View Full Version : London-tråden
Jeg har 1kr bilett til London den 17 med ankomst 19.30 hva skal jeg se? Jeg hadde et par dager i London i 2001 men da rakk jeg ikke å se så mye, returen er den 17 kl08.40 så det blir bare litt på ankomstkvelden og en hel dag, siste dagen blir vel bare å komme seg ut til Gatwick. Imperial War museum har jeg tenkt til å få med,(har denne flere avd. rundt omkring) noen andre museer som er interesante for en som er interesert i Teknikk og Historie? Regner med at overnattingen blir på et vandrerhjem, av billigste sort. hvordan er det med spotting på Gatwick?
Science Museum og Natural History Museum er vel gode tips (begge ligger i South Kensington). Imperial War Museum London ligger vel sør for Themsen (mellom Lambeth og Elephant & Castle). Churchill War Rooms er vel også en del av samlingen til IWM, og denne ligger i det ene hjørnet av St James Park. For fly er det IWM Duxford som gjelder. Dette ligger i nærheten av Stansted (nord for Stansted og sør for Cambridge).
http://www.iwm.org.uk/
Duxford anbefales! Ville også tatt meg en tur innom voks galleriet.
Men, har du bommet litt på datoene? Flyet ditt går jo hjem før du lander..!
Dag Viking
02-01-2011, 22:34
En runde med en av turistbussene er fint, da får man sett mye på kort tid og kan hoppe av og på der man har lyst til å besøke en eller annen attraksjon. Musical om kvelden er heller ikke feil.
Var innom Dockland Museum i fjor. Forteller veldig mye London-historie om hvordan byeb grodde opp ved Themsen osv. Veldig informativt museum dersom man liker historie
Å anbefal ting man må se i London er nesten umulig da det er så mye. Det kommer helt an på hva man er interessert i.
Jeg ville lest meg opp på egen hånd, på nettet eller i bokform. Det finnes jo et utall av reiseguider.
Musicals er greit nok, men London har jo så ufattelig mye andre kuturopplevelser å tilby enn det.
Det er utallige konserter i alle genre med verdens beste musikere, opera, vanlig teater, alt mulig. Er bare å velge å vrake. Mener jeg har lest at London er den byen i verden med det største og mest varierte kulturtilbudet.
London Eye bør oppleves. En fin opplevelse, spesielt på kveldstid. Vil du gjøre litt ekstra ut av det kan du bestille en tur med champagne.
Det store kulturtilbudet er allerede nevnt, men litt engelsk pub kultur bør du også unne deg.
Vil du ha en smak av det litt mer folkelige kan du ta en tur til East End. Brick Lane er en opplevelse, selv om det ikke kan sammenlignes med slik det var på 70 og 80-tallet i den verste punk-tiden.
Jeg er også veldig glad i Greenwich. Skulle jeg kjøpt leilighet i London hadde Greenwich stått høyt på listen over aktuelle områder. Veldig sjarmerende og med ekte engelsk småby-sjarm i verdensmetropolen.
Bizflyer
03-01-2011, 10:54
Stringfellows er jo kjent for sin gode mat og gode utvalgt i champagner. Slår Hard Rock Cafe any day, hehe!
BF:cool2
De fleste museer i London har gratis inngang, og mange av de er veldig bra. Selv er jeg ikke noen museums-fantast, men det er noen museer i London jeg har vært på opptil flere ganger. British Museum er fantastisk. Er man ikke interessert i antikk historie fra før er det gode sjanser for at man blir det etter et besøk der.
National Gallery og National Portrait Gallery på Trafalgar Square er også verdt å besøke.
De fleste museer i London har gratis inngang, og mange av de er veldig bra. Selv er jeg ikke noen museums-fantast, men det er noen museer i London jeg har vært på opptil flere ganger. British Museum er fantastisk. Er man ikke interessert i antikk historie fra før er det gode sjanser for at man blir det etter et besøk der.
National Gallery og National Portrait Gallery på Trafalgar Square er også verdt å besøke.
Personlig så synes jeg Tate Modern er et must, i tillegg til British Museum (som jeg også synes er helt fabelaktig).
Noen tips om spotting på Gatwick?
SeatBelt
03-01-2011, 14:12
British Museum (ligger sentralt) og flymuseet i Hendon (ta Northern Line til Colindale).
Noen tips om spotting på Gatwick?
Jeg kjenner ikke kvaliteten på denne siden, men her står det iallefall noe om Gatwick og spotting:
http://www.plane-mad.com/airport-spotting-guides/united-kingdom/london-gatwick-lgw-egkk.html
Vet ikke hva slags interesser/preferanser du har , men Secrets (http://www.secrets-clubs.co.uk) er interessante klubber...... :)
En runde med en av turistbussene er fint, da får man sett mye på kort tid og kan hoppe av og på der man har lyst til å besøke en eller annen attraksjon. Musical om kvelden er heller ikke feil.
Vil heller anbefale å ta buss 24 fra Victoria Station, den kjører hele runden av hva som er verdt og se og ender opp i Camden hvor det også er masse spennende å se på - F.eks Camden Market og Cyberdog.
Vil heller anbefale å ta buss 24 fra Victoria Station, den kjører hele runden av hva som er verdt og se og ender opp i Camden hvor det også er masse spennende å se på - F.eks Camden Market og Cyberdog.
Støttes. Dette er også et billigere alternativ enn turistbuss.
Noen med tips til gode restauranter?
Noen med tips til gode restauranter?
Vanskelig spørsmål når man ikke vet hvilken type mat, prisnivå osv., men her er noen:
Momo, Heddon Street (en liten sidegate til "norskeide" Regent St). Både en restaurant og en kafe med matservering. Nord-afrikansk mat. Meget trivelig og god mat. Jeg liker kafeen best. Ikke utpreget dyrt.
The Only Running Footman (Charles St, like ved Berkeley Square, Mayfair). Trivelig pub med god mat. Ikke utpreget dyrt.
Locanda Locatelli (Seymour Street; i tilknytning til Hyatt Regency The Churchill; Marble Arch). Noen hevder dette er en av de beste italienske restaurantene nord for Milano - ikke vet jeg, men det er iallefall meget god mat og eksepsjonell service. Denne restauranten har en Michelin stjerne, så koster nok noe mer enn de to førstnevnte.:)
Ønsker man å spise mer i kategorien Locanda Locatelli så er det et par restauranter rundt Berkeley Sq som kommer høyt anbefalt. Dette er Tamarind (indisk) og Murano (italiensk). Begge ligger i en sidegate ut fra Curzon Street. Husker ikke helt hva den heter, men det er relativt kort vei fra Green Park.
I nærheten av Green Park finner man også området Shepherd's Market, med gode puber og noen OK restauranter. Gå langs Piccadilly fra Green Park Station i retning Hyde Park Corner og ta opp White Horse Street. Et trivelig område.
For litt kjapp og enkel mat er kjeden Wagamama å anbefale. Finnes mange steder. Billig og god kvalitet på maten. Det finnes også en kjede med indiske restauranter som heter Masala Zone (ligger bl.a. en i Covent Garden, om jeg husker rett).
Hvorfor ikke ta turen til Tate Modern. Kikk på moderne kunst, og ta deretter turen opp til restauranten. Super utsikt om man får bord ved vinduet. Helt kurrant mat.
Vanskelig spørsmål når man ikke vet hvilken type mat, prisnivå osv., men her er noen:
Momo, Heddon Street (en liten sidegate til "norskeide" Regent St). Både en restaurant og en kafe med matservering. Nord-afrikansk mat. Meget trivelig og god mat. Jeg liker kafeen best. Ikke utpreget dyrt.
The Only Running Footman (Charles St, like ved Berkeley Square, Mayfair). Trivelig pub med god mat. Ikke utpreget dyrt.
Locanda Locatelli (Seymour Street; i tilknytning til Hyatt Regency The Churchill; Marble Arch). Noen hevder dette er en av de beste italienske restaurantene nord for Milano - ikke vet jeg, men det er iallefall meget god mat og eksepsjonell service. Denne restauranten har en Michelin stjerne, så koster nok noe mer enn de to førstnevnte.:)
Ønsker man å spise mer i kategorien Locanda Locatelli så er det et par restauranter rundt Berkeley Sq som kommer høyt anbefalt. Dette er Tamarind (indisk) og Murano (italiensk). Begge ligger i en sidegate ut fra Curzon Street. Husker ikke helt hva den heter, men det er relativt kort vei fra Green Park.
I nærheten av Green Park finner man også området Shepherd's Market, med gode puber og noen OK restauranter. Gå langs Piccadilly fra Green Park Station i retning Hyde Park Corner og ta opp White Horse Street. Et trivelig område.
For litt kjapp og enkel mat er kjeden Wagamama å anbefale. Finnes mange steder. Billig og god kvalitet på maten. Det finnes også en kjede med indiske restauranter som heter Masala Zone (ligger bl.a. en i Covent Garden, om jeg husker rett).
Hvorfor ikke ta turen til Tate Modern. Kikk på moderne kunst, og ta deretter turen opp til restauranten. Super utsikt om man får bord ved vinduet. Helt kurrant mat.
Takk TOS :)
Noen som har forslag til en god middag i nærheten av Leicester Square?
Noen som har forslag til en god middag i nærheten av Leicester Square?
Den italienske kjeden Carluccios har en restaurant i Garrick Street (i retning av Covent Garden fra Leicester Sq). Jevnt over god kvalitet på maten. Greie priser har de også. Rett rundt hjørnet har du pub'en Lamb & Flag.
Ellers så er det jo ikke så langt til Regent Street/Heddon Street og Momo...:)
Noen gode forslag til restauranter i nærheten av Paddington?
Dessuten mottas forslag til puber med en godt gastronomisk snitt med takk
Hvis du spaserer nedover London St (rett frem hvis du går ut av 'hovedinngangen', så er det flere små, familiedrevne restauranter med mat fra hele verden som er verdt et besøk!
Hvis du spaserer nedover London St (rett frem hvis du går ut av 'hovedinngangen', så er det flere små, familiedrevne restauranter med mat fra hele verden som er verdt et besøk!
Noen som skiller seg ut fra de forskjellige der?
dodgeflyer
09-12-2012, 22:40
Har akkurat sett traaden, men forslag til puber/restauranter i SW1:
The Cubitt House (The Orange, Pimlico Square; The Thomas Cubitt, Elizabeth Street; Pantechion, Belgravia) - alle "gourmet" puber.
Olivo-"kjeden" - Olivomare (Sardinsk fiskerestaurant), Olivero (regnes for aa vaere et av de fem beste pizzarestaurantene i London), Olivo, generall italiensk, Olivocarne, italiensk kjottvariasjoner, Olivero, liten delikatessen.
