PDA

View Full Version : Ditt reiseår 2010 -- Hva ble totalen?


ILS2
24-12-2010, 16:32
For å gi folket noe å gjøre på i juleferien starter jeg en ren kopi av Tommy777s tråd fra i fjor.

Ingen store overraskelser hos meg, kanskje med unntak av en relativt markant nedgang i reiser med DY. OSL, BGO, CPH og ARN de fire mest frekventerte flyplasser, men noen interessante nykommere på den listen (bl.a. ABQ, som blir neppe å se på listen i 2011...;)). Som vanlig er det BGO-OSL/OSL-BGO som rager høyest over mest populære ruter, noe som ikke kommer til å endre seg i overskuelig fremtid.

Min totale oversikt for 2010 (inkl. flighter før nyttår):
SAS - 57
Delta - 10
Lufthansa - 8
Czech Airlines - 7
KLM - 5
Southwest - 5
Norwegian - 4
United - 3
Maverick - 2
TAP Portugal - 2
Air France - 1
LOT Polish - 1
Wizz Air - 1

Årets beste flight: ATL-ABQ med Delta i First (årets kampanjepris).
Fantastisk crew i storform, fri flyt av alkohol og helt ok mat. Reisefølget mitt snakker fortsatt om den positive opplevelsen (og da kom vi rett fra OSL-AMS-ATL i C...).

Årets verste flight(opplevelse): MUC-CPH med Lufthansa i Economy.
Kanskje litt urettferdig mot Lufthansa, som leverte sitt sedvanlige produkt, men de kjempet en håpløs kamp mot min ufattelig bakrus etter Oktoberfest. Jeg har egentlig lang erfaring med å fly dagen derpå, men denne gangen var det svimmelhet og svettetokter hele veien til CPH. Aldri har jeg vært mer glad for å ha en laaaaaaang layover i CPH.

Hickok
24-12-2010, 16:56
Her er min total:

1 SAS Scandinavian Airlines 75
2 Wideroe 29
3 Aeroflot 12
4 Continental Airlines 9
5 KLM Royal Dutch Airlines 8
6 Lufthansa 8
7 Air Canada 7
8 Norwegian Air Shuttle 7
9 United Airlines 6
10 CSA Czech Airlines 4
11 Air New Zealand 2
12 American Airlines 2
13 bmi 1
14 British Airways 1
15 Spanair 1
16 LOT Polish Airlines 1

Beste flight: Air New Zealand i Premium Economy LHR-HKG. Fantastisk bra til å være økonomi.
Verste flight: Spanair i Økonomi ARN-BCN. Usannsynlig trang tur!
Total milage: 140.405 miles.

TG923
24-12-2010, 17:00
Ikke akkurat mye, men nok til fortsatt EBG så lenge jeg flyr langturene på biz

Thai - 8 (OSL-BKK-CNX t/r x 2)
SAS - 4 (OSL-BGO t/r og OSL-MYKONOS t/r)

A-380
24-12-2010, 17:14
Nå fikk jeg litt å tenke på her i SWISS First class lounge i Zurich. Ikke så veldig mange, men vertfall litt.

ANA 1
BLUE1 1 1/2 (måtte snu pga. tekn. feil)
Norwegian 2
Singapore Airlines 2
Swiss 2 (siste tas på F løpet av kvelden)
KLM 4
Thai 4
Lufthansa 5
SAS 8

Værste: BLUE1, rett å slett for at jeg ikke kom frem, startet i Helsinki og endte opp i Helsinki

Beste: Lufthansa på F i A380, rett og slett en nytelse

Og 2011 starter forhåpenligvis bra med Thai, Emirates og Turkish, der alle er i F

Fortsatt god jul alle menn og kvinner

LN-DAG
24-12-2010, 18:09
Trur jeg går av med "seieren" :lol:

SAS 1 (TOS-LYR T/R)


Årets beste flight: TOS-LYR

Årets verste flight(opplevelse): Ingen

^_^ Føler at det ikke er lenge igjen før Gullkort kommer i posten og at :drink snart kan nytes i First class lounge, før en jorden rundt tur :cool: :rolleyes:

Polaris
24-12-2010, 18:39
Du, du hadde da "Lima Alpha Whiskey 11/09" også :D Vet ikke hvorvidt det teller i denne sammenheng...

---
WF - 38
DY - 4
SK - 2
(GA - 4 :))

beste: samtlige.

LN-DAG
24-12-2010, 19:50
Du, du hadde da "Lima Alpha November 11/09" også :D Vet ikke hvorvidt det teller i denne sammenheng...

---
.

....den FAW turen ga ikke så mange bonuspoeng så jeg tok den ikke med :cry: selv om det definitivt va den beste :fly ....spesielt det trivelige mannskapet med ho flyvertinna som ikke kunne svømme så langt :colgate: og en meget dyktig kaptein gjorde flyturen til en uforglemmelig opplevelse....

LN-MOW
24-12-2010, 20:23
Ikke det mest spennende året, men;

- SAS 12
- Widerøe 8
- Lufthansa 6
- Continental 4
- Delta 3
- United 2
- Air France 1 (A380)
- Pizzaleveringsbil 1

Beste? Continental Biz OSL-EWR. Glimrende produkt.

Farmer
24-12-2010, 21:20
Ikke det mest spennende året, men;


- Pizzaleveringsbil 1

Beste? Continental Biz OSL-EWR. Glimrende produkt.

Heey ... Pizzaleveringsbil for FLY måtte vel ha vært den mest Eksotiske for 2010 vel, med innlagt stopp på Esso i Steinkjer for Catering .. :cool:

Farmer
24-12-2010, 21:27
2010 ble et sånn høvelig hektisk år med ikke mindre enn 190 flighter, som tok hele 331 timer..og som tok meg en distanse på 196.099 km som tilsvarer distansen halvveis til månen ;-)
- SAS - 86
- Widerøe - 67
- Thai - 11
- Lufthansa - 4
- United - 2
- Spanair - 2
- Continental - 2
- Adria Airways - 2
- Qantas - 2
- Air Berlin - 2
- Atlantic Airways - 2
- Delta - 1
- Norwegian - 1

Og nå ser det jammen ut til at 2011 kan bli ennå et år med mange og lange turer om alt går slik det skal!

