PDA

View Full Version : Kanon-bilder med nytt kamera

Harald Oanes
22-12-2010, 23:49
Siden det var jul i går, og trærne atter stod grønne - var min far så snill å ta meg med ut på Sola Flyplass, som ligger like utenfor Stavanger, som også er byen vår, selv om vi bor litt utenfor byen, og kanskje litt ut mot havet.
Mitt helt nye Kodac Pocketcamera synes jeg virket fantastisk da jeg tok det opp av lomma, trykket på en knapp - vips så var kameraet 2 cm lengre og jeg kunne fyre løs på den røde knappen som var på toppen av kameraet, vel og merke hvis jeg holdt det riktig vei... Min far ble livredd den kollosalt høye lyden av flyene, så han kjørte en tur ned til Solastranden imens, der han kjente noen damer som kunne hjelpe han med noe som hjalp for den høye lyden. Imens var jeg så heldig og fikk fotografert det helt nye og store jumbojetflyet til Bråtens Sajf, det som skulle erstatte Fåkker28 flyet til Bråtens, gjett om det var svært!

PS. Jeg måtte desverre kutte litt av flyet i venstre billedkant så jeg fikk litt luft foran flyet...
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/Forum/suh.jpg

Etter at det stor flyet hadde dratt til Syden, tror det ligger nede ved dyreparken i Kristiansand - så kom et av de små, men raske flyene til Bissibi, en fåkker27 - tror der var noe galt med den, siden de hadde bundet haleroret fast i flykroppen, men jeg fikk nå et bilde før det styret, en plass langt ute i nordSjøen, tror den ligger nede ved dyreparken i Kristiansand.
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/Forum/Untitled-1.jpg

Til slutt var jeg så heldig å få se det nye jagerflyet som det norske Forsvarte skal kjøpe kanskje, hvis de da ikke heller kjøper det ny amrikanske 16-flyet, som er et fellesprosjekt mellom de amrikanske statene. Min far jobbe hos Saab-forhandleren på Sannnes, og han sier at det sikkert blir de som skal ha service på flyene, men jeg tror han jo ikke, så dum er jeg bare ikke - det blir helt sikkert Saab-forhandleren i Stavanger som får den jobben, for di er mye større enn di på Sannes

http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/Forum/img095.jpg

For håpe dere likkte bildene, nå må jeg gå ned til stranden og lete etter min far, for min mor sa vi måtte komme hjem til hjulaften...

hilsen harald 48 og ethalvt år

Discus
22-12-2010, 23:52
Fantastik - godt å se det er liv i eventyrfortelleren og fotografen. God (h)jul til Rennesøy!

LN-MOW
22-12-2010, 23:55
Meget bra! Håper far ble ferdig med å bli trøstet før du fant ham!

rampen
23-12-2010, 00:21
Minner;-) Vakkert å se igjen disse flyene. Som regel var det ikke for å fotografere fly vi gikk til flyplassen i gamle dager, men for å se de lande og ta av;-) Noe gikk på søndagskolen, jeg gikk til flyplassen;-) Men flott at noen kunne ta bilder av flyene også, det var ikke så vanlig den gang;-) Kjempefine bilder;-)

putzmeister
23-12-2010, 00:32
Tusen takk Harald for at du deler din historie med oss. Meget godt skrevet og knallbilder:D

PerFugl
23-12-2010, 11:11
Takk, Harald - veldig bra! Og god jul..:)