PDA

View Full Version : New York-tråden (versjon 2011)


Magnus
02-01-2011, 17:51
Da har jeg bestillt flybilletter til NYC med BA i september. Dette blir min første tur til NYC og jeg gleder meg stort. Eneste som står igjen er hvor skal man bo? Er det noen her som har noen forslag til et relativt billig hotell på Manhattan? Håper på å kunne holde meg under 1500 per natt for et dobbeøtrom.

gustavf
02-01-2011, 17:57
Her kommer det sikkert masse gode tips, men et greit sted å begynne synes jeg er Hotels.com (http://clk.tradedoubler.com/click?p=20133&a=1879311&g=16861916&epi=3). Da får du i det minste en oversikt over prisnivået, så du har noe å sammeligne andre tilbud mot.

LN-FHU
02-01-2011, 17:58
Hvis du søker på reiseforum på "hotell New York" regner jeg med du kommer til å få noen treff...... :D

Magnus
02-01-2011, 18:22
Har vært på hotels.com, men er i tillegg interessert i personlige erfaringer. Synes de anmeldelsene der er litt for kvantitative. Selvsagt kan jeg også søke opp dette, men er også interessert i nyere erfaringer.

Discus
02-01-2011, 18:43
Finner du noe som ikke er kanonbra nå så booker du noe som kan avbestilles. September er langt frem og tilbudene har ikke kommet enda.

Som Gustav sa - let litt på hotels.com, finn.no og andre siter og skaff deg oversikt over prisnivået. Ellers er det mange gode Tripreports og hotelltips her på forumet.

Er du NAF-medlem? Da får du tidvis gode AAA-priser hos en del av kjedene.

SQ 777
02-01-2011, 18:48
Husk at hvis du booker et hotel på deres webside til OK pris, må du følge opp dette senere. De endrer prisen hele tiden, opp og ned.. Vanligvis opp nærmere ankomst.

Skal selv til NYC 25. feb og booket tidlig hos Radisson Lexington til bra pris. Men nå er prisen ytterligere redusert, avbooket den første bestilling og booket samme rommet til lavere pris.

Tidligere har jeg gjort dette opptil tre ganger på andre NYC hotell.

gustavf
02-01-2011, 19:31
Min erfaring med hotell på Manhattan er at standarden er gjennomgående bra og jeg ser mer på beliggenhet og pris enn hvilket hotell jeg bor på. Så lenge man holder seg til hoteller uten dårlig feedback og 3 stjerner eller mer så har ikke jeg hatt dårlige erfaringer. Derfor booker jeg også ofte uspesifisert, og tar resten som en overraskelse.

Sist bodde jeg på Courtyard Midtown East (http://clk.tradedoubler.com/click?p=20133&a=1879311&g=17461700&url=http://no.hotels.com/PPCHotelDetails?hotelid=138167&city=NEW YORK&pos=HCOM_NO&locale=no_NO). Det passet meg ypperlig, med grei metroforbindelse (4,6,E,M), ganske store rom, og akkurat nok servicetilbud rundt hjørnet. Dessuten var det gangavstand til en kurant ølresturant (http://www.thestagsheadnyc.com/).

Magnus
02-01-2011, 19:58
Det så jo veldig fint ut. hvordan reiste du uspesifisert til NYC da?

gustavf
02-01-2011, 20:01
Jeg bestilte hotell gjennom Priceline. Flyet var spesifisert (i den grad man kan spesifisere "jeg vil gjerne at BA 767 skal være så lite forsinket at jeg rekker siste avgang fra LHR til JFK").

Stian
03-01-2011, 02:25
Jeg har også bodd på Marriott Courtyard Midtown East og syntes forsåvidt det var bra value. Store rom iallefall. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det til en førstegangs-reisende. Området syntes jeg var litt kjedelig.
Jeg ville foretrukket å bo i nærheten av Times Square eller på nedre Manhattan.
Affinia Times Square har jeg hørt veldig mye bra om, og vurderer å booke det til sommeren selv. En venn av meg vil ikke høre snakk om å bo noe annet sted, fordi han sier man får mer for pengene enn noe annet hotell i samme område. Og lander man på EWR kan man bare ta toget til Penn Station og så er hotellet på andre siden av gaten.
Edit. Hotellet heter visst Affinia Manhattan, men ligger like ved Times Square.

nime
03-01-2011, 07:44
www.tripadvisor.com er et greit sted å starte hvis du er interessert i personlige erfaringer.

Sondbjo
03-01-2011, 09:55
Jeg så at man kunne få novotel til 98 Euro natten. Bare søk på www.accorehotels.com de har et ved Times Square.

gustavf
03-01-2011, 10:54
Jeg har også bodd på Marriott Courtyard Midtown East og syntes forsåvidt det var bra value. Store rom iallefall. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det til en førstegangs-reisende. Området syntes jeg var litt kjedelig.

Det kan jeg forsåvidt være enig i, derfor er det greit med bra metroforbindelse.

Discus
03-01-2011, 12:28
Har bodd på diverse, from the top of my head var hvertfall følgende bra


Hyatt Jersey City (ikke på Manhattan)
Residence inn (Marriot) v/Bryant park
Hudson (i nærheten av Central park)

Øivind
03-01-2011, 12:49
Dette er et fint og ganske rimelig hotel på Upper West side like ved Central Park og med subwayen like utenfor døra.
Kan trygt anbefale det. http://www.excelsiorhotelny.com/gallery.asp

Tommy777
03-01-2011, 19:01
Jeg har også bodd på Marriott Courtyard Midtown East og syntes forsåvidt det var bra value. Store rom iallefall. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det til en førstegangs-reisende. Området syntes jeg var litt kjedelig.
Jeg ville foretrukket å bo i nærheten av Times Square eller på nedre Manhattan.


