View Full Version : BA-tilbud hovedtråd (2011)
BA har, slik mange ventet, startet romjulssalget sitt. Denne gangen i alle klasser, til og med First. Salget varer til 25/1.
Det er faktisk en del bra priser der altså. Med sterk krone hjelper jo det også.
http://www.britishairways.com/travel/flights-sale/public/en_gb
Foreløpig er det bare priser ut fra England. Husker ikke om de pleier å lansere salget i andre land også. Selv knuger jeg litt på en t/r Sydney i First for 4600 GBP. Det er 2000 GBP lavere enn vanlig.
Furahini
24-12-2010, 13:58
Ble faktisk ikke såå imponert av disse tilbudene.
Ser primært etter flighter til JNB, og da skal BA ha 5700 ex/LHR men dette er 200 kroner billigere enn TK skal ha ex/OSL utenom tilbud.
Men, pisen på First tur/retur SYD var jo ikke så gal! Hadde jeg hatt tid og cash hadde jeg ikke knugt lenge ;-)
Bizflyer
25-12-2010, 01:21
Om det var så veldig billig med GBP 2560 i biz til BKK vet jeg nå ikke. SAS skal vel ha 18 laken, og det er jo 8 laken billigere!
BF:fly
En del gode priser i WT+ for oss som har mil å bruke på oppgradering. Sjekket tilgjengelighet LHR-NYC t/r på sensommeren, 6000 kroner + 25.000 mil. Skal man ha det samme fra Oslo koster det i overkant av 9000 kroner.
Mange av de andre prisene er nok ikke gunstige for oss i og med at en del priser er høyere fra LHR enn OSL i utgangspunkte (first og biz). I tillegg har UK innført Air Passenger Duty, som utgjør fra GBP 120 på WorldTraveler+/Business/First dersom man starter turen i London. Denne skatten kommer ikke på transitpax.
Enig med Discus og andre, T5 er strålende.
Noen priser er veldig bra på salget og andre ikke fullt så bra. Kan se ut som WT+ og First har flest gode priser. For meg ble det Sannelig SYD i F i April. Æ glær mæ, og håper på New First på enten BA009 eller BA010.
SAS og BA sine biz-seter er vel ikke helt sammenlignbare heller.
Jeg betaler gladelig litt mer for BA's seter. SAS sine er ikke akkurat markedsledende.
Ser ut til at det blir first på meg til PVG i mars til drøye £4000. Håper på new first.
mod
Fint om vi kan holde oss til tema. Det er garantert andre tråder som handler om SAS sin businesseter og om Heathrow, denne derimot handler om BA sitt tilbud
/mod
Ser ut til at det blir first på meg til PVG i mars til drøye £4000. Håper på new first.
Slett ingen dårlig pris. Selv betalte jeg 16.000 NOK for oppgradering en vei på en Club World-billett til HKG jeg kjøpte på salg til 19.000, altså 35.000 til sammen for Club ene veien og first den andre.
Hadde jeg ventet til dette salget hadde jeg antagelig kunnet få first begge veier til bare litt mer enn dette. Jaja... :(
Ja, jeg synes det var en god pris tatt i betraktning av at en full pris t/r i First til NY koster noe sånt som 60 tusen norske. Dette er jo endel lenger enn det.
Lurer forresten på hvor mange av de som benytter enhver anledning til å snakke om hvor håpløs LHR er som faktisk har reist til/fra T5. Jeg synes det er en av Europas absolutt beste terminaler, med noen av de desidert beste fasiliteter, samt lounger i verdensklasse.
Har aldri opplevd større problemer i de årene jeg har brukt BA, og det begynner å bli en stund nå.
Vi tar denne en gang til:
mod
Fint om vi kan holde oss til tema. Det er garantert andre tråder som handler om SAS sin businesseter og om Heathrow, denne derimot handler om BA sitt tilbud
/mod
Noen som forresten har prøvd BA på World Traveller Plus? Skal til HNL i sommer, og å benytte seg av noen gode tilbud her er jo ikke uaktuelt akkurat.
Noen som forresten har prøvd BA på World Traveller Plus? Skal til HNL i sommer, og å benytte seg av noen gode tilbud her er jo ikke uaktuelt akkurat.