Bor i London, spoer meg gjerne
Tips til hotell i London? Ønsker: Turistsentralt og i et okay strøk, 600-1200 kr natta.
Chriscross
14-12-2012, 11:35
Tips til hotell i London? Ønsker: Turistsentralt og i et okay strøk, 600-1200 kr natta.
Se hva Hilton kan hoste opp i omårdet du vil bo (f.eks Hilton Green Park eller Doubletree Soho). De har 40% salg i helger nå for neste år, og mener frokost er inkludert i disse prisene. Vil nok ligge i øvre skiktet du indikerer.
Se hva Hilton kan hoste opp i omårdet du vil bo (f.eks Hilton Green Park eller Doubletree Soho). De har 40% salg i helger nå for neste år, og mener frokost er inkludert i disse prisene. Vil nok ligge i øvre skiktet du indikerer.
Hilton Green Park synes jeg ofte ligger veldig høyt priset - og er ikke verdt en veldig høy pris. Jeg har ofte endt opp på London Hilton til omtrent samme eller lavere pris enn på Green Park.
Intercontinental har nylig åpnet et nytt hotell, Intercontinental Westminster, som ligger like ved Westminster Abbey og Houses of Parliament, og ligger også like ved St James tube stasjon. Det er kanskje litt stille i det området på kveldstid, men det er kort å spasere til Covent Garden (det er vel ca 1 km til Trafalgar Square). Du kan kanskje få en god deal der, men neppe lavere enn ca 16-1700 per natt.
Strand Palace Hotel ligger på The Strand (like ved Covent Garden) og er et greit hotell (iallefall club rommene som er litt dyrere), som kanskje ligger i prisintervallet du nevner.
Ellers er vel mitt inntrykk at hotell i London er jevnt over dyrt - iallefall om du skal ha litt ordentlig innkvartering.
Ellers er vel mitt inntrykk at hotell i London er jevnt over dyrt - iallefall om du skal ha litt ordentlig innkvartering.
Støttes 100%. Gjelder egentlig hele UK etter min erfaring.
Radisson Blu Portman. Om du får det til den prisen skal vel godt gjøres, men en CC-rate eller F&F får vel presset den ned!
Skal bo på Radisson Blu Portman i Februar faktisk. Fikk det til en meget hyggelig pris etter å ha sjekket finn.no.
Takker for alle tips. Noen som har erfaring med Hilton London - West End (http://doubletree3.hilton.com/en/hotels/united-kingdom/doubletree-by-hilton-hotel-london-west-end-LHRLBDI/index.html?WT.srch=1)?
ENGM RAMP
29-12-2012, 00:35
Skal en liten tur med fruen snart, og hvem av Hilton´ene anbefales nede i sentrumsområdet ?
Ikke akkurat downtown, men kan anbefale Hilton Canary Wharf, 7 stop med tuben fra Green Park.
Bra rom, upgrade til executive, lounge tilgang og generelt god valuta for pengene. Ligger også rett ved Canary Wharf shopping.
Skal du ha downtown, blir det fort det dobbelte i pris, om ikke 3-dobbelte.
ENGM RAMP
29-12-2012, 00:47
Hmm takk Marek !
Skal sjekke det litt, upgrades og lounge er jo comfy da :)
Hvis du får en god deal på London Hilton on Park Lane så er det et utmerket hotell med super lokalisering. Hvis du er gull så er min erfaring upgrades til exec room 100% av gangene.
Chriscross
29-12-2012, 07:38
Liker også Waldorf Hilton (har lounge) og The Trafalger (har ikke lounge). På Waldorf liker jeg beste "contemporary room", mener å huske de er ca 40 kvadrat på executive room.
The Viking
30-12-2012, 09:14
Liker også Waldorf Hilton (har lounge) og The Trafalger (har ikke lounge). På Waldorf liker jeg beste "contemporary room", mener å huske de er ca 40 kvadrat på executive room.
Støttes til en viss grad; som Diamond fikk jeg oppgradering til Executive room, contemporary style, men litt vel "contemporary" at badet er en integrert del av rommet, også toalettområdet..
Dog: Nok en av de beste loungene i London; full afternoon tea og åpen bar nesten hele dagen. Dog er den ofte full; mange amerikanere med HH status bruker hotellet.
Beliggenheten er bra for teaterområdet og Covent Garden, er man mer shoppingorientert er nok Doubletree Courthouse et mer sentralt alternativ, dog er dette oftere dyrere og uten lounge.
Noen som har erfaring med Doubletree West end?
Skal en tur for øl og shopping 25-27/1
Har ikke vært i London siden jeg var 9, så vet liksom ikke helt hvilket (bra) Hilton hotell vi skal velge.
Må sikkert innom detta voksmuseet og alle andre turistfeller, så hvilket hotell blir enklest for oss tro?
Blir vel å reise med BA i business, er det verdt penga på en såpass kort tur?
Tore
Chriscross
01-01-2013, 19:52
Skal en tur for øl og shopping 25-27/1
Har ikke vært i London siden jeg var 9, så vet liksom ikke helt hvilket (bra) Hilton hotell vi skal velge.
Må sikkert innom detta voksmuseet og alle andre turistfeller, så hvilket hotell blir enklest for oss tro?
Blir vel å reise med BA i business, er det verdt penga på en såpass kort tur?
Tore
Om du får billettene til 2650 kr, så ja! For å se alle turistfellene må du uansett ta tube, så hotell når tubestasjon er bra. Har du gullkort går du for det som pqasser lommeboken best av de som er nevnt over med lounge. Styr unna Paddington om det hotellet plutselig skulle friste.
På ba.com fant jeg businessbilletter til 1840 hver vei, så ca 7400 for meg og kjerringa T/R
Hvor fant du 2650 prisen?
Ja, har gull, og siklet litt på Waldorf.
Er det nogenlunde vettug for øl, severdigheter og shopping?
På ba.com fant jeg businessbilletter til 1840 hver vei, så ca 7400 for meg og kjerringa T/R
Hvor fant du 2650 prisen??
BA har to forskjellige bookingklasser de selger de billige businessbillettene i. Den ene må kjøpes senest 21 dager før, og koster 2753 for en person tur/retur.
Den nest-billiigste (som er tilgjengelig de dagene du skal reise) koster 3706.
Jeg personlig synes ikke det er noen upris heller. Kan anbefale å ta en av de to siste flightene hjem, og beregne litt ekstra tid i loungen på LHR.
Supert Martin! Tusen takk.
Da blir det utreise 1/2 kl 11.30 og retur 3/2 kl 16.55
Noen seter som er bedre enn andre på 320'n?
Supert Martin! Tusen takk.
Da blir det utreise 1/2 kl 11.30 og retur 3/2 kl 16.55
Noen seter som er bedre enn andre på 320'n?
I Club Europe? Nei. Det som kan nevnes er at på venstre side krymper de midsetet, mens på høyresiden utvider de alle tre (men selger kun vindu- og midtgang), så man sitter litt nærmere hverandre på venstre side.
Takker, i samme slengen, noen erfaringer med Waldorf? Ligger det greit til for tilgang til tube og øl?
Takker, i samme slengen, noen erfaringer med Waldorf? Ligger det greit til for tilgang til tube og øl?
Jeg har ikke bodd på Waldorf Hilton, men jeg ser at flere snakker fint om hotellet. Jeg kjenner imidlertid området godt, og du er veldig sentralt forhold til uteliv, selv om jeg nok selv foretrekker Mayfair. Rett rundt hjørnet er Covent Garden som har en rekke puber, blant annet Lamb & Flag, Porterhouse, The Coal Hole, osv.
Det er 3-4 tubestasjoner i gangavstand (Temple er nærmest og på Circle/District Line, Covent Garden er på Piccadilly Line, og Holborn som er på Central og Piccadilly Line). Ingen store problemer med å komme seg rundt derfra. Covent Garden kan imidlertid bli litt vel hektisk i helgene, men du kan jo også enkelt snike deg over elva for å komme litt unna alt styret.
God tur!
Flotters, en ting som også kanskje er lurt å tenke på er nærhet til transport til LHR.
Går det ikke et ekspresstog?
Flotters, en ting som også kanskje er lurt å tenke på er nærhet til transport til LHR.
Går det ikke et ekspresstog?
Joda, til Paddington, men da må du videre derfra til hotellet. Ender du opp ved Holborn Tubestation, så er det like enkelt å hoppe på tuben fra LHR.
Hvis du får en god deal på London Hilton on Park Lane så er det et utmerket hotell med super lokalisering. Hvis du er gull så er min erfaring upgrades til exec room 100% av gangene.
x2.
Bra også som Diamond her siden man alltid får loungetilgang, noe som er litt OK å ha i London. Hotellet gir også oppgraderinger til suite.
Beliggenheten er også veldig grei, rett ved siden av Hyde Park Corner på Piccadilly Line, som gjør det veldig enkelt å komme seg til hotellet fra Heathrow (eller en kort taxitur om du velger Heathrow Express til Paddington).
Ellers er BA sin business-deal til rundt 2500kr helt topp :)
Da fikk man bestilt billetter i business til 5438 T/R for to og endte opp med Hilton Metropol. En bekjent har bodd der og sa det var helt greit og lettvint med tanke på nærhet til turistfeller, Heathrow Express og shopping, så da tok jeg han på ordet der.
Noen som har prøvd dette hotellet før?
Da fikk man bestilt billetter i business til 5438 T/R for to og endte opp med Hilton Metropol. En bekjent har bodd der og sa det var helt greit og lettvint med tanke på nærhet til turistfeller, Heathrow Express og shopping, så da tok jeg han på ordet der.
Noen som har prøvd dette hotellet før?
Har ikke bodd der, men det er korrekt at det ligger greit til i forhold til Paddington. Det ligger vel i gangavstand til togstasjonen, og jeg vil vel også kalle det gangavstand til Madame Tussaud (for de som liker slikt). Det er også gangavstand ned til Oxford Street, som jeg selv riktignok skyr som pesten...;)
Er en del "plikttjeneste" under dette oppholdet også....
Madame Tussaud og Oxford Street var et par av tingene jeg visst bare må i gjennom.
Får si som Bizflyer, er det rart jeg drikker???
Twin Otter
14-05-2013, 20:41
Har booket en konferanse i London første helga i november. Konferansesenteret ligger ved Westminster som er ganske sentralt. Tenker å reise ned onsdag kveld eller torsdag morgen og bli til mandag. Dermen får jeg noen dager fri før og etter til å gjøre andre ting som f.eks å kjøre mer t-bane. (Hekta. Neida).
Hotell i nærheten av Westminster hadde jo vært fint men jeg mistenker at det kanskje er litt dyrt? Bodde på Holiday Inn Kensington Forum når jeg var der i februar. Det var ikke så aller verst. Noen tips?