Jeg synes omraadet hotellet til Gustav ligger i er genialt. I samme omraadet finner man ogsaa bl.a. det originale W hotellet, Intercontinental og Radisson som mange skandinaver kjenner. Grand Central er ogsaa kun noen faa kvartaler unna. Du er en ti minutter spasertur fra Central Park via Fifth Avenue, Rockefeller Center, MoMA og 15 minutter unna Times Square. Det er kort vei til gode restauranter og tbanen tar deg dit du vil enkelt.

Det aa bo paa Times Square er ihvertfall ikke noe jeg vil gjoere eller anbefale. Hotellet er ett sted man trekker seg tilbake til naar man har faatt nok av NYC. Det boer ligge i ett rolig omraade. Times Square er stappa med folk stort sett hele doegnet, og de fleste er stort sett turister. De daarligste og mest overprisede restauranter og barer finner du der. Times Square besoeker man i 15 minutter som foerstereisende, tar bilder og forlater omraadet saa snart som mulig.

Nedre Manhattan, eller downtown, er det finansielle omraadet i byen og det er fullstendig doedt paa kveldene og skal noe defineres som kjedelig, er det ihvertfall det omraadet. Har bodd paa Andaz Wall Street en del ganger og oestsiden av downtown er ihvertfall litt livlig. Men er man paa tur, anbefaler jeg ikke downtown som base. Klart du har tbaner og taxier der ogsaa, men det er mange stopp aa komme seg dit du skal og langt med taxi aa komme seg ned dit.

Jeg anbefaler Midtown som base, mellom 3rd og 6th, soer for Central Park, nord for 39nd. Lexington Avenue har mange bra hoteller.

Hotellanbefalinger fra steder jeg har bodd siste aaret:

Le Meridien, veldig sentralt med gangavstand til det meste i omraadet. Meget god burger, koe for aa faa bord i restauranten.
http://www.parkermeridien.com/index1.php

W New York. Det originale W hotellet. Meget populaer bar, Whiskey Blue http://deals.whotels.com/W-New-York-Hotel-97502/so.htm?PS=PS_aa_NorthNY-Google_W%20Lexington%20Ave_Sitelinks_092810_NAD_FM

Ny favoritt i NYC er Andaz 5th Avenue i Hyatt kjeden. Nyt ett glass vin som serveres under innsjekk, gratis internet og minibar.

http://www.newyork.5thavenue.andaz.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp

Westin Times Square bodde jeg paa i november grunnet ett arrangement som var der. Meget bra hotell dersom du absolutt skal bo i omraadet. Mac paa alle rommene!

http://www.westinny.com/




Dersom du ikke finner noe billig i perioden du skal dit, stoetter jeg Gustavs anbefaling og bruke Priceline. Prisene i NYC har vaert lave de siste par aarene, men er naa paa vei opp igjen.

God tur!

SeatBelt
03-01-2011, 19:12
Jeg hadde brukt Hotwire.com, det gjorde jeg sist jeg var i NYC. Fikk rommet for 100 dollar natten (den gang mellom 500 og 600 kroner) og havnet på Wyndham Garden på 36th. Kunne ikke blitt bedre for min del.

New York er den ultimate byen for å besille gjennom hotwire dått kåm. Du får vite område, antall stjerner og fasiliteter - og i det du betaler får du navnet på hotellet. Jeg sparte 4 000 på det.

Go on. Resier selv til NYC på fredag, men bor hos venner. Det er ofte den beste løsningen ;)

Martin
03-01-2011, 19:20
Go on. Resier selv til NYC på fredag, men bor hos venner. Det er ofte den beste løsningen ;)

Forutsatt at man har venner i New York, da. :rolleyes:

SBT
04-01-2011, 19:33
Jeg hadde brukt Hotwire.com, det gjorde jeg sist jeg var i NYC. Fikk rommet for 100 dollar natten (den gang mellom 500 og 600 kroner) og havnet på Wyndham Garden på 36th. Kunne ikke blitt bedre for min del.

New York er den ultimate byen for å besille gjennom hotwire dått kåm. Du får vite område, antall stjerner og fasiliteter - og i det du betaler får du navnet på hotellet. Jeg sparte 4 000 på det.

Go on. Resier selv til NYC på fredag, men bor hos venner. Det er ofte den beste løsningen ;)

Hvordan klarer man å booke hotel på hotwire.com? Tar ikke de kun kredittkort utstedt i USA/Canada, på samme måte som Priceline.com?
Selv måtte jeg gå til www.priceline.co.uk og derfra gå til 'name your own price', og fikk Hilton ved ground Zero til $ 200. Neste gang skal jeg bo på Hyatt Place i secaucus for $ 100, men da er det buss til manhattan ca 15 min.
Synes Priceline fungerer meget bra, har også brukt det i Berlin, Amsterdam etc etc. I San Juan PR fikk jeg Marriott for 1/3 av hva hotellets hjemmeside skulle ha. Det fine ved Priceline, er at man kan velge distriktet, og også hotell-klasse, og så er det bare å by en meget lav pris, og blir den ikke godtatt, så er det bare å høyne budet. Det finnes også en egen hjemmeside som oppdaterer folk om hva de seneste bookingen har gitt av hoteller, og i Miami stemte det; Jeg fikk Hyatt til $ 100, slik som flere andre hadde skrevet på den siden som omtaler priceline/hotwire.

Magnus
04-01-2011, 22:21
Tusen takk for informative svar! Virker som de fleste her har hatt gode erfaringer med å bestille uspesifisert gjennom enten hotwire eller priceline, noe jeg også kommer til å gjøre etter at jeg forhåpentligvis har fått overtalt kvinnen jeg skal reise med. Det eneste jeg lurer på nå er i hvilket tidsrom det lønner seg å bestille på. Er det så snart som mulig som gjelder, eller burde jeg ha is i magen og vente til sommeren? Bemerk at reisen er i september.

Twin Otter
04-01-2011, 22:24
Forslag: Du kan jo f.eks bestille noe nå hvis du vil være sikker og bare for å ha noe. Så kan du eventuelt avbestille hvis du skulle finne noe annet interessant til bedre priser senere.