Lennart
24-12-2010, 21:38
Ble faktisk 18 turer på meg , som fullt betalende og av egen lomme
KLM 4 turer med 3!! nye flytyper (B739,ERJ190 og F70, har tidligere bare F100 med KLM )
Norwegian 8 turer, og med min første tur i en B733wl(KHA) og 3 turer i -800 (NOG, NOW og NOQ)
SAS 4 turer (og endelig en tur med en B738wl)
Og en tur/retur SVG-TFS med OY-VKT
Men beste opplevelsen må nok være å ha vert ombord i en A380 (LH @ Osl ) uten å ha fløyet med den. Og også å ha sett B787 og Avro Lancaster ifra innsiden, sammen med Short Sunderland og Flying Fortress. MÅ jo ha med B52 og Avro Vulcan også , men kun ifra utsiden :) Har vert et stort fly år i år, og 2011 kan neppe toppe 2010

LN-MOW
24-12-2010, 21:45
Heey ... Pizzaleveringsbil for FLY måtte vel ha vært den mest Eksotiske for 2010 vel, med innlagt stopp på Esso i Steinkjer for Catering .. :cool:

Jepp - Dogg'ene der er jo legendariske .. Men du glemte den jo i din oversikt. ;)

LN-TKP
24-12-2010, 21:48
Dette ble totalen for 2010:

SAS Scandinavian Airlines 10
KLM Royal Dutch Airlines 6
Norwegian Air Shuttle 4
Lufthansa 4
Aeroflot 4
Danish Air Transport 2
Ryanair 2
Air China 2
Estonian Air 2
Blue1 2
China Eastern 2
Indian Airlines 1

Beste flytur:
DIG - LXA
China Eastern


Vi var åtte personer i reisefølge. Da flyselskapet ikke klarte å finne åtte seter ved siden av hverandre, så ble vi oppgradert til business class som tilfeldigvis inneholder 8 seter. Dermed ble det en god start på oppholdet i Tibet med 2 flyvertinner som vartet oss opp mens man hadde fantastisk utsikt over Himalaya.

Dårligste flytur:
JZH - CTU
Air China

Fikk en dårlig følelse når vi kom til flyplassen. Klokken var 1200 og ingen fly hadde gått fra flyplassen denne dagen. Fikk heldigvis booket meg over til morgenflyet som skulle ha gått for en time siden. Det var ingen ansatte som kunne engelsk så vi måtte bare sette oss ned å vente og se hva de lokale kineserne foretok seg. I mellomtiden kom vi i kontakt med to østerrikere som skulle med samme fly som oss. Av en eller annen grunn så ble ikke de ombooket og fikk beskjed at de ikke kom til å komme seg avgårde denne dagen. De forlot flyplassen og vi så ikke noe mer til dem. Så endelig klokken 1600 begynte de å boarde den slitne 757en fra CA. Boardingen gikk raskt, men flyet var bare 40 % fullt da det ikke kom flere ombord. Tiden gikk og det kom mange beskjeder på kinesisk men ingenting på engelsk. Spurte fkyvertinnene hva som foregikk, men de kunne ikke engelsk. Heldigvis ropte de opp via callinganlegget noen som kunne kinesisk og engelsk. Det viste seg at en kinesisk turgruppe på 80 personer nektet å boarde flyet før de fikk en kompansasjon, dette reisefølge skulle egentlig ha kommet seg til CTU dagen før, men flyet hadde blitt innstilt. Det ble to timer venting før de endelig boardet flyet. Vi fikk aldri vite om de klarte å mase seg til rabatt på flyturen eller ei.

Dermed kom vi oss avgårde ca 1830, da var flyet ca 8 timer forsinket, og det flyet vi egentlig skulle ta var kansellert. Da vi kom til CTU fikk vi ett lite plaster på såret i form av 300 CNY i kompansasjon. Det var noen snille kinesiske medreisende som fortalte oss om hvordan vi skulle få utbetalt pengene. Kudos til disse som gjorde turen litt mindre trist.

Mest spesielle flytur:
KTM-DEL
Indian Airlines

Makan til sikkerhetsoppbud har jeg ikke vært vitne til tidligere. Det starter med at baggasjen screenes før man kommer inn til avgangshallen. Så må man igjennom en sikkerhetskontroll før man kommer til gaten. Deretter er det nok en sikkerhetskontroll ute på flyoppstillingsplassen før man går opp flytrappa mens en slapp soldat med ett gevær slentrene over skuldra ser på. Samtlige kontroller var ganske nøye og den siste kontrollen tok svært lang tid og førte til at flyet ble 30 minutter forsinket.

Når man først var kommet opp i lufta var det ett fantastisk skye. Fikk heldigvis vindusplass på høyre side slik at man kunne se at man fløy side om side med de høyeste toppene i Himalaya. Ett meget spesielt syn for å se det mildt.

Utflyttet
24-12-2010, 22:01
For min del ble det en lykkelig nedtrapping utover året. Vinteren i fjor startet med:

BGO-OSL-BGO ca 15 ganger før 1. mars, SK alt sammen.

Deretter ble det en BGO-FRA-OSL-BGO, før det ble 10 BGO-OSL-BGO, også med SK.

Sommeren gav ca BGO-CPH-BKK-SIN-BKK-CPH-BGO med SK/TG, etterfulgt av en veldig rask BGO-OSL-ZRH-NBO-JRO-NBO-ZRH-LHR-OSL-BGO (med SK/LX/KQ), og en hurtig BGO-OSL-BKK-FRA-BGO med SK/TG/LH, og nå i høst bare 1 BGO-OSL-BGO (SK) og 1 gang BGO-CPH-BKK-CPH-BGO.

