PDA

View Full Version : Golf og øl i Dublin...


LN-Q
15-12-2010, 19:12
Nå skal jeg endelig få besøke Irland og Dublin .. Etter å ha jobbet som bartender på Dirty Nelly Jessheim i min ungdom har jeg alltid hatt lyst til å besøke Dublin og oppleve ekte irsk publiv... Turen er booket med SAS 21 mars med retur 24 mars... Det vil si at vi har 3 kvelder hvor vi skal ut i byen og lurer derfor på om dere har noen tips på spisesteder og puber vi MÅ besøke... Lurer også på om vi skal leie bil eller bare bestille taxi, noen som har erfaringer fra tidligere turer? Til slutt og kanskje det viktigste om noen kan anbefale noen golfbaner rundt Dublin? Da tenker jeg på green fee til under 50 euro .. Vi betalte ca 1900 kr for SAS t/r og 3 netter på hotell noe jeg er veldig godt fornøyd med :))

TOS
16-12-2010, 01:22
Octagon Bar i hotellet The Clarence (dette hotellet er/var eid av noen av gutta boys i U2). Ligger i Temple Bar.

LA8PV
16-12-2010, 17:45
Golfbaner under 50 euro i Dublin området er mulig, men jeg ville nok forsøkt å skru budsjettet litt opp der hvis mulig.

Har spilt endel baner der og kan anbefale noen her:

Royal Dublin, en av mine favoritter. Dog var GF sist jeg var der 75 euro, men var verdt hver cent....

Portmarnock er et must imo. Husker ikke prisen der, men tror den var dyr (vertskapet betalte så jeg så aldri til noen pris bortsett fra noen ProV1 baller jeg kjøpte)

Spilte turnering på Luttrellstown Castle og den var en artig bane (park) og tar jeg ikke helt feil så var det der Victoria giftet seg med David Beckham......skikkelig OT for en SuperLEEDS supporter, men dog....

Har spilt endel billige baner der borte, men da måtte vi et stykke fra Dublin i retning Tullamore hvor vi spilte mange baner fra 25-50 euro - noen med dagsgreenfee så det ble vel så hyggelig for lommeboka.

En bane jeg bare MÅ spille er The Island Golf Club i Dublin.

Jeg ville sendt en mail til Irish Tourist Board i Oslo - de hjalp oss med all info vi trengte.

LN-BLO
16-12-2010, 17:56
Temple bar området er jo sikker vinner, og Octagon Bar er bankers. Og TOS, er rimelig sikker på at U2 fortsatt eier hotellet den ligger i, The Clarence. Ta gjerne en tur på Guiness, kanskje litt for turistaktig til tider med mye folk men deilig å nippe til en pint med frisk Guiness fra panorama baren på toppen! Det eneste minus jeg kan komme på med Dublin er maten, men so what? jeg gjengir bare ordene til en ire jeg møtte i NYC i medio September: "When you're hungry, go for a Guiness"! Guiness er jo ett måltid i seg selv!

LN-Q
16-12-2010, 18:07
Er litt spent på klimaet der borte i slutten av mars... Ser det er noen baner som ikke åpner sommersesongen før 01 apr... Kaldt og surt er egentlig greit men har liten lyst til å spille på vintergreener...

LA8PV
16-12-2010, 18:16
Har spilt der i midten av mars og det var noen baner som ikke var åpne, men vintergreener praktiserer de ikke der borte..... De banene som var åpne var i stjernebra form og vi hadde fra 8 til 12 varmegrader.

Marcus W
16-12-2010, 18:30
Jag tycker absolut ni ska gå till Guiness och kanske även till Jameson, det ligger på andra
sidan floden från Guiness. Jag bodde 6 månader i Dublin och när det kommer till pubar så finns det så många att det inte går att nämna någon. I Tempelbar hittar du alla turister och kanske lite innefolk. Jag bodde lite mer norrut från centrum och i varje kvarter finns det en pub. Det var otroligt hur trevligt det är att gå på en irländskpub där lite av det vanliga folket finns. Mitt förslag är att försöka få tips (tex av någon på golfbanan) på en bra genuin pub utanför Tempelbar. Jag hade inte golfklubbor med så jag har tyvärr inga förslag men om jag inte minns helt fel ligger det en väldigt nära flygplatsen...