SeatBelt
05-01-2011, 12:28
Hvordan klarer man å booke hotel på hotwire.com? Tar ikke de kun kredittkort utstedt i USA/Canada, på samme måte som Priceline.com?

Har aldri hatt noen problemer med Hotwire og betaling. Man må opprette en brukerkonto, riktignok, men det har gått bra. Har også fungert fint med service i ekstraordinære situasjoner (som da de nedgraderte hotellet jeg bodde på - etter at jeg hadde booket - med én stjerne, og gav meg hele oppholdet gratis ved å overføre "HotDollars" til brukeren min).

Sist jeg brukte tjenesten var i mars 2010. Hvorvidt dette har endret seg i ettertid vet jeg ikke. Har dessverre ingen erfaring med Priceline.

gustavf
05-01-2011, 13:06
Det finnes mye god informasjon om bruk av Priceline og Hotwire her:
http://www.betterbidding.com/

De som synes moderatorene her er problematiske, bør imidlertid ikke våge seg inn dit. Innleggene dine editeres, du får kjeft om du skriver uten å ha booket via deres linker og innlegg slettes for fote. Allikevel er visst dette forumet startet som ei motvekt mot en rabiat forumeier her:
http://biddingfortravel.yuku.com/

Enter at own risk.

FT99
05-01-2011, 22:44
Mange bra tips her!

Boket nettop hotell i NY via Hotwire fra 5/5-9/5. Etter å ha sjekket på betterbidding.com forsto jeg at hotellet jeg kom til å få var Intercontinental Barclay på East 48th Street - veldig bra pris på $189 pr natt.

Ut fra hotelbeskrivelsen på Hotwire og hotell-listen på betterbidding gikk det ganske greit å forstå hotellet før man boket.

HS-TGA
06-01-2011, 12:35
Hei

Jeg har fortsatt ikke bestilt hotell, men skal ordne det nå straks. Regner med at det blir via Hotwire.com
I den sammenheng. Er 3 stjerners på manhatten bankers? Jeg mener, vil det si at det er mer eller mindre et sikkert kjøp.

PS! Har ennå ikke lagt inn ankomststed hos SAS. Må dette være den riktige adresse til det hotell eller bosted man faktisk skal til? (første tur til statene ser dere)

Discus
06-01-2011, 17:56
PS! Har ennå ikke lagt inn ankomststed hos SAS. Må dette være den riktige adresse til det hotell eller bosted man faktisk skal til? (første tur til statene ser dere)


Adresse m.m. må legges inn senest 72 timer før avreise hvis ikke blir du kansellert. Ja, det skal jo være den adressen du skal bo på første natta.

HS-TGA
06-01-2011, 20:20
Da ble det Affinia Shelburne på oss etter mye vurdering.

Polaris
06-01-2011, 20:37
F**n så vanskelig dere får det til å se ut. Har tenkt meg til NY med ei venninne i Sept, men vi har hverken bestilt fly eller tenkt på hotell... Vurderinger kan jeg ikke gjøre da det mest eksotiske jeg har besøkt er Wiesbaden, en liten by rett ved Frankfurt. Jeg bryr meg egentlig ikke mer enn at jeg vil ha en plass hvor det generelt er standard. Kjøper ikke klærne mine på Cubus, for å si det sånn, men det er vanskelig å skille "Cubus fra kvalitetsbutikkene" i hotellverdenen når man aldri har reist noe :p

Hvordan er det i NY, kan man ende opp i et skikkelig lusent strøk? Hvor nøye burde to blonde, naive jenter fra Nord-Norge være på hvor vi går i byen? Hvor mye storbyliv burde jeg forberede meg på (synes det er ubehagelig med narkisene i Oslo - føler man kanskje burde suit up hvis man skal til "the big apple" :lol:).

Hvis vi f.eks har lyst å dra på museum (det der naturhistoriske), se times square og gå i central park.... Hvilket område gir oss nærhet til dette? Andre tips til liknende aktiviteter man kan gjøre? Båtturer eller noe sådär?

Martin
06-01-2011, 20:44
Hvor mye storbyliv burde jeg forberede meg på (synes det er ubehagelig med narkisene i Oslo - føler man kanskje burde suit up hvis man skal til "the big apple" :lol:).

Mitt førsteinntrykk av byen, var hvertfall at jeg følte meg tryggere i NYC enn jeg enkelte ganger hadde gjort i Oslo. Kanskje delvis fordi det er mye mer synlig snut i NYC ^_^.

DCHalvorsen
06-01-2011, 21:37
Et interessant aspekt ved NY er kåringen fra 2006 til verdens mest høflige by. Jeg var der selv første gang i 2005 og allerede da slo det meg hvor hyggelige og forekommende folk var. Har linket til selve undersøkelsen under, og at byer som Bukarest og Moskva skårer lavt er også helt i tråd med egne erfaringer.

http://www.readersdigest.ca/mag/2006/07/polite.php

FT99
06-01-2011, 23:12
Hei

Jeg har fortsatt ikke bestilt hotell, men skal ordne det nå straks. Regner med at det blir via Hotwire.com
I den sammenheng. Er 3 stjerners på manhatten bankers? Jeg mener, vil det si at det er mer eller mindre et sikkert kjøp.

Hvis du går inn på Betterbidding-forumet finns en sticky med beskrivelse av alle NewYork hoteller som finns på Hotwire. Via den tråden klarte hvertfall jeg å finne ut hvilket hotell jeg var i ferd med å bestille, før jeg booket. Det gjør jo det hele en del enklere.

http://www.betterbidding.com/index.php?showtopic=88&

fjasebase
06-01-2011, 23:59
Andre tips til liknende aktiviteter man kan gjøre? Båtturer eller noe sådär?