Alt i alt en kraftig nedtrapping fra tidligere år, og et ønske om at året som kommer byr på enda mindre flyging. :)

Så har man fått et nytt gullkort i løpet av året: HHonors. Hva det egentlig er godt for vet jeg enda ikke. Innspill mottaes med takk, i en ny tråd.

Årets beste flight:
en eller annen BGO-OSL-flight med baggasje tidlig på året når jeg endelig kunne bruke "min egen" biz-kø på BGO :D

Årets verste flight:
BKK-CPH i sommer, takket være 1 medlem av crew som jeg kunne kvelt.

-A

Edricson
24-12-2010, 22:23
Dette inklusive turen fra Moskva til Tromsø neste onsdag. Alle turer er i Economy. Og den turen blir forresten den siste med barnet på fanget, og det gleder jeg meg til. I januar går turen til RAK, og der kunne det bli helt forferdelig...

Scandinavian Airlines System 12
Norwegian Air Shuttle 11
Swiss International Air Lines 2
Aeroflot Russian Airlines 2
Widerøe 2
Lufthansa 2

I alt 21074 miles

Beste flight: ZRH-DME med LX (men LH i MUC går av med prisen for best irr-håndtering)
Verste flight: TOS-OSL med DY: stappfullt og trangt fly med en nesten-to-åring på fanget... huff

God jul!

Hermann SF
24-12-2010, 23:50
Tjah, har blitt noen turer i år, ganske mange flighter til å være meg:

SAS - 5
Norwegian: 5
Brussels Airlines: 4
Cimber - 2
Austrian Airlines: 4

Beste flight: VIE-DEL, (min første longhaul-flygning) Behagelig flygning uten noen spesielle negative hendelser, blandet med nye inntrykk og opplevelser setter jeg denne turen som "årets" flight for min del.

Egentlig ingen merkverdige "negative" turer.

Neste år håper jeg det kan bli enda en longhaul tur (gjerne 1 stk énveisbillett til Australia....:lol:) Er lei av Norge, vil ut i verden :D

FlightDeck
25-12-2010, 00:26
Flyåret 2010 (2009 i parentes):

Jeg fløy 111.623 kilometer (85,078) fordelt på 84 flyvninger (92) og var totalt 166 timer (141) i luften, altså akkurat en uke av året.

Topp 3 - flyselskaper:

SAS Scandinavian Airlines: 45 (41)
Lufthansa: 17 (15)
Air New Zealand: 4 (0)


Topp 3 - ruter:

OSL-CPH: 6 (2)
OSL-FRA: 5 (5)
OSL-BGO: 5 (7)


Topp 3 - flytyper:

Boeing 737-800: 12 (14)
Boeing 737-600: 11 (17)
Boeing 737-700: 7 (7)


Beste flyopplevelse:
Som "co-pilot" på Chathams Pacific Airlines rute CV 601 fra Tongatapu til 'Eua i en Britten Norman Islander, 22. oktober. Rapport kommer 1. juledag!

Beste flyopplevelse:
Rygge-Wroclaw med Ryanairs rute FR8511, 16. mai. Rapport finner du her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=65133.

TOS
25-12-2010, 01:04
Ikke så alt for mye spennende i året som har gått:

SK: 12
LH: 10
DY: 16
WF: 1

Beste flyopplevelse:
Enten på klappsete fra omlag Ålesund og ned til Bergen med DY (det er lite som slår den utsikten), eller som 1 av 2 passasjerer i økonomi ekstra (ingen i business) hos SK på vei fra Dusseldorf til Oslo en mandagskveld i mars. Har sjelden fått så god oppvartning.

Jeg har vel egentlig ingen dårlige flyopplevelser i året som har gått.

Neste år byr vel bl.a. på et gjensyn med AN-24 (nå Nordavia), men turen kan neppe matche første turen til Russland hvor vi endte opp med å fly AN-24, TU-134 og TU-154. Kanskje blir det også en tur til Sarajevo, men flymessig blir vel det ingen store nyheter (det ender vel opp med LH, regner jeg med).

jefi99
25-12-2010, 02:02
Total: 38 flyvninger, cirka 83.000 miles.

SWISS 6
SAS Scandinavian Airlines 4
Air China 3
Bangkok Airways 2
Singapore Airlines 2
TAP Portugal 2
Thai Airways 2
Asiana Airlines 2
Thai AirAsia 2
Spanair 1
China Eastern 1
Shanghai Airlines 1
China Southern 1
Norwegian 1
Avianca Brasil 1
Webjet 1
GOL 1
TAM 1
Dragonair 1
China Airlines 1
Lao Airlines 1

Bedste flight:
SQ HKG-SIN A380

Værste flights/selskaber:
China Eastern, China Southern, Norwegian

Mest positive overraskelse:
Shanghai Airlines (TSN-PVG)

Bedste lufthavne:
SIN, ICN

Bedste lounge:
Asiana First Class Lounge ICN

Islending
25-12-2010, 02:05
I år har jeg flydd 66,831 kilometer... Som er ganske likt de siste tre årene.

Det har blitt 53 flygninger på meg:

1. SAS 28
2. Icelandair 7
3. Norwegian 4
4. Lufthansa 4
5. Air China 3
6. Air Iceland 2
7. Wideroe 2
8. KLM 2
9. Travel Air 1

Topp 5 flytyper:

1. Boeing 737-800
2. Boeing 757-200
3. McDonnell Douglas-80
4. Boeing 737-700
5. Airbus 319


Mest spesielle turen var med Travel Air's C172 over Nazca-linjene i Peru.

Kjipeste turen i år var i en LH 737-300 fra BUD til FRA, der jeg var skvist inntil vinduet av en større herremann som brukte halve setet mitt, og ikke brukte setebelte (fordi den var for kort!!)! Denne turen var også en halv time forsinket, og gjorde at jeg ikke rakk min connection til BGO.