Fly? Tipper jeg går for BA. Booker når jeg får litt feriepenger tenker jeg.
Jeg bodde på DoubleTree i Westminster for noen uker siden. Greit hotell, god service fra alle ansatte, og store rom, til London å være.
http://doubletree3.hilton.com/en/hotels/united-kingdom/doubletree-by-hilton-hotel-london-westminster-LONWMDI/index.html
KLM 1200
15-06-2013, 21:23
Har dere noen tips hva jeg kan gjøre i London? skal til London 24 juni- 1juli :)
blir veldig glad om noen kommer med tips til hva jeg bør se eller finne på.
stor takk på forhånd :)
KLM 1200
Litt avhengig av om du har vært i London tidligere eller ikke? Hakkasan anbefales til middag i hvertfall, innehaver av en Michelin-stjerne, men ikke veldig dyrt, typisk "norske" priser for hovedrett. Meget bra restaurant, asian-fusion. Masse tips om du ikke har vært der tidligere?
KLM 1200
15-06-2013, 22:56
Litt avhengig av om du har vært i London tidligere eller ikke? Hakkasan anbefales til middag i hvertfall, innehaver av en Michelin-stjerne, men ikke veldig dyrt, typisk "norske" priser for hovedrett. Meget bra restaurant, asian-fusion. Masse tips om du ikke har vært der tidligere?
Har ikke vært i london før, så fyr på med tips :D jo mer jo bedre!
London Eye anbefales for utsikten sin del, på klarværsdager riktignok. Båtturene på Thames er trivelige, her kjører ofte mannskapet en guiding mens man cruiser nedover. Ta båten fra Westminster til Embankment evt andre vei, så får du mange av Londons høydepunkter på veien. Billett er ofte inkludert sammen med Hop on-Hop off busser, har brukt the Big Bus Co. ved noen anledninger med forskjellige gjester med suksess. Covent Garden området er koselig å spasere i, mange små kafeer/butikker og noen trivelige puber om man skulle finne på å ta seg en øl ;) For shopping er kanskje Regent Street bedre enn overfylte Oxford Street, Regent Street ligger rett ut fra Oxford Circus (tubestopp/kryss i Oxford Street) og fortsetter ned til Trafalgar Square. I gangavstand ligger også Buckingham Palace. Hvis det frister med musical, så likte jeg veldig godt We Will Rock You, litt god rock er ikke å forakte! :)
Om du er ute etter å gjøre noen shoppingkupp så ligger Bicester Village en kort togtur (1 time ca) ut av byen, fra Marylebone Station, med stor outlet-village. For en rolig, avslappende dag kan både Green Park og Hyde Park anbefales, selv om jeg liker Green Park bedre.
Litt rotete, men som du sikkert skjønner så er det mange muligheter. Lær deg T-bane systemet, gjør det litt enklere å navigere, også på gateplan. Si fra om noe var uklart :p God tur til min absolutte favorittby! (Uten at jeg har vært i junaiten foreløpig)
KLM 1200
16-06-2013, 00:13
London Eye anbefales for utsikten sin del, på klarværsdager riktignok. Båtturene på Thames er trivelige, her kjører ofte mannskapet en guiding mens man cruiser nedover. Ta båten fra Westminster til Embankment evt andre vei, så får du mange av Londons høydepunkter på veien. Billett er ofte inkludert sammen med Hop on-Hop off busser, har brukt the Big Bus Co. ved noen anledninger med forskjellige gjester med suksess. Covent Garden området er koselig å spasere i, mange små kafeer/butikker og noen trivelige puber om man skulle finne på å ta seg en øl ;) For shopping er kanskje Regent Street bedre enn overfylte Oxford Street, Regent Street ligger rett ut fra Oxford Circus (tubestopp/kryss i Oxford Street) og fortsetter ned til Trafalgar Square. I gangavstand ligger også Buckingham Palace. Hvis det frister med musical, så likte jeg veldig godt We Will Rock You, litt god rock er ikke å forakte! :)
Om du er ute etter å gjøre noen shoppingkupp så ligger Bicester Village en kort togtur (1 time ca) ut av byen, fra Marylebone Station, med stor outlet-village. For en rolig, avslappende dag kan både Green Park og Hyde Park anbefales, selv om jeg liker Green Park bedre.
Litt rotete, men som du sikkert skjønner så er det mange muligheter. Lær deg T-bane systemet, gjør det litt enklere å navigere, også på gateplan. Si fra om noe var uklart :p God tur til min absolutte favorittby! (Uten at jeg har vært i junaiten foreløpig)
Tusen Takk for masse info, blir nok litt shopping og diverse andre ting som du skrev. tenkte også og gå på en musikal :) Tusen takk igjen, er sikker på at jeg finner på mye spendene i en stor by! :)
teamseacow
16-06-2013, 00:50
- Skaff deg Oyster Card. Et must. Sparer MASSE penger og funker på all (?) offentlig transport.
- Finn ut om det er en fotballkamp. Trenger ikke å være Premier Legue engang, atmosfæren er uansett helt fantastisk. Anbefales på det sterkeste. Spis gjerne "Chicken&Chips" ell no lignende etter kampen for å gjøre opplevelsen komplett :)
- Fish&Chips er enormt overvurdert, og det selges overpriset i utvalgte pubs.
- Har min beste matopplevelse fra "Maze" fra selveste Ramsey. Skal ikke forveksles med steakbaren. Restaurantet har en Michelinstjerne og er rett og slett helt fantastisk. Betaler ca. £80 pund for Chefs menu (8-retters?) og det er absolutt verdt det. Vi fikk en liten omvisning da jeg var der med noen kompiser, husk å spørre om det :)
- Er enig med Erikd når det gjelder shopping, men pass på at Regents Street er litt mer "fancy-smancy" enn Oxford, Apple, Armani osv har sine butikker der.
- Denne er litt universell: Kjøp en Marble Mocha Macchiato på Starbucks. NAM!
- Om du liker å bevege deg litt: ta med joggeskoene og løp en tur i Kensington Garden/Hyde park. Litt annerledes enn å jogge i ødemarka i Norge :p
- The British Museum. Selv om det er ALTFOR mange mennesker der er det råkult å se alle de objektene på ekte. Masse kult utsltilt der, bl. a. Rosettas stein.
- Se en musical.
- Hadde ikke "kastet bort" tiden min på the Globe, Madame Tussaud's, Sherlock Holmes osv. Jeg satt igjen med en følelse av at jeg kunne ha brukt tiden min på noe annet.
Last but not least: Science Museum. De har seriøst alt der og det er kjempestort så selv med sommerturismen regner jeg med at det er overkommelig. Alle statlig eide museer i Storbrittania er gratis, men det er høflig å legge igjen noen pund for alt det kule de har å by på.
- Ta med et kart. Selv om noen avstander kan virke kjempestore på tubekartet kan de være veldig kort, og vice versa. London kan virke litt rotete og da er det greit å beholde oversikten på gamlemåten :)
Det er masse mer du kan gjøre, men det er dette jeg kommer på i farta! :) God tur!
Norge Rundt På 14 Dager
16-06-2013, 01:23
Tusen Takk for masse info, blir nok litt shopping og diverse andre ting som du skrev. tenkte også og gå på en musikal :) Tusen takk igjen, er sikker på at jeg finner på mye spendene i en stor by! :)
Istedenfor London Eye vil jeg annbefale The Shard, dette er Vest Europas høyeste skyskraper og utsiktsplatformen er 240 meter over bakken. Nesten dobbelt så høyt som London Eye.
Litt flere andre tips om man er interessert i litt London-historie:
- London Museum ikke langt fra St. Paul
- Dockland Museum, ja i Docklands
Og denne boken kan anbefales før man reiser, en helt utrolig fin måte å skildre London-historien på synes jeg:
https://www.lydbokforlaget.no/node/2359
Og så har man selvfølgelig:
- RAF-museet nås med Tuben: http://www.rafmuseum.org.uk/london/
Annen verdenskrigshitorie:
- Churchill War Rooms http://www.iwm.org.uk/visits/churchill-war-rooms
Natural History Museum har jeg stor sans for (men kanskje mest interessant om man har noen yngre medreisende), som ligger like i nabolaget fra Science Museum. Er du i London over en helg så pleier det å være et lite utendørs matmarked bak Southbank Centre (litt øst av London Eye), som jeg selv pleier å besøke om tiden strekker til. I tillegg er jo Tate Modern alltid verdt et besøk, om man liker slikt.
Noen anbefaler kaffe fra Starbucks, men stikk heller inn i Covent Garden og Monmouth Coffee, eller i Soho og Bar Italia (mer enn bare kaffe, men også det - de er vel fortsatt åpent 24 timer i døgnet, om jeg ikke har feil...), eller alternativt den lille kaffebaren Flat White (også det i Soho - Berwick St, tror jeg). Der bestiller man selvsagt en Flat White... ;)
Noen som vil anbefale et Club Carlson hotell i London? Alle 50000 poeng hotellene er aktuelle, da jeg har 150k poeng å bruke på 3 netter.
Har sett at mange her inne anbefaler "The May Fair"
Noen som vil anbefale et Club Carlson hotell i London? Alle 50000 poeng hotellene er aktuelle, da jeg har 150k poeng å bruke på 3 netter.
Har sett at mange her inne anbefaler "The May Fair"
Jeg har bodd på flere av Radisson hotellene, og trives vel best på The May Fair (spesielt i forhold til lokalisering).
chrisljo
19-06-2013, 21:59
Jeg har bodd på flere av Radisson hotellene, og trives vel best på The May Fair (spesielt i forhold til lokalisering).
Jepp, May Fair kan anbefales. Ellers er Hampshire også ok.
Har bodd på Radisson Edwardian Bloomsbury Street, koselig hotell, i tillegg vet ikke om det er fordi jeg er CC medlem, men fikk større rom enn reisefølget. Bra beliggenhet ift Covent Garden bla. Park Plaza Riverbank er også bra, dog noe usentralt.
jcnorway
20-07-2013, 20:47
Bor for øyeblikket på Radisson Edwardian Berkshire som ligger på 350 Oxford Street (samme bygget som Disney Store).
Booket det største rommet/suiten de hadde og endte opp med en one bedroom suite på 60 kvm i 8.etg med utsikt til Oxford Street. Koster litt, men med en Sparkende Foting som reisefølge og der leggetid for han er kl 19 så var det greit å spandere på seg et skikkelig bosted for mor og far :)
Spiste forøvrig på Honest Burgers i Soho ikveld. Burgerne der står til terningkast 6 og anbefales på det varmeste! http://www.honestburgers.co.uk/
Har nettopp bodd på Hampshire for bonuspoeng. Likte lokasjonen på Leicester Square. Kort vei til shopping, Soho, Covent Garden og Themsen. Med rompris på £ 299,- gir det hvertfall god uttelling for CC-poengene.