USS Intrepid-museumet er jo et must ! Hørte noe snakk om at Concorden blir fjernet i juli, men vet ikke om det stemmer eller ikke...

http://www.intrepidmuseum.org/The-Intrepid-Experience/Exhibits.aspx


Du har også et bra museum i Cradle of Aviation i Garden City, Long Island

http://www.cradleofaviation.org/exhibits/index.html


I tillegg kan du ta båttur ut for å se Statue of Liberty

Fredrik Propell
07-01-2011, 00:09
Leter etter hotell i NY for tiden, og fant et greit tilbud hos Courtyard by Marriott New York City Manhattan Midtown East. Vi er tre stykker så hva slags senger får vi når det står "1 × Standard, to queensize-senger"? Er standard en klappseng? :)

Polaris
07-01-2011, 00:37
USS Intrepid-museumet er jo et must ! Hørte noe snakk om at Concorden blir fjernet i juli, men vet ikke om det stemmer eller ikke...

http://www.intrepidmuseum.org/The-Intrepid-Experience/Exhibits.aspx


Du har også et bra museum i Cradle of Aviation i Garden City, Long Island

http://www.cradleofaviation.org/exhibits/index.html


I tillegg kan du ta båttur ut for å se Statue of Liberty

Tusen takk for gode ideer! Jeg vet ikke om jeg får venninna mi med på alle de flyrelaterte museene, men kanskje étt så.... :love

tafpl
07-01-2011, 00:57
Noen som har bodd på Eventi på 6th Ave?

gustavf
07-01-2011, 07:47
Leter etter hotell i NY for tiden, og fant et greit tilbud hos Courtyard by Marriott New York City Manhattan Midtown East. Vi er tre stykker så hva slags senger får vi når det står "1 × Standard, to queensize-senger"? Er standard en klappseng? :)

Hos Marriott og på hotels.com ser det ut til at den siste senga på rommet er spesifisert som sovesofa, så enten det eller en eller annen form for ekstraseng, ville jeg tro. Det beste er nok å ringe hotellet og spørre.

Øivind
07-01-2011, 08:42
Et interessant aspekt ved NY er kåringen fra 2006 til verdens mest høflige by.
Ja det var jo interessant. New Yorkere har vel hatt ord på seg for å være det motsatte? Personlig liker jeg bedre folkene i midtvesten og på vestkysten. Synes de både er vennligere og mer forkommende.
Husker første gangen jeg kom til NYC som 20-åring. Det første som slo meg var hvor frekke folk var. Jeg som knapt hadde vært utenfor landets grenser følte meg nesten uønsket allerede ved ankomst på JFK. Var et kultursjokk.

SQ 777
07-01-2011, 16:54
For de som vil bo rimelig og greit nær Times Square, har nå Milford Plaza gjenåpnet etter lang renovering med meget brukbare priser , foreløpig i jan-feb-mars.

http://milfordplaza.com/

Discus
07-01-2011, 17:30
Leter etter hotell i NY for tiden, og fant et greit tilbud hos Courtyard by Marriott New York City Manhattan Midtown East. Vi er tre stykker så hva slags senger får vi når det står "1 × Standard, to queensize-senger"? Er standard en klappseng? :)

De Courtyardene jeg har bodd på diverse steder så er det sovesofa på rommet. Send dem en mail for sikkerhets skyld.

gustavf
07-01-2011, 18:00
Hvordan er det i NY, kan man ende opp i et skikkelig lusent strøk? Hvor nøye burde to blonde, naive jenter fra Nord-Norge være på hvor vi går i byen? Hvor mye storbyliv burde jeg forberede meg på (synes det er ubehagelig med narkisene i Oslo - føler man kanskje burde suit up hvis man skal til "the big apple" :lol:).

Tja... New York er en storby, så selvfølgelig kan du ende opp i et skikkelig dårlig strøk. Som turist, ihvertfall førstegangsbesøkende, vil du sannsynligvis ha et hotell på Manhattan sør for midten av Central Park. Da har du begrenset deg til et område av byen du bør kunne føle deg trygg, selv om det finnes en del nedslitte kvartaler også der.

For å skaffe seg en oversikt over byen, så synes jeg Wikitravel sin artikkel om New York er bedre en "usable"-status tilsier:
http://wikitravel.org/en/New_York_City

SQ 777
07-01-2011, 18:26
Polaris, ta mitt ord for det, som mange andre førstegangsreisende til NYC, du vil umiddelbart føle deg trygg ved ankomst, fra flyplass til hotell. Dere vil uansett ikke dra ut til Bronx og andre suspekte steder..

Jevnfør det gustavf sier. Dere vil bo sørover fra midten av Central Park. Syd for ca. 33 gate ( Hotel Penn , Reidar-klasse :p ) er vanligvis ikke aktuelt..
Bortsett fra helt syd... Men ikke første gang.

Var der første gang som oppvaskhjelp på M/S Oslofjord i 1966 ( eneste muligheten for å komme til Junaiten ) og non-stop siden da, og har sett utviklingen . 42nd street var fæl inntil et par tiår siden. Populært kalt Disney street nå grunnet alle barn er der nå for Disney musicals.:colgate:

Tommy777
07-01-2011, 18:28
Tja... New York er en storby, så selvfølgelig kan du ende opp i et skikkelig dårlig strøk. Som turist, ihvertfall førstegangsbesøkende, vil du sannsynligvis ha et hotell på Manhattan sør for midten av Central Park.

Meget godt oppsummert. Hold deg sør for 80th Street så er du trygg, ferdig med det

fjasebase
07-01-2011, 19:17
Tusen takk for gode ideer! Jeg vet ikke om jeg får venninna mi med på alle de flyrelaterte museene, men kanskje étt så.... :love

Da ville jeg satset på USS Intrepid. Ligger mer sentralt og den ( http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=no&geocode=&q=USS+Intrepid,+New+York,+NY,+United+States&sll=40.763316,-74.000988&sspn=0.01908,0.052314&ie=UTF8&hq=USS+Intrepid,&hnear=New+York&t=h&z=12 )

Ligger noen bilder fra Intrepid i min trip-report fra september: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73668

FT99
07-01-2011, 21:55
Kan man se noe sports-arrangement (basket, baseball e.l) i New York i perioden 5. - 9. Mai? Jeg klarer ikke å finne noe...