LN-KRF
25-12-2010, 02:47
Dette ble totalen for 2010:

SAS Scandinavian Airlines 13 3x OSL-CPH-OSL, 8x OSL-TOS-OSL, 1x OSL-ARN-OSL, 1x KKN-OSL
Norwegian Air Shuttle 2 OSL-TOS-OSL
Ryanair 2 RYG-STN-RYG
Austrian Airlines: 4 OSL-VIE-BRU-VIE-OSL
JetairFly: 2 BRU-HRG-BRU
Widerøe: 3 TOS-KKN-TOS, TOS-MEH
(GA: 2)

Beste flytur:
BRU-HRG
JetairFly

Verste:
Ingen!

T.A.K
25-12-2010, 02:48
Totalt 31 flighter i år.

Norwegian - 7
Sas - 5
Ryanair - 5
Lufthansa - 4
Mexicana - 4
Virgin - 2
Eurocypria - 2

Beste:

Mexicana uten tvil. Fikk en 3 seter for meg selv i en A319 nattflygning fra Las vegas til
Mexico city. Her var det også god plass ombord. Her var det heller ingen problem å få en ny porsjon til om maten ikke var god eller mettende, med et smil såklart :) Servicen på både bakke og i luft var upåklagelig.

ingen spesielt dårlige opplevelser i løpet av året.

Komisk nok er er to av flyselskapene jeg reiste med i år godt konkurs få uker innen jeg flydde de siste gangen.

LN-JAV
25-12-2010, 03:42
Jeg husker bare hva jeg har utenlands... Innenlands har jeg ikke track over foruten at det var mye NAS pga jobben, og litt SAS privat.

Utenlands er det ca 50/50 business/first og økonomi.
Continental 15
SAS 6
US Airways 4
Air Berlin 2
United 3
Virgin US 1

Tror jeg...

Beste, foruten C hos CO, tror jeg var med Virgin fra SFO til LAX, nydelig A319 med topp service, tøff kabin, og fantastisk in flight entertainment.

God Jul!!

Tommy777
25-12-2010, 04:27
216.788 miles totalt
186 flighter
Kun to flighter med SAS
En flight med Ryanair :p

Status I lommeboka:
United 1K med god margin
BMI Gold
EBG
Continental Silver
AA Gold

Hotell

SPG: 48 stays, Platinum x2 nesten
Hyatt: 37 stays, Diamond med god margin
Hilton: 16 stays, Gold
Priority Club Platinum, ingen stays, status var gave
Sofitel A Club Platinum, 3 stays, status fornyet via firmaavtale

Hyrbiler

Hertz 41 rentals, endelig Hertz sin superstatus Platinum!
National 16 rentals, Executive level

Tommy777
25-12-2010, 04:32
Og FYI, ingen double EQM I aar...

Wf-pax
25-12-2010, 15:58
SAS: 10
Widerøe: 6
Austrian Airlines: 2
Austrian Arrows: 2
Norwegian: 1

Someone
25-12-2010, 18:12
Resultatet ble 65 flygninger og totalt 120,903 og totalt 182 timer ombord i fly

Følgene selskaper ble fløyet:
1 SAS Scandinavian Airlines 23
2 Lufthansa 15
3 SWISS 5
4 Austrian 4
5 Singapore Airlines 4
6 Continental Airlines 3
7 TAP Portugal 3
8 United Airlines 2
9 Delta Air Lines 2
10 LOT Polish Airlines 1
11 Norwegian Air Shuttle 1
12 Spanair 1
13 Southwest Airlines 1

Følgene flyplasser ble dumpet innom:

SeatBelt
25-12-2010, 18:33
Kort oppsummering herfra:

Lufthansa: 9
SAS Scandinavian Airlines: 8
Norwegian: 5*
Rutaca Airlines: 2*
La Montaña: 2
Venezolana (RAVSA): 1

Totalt 27 flights, rekord for min del.

Beste flyopplevelse: La Montaña/Cessna 208, Ciudad Bolivar - Canaima.
Verste flyopplevelse: Rutaca Airlines/Boeing 737-200, Caracas - Maturin.

*Den femte turen med DY blir 27/12.

Doll
25-12-2010, 18:55
Jeg endte på 73 flygninger, 52520 Miles og 130:25 Timer i fly.
Jeg har opptjent 47564 Award miles og 47319 Status miles i M&M + 350 Eurobonuspoeng :)


Lufthansa : 50
SAS : 18
Aeroflot : 2
North Wind Airlines :2
Aerosvit :1

Twin Otter
26-12-2010, 01:33
Fjorten flights til sammen. Som faktisk er ny rekord hva gjelder antall flighter siden jeg begynte å registrere i 2007.

SAS: 5
Lufthansa: 4
CZA Czech Airlines: 2
KLM: 2
Widerøe: 1

Nytt selskap: CZA Czech Airlines
Nye flytyper: Airbus A319, A340, Emb-190.

Beste opplevelse: CPH-BGO i Economy Extra (på rad 1). God service, grei mat og masse god drikke.

SQ 777
26-12-2010, 14:18
Nå regnskapet gjort… Totalt 59 flighter fordelt slik:

Virgin Blue 2
SAS 2
Delta 3
KLM 6
CSA 2
Air France 4
Avianca 2
Continental 18
Lufthansa 18
Austrian 4
Singapore 2
Silkair 2

I alt blir dette 191.500 km

Totalt 133.788 OnePass miles, herav 77.016 grunnpoeng.

Fruen ca 3.000 poeng mer enn meg .

Ikke gærnt for en som tilhører røkla ( og trives med det ) og kun flyr Reidar-klasse ( nesten, bortsett for når selskapene rører det til i min favør og jeg flyr C til Reidar-pris ) og flyr aldri i jobbsammenheng.

Og pinadø blir det CO- Platina også :lol:. Hadde egentlig aldri forventet det… Trodde egentlig heller ikke at gull ivar mulig å beholde ( jo da, jeg hadde statusmatch ).

Grøsser ved tanken hvor mye poeng det hadde blitt dersom vi hadde registrert våre Star-poeng på EuroBonus…:cry:

ILS2
26-12-2010, 14:37
Grøsser ved tanken hvor mye poeng det hadde blitt dersom vi hadde registrert våre Star-poeng på EuroBonus…:cry:
19254 EuroBonus-poeng er nok ikke veldig langt fra sannheten (77016*0,25). Du hadde med andre ord trengt en liten Mileage Run for å oppnå EuroBonus' "kritikerroste" sølvkort ;)

Putte
26-12-2010, 16:07
Har ikke blitt mye flyturer på meg i år.
Kun mellom Oslo og London.