Noen som har erfaring med Park Plaza County Hall ? Står mellom det og May Fair i forbindelse med årets nyttårstur.
Jeg og fruen skal feire nyttårsaften i London!
Jeg trenger tips til et bedre hotell, gjerne med god utsikt (kanskje mot Tower Bridge/Tower of London området?).. Ikke SYKT viktig, ettersom jeg ikke tenker å tilbringe slaget tolv inne på hotellet anyway, men ;)
Har CC Gold, Hilton Gold og Accor Plat om det har noe å si for anbefalingene!
Evt. noen som har bodd på Grange City Hotel ved Tower of London?
Jeg og fruen skal feire nyttårsaften i London!
Jeg trenger tips til et bedre hotell, gjerne med god utsikt (kanskje mot Tower Bridge/Tower of London området?).. Ikke SYKT viktig, ettersom jeg ikke tenker å tilbringe slaget tolv inne på hotellet anyway, men ;)
Har CC Gold, Hilton Gold og Accor Plat om det har noe å si for anbefalingene!
London på nyttårsaften så er vel kanskje området i nærheten av London Eye å foretrekke. Der er det vel normalt stort fyrverkeri (mulig de har dette også på Tower Bridge). Da ville jeg gått for enten The May Fair eller London Hilton on Park Lane (med gullkort havner du fort oppover i etasjene på London Hilton, med god utsikt mot enten Hyde Park eller nedover mot London Eye).
Grange City har jeg kun vært på i forbindelse med en konferanse. Jeg synes "the public areas" så litt slitne ut, men aner ikke noe om resten.
Twin Otter
29-09-2013, 23:53
Park Plaza Riverbank er også bra, dog noe usentralt.
Jeg skal bo på Park Plaza Riverbank om en drøy måned. Ser ut til å være litt usentralt ja. Men jeg er glad i å reise kollektivt så det skal nok gå helt fint. Skal på en konferanse på Westminster Hall. Google forteller at det er ca 20 minutter å gå og litt kortere tid med kollektivtransport.
Men hvor mye koster egentlig en taxi-tur i London. La oss si ca. 2 kilometer. Er det "timepris" som gjelder? Eller går det på distanse?
Booket via hotwire.com, der får man rimelige overnattinger og man kan søke på bestemte geografiske områder. Men man får ikke vite hvilket hotell man får før etter man har betalt. Forhåndsbetalte hoteller er i grunnen ganske greit. For da trenger man ikke tenke på å skulle på betale for oppholdet mens man er der og kan bruke sparepengene på andre ting som f.eks mat og drikke.
Jeg skal bo på Park Plaza Riverbank om en drøy måned. Ser ut til å være litt usentralt ja. Men jeg er glad i å reise kollektivt så det skal nok gå helt fint. Skal på en konferanse på Westminster Hall. Google forteller at det er ca 20 minutter å gå og litt kortere tid med kollektivtransport.
Da snakker vi om konferansekomplekset like ved Westminster Abbey? Jeg tipper du spaserer dit på under 20 minutter fra hotellet. Over Lambeth Bridge og langs Victoria Tower Gardens. Jeg tror ikke det er sannsynlig at det finnes en effektiv måte å reise kollektivt (du må vel gå omtrent halve distansen til/fra busstoppene i begge endene, så jeg ville enten tatt taxi eller spasert).:)
Men hvor mye koster egentlig en taxi-tur i London. La oss si ca. 2 kilometer. Er det "timepris" som gjelder? Eller går det på distanse?
Taxituren er basert på både tid og distanse (samt når på døgnet man reiser). Jeg bor ofte i Mayfair og tar taxi opp til Paddington Station, noe som normalt sett koster meg noe i overkant av 10 pund, om jeg husker rett. Det er en distanse som er noe lenger enn din distanse (det er vel snakk om et sted mellom 3 og 3.5 km). Nå husker jeg ikke detaljene, men minimum fare ligger vel på noe i overkant av 2 pund.
Twin Otter
30-09-2013, 01:37
Da snakker vi om konferansekomplekset like ved Westminster Abbey?
.
Stemmer! Takk for utfyllende svar. Virker som det tar omtrent like lang tid å gå som å ta kollektivtransport hvis vi legger til gange til holdeplass. Skal ikke se vekk i fra at det blir et par taxituren og hvis jeg er sliten...
Twin Otter
21-10-2013, 03:52
Nærmer seg avreise for en langhelg i London for min del. Er det noen som har tips til koselige plasser det går an å gå å se seg rundt hvis været er bra.
Er ikke nødvendigvis på jakt etter de store turistplassene. Tenker mer på å finne en koselig del av byen hvor det kanskje finnes noen koselige kafeer å ta en pause.
Google Maps og Streetview er et genialt verktøy for å plukke ut alternative mål.
Har sett litt på området rundt Warwick Avenue og ned med London Canal der. Camden Town frister også. I tillegg til at jeg tenker å ta en tur opp til Holland Park. Bodde på hotell i det området for noen år tilbake.
Primrose Hill er jo flott, med god utsikt over byen. Dette ligger like nord for Regent's Park. Et annet alternativ er Hampstead Heath (tubestasjon Hampstead på Northern Line, Edgware Branch).
Ellers så liker jeg personlig godt å tusle rundt på sørsiden av Themsen. Ta spaserturen fra London Eye og litt forbi Tower Bridge. Du kan stort sett gå hele veien langs Themsen, men det er noen små strekninger hvor du må ta en liten detour litt lenger fra elven. Da kommer du forbi Southbank Centre, Tate Modern, Hays Galleria, Sheakspeare's Globe, rådhuset, osv.
Twin Otter
22-10-2013, 06:27
Primrose Hill er jo flott, med god utsikt over byen. Dette ligger like nord for Regent's Park. Et annet alternativ er Hampstead Heath (tubestasjon Hampstead på Northern Line, Edgware Branch).
Ellers så liker jeg personlig godt å tusle rundt på sørsiden av Themsen. Ta spaserturen fra London Eye og litt forbi Tower Bridge. Du kan stort sett gå hele veien langs Themsen, men det er noen små strekninger hvor du må ta en liten detour litt lenger fra elven. Da kommer du forbi Southbank Centre, Tate Modern, Hays Galleria, Sheakspeare's Globe, rådhuset, osv.
Takk for tipsene. Primrose Hill ligger midt mellom Warwick Avenue og Camden Town som er to plasser jeg har tenkt å se. Så da kan jeg muligens kombinere disse tre. Blir nok litt vandring langs Themsen også.
Flight Cancelled
18-03-2014, 13:45
Noen som har tips til aktiviteter på en dagstur til London? Planen er så langt egentlig bare å dra inn til sentrum og gå/se/handle, og få stoppet på en Tesco/ASDA/Sainsbury's for å handlefull en bag før en returnerer til heathrow...
Noen som har tips til aktiviteter på en dagstur til London? Planen er så langt egentlig bare å dra inn til sentrum og gå/se/handle, og få stoppet på en Tesco/ASDA/Sainsbury's for å handlefull en bag før en returnerer til heathrow...
Ta tuben som går direkte fra Heathrow inn til South Kensington, og ta deg noen timer i science museum. Ligger rett ved tube stasjonen.
Flight Cancelled
18-03-2014, 14:12
Ta tuben som går direkte fra Heathrow inn til South Kensington, og ta deg noen timer i science museum. Ligger rett ved tube stasjonen.
Takk for tipset, men selv om jeg kun vært i london et par ganger, er science museum er faktisk ett av de stedene jeg allerede har vært (og det for ikke så alt for lenge siden). Det var utrolig stilig der, bare så det er sagt! :colgate:
Takk for tipset, men selv om jeg kun vært i london et par ganger, er science museum er faktisk ett av de stedene jeg allerede har vært (og det for ikke så alt for lenge siden). Det var utrolig stilig der, bare så det er sagt! :colgate:
Naturhistorisk museum er også flott. Ligger også like ved South Kensington tube. Like i nærheten der ligger også en fabelaktig pannekakekafe som er verdt et besøk for lunsj.:)
Fjordheim
18-03-2014, 22:07
God kveld,
Drar til London igjen om noen måneder på en årlig konferanse, tirsdag til torsdag, (Westminster, QE Conference Center), men har overtalt, nesten, hele avdelingen til å bli i London til søndagen (konferansen er ferdig torsdag, reelt sett natt til fredag…. Fredag morgen da). Siden halvparten av oss er motsatt mitt kjønn så tenkte jeg at jeg skulle overraske dem med en skikkelig Afternoon Tea, med bl.a, god Champagne, tror at de hadde likt det, på lørdag eftan?
Ergo, trenger tips til Afternoon tea sted (trenger bonuspoeng hos sjefen, hun er altså en hun, men dog en veldig grei en).
Vi skal bo på Doubletree by Hilton Westminster, men der skjer det ikke mye..
Mange ideer man får i dag etter atter en dagstur Haugesund-Møre/t/r via OSL med avgang HAU tidlig, men tips verdsettes virkelig.
Mvh
Fjordheim
chrisljo
18-03-2014, 22:48
God kveld,
Drar til London igjen om noen måneder på en årlig konferanse, tirsdag til torsdag, (Westminster, QE Conference Center), men har overtalt, nesten, hele avdelingen til å bli i London til søndagen (konferansen er ferdig torsdag, reelt sett natt til fredag…. Fredag morgen da). Siden halvparten av oss er motsatt mitt kjønn så tenkte jeg at jeg skulle overraske dem med en skikkelig Afternoon Tea, med bl.a, god Champagne, tror at de hadde likt det, på lørdag eftan?
Ergo, trenger tips til Afternoon tea sted (trenger bonuspoeng hos sjefen, hun er altså en hun, men dog en veldig grei en).
Vi skal bo på Doubletree by Hilton Westminster, men der skjer det ikke mye..
Mange ideer man får i dag etter atter en dagstur Haugesund-Møre/t/r via OSL med avgang HAU tidlig, men tips verdsettes virkelig.
Mvh
Fjordheim
Sjekk ut sketch.
For et par år siden var The Athenaeum Hotel stedet for afternoon tea - de vant en eller annen Tea Guild pris for sin afternoon tea. Hotellet ligger på Piccadilly, så fra deres hotell snakker vi vel om en spasertur på 30 minutter (eller 5-10 minutter i bil). Jeg er usikker på kapasiteten, så om dere er mange så får dere vel sjekke først om det er mulig (bestilling er uansett nødvendig, tror jeg).
http://www.athenaeumhotel.com/food/afternoon-tea/
Hva med Afternoon Tea på Savoy? Det har jo også et skikkelig historisk sus over seg og er pusset opp for en milliard. Når dere er ferdig kan du gå til Coal Hole (nabodøra) og få en knall ale.
http://www.fairmont.com/savoy-london/
Jeg koser meg skikkelig på begge plasser. Ligger ved Covent Garden.