Jeg har forsøkt meg på WT+ et par ganger "uten hel", men det er noen som har greid det også:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=57323
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58147
(Flyr du OSL-LHR-LAX på en WT+-billett tjener du nok mil til oppgradering en vei fra WT+ til CW på neste USA-tur ;))
Jeg tenkte faktisk da å bestille WT+ jeg da, sånn at jeg får det som bekreftet billett. Men BA kjører ofte ganske gode priser i denne klassen, men spørsmålet var egentlig like mye om det er verdt pengene i forhold til vanlig economy (som pga. seteconfig i så fall blir AA i stedet for BA dersom vanlig eco ved bruk av OW)?
Jeg tenkte faktisk da å bestille WT+ jeg da, sånn at jeg får det som bekreftet billett. Men BA kjører ofte ganske gode priser i denne klassen, men spørsmålet var egentlig like mye om det er verdt pengene i forhold til vanlig economy (som pga. seteconfig i så fall blir AA i stedet for BA dersom vanlig eco ved bruk av OW)?
Om det er verdt pengene kommer an på hva man legger vekt på. WT+ har samme servering som economy, men setene er bedre, og det er hovedsakelig det man betaler ekstra for. Nye WT+ ser forresten ut som en klar forbedring, men det er vel bare de nye 777-300ER som har fått denne installert forløpig, såvidt jeg vet.
Det jeg bruker WT+ til er som basis for oppgradering til Club World med poeng. Man kan også oppgradere med penger, noe jeg absolutt anbefaler.
Hvorfor vil du forresten heller reise med AA i economy? Hadde aldri valgt AA foran BA.
Takk, da har jeg fått litt mer greie på tingene her. Det BA flyr med på min routing er B744, så antar denne har den gamle en stund til?
Grunnen er faktisk så enkel som at vi er to stykker som reiser, og BA har 3-setere ved vinduet på sine flighter over dammen, både på 747 og 777. Ergo er de diskvalifisert med mindre jeg booker WT+. American har 2-setere ved vinduet på sine 777, og de har en avgang som strengt tatt passer bedre med BA's morgenflight enn BA's egen LAX-flight.
BA har to-setere ved vinduene på de tre siste radene i 744 maskinene.
Da er det forøvrig også i gang et salg fra Norge, i de tre laveste klassene. (Economy, Premioum Economy og Business). F.eks. kan man komme seg til NYC for 7092 i WT+, eller til LAX for 8672 i samme klasse. Club-prisene ser ut til å ligge rett under det dobbelte av WT+.
Bookes innen 31/1, og det må reises enten mellom 3. Januar og 28. juni, eller mellom 15. august og 30. september.
http://www.britishairways.com/travel/worldoffers/public/en_no?source=home&openxzoneid=375&openxcampaign=EURhome&openxbanner=5891&openxtype=click
Mange av prisene er bedre enn ved det forrige salget. SFO og LAX til såvidt over 15.000 i CW er bra.
PVG til 16.400, og NRT til 18.300 er også bra priser.
Nesten så man kan bli fristet til å ta seg en en vinterferie vekk fra kulda.
Typisk at dette kommer etter at jeg allerede har kjøpt billett til PVG, og betalt endel tusenlapper mer enn hvis jeg hadde benyttet meg av dette salget :(
flappflapp
28-12-2010, 12:19
Bestilte billetter t/r London i går (typisk!), en helg midt i April, og fryktet at jeg hadde gjort noe dumt da jeg valgte Norwegian på utreise - iom at denne "kampanjen" kom opp nå. Åpenbart ingen fare, SAS skal fortsatt ha 1520,- pr pers på utreise OSL-LHR, men jeg booket Norwegian (OSL-LGW) for 1119,- inkl sete og bagasje. Hjem igjen hadde SAS imidlertid en hyggelig pris på 576,- - men den er på 706,- i dag (faktisk har den gått opp til 1716,- på avgangen jeg booket!). Jada, vet at ut fredag midt på dagen og hjem søndag kveld er høytrafikkperioder, men dette viser uansett at kampanjer ikke nødvendigvis er noe man trenger å vente på.
Glemte forresten å nevne romjuls-"salget" til BA, det ble også sjekket ut. 4303,- t/r pr hode vil jeg kalle noe bortimot et ran.
Glemte forresten å nevne romjuls-"salget" til BA, det ble også sjekket ut. 4303,- t/r pr hode vil jeg kalle noe bortimot et ran.
Vet ikke hvordan du klarte å få opp den prisen. Jeg fant ikke noe dyrere enn rundt 1800,- i april. Ellers lå prisene på 1400-1500 t/r.
flappflapp
28-12-2010, 14:26
Vet ikke hvordan du klarte å få opp den prisen. Jeg fant ikke noe dyrere enn rundt 1800,- i april. Ellers lå prisene på 1400-1500 t/r.