Norwegian 2
BA 1
Ryanair 1

Håper på at det blir noen flere og lengre turer i løpet av året som kommer. Sikler litt over diverse steder i julesalgene rundt omkring:)

Dag Viking
26-12-2010, 16:11
Jeg må innrømme at jeg ikke helt har oversikten, men den er ca slik
KLM: 2
Lufthansa: 4
Cimber: 1
SAS: 40
Bristow: 14
General Aviation: 13

2011 blir et mye mer intensivt år når det gjelder reising, men forhåpentlig mindre reising innenriks. Planlagt er allerede Tyskland, Sveits, USA x2, Japan, Thailand, Singapore og Indonesia.

Bacardi
26-12-2010, 19:37
Norwegian: 6x TOS-OSL-TOS (Alle 733, 3 av dem 733W)
SAS: 1x TOS-OSL-TOS, (738) 1x OSL-BGO-OSL (736?)
Nordavia (Aeroflot Nord): 1x TOS-MMK-ARH-MMK-TOS (An-24)
Lufthansa: 1x OSL-MUC-OTP-MUC-OSL (735?+A321)
Widerøe: 2x TOS-SKN-TOS, 1x TOS-ALF-TOS (D8100)

Tosifret :colgate:

Neste år blir det IC :)

Beste opplevelse: Widerøeflygningene. Virker som et velsmurt maskineri med dyktige medarbeidere i alle ledd.

Værste opplevelse:
Da et av takpanelene på en slitt An-24 datt ned, slik av vi kunne se hydrualikken (så hvertfall ut som det.. 5-6 kabler) som var noe av det skitneste og skremmende jeg har sett. Kjekt med gratis vodka da for å roe nervene.

Spanair
26-12-2010, 19:40
Året 2010 ble som følger:

SK: 25

WF: 22

DY: 6

KL: 3

DL: 2


Totalt 58 flygninger, 14 ulike flyplasser, 83:53 timer, 43577 km og 10 ulike flytyper. Noe som gir et toppår på det meste unntatt antall flytyper og antall km som var endel mer ifjor.

Beste opplevelse: Ingen overgikk noen andre egentlig.

Værste opplevelse: Kanskje ingen flygning, men kundeservicen til Delta var under enhver kritikk da man trengte litt hjelp fra deres side.

zico77
26-12-2010, 23:23
Reiser 2010 (2009)

SAS: 32 (45)
TAM Airlines: 1 (0)
TAP: 4 (0)
TUIfly Nordic: 2 (0)
Widerøe: 3 (1)

Total: 42 (60)
Km: 46834 (51919)

FT99
27-12-2010, 09:53
SAS: 24
Lufhansa: 15
Thai: 2
UA: 2

152 740 EB baspoeng

A346
27-12-2010, 10:53
2010 var et relativt normalt år med en blanding av innenlands, noen europeiske byer og 1,5 IC-turer (CHC og NYC). Litt i overkant var nok 2 t/r charterturer i løpet av 3 uker.

SAS: 11
Norwegian: 6
Emirates: 3
Ryanair: 2
Thomas Cook: 2
Blue 1: 2
Iberworld: 2

Beste flight: Emirates A380 SYD-DXB. Topp AVOD, service og ikke minst komfort ombord i 380'en.

Verste flight: Her blir det delt sisteplass mellom: Norwegian sin flight OSL-EVE hvor vi ble sittende 3 timer i flyet ved gate en fredag kveld på OSL på grunn av teknisk feil. DY spanderte ett glass vann, og da vi omsider var airborne og salget startet, var de utsolgt for alt av mat. Og:
Iberworld er et helt forferdelig selskap, rett og slett, og begge flightene med Iberworld rangeres i bunn. Ekstremt trangt, noe av den verste flymaten jeg har smakt og et ufordragelig crew begge flighter. Til eksempel er charterkonkurrent DK milevis foran.

TOS_EBG
27-12-2010, 12:35
Reiser 2010 (2009)

SAS: 80 (57)
Thai: 9 (3)
SWISS: 8 (0)
Lufthansa: 2 (12)
Continental: 2 (0)
Asiana: 2 (0)
Emirates: 2 (0)
Widerøe: 0 (12)
Singapore Airlines: 0 (2)
United Airlines: 0 (2)
TAP: 0 (2)
DY: 0 (1)

Total: 105 (91)
Km: 179103 (167704)
Miles: 111289 (104206)
Tid: 271h 10m (254h 19m)

Oppsummert: Et bra flyår, ikke satt jeg askefast eller snøfast noen plass, og ingen store problemer ellers heller. Det verste var en 6 timers forsinkelse fra Newark til Norfolk pga "dårlig vær" på østkysten i mars.

andreas97sas
27-12-2010, 13:25
Flyåret 2010

Norwegian 7
SAS 4
Thomas Cook Scandinavia 2

Årets Beste Flight:

SVG-TRD NAX

Fikk sitte klapp tur retur TRD fra SVG.



Andreas

S. Holberg
27-12-2010, 14:04
Jeje, mye innenland i år også.
Totalt:

SAS: 44
NAX: 3
WIF: 4
LH: 4
(GA: 13)

Beste: En gang i 2010 da jeg ble invitert frem på fligthdeck av en pilot som jeg kjenner i SAS. Var ikke klar over dette selv, men han fant det tydeligvis ut på en måte. Full servering(utenlandsflight) og greier. Artig! :)

Værste: Ikke noe stort egentlig.
(Måtte retunere til OSL med Bird Strike(satt forøvrig på klapp), men kom meg hjem likevel, et par timer sen)

SeatBelt
28-12-2010, 00:54
*Den femte turen med DY blir 27/12.

