligens dukker B764 opp i CPH:D

LN-MOW
22-04-2006, 20:32
Nja, det er ikke fullt saa unyansert .. Det blir foretatt en viss justering innenriks, men at 752 'tar over' 764-ruter er en fordreining av sannheten. Det gjoeres justeringer i flere markeder og det er i foeste rekke Florida og Hawaii hvor 764 blir erstattet av 763 ...

764 vil heller ikke bli konfigurert for internasjonal trafikk foer til hoesten/vinteren og de maskinene som brukes i sommer vil vaere uten Business. 'First Class' setene vil i foerste rekke bli tildelt DL's beste kortholdere.

MD11
22-04-2006, 20:43
Flott, takk for oppdatering:up: Egentlig rart at ikke B767-400 solgte bedre enn den gjorde.
Noen forklaring?

SQ 777
22-04-2006, 21:35
For sent ute........ Vi har jo 777-200ER .... Samme som 1011 versus DC 10. På en annen side, elsker 767 framfor A330/340:hi2