Et kvartal lenger ned, ved sjøen ligger flere båter der du kan få godt drikke på dekk. Litt kaldt tidlig på året, men med litt trass går alt.
Coal Hole er veldig bra! :)
peterfox
18-03-2014, 23:39
Kan anbefale "verdens-beste" bøf restaurant - "Hawksmoor" -3 locations central London.
Vente-lister, men bare duck-up - ett par pints og velkommen inn.
Fjordheim
20-03-2014, 09:09
Takk for gode tips, det blir da enten Anthenaeum eller Savoy tenker jeg, sjekket menyene begge steder samt stedene i seg selv og det ser bra ut, Coal Hole med på kjøpet er jo ingen dum ide :)
Kan anbefale "verdens-beste" bøf restaurant - "Hawksmoor" -3 locations central London.
Vente-lister, men bare duck-up - ett par pints og velkommen inn.
Hawksmoor er bra, ja, men ikke glem Goodman (Maddox Street) hvis vi skal snakke om bra biff. Enkelte bekjente foretrekker også Gaucho (like ved Piccadilly Circus).
Hvis det mot formodning skulle være dårlig vær i London, og man vil shoppe uten å løpe rundt i regnet, anbefales Westfield (shoppingsenter).
Hvis det mot formodning skulle være dårlig vær i London, og man vil shoppe uten å løpe rundt i regnet, anbefales Westfield (shoppingsenter).
Der har de også en B737NG simulator (fixed base) som man kan leke seg i...:D
Maltwhisky
20-03-2014, 12:40
Der har de også en B737NG simulator (fixed base) som man kan leke seg i...:D
Bare nevner at det gjelder Westfield White City/Shepherds Bush (det er to Westfields sentre i London - det andre, i Stratford, har mikrobryggeri å by på)
Søndag ble seks dager i London avsluttet med konklusjon om at det var minst tre dager for lite til å dekke det man hadde lyst til å oppleve.
Jeg er ingen fineschmekker på hverken vin eller mat, så jeg dropper innom og spiser meg mett hvis jeg er sulten, der jeg er...., men skal en plass nevnes: North Sea Fish Restaurant i Leigh Street :up:
Hjemreisen gikk med DYs LN-NOY søndag morgen, og på vei til stand nr. langtpokkerivoll vekk, passerte denne fra Virgin
http://i61.photobucket.com/albums/h63/Sterkoder/Album%2011/10928_10152631371639610_5712429334686185223_n_zps6 e1b7e85.jpg (http://s61.photobucket.com/user/Sterkoder/media/Album%2011/10928_10152631371639610_5712429334686185223_n_zps6 e1b7e85.jpg.html)
Hei folkens, skal en tur til London i midten av desember.
Vi ønsker å bo bra, og lurer da på hva folket mener....
Hilton Park Lane eller The May Fair?
Eller er det andre Hilton eller Carlson hoteller jeg har bladd forbi som er av ca samme standard?
Hei folkens, skal en tur til London i midten av desember.
Vi ønsker å bo bra, og lurer da på hva folket mener....
Hilton Park Lane eller The May Fair?
Eller er det andre Hilton eller Carlson hoteller jeg har bladd forbi som er av ca samme standard?
Hvis du er HH Gold eller høyere så kan du regne med Exec rom (jeg har i alle fall 100% suksessrate der), og tilgang til loungen hvor du får frokost + en enkel afternoon tea på ettermidaggen. Med dette vil jeg kanskje rate London Hilton on Park Lane et lite hakk høyere enn The May Fair. Jeg alternerer litt mellom de to hotellene, litt avhengig av pris (og skal på The May Fair mot slutten av uken).
Av andre hoteller i samme kjeder kjenner jeg ikke til noen som er bedre (men har ikke testet så mange i Hilton-kjeden).
Har HH Gold og CC Concierge.
Er ute etter et skikkelig opphold på et flott hotell, og finnes det "oppgraderingsgaranti" er det jo kult.
Vet ikke hvordan May Fair er på oppgraderinger?
Hva mener du om generell standard, da sett bort fra loungen, men fellesarealer, rom, bar o.l.?
Har HH Gold og CC Concierge.
Er ute etter et skikkelig opphold på et flott hotell, og finnes det "oppgraderingsgaranti" er det jo kult.
Vet ikke hvordan May Fair er på oppgraderinger?
Hva mener du om generell standard, da sett bort fra loungen, men fellesarealer, rom, bar o.l.?
May Fair har normalt sett oppgradert meg fra billigste kategori (hvor rommene kan være små) til enten hakket opp (som jeg tror heter deluxe) eller til business class rom (litt større, arbeidspult + Nespresso-maskin). Det er imidlertid ikke alltid veldig stor forskjell på rommene. Standarden på rommene er gode, men begynner kanskje å bli litt slitt her & der (men ikke noe jeg reagerer på). Jeg oppfatter vel riktignok ikke kvaliteten til å ose av luksus (bla så er såpe & shampoo etc fastmontert på badet). The May Fair har ikke så mange suiter, så mitt inntrykk er at det ikke er lett å få disse (men kanskje Concierge behandles anderledes enn oss vanlige gullmedlemmer).
På London Hilton er det god standard på alle rommene som er nyoppussede (om jeg husker rett så gjelder det alt fra omtrent 9. etasje og oppover; i de nederste etasjene så ser det ganske stusselig ut i korridorene, men jeg har ikke vært inne på rommene der). "Enkeltmannspakninger" med shampoo, dusjgele ++ for de som måtte synes at det er flott.:) Har også blitt oppgradert til suite ved et av mine opphold.
I forhold til fellesarealer så er kvaliteten veldig bra i begge hotellene. Baren på The May Fair er veldig bra, men det er også baren i 28. etasje på Hilton... :) Begge barene er nokså travle på kveldstid (spesielt i helgene).
London Hilton har en restaurant i samme etasje som baren med 1 Michelin-stjerne, men jeg har ikke prøvd hverken den eller noen av de andre restaurantene hverken der eller på The May Fair.
Ser Hilton skal ha 199 og May Fair 232 pr natt, så da får man kanskje mest for penga på Hilton?
The May Fair har ikke så mange suiter, så mitt inntrykk er at det ikke er lett å få disse (men kanskje Concierge behandles anderledes enn oss vanlige gullmedlemmer).
På ingen måte. :)
Ser Hilton skal ha 199 og May Fair 232 pr natt, så da får man kanskje mest for penga på Hilton?
Ja, da ville jeg valgt London Hilton (og håpe på oppgradering til Exec floor ;)). Jeg tror ikke London Hilton blir noe særlig billigere enn 199 per natt, så det er en god pris etter mitt syn.
Da blir det det! Tusen takk for nyttige innspill og god hjelp:)
jamesclandestine
20-10-2014, 18:33
Skal fikse en tur til en metropole til november. Berlin står allerede på programmet for desember og da tenkte jeg på London. Men hotellprisene jeg finner gir meg bakoversveis. En natt på Conrad i King superior skal koste beskjedne 445 EUR uten frokost. Prisnivå ligger likt på de andre 5* hotellene. Er dette vanlig for byen?
Du får veldig lite for pengene i London når det gjelder Hotell
, samme gjelder andre storybyer som for eksempel New York...
jamesclandestine
20-10-2014, 18:55
Hm :/. Så langt har jeg heller opplevd det motsatte i storbyene - at prisene hos topphotellene er konkuransepreget (bortsett fra New York). Sterk kontrast f.eks. er Berlin.. Da tror jeg jeg avstår..
Hm :/. Så langt har jeg heller opplevd det motsatte i storbyene - at prisene hos topphotellene er konkuransepreget (bortsett fra New York). Sterk kontrast f.eks. er Berlin.. Da tror jeg jeg avstår..
Berlin er et unntak veldig gode rater der :)
Skal fikse en tur til en metropole til november. Berlin står allerede på programmet for desember og da tenkte jeg på London. Men hotellprisene jeg finner gir meg bakoversveis. En natt på Conrad i King superior skal koste beskjedne 445 EUR uten frokost. Prisnivå ligger likt på de andre 5* hotellene. Er dette vanlig for byen?
Jeg opplever vel ofte at prisene på denne typen hoteller ligger på drøyt NOK 3000,- hvis man er ute i litt god tid (noe jeg vel vil si at du er nå). Selv har jeg et par mulige turer til London i november, og finner Conrad til GBP 279,- per natt den ene runden, og GBP 304,- per natt den andre. London Hilton on Park Lane ligger ca 40 pund under i pris (som da er en god pris på det hotellet) og The May Fair ligger på ca GBP 290 per natt.
Så, in conclusion, jeg vil vel si at den prisen du har funnet er et lite hakk opp i forhold til det jeg ofte ser selv.:)
Flere av de store og dyre london hotellene driver med renovasjon av deler av rommene i ny og ne. Som gjest merker man lite til ingenting utenom at prisen ofte er -50-70%. Dog krever litt flaks for å finne disse tilbudene.
The Viking
21-10-2014, 08:55
Skal selv på tre-dagers førjulstur (huff!) til London, og har sett i samme prisleiet; Lite med tilbud, spesielt i julerushet, men mine tanker:
Conrad er det Intercontinental rebranded, neppe verdt i nærheten av de prisene de nå forlanger, og p.t. sjelden tilbud der i og med at det er ganske nytt.
Hvis du har et Amexkort kan booking via travelprivileges.no gi deg noe bedre priser; spes. for SLH hotellene(?)
Selv har jeg to hotell booket fra Preferred; Mandeville og Draycott til hhv GBP 472.- og 561.- totalt for 3 netter, kansellerbare bookinger. Disse bookingene er gjort via de respektive hotellene sine hjemmesider; tilbudene der var betydelig bedre enn iprefer.com (3 for 2 tilbud på hjemmesiden).
IHG lanserer sitt førjulssalg 31. oktober hvis du har tid til å vente med bookingen.
På grunn av en ruteendring får jeg "gleden" av 17-18 timer i London i januar. Med andre ord for lenge for et flyplasshotell, og for kort tid til å legge noen større planer.
Tenker å holde meg i nærheten av Paddington for å kunne bruke Heathrow Express. Kan noen anbefale et greit hotell i nærheten, og hva det er å finne på der en ettermiddag/kveld?
Kommer med et annet tips som ikke er Paddington som du ber om: Jeg liker området ved Earls Court station godt. Diverse puber og spisesteder rett ved stasjonen, nærmeste pub er rett over gata fra tube-stasjonen (Earls Court rd). Mange spisesteder i området også, som ikke er så turistfelle som de ved Paddington. Tube til LHR tar ca 35 minutter og koster GBP1.50 (off peak) med Oystercard.