-... og jammen ble det LN-DYF med Boeing SkyInterior som tok meg mellom TRD og OSL på årets siste flytur. Litt av en avslutning på året - her åpner jeg med KKP og avslutter med DYF, må si det var litt av en overgang.

Likevel brukte ikke Norwegian belysningen så aktivt som jeg hadde forventet. Det var "blå himmel" under hele kveldsflyvningen og forsåvidt et behagelig lys under hele turen. Men jeg hade forventet litt mer effekter.

Uansett et flott fly det var en fryd å reise med!

Extra230
28-12-2010, 11:41
Ca. 110.000 miles, UA 1K i boks.

Fnate
28-12-2010, 12:27
Ser jeg er rimelig smågutt i forhold til mange her. Men det føles likevel som om jeg har flydd mye. Tør ikke tenke på hvordan "racerne" her har hatt det. For meg ble det:

Totalt: 88 flights, på tilsammen 147.000 kilometer.
SAS: 41
BA: 11
Swiss: 7
LH: 4
United: 4
Deretter mange forskjellige rare selskaper.

Beste flight 2010: LHR-DEN med BA i Club. God mat, god drikke og sov som et barn til det plinget i "fest setebeltet".

Beste flymat 2010: Kategorien måtte bare med. OSL-EWR. Continental sin mat i BusinessFirst var bare overlegen. Særlig apertizerne og iskremen. Nydelig.

Kjipeste flight 2010: MEM-JFK med Delta, som resulterte i 4,5 timer taxi var ikke bra, men det var jo ikke Delta sin feil. Ikke helt i det minste. Derimot tror jeg nok CO fra EWR til OSL i økonomi står som en absolutt vinner. Hatet fratake off til landing.

Største WOW 2010: MUC-TRS med Air Dolomiti propelldings over Dolimitene var fantastisk. Det samme med DEN-JAC (United). Innflygningen til JAC er enorm.

TriStar
28-12-2010, 12:33
Ganske så normalt år, både på jobb og fritid. 63 flighter, 139 timer og 88.342 km.

SAS 20
Norwegian 5
Widerøe 4
KLM 4
Swiss 4
Air France 4
DAT 4
Etihad 4
Thai 2
Sun-Air 2
Lufthansa 2
Turkish 2
Cimber Sterling 2
Orient Thai 1
LOT 1
Cathay Pacific 1
SEAir 1

Best tur var nok LHR - DEL på biz med Etihad. Splitter ny A330 med flatbed og suveren service. DEL - BKK med CX en god nummer 2. Verste tur var med DAT fra Åbo til Stockholm. Kuldegrader på golvet i flyet hele veien...

Henshaw
28-12-2010, 15:01
Statusen her ble 47.427 kilometer på 62t20m fordelt på 18 flighter som igjen er fordelt på 3 ferieturer.

SAS 5
Lufthansa 4
Emirates 2
Norwegian 2
KLM 1
SWISS 1
Widerøe 1
British Airways 1 (operated by Comair in a Kulula jet)
South African Airways 1

Følgende flyplasser ble besøkt (i synkende rekkefølge)

FRA
CPH
OSL
JNB
ALC
AMS
DXB
ZRH
NBO
ARN
MQP


Så gjenstår det å se hva neste år bringer, blir i det minste en ny utenlands (JRO) og sikkert noe innenlands i forbindelse med atjeg skal i militæret til neste år.

Cecilie
28-12-2010, 15:20
SAS - 8
WF - 2
DY - 1
AirBerlin - 2
Icelandair - 6
General Aviation - 5
US Airways - 2
United - 1

Flyplasser
KRS
OSL
TRF
TRD
TXL
KEF
SFB
MCO
CLT
DEN
KTIX
KORL

Totalt ble det 34 023 km

Intemezz
28-12-2010, 18:23
Lite på meg i år:

DY: 5
Wizz: 2

2 fram og tilbake OSL-WAW med DY, 1 fram og tilbake TRF-GDN. OSL-DXB i morgen (retur i januar) Ikke all verdens av reiser i år.

Edit: Glemte en tur til Madrid i januar også, så da ble det 2 flighter med Ryanair også...

gardkarlsen
28-12-2010, 19:36
Hei

Det ble et travelt reiseår for min del...totalt 69 flights, ca 147424 km og 209 timer i luften i henhold til Flightmemory.com. Mest minneverdig er kanskje den nesten 14 timers lange flyturen fra Dubai til Sydney med Emirates A380 og at jeg med nød og neppe kom med hjem igjen på grunn av askeproblemene i vår :)
. Men jeg har også vært innom Shanghai, Dubai, Bangkok, Tromsø, Bologna, Berlin, Paris, Billund etc. SAS topper listen min med 43 flighter.

Furahini
28-12-2010, 19:52
Heisann.

Ble et par turer på meg og i år:

Selskaper:
KL: 8
SK: 4
DY: 4
1T: 2

Flyplasser:
KRS
OSL
JNB
PLZ
AMS
DXB
TOS

Ikke like mange som tidligere år, men jeg er ok fornøyd. Blir flere neste år da jeg flytter til PLZ!

Polaris
28-12-2010, 21:14
Men jeg har også vært innom Shanghai, Dubai, Bangkok, Tromsø, Bologna, Berlin, Paris, Billund etc.

Det var en fresh og spennende samling byer, helt enig i at de er verdt å nevne... :colgate::colgate:

rymle
28-12-2010, 21:56
Er ikke akkurat noen stor flykunde, men det som slo meg med dette året er at jeg
ikke i noen av mine ca. 15 turer (hederlig unntak av charter til Kypros) satt andre steder enn på klappsete (= Id-kort på tur er kjekt!

Årets tur: 720-skvadronens Bell 212 på lowlevel i østfoldmarka
Årets høydepunkt: når pilot på nevnte helikoptertur hopper ut midt i ei myr for å "lette på trykket".

eggs
29-12-2010, 21:30
47 flighter på meg i år og satser på langt færre neste år.

