PDA

View Full Version : Juletur

EB
18-09-2005, 17:03
Da var tur/retur Stavanger booket. SAS Braathens OSL-SVG ble booket på wideroe.no og returen med Norwegian ble selvfølgelig booket på norwegian.no. På SAS Braathens har vi fått bekreftet sete - langt foran - i Stavanger blir det å møte opp tidlig for å komme tidlig ombord. Skal bli morsomt å fly disse to LCC`ene så tett opp til hverandre...

Men først er det Stockholm, Lisboa og Østen...

DY
19-09-2005, 15:55
Ofte slik når en reiser...for flere og flere...mix and match - tar det som passer best.

EB
19-09-2005, 16:11
Etter stor familiemiddag 2. dag så er vi sikkert ikke blitt sultne når vi flyr hjemover - så mangel på mat blir ikke noe problem!

DY
19-09-2005, 16:31
Ja familie-middager i julen er vanligvis ganske så "mat-orientert" så sikkert ikke mange som føler behov for mye mat.
Dessuten blir det vel plass til en god romjuls-frokost før avgang også;)

EB
19-09-2005, 16:43
American Brunch er booket inn...familien er jo halvt amerikansk!:up: :cheers: :devot:

DY
19-09-2005, 22:58
Så da trenger du i allefall ikke mat på flyet;)

EB
20-09-2005, 08:11
Men aviser er det vel 3. juledag...:devot:

DY
20-09-2005, 11:17
Aviser er det nok da ;)

EB
26-12-2005, 07:38
Da er vi sjekket inn hjemmefra på SAS Braathens 4 timer før avgang... I morgen blir det sammenligning av griseflyvningene i Norge...

EB
28-12-2005, 07:56
Sas Braathens til Stavanger. Sete 2A og 2C som var en to seter på første rad:up: :up: Seating er helt klart mye mer behagelig - spør alle som fløy DY hjem i går kveld. Om man flyr en 737NG eller 737-300 så tror jeg det er minimalt av passasjerer som merker forskjell. Ja det er litt større hattehyller på 737NG - men det merkes ikke så lettt. Men boarding i går på DY hjem fra SVg ble veldig masete - det hjalp selkvfølgelig ikke at DY var først 35 minutter forsinket - som ble til 1 time og 5 minutter forsinket på grunn av utrolig treg boarding. DY har helt klart truffet et marked - maskinen var nesten full og det var utrolig mange barnefamilier som helt klart har fått et bedre og lavere reisebudsjett med Norwegian på markedet. Renhold ombord lingnet Ryanair - der var det stor forskejll på 737 til DY og den vi fløy dagen før fra SAS Braathens. DY tilbyr ingen ting ombord - SAS Braathens tar dyre 20 kroner for en liten kaffekopp - men da har du i allefall valget. DY var 200 NOK billigere pr billett og vi kan sikkert takke DY for at mellomleget til SAS Braathens ikke var større. Benplassen på DY var bedre nå som jeg satt noen rader lenger bak enn på min første tur - helt ok plass. BRA!!

Forskjellen på LCC og LCC+ (vi fløy kun med håndbagsje) var etter min mening renhold, tilbud ombord (selskapet med + rakk også salg av "tollfrie varer") og pris. Takket være Norwegian har vi et valg - kommer helt sikkert til å velge Norwegian igjen - men kommer også helt klart til å velge SAS Braathens igjen. Klarer SAS Braathens å beholde lave priser -legge mer inn i LCC+ kan de være en farlig konkurrent for alle LCC selskap som flyr på Oslo...