Har hatt litt for mange dårlige mat- og pubopplevelser ved Paddington til at jeg besøker det strøket igjen.
VirreVapp
02-08-2015, 10:42
Ved paddington har du Novotel paddington. Rett bak stasjonen, ved Statoil UK kontoret. Kort vei til trivelige spise/drikkeplasser ved kanalen. Trivelig strøk. Ellers kan du ta en kort gåtur(gjerne langs the waterfront) til Hilton Metropole. Da har du Edgware road med masse arabiske spisesteder, ev Tuben rett ved for å reise til andre steder. 10 min gange fra Hilton ned Edgware road treffer du Oxford street
Takk for tipsene. Både Novotel og Hilton var for dyre på mine datoer, nærmere 2500,- for fleksibel rate. Prøver å holde meg under 1500,- (selv om det er London). Kan godt hende at det blir Earl's Court i stedet.
Har hatt mange gode netter her:
http://www.lancasterlondon.com/
Tube til LHR tar ca 35 minutter og koster GBP1.50 (off peak) med Oystercard.
Sidespor: Hvis banken din har utstedt Visa med kontaktløsteknologi kan du bruke dette som Oyster - med samme prisfordeler, uten ekstra kort.
Sidespor: Hvis banken din har utstedt Visa med kontaktløsteknologi kan du bruke dette som Oyster - med samme prisfordeler, uten ekstra kort.
Og Apple Pay faktisk, fra i sommer
KristianSk
04-08-2015, 00:08
På grunn av en ruteendring får jeg "gleden" av 17-18 timer i London i januar. Med andre ord for lenge for et flyplasshotell, og for kort tid til å legge noen større planer.
Tenker å holde meg i nærheten av Paddington for å kunne bruke Heathrow Express. Kan noen anbefale et greit hotell i nærheten, og hva det er å finne på der en ettermiddag/kveld?
Jeg bodde en natt på "Grand Royale London Hyde Park" i februar, det var greit - https://ssl-no.hotels.com/hotel/details.html?hotelId=238094&tab=description
Da kan du spise her (http://www.durbartandoori.co.uk) eller her (http://www.centonove.com) eller her (http://www.rodiziorico.com).
Jeg bodde en natt på "Grand Royale London Hyde Park" i februar, det var greit - https://ssl-no.hotels.com/hotel/details.html?hotelId=238094&tab=description
Da kan du spise her (http://www.durbartandoori.co.uk) eller her (http://www.centonove.com) eller her (http://www.rodiziorico.com).
Vil du anbefale det fremfor området rundt Earl's Court / Gloucester Road, som diskutert herfra: http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1009786#post1009786 ? Heller mot det, ca samme reisetid fra/til LHR som det du nevner, men slipper bytte fra HEX til Tube.
KristianSk
04-08-2015, 18:39
Vil du anbefale det fremfor området rundt Earl's Court / Gloucester Road, som diskutert herfra: http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1009786#post1009786 ? Heller mot det, ca samme reisetid fra/til LHR som det du nevner, men slipper bytte fra HEX til Tube.
Jeg har bodd i Bayswater, men jeg ser i disse dager etter leilighet bl.a. i Earls Ct. Begge områdene er helt topp. Enig i at det er digg med piccadilly line. I Earls Ct har jeg bare bodd på Hotel Indigo (http://www.ihg.com/hotelindigo/hotels/us/en/london/lonlk/hoteldetail), men det var også fint.
Personlig så holder jeg vel Earls Ct noe høyere enn Bayswater, men min aversjon mot Bayswater er nok primært basert på gamle fordommer (kjipe pakkereisehoteller, osv.). I området ved Earls Court har jeg testet 20 Nevern Square (et lite, men fint hotell - det er riktignok bortimot 10 år siden jeg bodde der), samt K&K George Hotell som nok er et hotell jeg ikke hadde hatt noe i mot å bo på igjen om jeg skulle forville meg ned til Earls Court.
South Kensington er jo bare to stopp videre, som jo har diverse museer om man skulle ha slike interesser. På 17-18 timer er det vel imidlertid begrenset hva man får tid til, så jeg ville prioritert et område nært enten Paddington eller langs Piccadilly line.
Noen tips til litt rimeligere bra hotel? Vanskelig å finne noe til under 1500kr natta. Noen har til og med delt bad til den prisen.
Noen tips til litt rimeligere bra hotel? Vanskelig å finne noe til under 1500kr natta. Noen har til og med delt bad til den prisen.
Blir vanskeligere og vanskeligere, både på grunn av det høye prisnivået generelt, og spesielt nå når pundet er på nesten 13 kr.
Jeg står (etter tips herfra) mellom Henley House til £99 (minus rabatt på 7% fra kickback.no og 10% gjennom Welcome Rewards) ved Earls Court eller Radisson Vanderbilt litt bortenfor for £90.
De er ikke midt i turistgryten, men det meste er lett tilgjengelig med banen som f.eks tar 12 min fra Gloucester Road til Westminster, og går hvert 3. minutt.
petter380
05-08-2015, 22:51
AirBNB [emoji106][emoji4]
Vanskeleg å finne overnatting til høveleg pris i London første helga i november ser eg. Og airbnb hjelp ikkje stort heller. Nokre som har andre tips? Vi er ein gjeng på sju stk. (dvs. tre par + ein halvåring) som skal over. Kanskje eg får sjå om eg finn eit triks på å bruke poeng hos IHG evt. Rocketmiles + cashpoints. Det hjelp jo litt.
Vanskeleg å finne overnatting til høveleg pris i London første helga i november ser eg. Og airbnb hjelp ikkje stort heller. Nokre som har andre tips? Vi er ein gjeng på sju stk. (dvs. tre par + ein halvåring) som skal over. Kanskje eg får sjå om eg finn eit triks på å bruke poeng hos IHG evt. Rocketmiles + cashpoints. Det hjelp jo litt.
Og hva mener du er høvelig pris?
Jeg liker meg her: http://www.lancasterlondon.com/ Bli venn før du evt booker.
Og hva mener du er høvelig pris?
Jeg liker meg her: http://www.lancasterlondon.com/ Bli venn før du evt booker.
Tja, høveleg pris: Ikkje alt for langt over tusenlappen. Men skjønar det at med elendig kronekurs kombinert med dyr by som London, så er det ein dårleg kombo :).
Takk for tips! Ser fint (og dyrt :) ) ut! Det står på lista.
Tja, høveleg pris: Ikkje alt for langt over tusenlappen. Men skjønar det at med elendig kronekurs kombinert med dyr by som London, så er det ein dårleg kombo :).
Takk for tips! Ser fint (og dyrt :) ) ut! Det står på lista.
Premier Inn har enkelte helt OK hoteller i London, men det er vel sjelden romprisen ligger under 100 pund per natt selv for denne typen hoteller. Mulig at Ibis og Travellodge kan ha noe billigere, men jeg kjenner ikke helt de kjedene.
Bodd på Ibis Kings Cross og Travellodge Waterloo.
Helt greit. Sentral beliggenhet til The Tube. Pris? Tja......
Har bodd på BEST WESTERN Victoria Palace, helt ok.
Men så dyrt som pundet er nå så kommer man uansett dårlig ut av det, økonomisk sett.
Eg brukar stort sett Accor Hotels sitt Happy Monday tilbud. Eg har vanskeleg for å tru at du kan finne betre prisar enn det.
Desentrale IBIS-hotell startar på 25 pund.
Bruk promotion code MONDAY. Du kan booke mandag og tysdag for den påfølgande helga.
Merk at desse prisane kun gjeld for helg, altså fredag til måndag.
Har slått til på dette tilbodet fire gongar so langt i haust.
Premier Inn har enkelte helt OK hoteller i London, men det er vel sjelden romprisen ligger under 100 pund per natt selv for denne typen hoteller. Mulig at Ibis og Travellodge kan ha noe billigere, men jeg kjenner ikke helt de kjedene.
Disse kjedene har ofte billige rom (ikke natt til søndag), men du må være tidlig ute med bookingen, helst 2-3 måneder før.
Takk for tips alle saman! Det skal sjekkast!
Basse-HAU
25-10-2015, 10:52
Hei
Det ser ut til at kona får komme etter, på en tur med en leverandør til London. Faktisk aldri karret meg til London utenom LHR før, så alt må jo bli en første gang:) Jeg ankommer fredag, og kona Lørdag ettermiddag, regner med vi blir til tirsdag.
Så kommer de dumme spørsmålene. Hva er sentralt og usentralt? Det ser ut til at Oyster card er en nødvendighet, så dette må nok bestilles ASAP. Ikke den gunstige tiden vedr pund kursen, men skitt la gå, hva gjør man ikke for kjærligheten ;).
Ser prisene er ganske heftige, ser etter hoteller rundt 1500,- pr natt, ser ibis London Blackfriars, får ganske god kritikk, og ligger vel bra sentralt men opp mot 5000,- for 3 netter uten frokost.
Beveger man seg i ytterkant av Subway sone 1-2, f.eks mot Canary Wharf, så faller prisen en del. Tuben er vel grei å bruke, men tenker om man velger litt shopping, så bør ikke hotell være så laaaangt borte, evt om man skal ha seg frokost utenom hotellet også..
Takker for innspill, til en som trenger litt hjelp...
Får se hva Happy Monday tilbudet til Accour kommer med:)
Oyster Card kjøper du når du kjem til London. Enten i skranken eller i billettmaskinene.
Du kan spare ein del på å bu litt lenger vekke frå sentrum, om du har god undergrunnforbindelse er ikkje det noko krise. Eg har ofte budd i Docklands, det er ganske billeg, men då er det ganske langt å reise inn til sentrum. Sentrum i aust-London, Stratford, kan vere eit bra alternativ. Her går Central Line rett inn til sentrum og Jubilee Line kan ta dokke rett til Westminister (men det er eit lite stykke).
Accor sitt tilbud gjeld dessverre berre fredag til måndag, so ei natt vil ikkje bli dekt av det. Men dokke vil nok spare mykje på det, sjølv om dokke må betale full pris for siste natta.
Basse-HAU
25-10-2015, 11:19
Oyster Card kjøper du når du kjem til London. Enten i skranken eller i billettmaskinene.
Du kan spare ein del på å bu litt lenger vekke frå sentrum, om du har god undergrunnforbindelse er ikkje det noko krise. Eg har ofte budd i Docklands, det er ganske billeg, men då er det ganske langt å reise inn til sentrum. Sentrum i aust-London, Stratford, kan vere eit bra alternativ. Her går Central Line rett inn til sentrum og Jubilee Line kan ta dokke rett til Westminister (men det er eit lite stykke).