Norwegian 27
Arik Air 7
KLM 4
SAS 4
British Airways 4
Binter Canarias 2
Lufthansa 1
Ryanair 1



Værste flight:

LOS - LHR med Ariks b737-800. Lisens for AVOD var ikke betalt. Eller mer presist; lisens for Hollywood filmer var ikke betalt, så kun Nollywood å velge i. Crew var forståelig nok sure (14 dager etter at lønnen skulle vært betalt... ), men det skal da ikke gå ut over pax! Damen ved siden av brukte langt over sin tilmålte andel sete og hadde neppe sett rennende vann de siste mange dager. Flyet var sent som vanlig og jeg hadde alt for kort tid til transfer mellom T4 og T5.

Beste fligt:

:) = V1 @ LOS RWY 18R! Trangt, svett, kjedelig, surt og stressende var det. Men datoen sa 16. mai, jeg skulle hjem og ALDRI tilbake ;)

gardkarlsen
30-12-2010, 16:13
Det var en fresh og spennende samling byer, helt enig i at de er verdt å nevne... :colgate::colgate:

Ja, det har vært litt av en blanding iår det er sikkert ;-) I oppsummeringen glemte jeg å liste opp Sydney og Kuala Lumpur - det var jobbturer dit.

PC
30-12-2010, 19:45
Totalt: 29951 km fordelt på 17 flighter.

British Airways: 10
SAS: 4
Air Berlin: 2
Continental: 1

gustavf
30-12-2010, 22:43
Beste fligt:

:) = V1 @ LOS RWY 18R! Trangt, svett, kjedelig, surt og stressende var det. Men datoen sa 16. mai, jeg skulle hjem og ALDRI tilbake ;)

Det hadde jeg ikke fått med meg, men jeg håper det fortsatt er noen gode historier fra Arik som kan posjoneres ut over de neste månede/årene.

TOS
30-12-2010, 22:51
:) = V1 @ LOS RWY 18R! Trangt, svett, kjedelig, surt og stressende var det. Men datoen sa 16. mai, jeg skulle hjem og ALDRI tilbake ;)

Jeg støtter gustavf, og leser gjerne flere historier fra din tid sørpå.:) Hva nå? Ny jobb her nord?

no-backpacker
30-12-2010, 23:17
Jeg hiver meg på her jeg. Kjekt med et forum på norsk!

KLM: 8
SAS: 6-9
Norwegian: 10-12

Ikke store greiene... Alt i economy.

Beste: Oppgradert til business fra Amsterdam til Toronto.

Verste: Toronto til Amsterdam. Selve flyturen var grei nok, men vi landet ikke i Amsterdam, men i Paris. Stod 4-5 timer i transit, sammen med 3 andre fly, og endte med å ta buss (airbus? :-D) fra Paris til Amsterdam. Kaos på Schiphol og endte opp med å overnatte på hotell der. Morgenflyet kansellert, men kom akkurat med neste flyet til Bergen. TAKK GUD FOR GULLKORTET! Hvis ikke måtte vi ventet enda en dag!


Xxx.

Sim_henrik
31-12-2010, 00:16
SAS: 8
British Airways: 4
Norwegian: 3

pingo
31-12-2010, 11:11
Det blev til 90 flyture i 2010 . Det meste jeg har fløjet indenfor ét år. SAS alt sammen bortset fra 5 Cimber, 3 Spanair , en enkelt Blue One og senest t/r til Tenerife med Thomas Cook.
Det har for det meste været forholdsvis korte ture indenfor Skandinavien og Europa , men iflg mit Excel regneark betyder det , at jeg sammenlagt har tilbragt ca 4.5 døgn med "butt in seat" i 2010 . :)

LTH
31-12-2010, 13:11
Her er min total:

1 Thomas Cook Scandinavia 5 (OSL-KBV) (A332) (KBV-SHJ-OSL) (A333)
2 Icelandair 3 (TRD-KEF) (KEF-BGO-TRD) (B752w)
3 SAS 2 (TRD-OSL) (B73G) (OSL-TRD) (B736)
4 Norwegian Air Shuttle 2 (TRD-OSL) (B733) (OSL-TRD) (B738w)

Beste flight: Thomas Cook A332 Sunclass OSL-KBV. Fantastisk bra til å være charter. 2-3-2 konfig i A330 og kjempegod benplass. Leid av Thomas Cook UK.
Total distanse: 24289 km

DY1503
31-12-2010, 13:47
Fikk totalt 22328km i år

Norwegian: 14
SAS: 8
DAT: 4
Widerøe: 1

Beste flight i 2010 må nok være med Danish Air Transport ettersom man fremdeles får servert mat og kaffe der. Dessuten har jeg ikke opplevd noen forsinkelser eller annet tull med de.

Har ingen spesielt uhyggelige reiser dette året, men begynner å få nok av 733ene til Norwegian nå

PH-BXA
31-12-2010, 14:26
Har jaggu blitt noen turer på meg også i 2010, men ikke på langt nær så mange turer som mange andre her.. *gliser* :D

SK:
SVG-CPH-NRT-OSL-SVG Y/C
SVG-CPH-DXB Y/C
SVG-CPH-CDG M
SVG-CPH-TXL-SVG Y/M
SVG-OSL-SVG X antall ganger og SVG-BGO-SVG x antall ganger.. :P

AF:
CDG-OSL C

KL:
SVG-AMS-(SXM)-CUR-AMS-SVG C
SVG-AMS-SIN-AMS-SVG M/C
SVG-AMS-BCN-AMS-SVG M
SVG-AMS-MAD-AMS-SVG C/M
9I:
CUR-AUA-CUR

LH:
SVG-FRA-AUH M/C
DXB-MUC-OSL M

LX:
DXB-ZRH-OSL C


Med ønske om godt nyttår til alle!! So happy I could die :)

LN-KEH
01-01-2011, 12:53
Hei,

Har ikke ført log over flyreisene, men siden skuta jeg jobber på er stasjonert i Asia har det blitt en del turer - nok til SAS Gullkort og KLM/AF sølv uten at jeg har flydd business klasse.

En hjemreise ga meg tre nye flytyper: Cessna Caravan, Boeing 717 og Emirates Airbus A380.