Jeg er kanskje ganske talentløs på ba.com, men på kampanjesiden får jeg kun London som utreisested og går jeg på ordinær booking med utreise fra OSL ligger prisene på mange tusen. BA på intra Europa frister uansett ikke etter turen med dem i fjor vår; ingen matservering og heller ingen mulighet til å kjøpe mat på økonomiklasse. :( Det går riktignok an å planlegge seg rundt om man vet det på forhånd, men jeg var ikke imponert.
Ja, unnskyld at jeg sier det, men da må du være mer talentløs enn gjennomsnittet.
Websiden er grei og oversiktlig, og å bytte land fra UK til Norge gjøres med et klikk.
Det er de samme prisene som kommer opp om man bruker kampanjesiden eller den ordinære siden.
Hvordan du har fått opp priser på mer enn 4000NOK pr. person er ikke godt å si. Du må ha søkt på club europe.
Når det gjelder economy er prisene fra 655 til 975 en vei.
Mye attraktive priser i Club World her. Selv har jeg booket tur til HKG via SFO med BA/CX. Blir en hel del både miles og Tier Points av det ;)
jcnorway
28-12-2010, 22:09
Mye attraktive priser i Club World her. Selv har jeg booket tur til HKG via SFO med BA/CX. Blir en hel del både miles og Tier Points av det ;)
Hvor/hvordan booket du dette og hva kom regningen på? ;)
Hvor/hvordan booket du dette og hva kom regningen på? ;)
Det er to separate bestillinger. Skal heller ikke reise "direkte", men tilbringen flere dager i både San Francisco og Hong Kong.
Regningen kom på rundt 50 laken. Ikke så verst, synes jeg, selv om jeg selvagt kunne fått tier pointene på en billigere måte. Booket det mest for opplevelsens del.
Årsaken til at du får opp de relativt høye prisene er selvsagt at flighten er i ferd med å bli utsolgt. Det er ingen selskaper som selger alle setene til lavpris, da ville de fort vært ute av business.
Kjedelig å ikke få billige, billige billetter, men that's life, og da finnes det jo andre alternativer som du selv sier.
litt-amatør
29-12-2010, 10:33
Dette er jo ekstremt uvanlige priser med BA til London så langt frem i tid, selv fredag-søndag. Og grunnen er selvsagt at dette er starten på påsken, palmehelgen, og denne fredagen er en av de aller travleste utfartsdagene i året.:)
Ellers pleier BA å ha meget gode priser i helgene OSL-LHR, slik jeg har erfart selv om det er en stund siden jeg brukte dem.
BA serverer også t/r OSL-BOS for drøye 11K i Club. DET er ikke noe å si på altså.....særlig siden LX nå ser ut til å å ha sluttet med business-restricted på samma ruten.......
BA ser ut til å ha et slags tilbud/salg på billig-business. Så plutselig på ba.com at de reklamerte med priser fra 2821 NOK t/r London i business, og de koster normalt 3615. Denne prisen kan bookes i månedene fom. april, tom. august.
Flightene i signaturen min ble forresten også nesten en tusenlapp billigere :(
Denne prisen kan bookes i månedene fom. april, tom. august.
Rettelse: Den kan nå også fåes i februar og mars.
Og den mulige "synderen", er dette valentinsalget (http://www.britishairways.com/travel/romantic-breaks-london/public/en_no?valentines&source=home&openxzoneid=375&openxcampaign=EUR-home&openxbanner=6327&openxtype=click).
3975 NOK for CE tur/retur, og to netter på et firestjerners hotell. Ser mao. ut som om man da også kan booke bare flightene, uten å ta med hotellet. Hvorvidt det skal være sånn, vites ikke.
Æsj da, nå har jeg gjort noe dumt! Har en lang layover på LHR etter flight fra JNB. Hadde vært fristende med billigbiz til 1400,- én vei og loungetilgang, men billetter er allerede bestilt i eco. Kan derimot oppgradere LHR-OSL på ba.com til den latterlige lave summen av GBP 656,- (eller alternativt kjøpe 4 nye billetter på biz til samme summen).
Æsj da, nå har jeg gjort noe dumt! Har en lang layover på LHR etter flight fra JNB. Hadde vært fristende med billigbiz til 1400,- én vei og loungetilgang...
Er nok det vanlige at det må være t/r med en helg inne i loopen.
Er nok det vanlige at det må være t/r med en helg inne i loopen.