Accor sitt tilbud gjeld dessverre berre fredag til måndag, so ei natt vil ikkje bli dekt av det. Men dokke vil nok spare mykje på det, sjølv om dokke må betale full pris for siste natta.
Oyster Visitor card kan også bestilles og tilsendt i posten :) Apple Wallet/apple Pay kan visstnok også brukes, men mistenker man da må lage en britisks apple konto, og sikkert ette britisk kort?
Om Accor sitt mandags tilbud er bra for 2 netter, så er det 2 netter billigere;)
KristianSk
25-10-2015, 11:25
Oyster Visitor card kan også bestilles og tilsendt i posten :) Apple Wallet/apple Pay kan visstnok også brukes, men mistenker man da må lage en britisks apple konto, og sikkert ette britisk kort?
Om Accor sitt mandags tilbud er bra for 2 netter, så er det 2 netter billigere;)
Du må ha UK/US utstedt kort fra en deltagende bank for å benytte Apple Pay ja, men du kan bruke kort med contactless på undergrunnen også. Vet at hvertfall DNB har begynt å utstede dette.
Så kommer de dumme spørsmålene. Hva er sentralt og usentralt? Det ser ut til at Oyster card er en nødvendighet, så dette må nok bestilles ASAP. Ikke den gunstige tiden vedr pund kursen, men skitt la gå, hva gjør man ikke for kjærligheten ;).
Beveger man seg i ytterkant av Subway sone 1-2, f.eks mot Canary Wharf, så faller prisen en del. Tuben er vel grei å bruke, men tenker om man velger litt shopping, så bør ikke hotell være så laaaangt borte, evt om man skal ha seg frokost utenom hotellet også..
Sentralt og usentralt? Det kommer helt an på hva man skal gjøre og hvor...;) Hvis man ikke er bosatt slik at man kan gå til de aktivitetene man er interesserte i så er det viktig å i alle fall være nære med Tube-stasjon som enkelt kan frakte deg til sentrale strøk.
Canary Wharf er på en måte veldig usentralt, men er samtidig lett tilgjengelig i forhold til alt som ligger langs Jubilee Line. Det tar vel ca 15 minutter å komme seg inn til Green Park og Bond Street. Da har du Regent Street, Bond Street og Oxford Road for shopping innen rekkevidde om dette er noe som er av interesse. I tillegg ligger Westminster på denne linjen slik at du kan tusle rundt i St James', eller hoppe av på stoppet før (Waterloo) for å spasere litt på Southbank.
Jeg har imidlertid aldri bodd ute ved Canary Wharf, men har vel et inntrykk av at det er nokså stille der ute i helgene (derav stort sett gode priser på gode hoteller der ute). Jeg er også usikker på hva som er av restauranter og slikt (jeg har ofte observert at en del restauranter og cafeer i City er stengt i helgene, noe man kanskje kan regne med er tilfellet også i Canary Wharf-området. Her har kanskje andre litt mer informasjon om dette).
Du kan jo evt sjekke hotellkjeden Z Hotels, som har en del billige og greie hoteller med sentral lokalisering (NB! tildels veldig små rom). Alternativt, Premier Inn som også har en del greie hoteller sentralt i London. Min erfaring de siste par årene er imidlertid at hoteller sentralt i London nesten uansett er dyrt.
Oyster Card kjøper du på stasjonene. Null stress (om du nå ikke er uheldig å ramler inn i en lang kø).
Basse-HAU
25-10-2015, 17:38
Litt OT, men hvordan er det å kjøpe seg SIM-kort for datatrafikk i UK? Har en liten 4G router som kan medbringes.
Basse-HAU
25-10-2015, 17:53
Noen som har noen erfaring med Hotwire i London, eller er det bare US dette fungerer i noen grad, som noen mener???
Har brukt Hotwire ein gong, då fekk eg Novotel Excel (bestilte nok docklands/aust-london). Betalte då 150gbp for tre netter, god pris, men ikkje revolusjonerande for det området.
Angåande Visitor Oyster card so ser ikkje eg heilt vitsen med å bestille dette på førehand, det må vel koste litt i frakt? Men du kan vere uheldig med kø på Heathrow. Eg hadde morgonflyet frå Oslo no på laurdag, då var det veldig lang kø på automatane, sikkert 20 personar i kø. Då var det veldig kjekt å kunne gå rett forbi. Men i utgongspunktet skal ikkje det vere noko problem å skaffe kort når du kjem dit.
Litt OT, men hvordan er det å kjøpe seg SIM-kort for datatrafikk i UK? Har en liten 4G router som kan medbringes.
Bør være grei skuring. Jeg bruker fra tid til annen pay-as-you-go SIM-kort kjøpt via f.eks. Carphone Warehouse som selger SIM-kort for en rekke operatører. Jeg vil tro dette kan fungere også for deg. Etter at roaming-prisene på datatrafikk har blitt nokså kraftig redusert de senere årene så har jeg imidlertid i liten grad giddet å styre med slikt. :)
Enkelt är att köpa 3 UK Pay as you go för data. De finns i 3-s butiker lite öferallt i London. Ca 10 GBP för 1 GB, 20 för 3 GB. Se http://store.three.co.uk/view/searchTariff?deviceType=SIM_ONLY_MBB&priceplan=&greatForServices=&manufacturerName=&payGPriceForTariff=50to99.99&payGPriceForTariff=0to49.99
vodafone har liknande priser.
The Viking
25-10-2015, 21:00
Melia har 3 for 2 tilbud hvis du booker innen tirsdag; White House er rimelig sentralt og hvis du joiner bonusprogrammet vanker et bonuspoeng som kan brukes til fradrag på prisen..
Basse-HAU
25-10-2015, 21:17
Melia har 3 for 2 tilbud hvis du booker innen tirsdag; White House er rimelig sentralt og hvis du joiner bonusprogrammet vanker et bonuspoeng som kan brukes til fradrag på prisen..
Takk. Sikkert bra, men ser ut til at de er Litt utenfor min liga, selv med 3 for 2 til 752£ [emoji15]
Vi har bodd på Canary Wharf Hilton, og opplevde det ikke som noe problem å ta tuben inn til sentrum. 10-15 minutter, og du er midt i smørøyet.
Kriteriet for mine hotellvalg i London har alltid vært hvor nært det er nærmeste tube.
Noen som har noen erfaring med Hotwire i London, eller er det bare US dette fungerer i noen grad, som noen mener???
Usikker på hvor mye du sparer og med tanke på hvor mange dårlige hoteller som faktisk koster endel vil jeg annse det som god risk med liten reward.
Basse-HAU
02-11-2015, 21:54
Da ble hotellet Thistle Holborn, The Kingsley valgt, så sentralt kan man vel si. Ikke det rimeligste, men er vel i nedre av det øvre sjiktet ;)
Nå er vel ikke slagplanen helt lagt, men tenker nå å styre unna de størrste fellene, og heller nyte det, og ta det som det kommer.
Tenker litt på hjemreisen, avgang 1535 fra LHR, ser ut som det er check in 45 min før, og ha litt god tid, så begynner vel nesten avreisen fra London etter en vel sein frokost. Regner med vi tar tuben ut, siden vi planlegger å ha Oyster card, og da må man vel regne med ca 60 min der også?
Mulig vi prøver på en OT, så da kan det også bli fast-tack og evt lounge, så kan vi bergene litt bedre tid også. Er det noe bedre butikkutvalg/gode priser på LHR, eller er det like stivt som OSL. Får man evt handlet litt tax-free her, vet noen flyplasser har en liten bule for oss non-Schengen. Blir ikke mye tid på OSL, så blir evt å rappe med det man forbruker langs promendaden. Vi har vel under en time før flyet til HAU går, når vi ankommer OSL.
Da ble hotellet Thistle Holborn, The Kingsley valgt, så sentralt kan man vel si. Ikke det rimeligste, men er vel i nedre av det øvre sjiktet ;)
Nå er vel ikke slagplanen helt lagt, men tenker nå å styre unna de størrste fellene, og heller nyte det, og ta det som det kommer.
Tenker litt på hjemreisen, avgang 1535 fra LHR, ser ut som det er check in 45 min før, og ha litt god tid, så begynner vel nesten avreisen fra London etter en vel sein frokost. Regner med vi tar tuben ut, siden vi planlegger å ha Oyster card, og da må man vel regne med ca 60 min der også?
Mulig vi prøver på en OT, så da kan det også bli fast-tack og evt lounge, så kan vi bergene litt bedre tid også. Er det noe bedre butikkutvalg/gode priser på LHR, eller er det like stivt som OSL. Får man evt handlet litt tax-free her, vet noen flyplasser har en liten bule for oss non-Schengen. Blir ikke mye tid på OSL, så blir evt å rappe med det man forbruker langs promendaden. Vi har vel under en time før flyet til HAU går, når vi ankommer OSL.
Du bør ikke satse på shopping på heathrow, dersom du kjører OT er Lufthansa loungen å anbefale.
Skal du ha nice shoppingplass i london anbefales, Westfield Strattford ( olympiaparken) Helt nytt svært kjøpesenter med både ting for dama/kona/elsker/mannen/kids.
Basse-HAU
02-11-2015, 22:15
Du bør ikke satse på shopping på heathrow, dersom du kjører OT er Lufthansa loungen å anbefale.
Skal du ha nice shoppingplass i london anbefales, Westfield Strattford ( olympiaparken) Helt nytt svært kjøpesenter med både ting for dama/kona/elsker/mannen/kids.
Nei, det hadde jeg egentlig ikke heller, men med kona på slep, så vet du aldri. Westfield, takk, sjekker opp dette. Noen sier Camden er bra, noen sier det er oppskrytt...
Nei, det hadde jeg egentlig ikke heller, men med kona på slep, så vet du aldri. Westfield, takk, sjekker opp dette. Noen sier Camden er bra, noen sier det er oppskrytt...
Spørs hva du skal shoppe, lillesøster som hadde en periode som litt emo/punk/osv diger å shoppe i camden men for oss vanlig dødelige synes jeg personlig det er oppskrytt. Skal du dog ha ting som gjør deg mer svevende enn alkohol er vistnok camden plassen.
Ellers pleier jeg å unngå hele plassen, finnes såpass mye annet som er bra.
Camden er vel som ErlA skriver kanskje litt mer alternativt orientert...:) Det er imidlertid enkelte kjekke steder langs Camden Locks, men kanskje best hvis temperaturen er slik at man kan sitte ute.
Men siden dere skal bo i nærheten av Covent Garden så ville jeg kanskje heller satset på det heller enn Camden town. Det er en del shopping muligheter der, samt at dere jo ikke er så langt unna Regent Street som jo byr på en god del shopping muligheter.
Forøvrig er det vel riktig at fra Holborn bør du beregne en times tid med tube'en. Som ErlA skriver er ikke det noe stort poeng å shoppe på LHR.