Hickok
07-01-2011, 22:18
MLB 04.05-06.05 http://mlb.mlb.com/mlb/schedule/#date=05/04/2011
MLB 07.05-09.05 http://mlb.mlb.com/mlb/schedule/#date=05/07/2011
Basket og Hockey spiller vel sluttspill på den tiden, så der er ingenting klart på lenge ennå.
NFL er ute av sesong.
MLS RedBulls (når den blir klar) http://www.newyorkredbulls.com/schedule

kjeng
09-01-2011, 21:18
Noen som har noen tips for måter å komme seg til manhatten fra JFK? ser at taxi har flat rate på $45 pluss tolls.. hva vil det si? 100$ for limo høres jo heller ikke dumt ut!

gustavf
09-01-2011, 21:28
Noen som har noen tips for måter å komme seg til manhatten fra JFK? ser at taxi har flat rate på $45 pluss tolls.. hva vil det si? 100$ for limo høres jo heller ikke dumt ut!

Det ser ut som du har svaret: Taxi.

$45+bompenger+tips er god valuta for pengene. Bompenger er vel i underkant av $5. Kollektivt fra JFK er for mye styr.

Discus
09-01-2011, 22:08
Noen som har noen tips for måter å komme seg til manhatten fra JFK?

De gangene jeg har vært der har det stort sett vært i rush-tiden. Har benyttet Subwayen A, E eller F (alle ekspress), og hotell som har ligget i nærheten av en av disse. Fra rundt 40st og opp er nok E raskere enn A så vidt jeg fant ut. Men A er enklere transfermessig sett når du skal bytte til Skytrain. USD 7.50 en vei. Har kun hatt håndbagasje, og har ikke kollektivtransportallergi.

gustavf
09-01-2011, 22:37
Har kun hatt håndbagasje, og har ikke kollektivtransportallergi.

Har man slike allergier er New York uansett feil by ;)

Chriscross
10-01-2011, 07:39
Fikk e-post fra accor (ibis, novotel, sofitel) om 40% og rom fra 116 euro nær sentral park, mulig dette er ibis som er stusselig, men helt ok.

SQ 777
10-01-2011, 09:33
Tittet litt på samme mail.. Så vidt jeg vet var det krav om 5 netter for 40% rabatt ?

Polaris
23-01-2011, 22:58
Er 5500 kr tur/retur TOS-NYC med Swiss ene veien (Oslo-Zurich-JFK) og SAS tilbake i økonomi noe jeg burde løpe og bestille? Er det mye/lite/helt i middels-klassen å betale?

Og trur dere hotell som Salisbury ved Central Park er å anbefale? :) ca 5000 kr per pers for 6 dager. Gjorde et søk her men ser ikke ut til at noen har bodd der...

Someone
23-01-2011, 23:00
Høres bra ut i mine øyne. Tror det skal bli vanskelig å få det veldig mye billigere på sammenhengende billett (som er å anbefale) far TOS

Polaris
23-01-2011, 23:09
Ja vi kommer ikke til å kjøpe noe separat, her blir det gjennomgående billett - koste 1000 kr ekstra om det vil...

Nidaros
23-03-2011, 18:34
Skal til New York i slutten av september på en 10-13 dagers tur. Har Kjøpt flybillett hos SAS og hotell, men begge kan avbestilles.

Det hotellet jeg har lagt av koster 14 000 totalt (dobbeltrom) for 11 netter og er 2,5 stjerner. Er det slike priser jeg må forvente, eller vil det komme ulike høstkampanjer fram til da?

Derimot når jeg søker hos expedia på fly og hotell pakkebestilling får jeg opp en totalpris på 13500 for et mye bedre hotell (3,5 stjerner) per pers rett ved times square. Dette er altså samme prisen som de flybilletene og det hotellet jeg har bestilt separat. Virker som det er mange tusen på å spare ved å bestille en slik pakke! Noen som har erfaringer med det?

osterdalen
30-03-2011, 10:04
Skal til New York i påsken (17.4 - 26.4) og hadde tenkt å bruke litt tid hos B&H Photo Video som det virker som har veldig godt utvalg i fotoutstyr. Nå ser jeg på hjemmesiden deres at de holder stengt 18.4 - 26.4. Kommer med sk907 17. april så blir vel litt lite tid når flyet lander 1315 og butikken på Manhatten stenger kl 18.

Noen som har tips om andre butikker med godt utvalg i fotoutstyr?

Tar også gjerne imot tips om butikker som selger vintage armbåndsur!

Ståle
30-03-2011, 11:27
Tar langhelg i NewYork første helgen i mai og planen er å shoppe epler og leketøy til kamerafronten, noen anbefalinger om gode fotobutikker?

Kosta meg rett i overkant av 3000 kr T/R med gode flytider og kort connection.

Martin
30-03-2011, 11:29
Tar langhelg i NewYork første helgen i mai og planen er å shoppe epler og leketøy til kamerafronten, noen anbefalinger om gode fotobutikker?

http://www.bhphotovideo.com/

K3nn7
03-04-2011, 21:42
Noen som har bodd på Ritz-Carlton i Battery Park, og har meninger om stedet? Har akkurat booket fire netter der til noe som virka som en meget bra pris.

Thomas
03-04-2011, 21:47
Battery Park er jo så usentralt du kan få det, men med Metrocard er det meste innen 'rimelig' rekkevidde.

Har aldri bodd der, men R-C. er har vel i stor grad bare gode skusmål rundtom.
Selv ender jeg opp på Warwick (for 4 gang) under midt sommerstopp i byen.

K3nn7
03-04-2011, 21:49
At det er ganske usentralt er jeg forsåvidt klar over, men innkjøp av Metrocard og plotting av rute til nærmeste t-banestasjon er stort sett det første jeg gjør hver gang jeg ankommer NYC.