Ja, det stemmer det.... http://serve.mysmiley.net/sad/sad0046.gif (http://www.mysmiley.net)
Hvorhvidt det er et tilbud/salg eller ikke, vet jeg ikke, men så også at BA reklamerer med priser fra 3222 til New York, om noen vil dit. Den prisen kan bookes for turer i april og mai.
http://www.britishairways.com/travel/low-price-finder/public/en_no/itemid-zzall?eId=113021&origin=OSL&destination=NYC&cabin=M&openxzoneid=387&openxcampaign=dlpbm&openxbanner=6193&openxtype=click
Ser ut som lavpris-diagrammet til BA nå også inkluderer diverse USA-destinasjoner fra Oslo (tidligere var det bare London som var lagt inn)
https://www.britishairways.com/travel/low-price-finder/execclub/_gf/en_no
. Kan derimot oppgradere LHR-OSL på ba.com til den latterlige lave summen av GBP 656,- (eller alternativt kjøpe 4 nye billetter på biz til samme summen).
Det høres noe merkelig ut.
Jeg kjøpte akkurat en billig-billett til London, og i MMB fikk jeg tilbud om å oppgradere til Club Europe for 1360 NOK en vei.
Et bra tilbud på en billig-billett til 1200 t/r.
Det høres noe merkelig ut.
Jeg kjøpte akkurat en billig-billett til London, og i MMB fikk jeg tilbud om å oppgradere til Club Europe for 1360 NOK en vei.
Et bra tilbud på en billig-billett til 1200 t/r.
Ikke merkelig - du har en t/r-billett, og billigbusiness forutsetter at du reiser t/r og er borte antall dager/i helgen eller noe sånn. Det er lovlig med billigbusiness en vei og turist på returen. .
Oppgradering for 1360 en vei tilsvarer omtrent mellomlegget på billigste økonomi vs billigste business så her går regnestykket opp.
Club Europe kan nå bookes for 2617 NOK tur/retur OSL-LHR. Ser ut til å gjelde fra neste måned og så langt fram som det selges billetter (mars 2012).
Usikker på om det er salg eller feilprising eller hva det kan være.
Club Europe kan nå bookes for 2617 NOK tur/retur OSL-LHR.
Er jaggu ikke noe dårlig pris det altså. Om om man både trenger noen Tier points og et par billige bukser på River Island er jo dette en rimelig trivelig da.
Club Europe kan nå bookes for 2617 NOK tur/retur OSL-LHR. Ser ut til å gjelde fra neste måned og så langt fram som det selges billetter (mars 2012).
Takk for tipset Martin! Det er vel rundt en tusing under hva som er normal prising på en T/R OSL-LHR i CE. Da fikk jeg endelig komplettert turen til NYC i juli med OSL-LHR-OSL med BA i CE, og JFK-LHR på BA182 som mest sannsynlig er en 777-300 :O
Usikker på om det er salg eller feilprising eller hva det kan være.
Det kan bekreftes at dette nå er den nye, billigste biz-prisen til LON.
Før lå den på ca. 3600 NOK, og ble booket i R-klasse. Denne prisen/klassen finnes fortsatt, og den er fortsatt ikke-fleksibel, og må inneholde saturday night stay. Nå ser det midlertid ut som om BA har begynt å selge I-klasse til ca. en tusenlapp lavere. Reglene er de samme (ikke fleksibel, og man må være borte natt til søndag), i tillegg til at I-klasse må kjøpes senest 30 dager før avreise. R-klasse har ingen restriksjoner på når den må kjøpes.
Det kan også virke som BA har tatt bort fritt setevalg på CE-billetttene til 2600,-.
Det kan også virke som BA har tatt bort fritt setevalg på CE-billetttene til 2600,-.
BA har aldri hatt fritt setevalg på annet enn fleksible billetter, eller om man har status. Reiser man på en billig billett og ikke har status, må man vente til 24 timer før avgang.
BA har aldri hatt fritt setevalg på annet enn fleksible billetter, eller om man har status. Reiser man på en billig billett og ikke har status, må man vente til 24 timer før avgang.
Jeg mener at jeg fikk valgt seter på CE-segmentene mine rett etter bestilling når jeg var i Miami i desember, men mulig hukommelsen spiller meg et puss...