Camden er vel som ErlA skriver kanskje litt mer alternativt orientert...:) Det er imidlertid enkelte kjekke steder langs Camden Locks, men kanskje best hvis temperaturen er slik at man kan sitte ute.
Men siden dere skal bo i nærheten av Covent Garden så ville jeg kanskje heller satset på det heller enn Camden town. Det er en del shopping muligheter der, samt at dere jo ikke er så langt unna Regent Street som jo byr på en god del shopping muligheter.
Forøvrig er det vel riktig at fra Holborn bør du beregne en times tid med tube'en. Som ErlA skriver er ikke det noe stort poeng å shoppe på LHR.
Reagent street er forsåvidt bra plass å vandre, spesielt nå som oljefondet eier 25% av hele gata! Så da må man jo innom :p
Når det er sagt, kuleste opplevelsen man kan ha i london om man liker Teater er å dra på en secret cinema forestilling. Desverre er det skjeldne og de annonseres ofte kort tid i forveien, Men det er en opplevelse som ikke finnes andre plasser!
Basse-HAU
03-11-2015, 23:15
Tenker å gå op en musical, ser de selger billetter på TKTS, som man da må personlig møte opp, eller er det like greit å bruke box Office, så vet man hvilke plasser man får? Ser flere norske selger, men da med dyrere pris enn box Office [emoji849]
Tenker å gå op en musical, ser de selger billetter på TKTS, som man da må personlig møte opp, eller er det like greit å bruke box Office, så vet man hvilke plasser man får? Ser flere norske selger, men da med dyrere pris enn box Office [emoji849]
Om man vil på en bestemt kan det være greit å forhåndsbooke, da får man plass men man betaler fullpris. Hver morgen selger Tkts rabaterte billetter til mange show, men de mest populære er alltid utsolgt. Finnes mange andre småsjapper som gjør det samme, men TKTS er den eneste som garanterer gode plasser. Du risikerer plasser med limited view, eller ekstremt lite benplass om man handler i de andre bodene. Noe som er kjipt.
Jeg og kona ser alltid 1 eller 2 om vi er der, og vi har en 4-5-6 vi ønsker å gå på, så ned på tkts en halvtime før de åpner og stille oss i kø ( det er lang kø) så kjøpe på det som er ledig.
jcnorway
18-09-2016, 23:51
Blåser litt liv i denne tråden jeg :)
Skal på en mini-weekend (lørdag-søndag) til London i desember med fruen (uten arvingen) og svir av både Avios og Goldpoints til den store gullmedaljen sånn at man slipper unna å svi av noe særlig med kæsj på selve turen og overnattingen.
Blir midt i turistfella (Radisson BLU Edwardian Berkshire) på Oxford Street siden det er noen som har planer om litt powershopping på lørdagen.
Restauranten for kvelden er Picture Fitzrovia (http://picturerestaurant.co.uk/menu/fitzrovia) som blir et nytt bekjentskap. Fant fram til denne etter en anbefaling + at den ikke ligger så langt unna "basen" vår. Noen her inne som kjenner til denne restauranten? Ut fra det jeg har sett så ligner konseptet litt på Sentralen Restaurant (http://www.sentralen.no/mat-og-drikke/brasseriet) i Oslo.
Ellers får man vel alltids krysse fingrene for at krona styrker seg mot pundet i tiden mot jul :p
Skal sende Frøkna med tantejenta på 14 på tur om ein månads tid. Tips til hotell sånn passe sentralt? Pris er viktig, trur dei vil ha frukost. Elles ekje det så farleg. Litt "uansett" korleis ein søkjer endar ein litt opp med Bayswaterområdet, ser det ut til. Det er no greitt nok. Må vere bookbart på hotels.com for å få brent av ei natt.
Jeg skal reise ut fra LCY en tidlig søndag ettermiddag. Er det noen som har erfaringer med hvor tidlig det er lurt å møte opp? Skal til AMS, så passet skal vel inspiseres.
litt-amatør
18-04-2019, 21:33
Noen som vet hva som skjer med klassiske men litt slitte Radisson Blu Portman? Ikke mulig å booke fra i sommer og ut året og inn i 2020? Omfattende oppussing eller nedleggelse? Hotellet har definitivt behov for oppgradering men kanskje skal bygningene brukes til noe annet? Hotellet har utvilsomt forandret seg mye de siste årene.
De skal stenge i et år for oppussing. Er ikke sikker på datoene.
litt-amatør
19-04-2019, 20:58
De skal stenge i et år for oppussing. Er ikke sikker på datoene.
Virker som de har stengt allerede. Ikke mulig å booke fra idag og inn i 2020. Som sagt; det trengtes nok. Med de prisene de tok var det vanskelig å forsvare standarden på en del ting, selv om business-rommene i høyre fløy fortsatt var fine. Men ikke i den fløyen til venstre fra inngangen.:)
Hvordan har klientellet vært der i det siste? Vet om flere som sluttet bruke det for noen år siden da «bart&burka» faktoren ble litt for høy
Chriscross
21-04-2019, 09:32
Hvordan har klientellet vært der i det siste? Vet om flere som sluttet bruke det for noen år siden da «bart&burka» faktoren ble litt for høy
Ikke vært der selv, men oljeselskapet som vil tjene penger på olje, men late som noe annet har iallfall hatt god avtalepris frem til oppussingen. Så har nok vært endel nordmenn der, muligens med bart.
Chriscross
20-08-2019, 09:43
Noen forslag til steder verdt å se en kan reise med direktetog fra LHR, (bortsett fra London)?
Windsor med Uber var et alternativ, men ankommer lhr litt for sent.
Noen forslag til steder verdt å se en kan reise med direktetog fra LHR, (bortsett fra London)?
Windsor med Uber var et alternativ, men ankommer lhr litt for sent.
BA museet på Waterside er visstnok knallbra men må bookes. Har ikke fått vært der selv men minst en medforumist har
litt-amatør
09-09-2019, 00:08
Helt klart at den faktoren ble høy etterhvert. Ekstremt en periode før det roet seg litt på slutten Men var litt (ganske mye faktisk) trist å være bortom der nå og se hele resepsjonsbygningen revet ned. Og samtidig få grei på at Radisson Blu Portman aldri vil gjenoppstå.😢 Det er faktisk et hotell jeg har helt spesielle minner fra. Men tydelig at Radisson ikke vil beholde. Fordi dette er hva som kommer:
https://www.hot-dinners.com/201904158276/Gastroblog/Latest-news/nobu-hotel-london-portman-marylebone-deniro-restaurant-opening
https://theluxuryeditor.com/news/2932/
Nå bodde jeg på Radisson Sussex ikke langt unna, men var ikke i nærheten av standarden på selv en sliten utgave av Radisson Portman. Ekstremt trange rom, korridorer og en heis som kom og gikk når den ville og gikk ekstremt tregt. Har heller ikke sans for bomaskinen Amba (tidligere Thistle) rett ved. Men er å foretrekke. Men elendig service sist gang kombinert med ekstremt frisk prising trekker ned.
Nei, jeg kommer til å savne Radisson Blu Portman og særlig business rommene som var komfortable og fine og utrolig nok billigere enn standard rom hvis man regnet inn at frokost var inkludert i romprisen på business. Resepsjonen og restauranten var også veldig koselig. Sukk, begynner å bli nostalgisk.⚽️🤭
Twin Otter
02-01-2024, 19:14
Det ble nevnt i en annen tråd at London kan være litt kronglete å reise til for dagsturer (for forretningsreisende fra f.eks SVG/BGO/OSL). Hva er det da som gjør det kronglete? Lang tid på transit inn til byen? Dersom vi tar utgangspunktet i at det ble fløyet til LHR? Nå har vi jo Heathrow Express og Elisabeth Line (som jeg ikke har prøvd ennå). De går vel litt raskere en the underground.
Det ble nevnt i en annen tråd at London kan være litt kronglete å reise til for dagsturer (for forretningsreisende fra f.eks SVG/BGO/OSL). Hva er det da som gjør det kronglete? Lang tid på transit inn til byen? Dersom vi tar utgangspunktet i at det ble fløyet til LHR? Nå har vi jo Heathrow Express og Elisabeth Line (som jeg ikke har prøvd ennå). De går vel litt raskere en the underground.
Tiden det tar fra «dør-til-dør» gjør at det er relativt lang reisevei. 2-2:30 flytur, etter man først ha kommet seg til flyplassen. Også tar det også litt ekstra tid pga passkontrollen etc. London-flyplassene er heller ikke de meste effektive i den form at man omtrent kan dukke opp i det boarding skal starte.
Også kommer det an på hvor i London man skal. Med engang med skal andre steder enn langs «hovedlinjen» så begynner klokken å løpe.
Så da blir det enten en veldig lang dag, eller kort tid i London. Dessuten er jo endel av forretningstrafikkenen til London fort litt mer av typen som ofte innebærer en jobbrelatert middag etc.
Twin Otter
02-01-2024, 19:24
Tiden det tar fra «dør-til-dør» gjør at det er relativt lang reisevei. 2-2:30 flytur, etter man først ha kommet seg til flyplassen. Også tar det også litt ekstra tid pga passkontrollen etc. London-flyplassene er heller ikke de meste effektive i den form at man omtrent kan dukke opp i det boarding skal starte.
Også kommer det an på hvor i London man skal. Med engang med skal andre steder enn langs «hovedlinjen» så begynner klokken å løpe.
Så da blir det enten en veldig lang dag, eller kort tid i London. Dessuten er jo endel av forretningstrafikkenen til London fort litt mer av typen som ofte innebærer en jobbrelatert middag etc.
Det gir absolutt mening.
Jeg har inntrykk av at de fleste fra bedriften der jeg jobber ofte blir en natt eller to når de først drar på jobbreise dit.
Hva tenker folk om prisnivået i London for tiden? Er det fortsatt en dyr by å reise til? Og tenker da primært på fritidsreise.
Det gir absolutt mening.
Jeg har inntrykk av at de fleste fra bedriften der jeg jobber ofte blir en natt eller to når de først drar på jobbreise dit.
Hva tenker folk om prisnivået i London for tiden? Er det fortsatt en dyr by å reise til? Og tenker da primært på fritidsreise.
Pundet har vært grusomt lenge, betalte 14 kr i høstferien og da svir det greit i lommeboka. Prisene er jo generelt friske også, ingen billig destinasjon og skal man mye turistgreier så koster det en hel del, legg på middager og musikaler så er det bare å håpe at kona ikke har store shopping planer.
Har vel nærmet seg 13 kr etter den nylige kronestyrkelsen så noe bedre men jeg har vel inntrykk av at ting i London ofte koster det samme i pund som i Euro andre steder.