Islending
03-04-2011, 23:56
Jeg har en liten restaurantanbefaling hvis folk er interessert:
En uruguaysk restaurant i Williamsburg, Brooklyn. Ikke langt å gå fra Bedford ave. L-train stoppet. Den heter Tabaré, og har god mat, drikke og service, og også rimelig.
Har selv spist der to ganger (i januar og mars 2011). Det er også live musikk på torsdager.
http://www.tabarenyc.com/

HS-TGA
18-04-2011, 10:25
Ville bare oppdatere denne etter ett særdeles vellykket opphold i New York.

Vi bodde på Affinia Shelburne, og kan varmt anbefale dette hotellet. Forholdsvis store rom. Vi ble oppgradert og fikk en svær suite, men uansett var vanlige rom romslige. Service og renhet var upåklagelig. Vi likte også beliggenheten. Kort avstand fra Grand Central og stoppen til Newark airport express. Forholdsvis rolig område som vi satte pris på ved kveldstid, men fortsatt en lett gange til både Times Square og til Empire State Building.
De hare også en bar opp taket av bygningen, men denne var sesongsteng når vi var der. Man har dog uansett adgang til taket om man ønsker å ta en titt.

Det finnes nok mange gode hotell på Manhattan, men gitt jeg får tilnærmet pris her neste gang, så blir det Affinia Shelburne for vår del.

Det var ett fantastisk opphold i en fantastisk by! Tilbake skal jeg og jeg letter nå passivt etter gode tilbud på flybilletter slik jeg kan forsvare en ny tur til for fruen. :)

Discus
25-04-2011, 20:09
Accor kjører tilbud i NYC i sommer (45% på 4 netter eller mer på Sofitel etc), men det er kun få timer igjen av salget:

http://www.accorhotels.com/gb/promotion/specials/privatesaleny.shtml

FT99
11-05-2011, 22:32
Var i New York nå i helga, et par tips:

- Restauranten Spice Market var fantastisk, noe av den beste asiatiske maten jeg har spist. http://www.spicemarketnewyork.com/
- Bodde på Intercontinental Barclay på 48th Street / Park Avenue, dvs sentralt med gangavstand til Times Square, Central Park etc. Hotellet var et helt greit 4-stjerners hotell med gym, roomservice etc. Booket via Hotwire og fikk prisen $189 pr natt for et dobbeltrom, noe jeg synes var en veldig bra deal.

SudCaravelle
18-05-2011, 19:44
Er det noen som har noen ferske dealer/koder eller lignende på ok 4* eller mer hoteller i New York for sommeren/høsten?

På forhånd takk.

Discus
18-05-2011, 20:47
Er det noen som har noen ferske dealer/koder eller lignende på ok 4* eller mer hoteller i New York for sommeren/høsten?

På forhånd takk.

Du kan jo se hva du får ut av denne (pre-paya, no-flex) - har brukt den et par ganger andre steder - husk å skrive og fylle ut PDFen så går det hel greit:

http://ihgfriendsandfamily.com/stevesickel

Chriscross
18-05-2011, 22:47
Fikk tilbud fra Jetsetter om Andaz Wall Street for 200 daler i helger, litt mer for ukedager. Usikker på antall stjerner, men Hyatt-Brand.

SQ 777
06-06-2011, 10:22
Tips til de som vil bo billig i NYC. Milford Plaza har salg til 15. juni. Hotellet er nyoppusset ...... Beste med tilbudet er at det gjelder t.o.m. 13. mars 2012...:D

Martin
06-06-2011, 17:42
Hotellet er nyoppusset ......

Er du sikker på det? Leser en review av hotellet på Tripadvisor, og der svarer hotelledelsen på en review, at de har begynt å renovere, og regner med å være ferdige i midten av 2012. Videre sier de at de første nyoppusede rommene forventes klare i løpet av høsten 2011.

SQ 777
06-06-2011, 17:59
Hvor mye er ferdig vet jeg ikke, men det har vært stengt i lang tid... Har rusla forbi flere ganger inntil nylig. Men som du sier, det står noe om høsten 2011.

Men sikkert mye rot... Googlet litt...

http://www.newyorkology.com/archives/2010/12/milford_plaza_h_1.php

Foreløpig booket twin i 4 netter mars 2011 til $ 119 ++ pr. natt..

Om jeg bruker det vet jeg ikke. uansett i NYC er man bevissløs når man går til sengs og neste morgen karrer en seg ut fortest mulig..:drunk:

Martin
06-06-2011, 18:02
I en review på Tripadvisor, svarer ledelsen følgende:

The Milford was purchased by our hotel company in November 2010 and re-opened un-renovated after having been closed for eleven months by the previous ownership entity. We realize that the hotel needs work and have begun a $140 million renovation and modernization which we expect to be completed sometime in mid – 2012, with newly renovated rooms available as soon as autumn of 2011.

Så det stemmer at det har vært stengt, men det ble så åpnet igjen, u-oppusset.

Molinari
11-06-2011, 15:29
Bo 3 netter - betal for 2 på 15 luksushotell i New York i sommer
http://reiserelatert.blogspot.com/2011/06/bo-3-netter-betal-for-2-netter-pa-15.html

joamykle
11-06-2011, 15:53
Drar med SK907 i morgen tidlig, og har booket 2 premium suiter på Doubletree by Hilton Guest suites på Times Square. Kan ikke se at dette er nevnt i denne posten, og heller ikke bodd her tidligere, så kan gi en kjapp tilbakemelding om dette hotellet når jeg er på plass!

Concorde
11-06-2011, 16:12
Drar med SK907 i morgen tidlig, og har booket 2 premium suiter på Doubletree by Hilton Guest suites på Times Square. Kan ikke se at dette er nevnt i denne posten, og heller ikke bodd her tidligere, så kan gi en kjapp tilbakemelding om dette hotellet når jeg er på plass!

Jeg var ofte i lobbybaren på det hotellet når jeg bodde i NY. Fin bar:drink

Discus
11-06-2011, 18:40
Bo 3 netter - betal for 2 på 15 luksushotell i New York i sommer


Bra tips! Bare husk å sjekke prisen ifht. andre tilbud/priser. Ofte er slike tilbud basert på normalpris.