En del innenriksflygninger i Indonesia og Australia med interessante flytyper og flyplasser, feks gjensyn med Fokker 70 og DASH-7 (full av kakerlakker) til Fakfak på Papua Ny-Guinea.

Av helikoptere har det blitt mest Sikorsky S.92, men fikk også med meg en årgangs Puma.

Hadde en overraskende bra tur med Air Batavia - rett etter at de var av EUs svarteliste.

Fløy Oslo-London via Hamburg og hjem igjen i november, Hamburg var en effektiv transitt flyplass mens Heathrow var et mareritt på hjemveien med fem timer i kø fram til LH skranken.
Ingen mulighet for hotell over natten fra LH til jeg fikk vist fram SAS-gullkort, da ble det overnatting på det nye hotellet ved terminal 5.
Fikk inntrykk av en blanding av tysk fleksibilitet og engelsk effektivitet/handlingsdyktighet ved den anledning.

Synes OSL har blitt en bra flyplass, favorittene i utlandet er Munchen og KL.
Ellers er direkteruta mellom Oslo og Bangkok nyttig ved reiser i Asia, slipper unna mellomlandinger i Dubai (midt i soveperioden) eller forsinkelser i Europa om vinteren.


Eders
Knut Erik

BraathensSafe1985
01-01-2011, 15:24
OK


Her er mine stats:




flights: 17

Distanse - 44907 Km


11 - Flyplasser - OSL, SVG, AKL, LAX, LHR, AIT, PPT, RAR, APW, MUC, CPH



7 - Flyselskap -

SAS - Scandinavian Airline System
Norwegian
Lufthansa
Air New Zealand
Air TAhiti Nui
Air Tahiti
Air Rarotonga



9 - Land -

Norge
Danmark
Tyskland
England
USA
Samoa
Frank Polynesia
Cook Øyene
New Zealand

11-Flytyper:

B737-600
B737-300
B737-800
CRJ900
B747-400
B767-300ER
Airbus 340-300
Airbus 320
Saab 340
Embraer EMB110P1 Bandeirante
ATR-72 500

Norwing
02-01-2011, 22:11
Det ble ikke så mange flighter, men derimot lange, og en del nye flytyper:

Flighter:

SAS: 4
Lufthansa: 3
Qantas: 5 (ny)
British Airways: 1
Tiger Airways: 1 (ny)
Air Dolomiti: 1
Brisbane Skydivers: 1

Nye flytyper:
A321-100
A330-300
A380-800
B747-400
B767-300
CRJ-900
Cessna 182
ERJ-195

Nye flyplasser:
BNE
FRA
HKG
OOL
SIN
SYD

Alt i alt et godt reiseår for mitt vedkommende, spørs nok om det blir like bra i 2011...

F-GCTD
02-01-2011, 22:51
Her er det logget fölgende:

Air France: 5
CCM: 3
NAX: 8
Privat: 10
Flyplasser:
CDG
ORY
OSL
BIA
KRK - NY

Flytyper:
A320
A321
SR20 - NY
PA28
B733
B738

Beste Flight
 pröve Cirrus SR20 for förste gang, fin avveksling etter â ha drevet med mye touch&go trening med PA28 hele sommeren.

Verste Flight
Nâr jeg skulle en tur innom Paris opp fra Bastia og jeg vâknet opp om morgenen med matforgifting. Setet var noe ödelagt og jeg vet ikke hvorfor jeg ikke booka om. Mens vi er inne pâ det var dette samme dag som England tapte mot Tyskland i VM.

Pâ andre og tredje plass kommer 2 opplevelser:
8 timers forsinkelse pâ Orly med CCM pâgrunn av generalstreik i Frankrike.

7 timers forsinkelse pâ Gardermoen med NAX pâgrunn av drittvaer i Krakow. Flyet skulle egentlig ha gâtt 0700, som gjorde det enda vaerre at jeg var stuck og hadde sovet lite.

Mchansern
04-01-2011, 08:31
Norwegian: 14


Litt nysgjerrig. Når dere skriver slik som dette, mener dere at dere har fløyet 14 roundtrips med DY eller 14 legs?

Vil f.eks OSL - BGO t/r samme dag telle som 1 eller 2?

Jeg kan komme med mine tall senere :)

Hickok
04-01-2011, 10:14
Litt nysgjerrig. Når dere skriver slik som dette, mener dere at dere har fløyet 14 roundtrips med DY eller 14 legs?

Vil f.eks OSL - BGO t/r samme dag telle som 1 eller 2?

Jeg kan komme med mine tall senere :)

Reiser du T/R OSL-BGO, så har du 2 legs. Altså 2 flygninger. Veldig mange flygninger er ikke T/R må du huske.

Mchansern
04-01-2011, 10:46
Tenkte meg det. :)

mikro
04-01-2011, 12:31
Selskap og flytyper
SAS - 24 | A330-300, B737-800/700/600/500
Lufthansa - | 8 A321, A320, A319, A340-300
United - 7 | A320, A319, B767-300ER, B757-200
Air Canada - 7 | A330-300, B767-300ER, E190
United Express - 3 | CRJ-200, CRJ-700
Continental - 2 | Boeing 737-900ER, Boeing 757-200
US Airways Express - 2 | CRJ-900
Widerøe - 1 | Dash 8 Q300
Dakota Norway - 1 | DC-3

Flyplasser:
OSL - 27
YYC - 20
FRA - 14
DEN - 7
KSU - 7
LHR - 6
ORD - 4
SFO - 3
ARN - 3
BGO - 3
PHX - 2
LAS - 2
KRS - 2
TRD - 2
MOL - 1
SAN - 1
EWR - 1
FAN - 1

Beste minne: Å fly DC3 på Lista Airshow i sommer.
Verste minne: Å reise alt for mye mellom Amerika og Europa i sommerferien. Hadde jetlag nesten hele ferien.

Molinari
04-01-2011, 12:45
Mye mindre reising enn på mange år.... må nok på en mileage run i april for å beholde EBG....

SAS 24
LX 4
DY 4
TP 2