Mange mil å hente på ORY-IAD t/r med OpenSkies
...you’ll receive a generous 75,000 bonus BA Miles for every return flight you take before 30 June 2011 – enough for a reward flight straight back to Washington DC if you wish.Krever registrering - usikker på om det er targeted:
http://www.britishairways.com/travel/openskies-bonusmiles/public/en_no
I tillegg tjener man fra 5700 mil hver vei ordinært. Prisene ser ut til å starte på €650 hver vei for BizSeat. (NB! Sjekk T&C ifht. bookingklasse - ser ut som det meste er med, men kan være en eller to som er utelatt)
Drøyt 10.000,- for 86.400 poeng, inkludert en tur til Washington er jo ikke så værst.
4 Juli og helgen før pleier å være veldig stilig i Washington blandt annet. Ofte World Festival på The Mall og slikt. Pluss et dugelig fyrverkeri på selve dagen.
Chriscross
10-06-2011, 18:40
Hm, frist går ut 30. Juni. Har den ligget ute lenge?
Hm, frist går ut 30. Juni. Har den ligget ute lenge?
Den kom pr. BAEC-mail i dag hvertfall.
Chriscross
10-06-2011, 19:32
Ser kampanjen har foregått siden 26. April. Her har jeg sovet i timen...
Mange mil å hente på ORY-IAD t/r med OpenSkies
Krever registrering - usikker på om det er targeted:
http://www.britishairways.com/travel/openskies-bonusmiles/public/en_no
I tillegg tjener man fra 5700 mil hver vei ordinært. Prisene ser ut til å starte på €650 hver vei for BizSeat. (NB! Sjekk T&C ifht. bookingklasse - ser ut som det meste er med, men kan være en eller to som er utelatt)
La også merke til denne:
There’s more: For our Executive Club Blue members, flying Biz Bed is also a shortcut to one year’s upgrade to a Silver Card, offering priority check-in and boarding, additional baggage allowance, more BA Miles for every flight and access to our wordwide lounges.
Mao. rett til sølv om man flyr i BizBed
Så er BA igang med "salg/tilbud" fra Norge til Verden minus Europa og Australia - sikkert varierende hvor mye det er å spare, men både C og Y+ er inkludert så her kan man jo også titte på upgrades, og sannsynlig vis er det den beste dealen (C koster stort sett ca. det dobbelte av Y+):
https://www.britishairways.com/travel/worldoffers/public/en_no
EZE Y/Y+/C: 7145/10229/18157 NOK (Sao Paulo og Rio er i samme prisklasse)
For upgrade-folket:
CPT Y+: 9494 NOK
NYC Y+: 7681 NOK
YVR Y+: 8316 NOK
Booking ut september, reise ut mars 2012 (noe black-out på enkelte destinasjoner)
Fair sjanse for at de får et salg til unge Fnate her ja. Skal til Vegas i Januar og har egentlig ventet på dette salget.
Da ble det t/r Oslo - San Diego i Club World. 9826,- + 30000 poeng. 27000 av poengene får jeg tilbake etter turen (tjener opp). Sete 5A i 777 er også sikret.
Er jaggu ikke galt det.
Da ble det t/r Oslo - San Diego i Club World. 9826,- + 30000 poeng. 27000 av poengene får jeg tilbake etter turen (tjener opp). Sete 5A i 777 er også sikret.
Er jaggu ikke galt det.
San Diego hørtes ut som et fornuftug reisemål for en elefant
http://www.elephantodyssey.com/elephants/
Og de har jo en av verdens flotteste ZOO, så verd å slippe ham løs i en dag mens pappa oppsøker nattelivet i byen..:colgate:
Greit beliggende der som pappa har leiebil...
Det der så jo gennialt ut. Vi får sette oss ned og ha familieråd.
Fnate, er det slik at man kan betale med poeng og penger uavhengig av ledige bonusseter? Har nettopp flyttet til La Jolla og har ganske mange turer til Oslo, men tre av fire i løpet av høsten er allerede bestilt, den fjerde kunne jeg gjerne tenke meg å gjøre som du beskriver (hadde en C-tur i juni med BA og har en C-tur i november med Virgin SAN-LHR og BA LHR-OSL som gir sølvstatus hos BA, midtukereise fra tirsdag til fredag så jeg måtte glemme allianse og tenke pris på billetten - kom på nesten 30K fra LAX, men billig reise mellom SAN og LAX).
Hei Bård. Om du logger inn på BA.com kommer du jo rett til Excecutive Club siden (evt kan du velge den selv). Nede til venstre der er en egen bookingmaskin. Legg til fra/til som vanlig der og så velger du "book mith money, upgrade with miles" i rullegardinen. I feltet klasse må du da velge klassen du vil oppgradere fra. Det soleklart mest lønnsomme er WT+ til CW.