Discus
30-06-2011, 10:06
Noen som skal over dammen i sommer? Ser ut som det er mange gode hotellpriser i juli.

Eksempel på et nytt Hilton-hotell - Hilton New York Fashion District (http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/NYCFDHF-Hilton-New-York-Fashion-District-New-York/index.do) hvor jeg finner priser helt ned i USD145/natt i helgene (AAA/NAF-rabatt). Ser ut som det er mange av de andre kjedehotellene som også ligger under USD200/natt dersom man ikke MÅ bo midt på Times sq.

SQ 777
12-07-2011, 16:34
Milford Plaza har tilbudet nok en gang, se tråden ovenfor, for de som vil bo billig og sentralt ved Times Square, gammelt eller nytt rom, fra $ 85, selges inntil 22. juli, reiseperiode inntil 13. mars 2013........;)

Concorde
12-07-2011, 19:27
Ser ut som det er mange av de andre kjedehotellene som også ligger under USD200/natt dersom man ikke MÅ bo midt på Times sq.

Man BØR ikke bo midt på Times Square..

SQ 777
12-07-2011, 19:52
Men veldig kjekt også ;)

Tommy777
12-07-2011, 20:46
Men veldig kjekt også ;)

For at?...............

eb737
04-09-2011, 21:57
Hei,
I høstferien skal min familie og en annen reise til New York.
Vi skal være der i rundt en uke, men vet ikke helt hva vi skal gjøre alle dagene.
Noen som har noen tips? Har hørt om et flymuseum med concorde der, stemmer det?
Noen som vet hvor vi kan bestille helikopterturer?
Kom gjerne med noen tips, det må ikke ha med fly å gjøre :)

Erik

jameson82
04-09-2011, 21:59
http://www.viatorcom.no/no/7382/tours/New-York-City/Dagstur-med-fly-fra-New-York-til-Niagarafallene/d687-2625NIAGARA
http://www.viatorcom.no/no/7382/tours/New-York-City/Helikoptertur-over-The-Big-Apple/d687-2770HIGH

SeatBelt
04-09-2011, 22:03
Flymuseet, lett tilgjengelig: http://www.intrepidmuseum.org/

TIps til å gjøre ting i NY, hm. Du kan gjøre alt. Fra meg personlig vil et tips være å besøke Brooklyn. Spennende bydel som også er lett tilgjengelig. Bruk en dag der. Og spis!

Martin
04-09-2011, 22:06
Flymuseum med Concorde stemmer: http://www.intrepidmuseum.org/
Var der selv for et par uker siden. Var helt greit, med tanke på min relativt begrensede interresse for militære fly - selve båten var vel så spennende, og det finnes også en ubåt man kan gå ombord i.

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/New%20York/26acfb96.jpg

Et tips for å se Frihetsgudinnen - men om du ikke har behovet for å stå rett under henne, og ødelegge nakken ved å måtte se rett opp - er å ta en gratis ferge mellom Manhattan og Staten Island. Den er gratis, og går omtrent rett forbi damen med fakkelen - i tillegg til at man får se New York fra en relativt fin vinkel.

http://www.siferry.com/

jjessen
04-09-2011, 22:36
Mine små innspill:

1. Dropp Empires State hvis dere vil se NYC fra toppen, dra heller på toppen av Rockefeller Center.
2. Vil dere gå på en god pub og høre live musikk så gå på: http://www.clubgroovenyc.com/, min favoritt!
3. Vil dere shoppe klær billig så hører en tur innom Century21 til. Stor outlet butikk rett ved Ground Zero. Kom helst tidlig da plassen kan ligne en zologisk hage litt utpå dagen når hordene av folk blir for mange.
4. Jersey Gardens er et stor outlet senter rett ved Newark flyplassen som også er et besøk verdt om shopping står høyt på agendaen

SudCaravelle
05-09-2011, 10:56
Du kan jo se hva du får ut av denne (pre-paya, no-flex) - har brukt den et par ganger andre steder - husk å skrive og fylle ut PDFen så går det hel greit:

http://ihgfriendsandfamily.com/stevesickel

Vi ha benyttet oss av dette for en tur til NY nå i September på Crowne Plaza.
Jeg fikk dog litt spader nå på grunn av en kinkig episode en kollega fikk etter å ha brukt vennene til Carlson muligheten og ble avhørt og plaget i resepsjonen.

Fylle ut PDFen? Hva skriver man da? Kan dette bli litt pinlig på innsjekk?

På forhånd takk.

Discus
05-09-2011, 17:36
Fylle ut PDFen? Hva skriver man da? Kan dette bli litt pinlig på innsjekk?


1) Ja, etter å ha skrevet den ut. 2) Navn="Steve Sickel" som angitt på siden, dato, antall netter, bookingref 3) Har ikke jeg opplevd så sant du har med "voucheren" (dvs. utskriften)

Ref. det som står på siden: Print rate voucher.
Voucher is required at check-in.

gustavf
06-09-2011, 07:17
Hotels.com har New York på et 4-dagerssalg igjen. Ikke noe veldig spennende, men et par kurante priser, ser det ut som:

New York 4-dagerssalg (http://clk.tradedoubler.com/click?p=20133&a=1879311&g=19294254&url=http://no.hotels.com/tilbud/no-hoteller-new-york-4-dager/?pos=HCOM_NO&locale=no_NO)

Bestillingsperiode fram til 9. september.

Discus
06-09-2011, 10:09
Generelt mange gode priser i NYC nå - sjekket en langweekend utpå høsten:

Andaz Wall street USD 202 inkl. frokost, WLAN, minibar free softdrinks
Hyatt Jersey City USD 202 eksl. frokost/215 inkl. frokost
W New York (Lexington ave) USD 215


Alle er NAF-rabatter (AAA) med flex-rates :up:

SBT
07-09-2011, 11:39
Vi ha benyttet oss av dette for en tur til NY nå i September på Crowne Plaza.
Jeg fikk dog litt spader nå på grunn av en kinkig episode en kollega fikk etter å ha brukt vennene til Carlson muligheten og ble avhørt og plaget i resepsjonen.