Marcus W
16-12-2010, 18:31
Btw det regnade varje dag vid 0930 tiden, slog aldrig fel. Detta var på hösten det kanske inte är samma på våren. Tänkte när ni ska beställa starttid

LN-Q
28-12-2010, 19:24
Portmernock, Royal Dublin og St margaret er banene vi kommer til å spille... Da er det bare Dublin som er over €50 men beliggenheten gjør at den må vi bare spille... Vi booker til kl 10 hver dag slik at vi har ettermiddagen til fri disp av mat og øl :)) kjenner jeg gleder meg masse da det bare er 12 uker igjen ;) Hvordan er standaren på resturantene i Dublin?

Discus
29-12-2010, 11:42
Hvordan er standaren på resturantene i Dublin?

Noen Guinness og en Irish stew på nærmeste pub så er du mett :D Fra spøk til alvor, forsøk noe pub-mat også når du er der også.

OsloAirports
30-12-2010, 11:20
En litt annerledes restaurant er The Church ( http://www.thechurch.ie ). Som navnet tilsier, en tidligere kirke der både prest og prekestol er kastet ut. Midt i kirkerommet en stor bar, kirkebenkene er erstattet med små bord hvor folk hygger seg med godt drikke og litt å tygge på. På mezzaninen full restaurant. I tillegg finnes avd. for lukkede selskap, uteservering m.m. I følge egen info har de 625.000 besøkende hvret år. Mer info på weben ang adresse, åpningstider, menyer osv.

Hickok
30-12-2010, 11:25
Du bør vel få med deg Irlands høyestliggende pub også, http://jfp.ie/. De har en dessert der som er verdt turen alene!

Edricson
30-12-2010, 11:37
The Bull & Castle, rett over gata fra Christ Church Cathedral, er en veldig bra "gastropub" . Det er mer av den engelske enn den irske typen, men himmelsk steak.

LN-Q
20-02-2011, 00:53
Da er det bare 4 uker igjen og vi har booket baner og nesten alt er klart for 4 flotte dager i Dublin ... Det eneste som gjenstår er transporten mellom hotellet og golfbanene der borte... Vi tenker taxi eller leiebil, men da vi skal smake på endel øl i og etter rundene blir liksom en leiebil bare i veien.. Noen her som har erfaringer på taxipriser der borte? Eller finnes det limosinservicer hvor man kan leie en bil ett par ganger om dagen?

Maltwhisky
21-02-2011, 13:16
The Bull & Castle, rett over gata fra Christ Church Cathedral, er en veldig bra "gastropub" . Det er mer av den engelske enn den irske typen, men himmelsk steak.

Nyss hjemokommen fra Dublin og prøvde Fish & Chips på Bull and Castle. Den var det ikke mye gastro over. Men ølutvalget var det ingenting å si på.

For øl anbefales å printe ut (evt. logge på) kartet til beermapping (http://beermapping.com/maps/maps.php?m=ireland#lat=53.34381353582436&lng=-6.261606216430664&z=3) - en enkel og god oversikt over gode ølbarer/butikker i mange land og byer rundt om i verden.

Guinness og Jameson anbefales kun å besøke dersom du vil høre mengder av reklamesvada og misvisende informasjon til blodpris. For ølinfo abefales heller en fredag aften hos "Against the Grain" der de har "Meet the Brewer" - et irsk mikrobryggeri kommer innom forteller litt om seg selv og deler ut smaksprøver - pris=€0. For whisky er den nærmestliggende ordentlige destilleriet Cooley (produserer et utall forskjellige merker) og er det eneste irskeide destillatøren i hele Irland. Ligger en times kjøretur nord for Dublin. Ligger en håndfull goldbaner i nabolaget der også.