Legg merke til at når du trykker "søk" kommer det opp et valg med Stop Over. Der må du velge LHR på vei ut og tilbake. Men husk at om du reiser til USA vil avreise fra LHR være dagen etter avreise fra USA.
Det flotte med dette er at du får en confirmed biz billett hele veien fra Oslo. Som sølv får du også setevalg i biz og det hele. Eneste unntak er jo nødutgang og rad 1.
Men jeg er nok nesten 100% sikker på at det må være ledige bonusseter i klassen. For meg har det nesten alltid vært det om jeg har fått booket litt på forhånd.
Om det er ledige plasser skal du også kunne oppgradere eksisterende bookinger i "manage my booking".
Men jeg er nok nesten 100% sikker på at det må være ledige bonusseter i klassen. For meg har det nesten alltid vært det om jeg har fått booket litt på forhånd.
Ja, upgrade-setene bookes i samme bookingklasse som awards.
Så flott, Fnate og Discus! Det er jo nesten for godt til å være sant og skal virkelig sjekkes ut for de to turene i høst jeg ikke har bestilt og for de x antall turene jeg skal ha til våren. Jeg er ahvengig av å kunne jobbe effektivt før og etter reiser (under også for den saks skyld) og har ikke tatt sjansen på oppgradering via OT eller ved gate med SAS/* Allaince. Resultatet er at jeg har over 350K poeng på min EB-konto. De får heller duge for en tur med kona og meg i F etter at jeg er tilbake i Oslo til neste sommer.
BA kjører (sannsynlig vis) targeted milage-booster. 20.000 ekstra for en t/r i F eller CW, 100.000 for fem t/r. 6000 for en t/r i CE, 35000 for fem t/r. Diverse ting med liten skrift.
Løp og sjekk om postmannen har kommet :)
EDIT: Fant også siden https://www.britishairways.com/travel/bonus-miles-accelerator/public/en_no
Fett!! Sånn bortsett fra at jeg allerede har bestilt ferdig de reisene som skal være i perioden.
Men jeg fikk registrert meg, og har ikke fått noe targeted tilbud så det er nok åpent.
Chriscross
19-08-2011, 07:05
Ba er gode på pointboosters. Synd de ikke flyr fra bgo.
Da ser det ut som BA kopierer Lufthansa sitt supersalg.
Priseksempler i World Traveller er OSL-NYC for 3509, og OSL-BOS for 3279.
Prisene gjelder i Januar og Februar.
robertaas
15-10-2011, 12:44
Da ser det ut som BA kopierer Lufthansa sitt supersalg.
Priseksempler i World Traveller er OSL-NYC for 3509, og OSL-BOS for 3279.
Prisene gjelder i Januar og Februar.Hvor får du opp dette? Jeg får aldri opp slike tilbud på siten til BA, og prøver jeg på noen av linkene får jeg kun opp den evindelige søkeskjemaet hvor man må velge destinasjon og datoer.
Hvor får du opp dette? Jeg får aldri opp slike tilbud på siten til BA, og prøver jeg på noen av linkene får jeg kun opp den evindelige søkeskjemaet hvor man må velge destinasjon og datoer.
Når jeg går inn på ba.com, viser den alltid enten de laveste prisene til London, vetskyten av USA, eller østkysten av USA. TRykk evt. F5 noen ganger til du får opp østkysttilbudene.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/efcd3435.png
Klikker man så på f.eks. Boston, får manm opp denne:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/d6c89eae.png
4449 t/r OSL-LAX er vel heller ingen upris. Gjelder også i januar og februar.
robertaas
15-10-2011, 22:40
Takk, ser at jeg ikke fikk opp alt hos BA.
OSL-LAX til 4098 med KLM i samme periode.
BA kjører (sannsynlig vis) targeted milage-booster. 20.000 ekstra for en t/r i F eller CW, 100.000 for fem t/r. 6000 for en t/r i CE, 35000 for fem t/r. Diverse ting med liten skrift.
Løp og sjekk om postmannen har kommet :)
Fant også siden https://www.britishairways.com/travel/bonus-miles-accelerator/public/en_no
Og fra 13. oktober har de doblet boosten :wow:
I jakten på gode priser til Dubai kom jeg over enveispriser til LHR fra 509 kr, ikke gæli det..
I jakten på gode priser til Dubai kom jeg over enveispriser til LHR fra 509 kr, ikke gæli det..