Fylle ut PDFen? Hva skriver man da? Kan dette bli litt pinlig på innsjekk?

På forhånd takk.

1) Hvordan gikk det egentlig med kollegaen + Fikk han sjekke inn med Carlson muligheten, eller ble han kastet ut ?

2) Hvis alle kommer til IHG hotellene med en Steve Sickel voucher, blir ikke det litt suspekt ?

TommyL
07-09-2011, 11:45
2) Hvis alle kommer til IHG hotellene med en Steve Sickel voucher, blir ikke det litt suspekt ?


Dette lurer jeg også på...har sett tråden på Flyertalk, men vet ikke om jeg tør å bruke dette her...å stå uten hotellrom i New York er ikke noe jeg kunne tenke meg :)

Discus
07-09-2011, 18:00
Dette lurer jeg også på...har sett tråden på Flyertalk, men vet ikke om jeg tør å bruke dette her...å stå uten hotellrom i New York er ikke noe jeg kunne tenke meg :)

Hvis man er redd for å få problemer så er det jo bare å droppe det, enkelt og greit. For å avgjøre om man vil bruke det er det jo bare å lese Terms & Cond for å se hva som står der.

Ståle
10-11-2011, 08:41
Skal til New York neste uke, planlegger å benytte tog JFK-Penn station + Penn station-EWR. Sist når jeg var der benyttet vi oss av transferservice, noe som fungerte veldig bra! Prøver noe nytt denne gang..

Utifra kartet til MTA må vi innom Jamaica Center etter en kort tur i AirTrain fra JFK, så for å bytte til E linje til Penn st.?

På hjemreisen flyr vi fra EWR, og da blir vel letteste reise med Amtrak til Newark Airport Station så for å ta AirTrain derfra og ut til terminalen?

Med begge overnevnte reisemåter så må vel egen bilett kjøpes for hver reise?

Discus
10-11-2011, 10:53
Utifra kartet til MTA må vi innom Jamaica Center etter en kort tur i AirTrain fra JFK, så for å bytte til E linje til Penn st.?

På hjemreisen flyr vi fra EWR, og da blir vel letteste reise med Amtrak til Newark Airport Station så for å ta AirTrain derfra og ut til terminalen?

Med begge overnevnte reisemåter så må vel egen bilett kjøpes for hver reise?


1) Korrekt, evt. Howard beach/A-train

2) Ja.

3) JFK Airtrain + MTA går på samme system. Koster USD5 (flyplasstillegg for AirTrain) + vanlig MTA-billett. Du kan bruke vanlig MTA verdikort på JFK. Det er maskiner på AirTrain-stasjonen når du går av toget der du kan kjøpe det.

Til EWR må du kjøpe togbillett, som til EWR automatisk inneholder "flyplasstillegget"

Ståle
10-11-2011, 19:28
Takker! Hyppigheten mellom avganger på JFK-Penn er vel stor, men hvordan er det med toget og AirTrain på vei til EWR?

Discus
10-11-2011, 19:40
Takker! Hyppigheten mellom avganger på JFK-Penn er vel stor,

Ja, undergrunnen går "tett som haggel".

men hvordan er det med toget og AirTrain på vei til EWR?Variabelt 2-4 ganger pr. time tipper jeg, sjekk rutetider på nett. Det er "vanlig tog med vanlig rutetabell".

Ståle
10-11-2011, 19:44
Nydelig, takk! :)

Ståle
14-11-2011, 18:51
Staten Island Ferry - gratis? Gidder ikke å hoppe i land på Liberty Island, men har hørt det går gratisferge tett oppom..

Discus
14-11-2011, 18:53
Staten Island Ferry - gratis? Gidder ikke å hoppe i land på Liberty Island, men har hørt det går gratisferge tett oppom..
Du finner det meste på nett ;)

http://www.siferry.com/

Yet, the 5 mile, 25 minute ride also provides a majestic view of New York Harbor and a no-hassle, even romantic, boat ride, for free!

Ståle
14-11-2011, 19:13
Thanx, kutt ut moderatorslaveriet ditt og bli heller New York guide ;)

LN-JAV
01-12-2011, 22:59
Man får t.o.m. kjøpt øl og popcorn på SI fergen :)

Noen som har tips til gode jazz klubber evt noen piano barer?
Skal over om 14 dager og skal bo på Paramount Hotel på 46th street, noen som har bodd der?

SQ 777
01-12-2011, 23:37
Bodde der i 1993, men da var det loslitt. Pusset opp siden det... Ser ok ut nå...

Discus
02-12-2011, 16:25
Noen som har tips til gode jazz klubber evt noen piano barer?


Foreldrene mine var på Jazz Standard for et par år siden, de synes det var veldig bra: http://jazzstandard.net/red/index.html

Larsabal
02-12-2011, 18:53
Skal over om 14 dager og skal bo på Paramount Hotel på 46th street, noen som har bodd der?

Ja! Hotellet var mitt faste bosted i perioden 1998 til 2001, da jeg frekventerte byen hyppig. Det står litt om hotellet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_hotel

Hvordan det ble etter de fikk nyere eiere i 2004 vet jeg ikke, men i 98/99 var det veldig populært og det vanket mye "interessant" i lobbyen, lobbybaren og Whisky Bar, som lå i tilknytning til hotellet på gateplan. Jentene som serverte i sistnevnte bar var alle ikledd cat-suits, ikke helt sikker på hva Ottar ville synes om noe slikt i Norge... ;-)

Forbered deg på veldig små rom, selv etter New York standard.

Jeg hadde satt pris på en tilbakemelding her på hvordan det er der nå, hvis du får anledning når du er tilbake.

LN-JAV
03-12-2011, 19:28
Takk Discus.

Skal gi en tilbakemld her ila julen hvordan hotellet er blitt :)