Det er helt vanlig økonomipris, det - den billigste, sådan, og ikke noen spesiell salgs- eller tilbudspris.
Oh, da har jeg vært uheldig hver gang jeg har sjekket BA sine priser til LHR.
Vet ikke hvor lett den evt. er å få tak i, men den vises alttid som laveste pris til London på banneret på forsiden.
De selges fort (BA har godt belegg om dagen) og det er typisk lite av dem fredag ettermiddag for eksempel. Billigst business er vel rundt 1300 kroner en vei (Retur tidligst søndag som krav)
Kan noen huske om BA har hatt kampanjetilbud til Dubai og hva prisnivået eventuelt var?
Kan noen huske om BA har hatt kampanjetilbud til Dubai og hva prisnivået eventuelt var?
Har hatt, men husker ikke nivået.
Skal man billig til Dubai nå: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=682749&postcount=73
Høstsalget er her, stort sett greie "vanlige" priser og kanskje en og annen godbit. Eksempelvis OSL-NYC kr. 6646 i WT+, så med noen mil kan man få en behagelig og rimelig tur over dammen. Reiseperiode stort sett til 15. juni. ingen blackout på WT+ og CW.
https://www.britishairways.com/travel/worldoffers/public/en_no?source=home&openxzoneid=387&openxcampaign=EUR-home&openxbanner=8222&openxtype=click
robertaas
08-11-2011, 13:11
Cancun til 5068,- og Puerto Rico til 5302,- er gode priser. Spesielt uten blackoutperioder.
Cancun til 5068,- og Puerto Rico til 5302,- er gode priser. Spesielt uten blackoutperioder.
For ET, dvs. economy gjelder:
North America, San Juan, Cancun and Mexico City: 16Dec11 -05Jan12 and 01Apr12 - 09Apr12
I andre klasser er det ingen blackout, i economy resten av verden er det ingen blackout.
robertaas
08-11-2011, 13:28
Takk, gikk i surr med de sære klassenavnene de har.
Takk, gikk i surr med de sære klassenavnene de har.
Så sært er det da ikke? Traveller er økonomi, og Club er business - så setter man på enten Europe eller World bak. World Traveller Plus er da premium økonomi, og First er first ;)
Jeg liker prisene til Nord-Amerika i World Traveller Plus for min potensielle påskeferie. Måtte det bare være seter igjen når jeg får lønn om en drøy uke.
robertaas
08-11-2011, 14:55
Måtte det bare være seter igjen når jeg får lønn om en drøy uke.Det er vel å anbefale å kjøpe reiser med kredittkort. Ekstra poeng kan man også få med de riktige kortene.
I følge en tråd på BAEC-delen av flyertalk, kan man i dag (11.11.11) bestille turer med BA i CW EU-US til 1111€. Sjekka eksempelvis fra ARN-ORD, og får opp 10931SEK i mars. Ingen dårlig pris det...
I følge en tråd på BAEC-delen av flyertalk, kan man i dag (11.11.11) bestille turer med BA i CW EU-US til 1111€. Sjekka eksempelvis fra ARN-ORD, og får opp 10931SEK i mars. Ingen dårlig pris det...
De finnes også GOT-"USA østkyst pluss ORD"
Finnes det noen gode biz tilbud til SFO?
bgo-flyer
11-11-2011, 21:49
Blir litt enklere hvis du forteller oss når du kan reise ;)
(BA har forresten ned i 17641 fra OSL fram til Juni med fine tider :) )
Aktuelle tilbud er i post #80 i denne tråden.
Blir litt enklere hvis du forteller oss når du kan reise ;)
(BA har forresten ned i 17641 fra OSL fram til Juni med fine tider :) )
Vet ikke helt om det passer i denne tråden, men planlegger utreise 2-3. mars med retur 11. mars.
Har sett biz med BA til rundt 15k via tyske flyplasser, men hadde vært fint med noe enda billigere :D
Chriscross
01-12-2011, 22:17
Ba dot com /2012. Meget hyggelige priser om to reiser sammen i C fra LON. Bestill fra 2. Des.
bgo-flyer
01-12-2011, 22:35
1006£ pr. person. Altså den passende prisen 2012£ for begge to. (18214 NOK)
Tror det gjelder alle Longhaul destinasjoner...
robertaas
01-12-2011, 23:15
Får bare "page not found"
Finner det heller ikke....
Kan det være at tilbudet kommer 2. desember i Storbritannia, altså kl 01.00 norsk tid?
bgo-flyer
02-12-2011, 00:25
Skriv inn ba.com, velg "Our UK-site" og så kommer det opp store bannere med reklame for det salget.... (iallefall her:D)
Det gjorde det forresten også klokken 22:00...
http://www.britishairways.com/travel/business-class-flight-sale/public/en_gb
jcnorway
02-12-2011, 10:57
Ikke like super reiseperiode da... :rolleyes:
Travel dates shown above for flights must be completed within the travel dates as stated (You can travel outbound from 20 December to 31 December, and travel back by 12 January.)
Ryktebørsen (og litt kikking i kulissene) bekrefter at BA starter salg 22. desember. Usikker på om det bare er fra London, eller også fra andre destinasjoner.
BA kjører nå et "4 day Business Class sale".
Book innen midnatt 12. desember, reis ut mellom 19. desember og 2. januar, og reis hjem innen 9. januar. Relativt "smal" reiseperiode, mao.
Et priseksempel er OSL-LAX for 13429 NOK tur/retur. Det er egentlig ganske billig.
http://www.britishairways.com/travel/business-class-sale/public/en_no?source=home&openxzoneid=387&openxcampaign=EUR-home&openxbanner=9628&openxtype=click
Chriscross
09-12-2011, 14:35
"Restesalg" fra storsalget fra Lon fortige helg. 12 000 til Barbados var jo bra. Flere andre hyggelige priser også om en har tid i reiseperioden...
Da har dinside (http://www.dinside.no/884692/salg-paa-businessclass-billetter) plukket opp businessclass salget hos BA.
For den som har mulighet til å dra på tur i den aktuelle perioden, ser jo prisene greie ut!
Chriscross
09-12-2011, 17:34
Ingen andre som matcher da? Forrige helg tilbød vel Skyteam samme priser som BA.
Da har dinside (http://www.dinside.no/884692/salg-paa-businessclass-billetter) plukket opp businessclass salget hos BA.
Med bilder fra Airbusen som går på LCY :rolleyes:
Huff... Den som hadde tid til å benytte seg av disse prisene :rolleyes:
Chriscross
10-12-2011, 21:37
Prisene er hyggeligere fra Sverige...
Chriscross
11-12-2011, 21:29
Fant denne rutingen til LAx, må sikkert bookes innen i morgen. Koster 13535 NOK. Gir jo litt Star poeng i tilleggt til One world. Ser også at KLM / AF har matchet prisene til USA.
Hide Details
Oslo (OSL) to Copenhagen (CPH) - 4, 12 28
BMI 3875 Dep: 10:05am Arr: 11:15am 1h 10m MD-80 Business (J)
OPERATED BY SAS Layover in CPH 0h 50m
Copenhagen (CPH) to London (LHR) - 4, 12 28
BMI 3703 Dep: 12:05pm Arr: 1:05pm 2h 0m Airbus A321 Business (J)
OPERATED BY SAS Layover in LHR 2h 0m
London (LHR) to Los Angeles (LAX) - 4, 12 28
American 6180 Dep: 3:05pm Arr: 6:05pm 11h 0m Boeing 747 Business (I)
OPERATED BY BRITISH AIRWAYS
Los Angeles (LAX) to Oslo (OSL) - 7, 12 31
Los Angeles (LAX) to London (LHR) - 7, 12 31
American 6185 Dep: 4:30pm Arr: 10:45am 10h 15m Boeing 747 Business (I)
OPERATED BY BRITISH AIRWAYS Layover in LHR 1, 1 1 2h 10m
London (LHR) to Oslo (OSL) - 1, 1 1
American 6629 Dep: 12:55pm Arr: 4:10pm 2h 15m Airbus A320 Business (D)
Ser ut som BA matcher tilbudet til Swiss til Boston. 9793,- i Club OSL-BOS rt i Januar, Februar og Mars.
EDIT: Booked! Boston here we come.
Bizflyer
14-12-2011, 19:15
Huff... Den som hadde tid til å benytte seg av disse prisene :rolleyes:
Eller "Den som hadde råd til en tur nå til disse prisene"
Er det rart jeg drikker??:rolleyes:
Eller "Den som hadde råd til en tur nå til disse prisene"
Er det rart jeg drikker??:rolleyes:
Eller " Den som ikke allerede har planlagt turer i januar og mars" :headbang
Eller " Den som ikke allerede har planlagt turer i januar og mars" :headbang
... er jo mest sannsynlig ledig i februar! See the mulighets nåt the pråblems, mate!