PDA

View Full Version : Ny kreativ inntektskilde for flyselskapene: Opsjon på billetter

Someone
14-12-2010, 19:00
Både KLM og Continental har kommet opp med en ny inntektkilde, ved at de nå tilbyr passasjerere som vurderer å kjøpe billett å holde av denne til avtalt pris et visst tidsrom

DALLAS — Continental Airlines says it will let passengers hold a reservation and lock in a quoted ticket price for up to a week — all for a new fee.

The offer, called FareLock, will give travelers three days or a week extra while they can decide whether to buy the ticket or let the reservation expire.
http://seattletimes.nwsource.com/html/travel/2013669712_webcontinental14.html?syndication=rss

By taking an option on a ticket, we save the ticket and fare for 14 days - depending on the departure date - for you. The price is guaranteed for that period. So you can decide about your purchase in your own time.

Taking an option does not oblige you to anything, and is available for almost all fare types.

http://www.klm.com/travel/nl_en/about/news_press/travel_news/Take_an_option_on_a_flight.htm

Brandal
14-12-2010, 19:04
Fantasien når det gjelder å pønske ut nye avgifter kjenner ingen grenser.
Dette kan imidlertid være en nyttig ting, så sant det er noenlunde rimelig priset.
$5 for tre dager høres ikke så ille ut.

Mchansern
14-12-2010, 19:21
Jeg likte dette. Dersom det er veldig begrenset med billetter, og du må tenke / får lønning snart så vil dette absolutt et tilbud som kan brukes.

TOS
14-12-2010, 21:34
Om vi snakker om 5 USD for å holde en reservasjon/billettpris i 3 dager så synes jeg dette høres ut som en flott utvikling. I tidligere tider synes jeg å huske at man kunne holde en reservasjon inntil f.eks. 21 dager før avreise før den måtte billetteres. Flott for oss som ikke kan bestemme oss....:)

Discus
14-12-2010, 22:02
Semi-fleksibel billett, men USD5 er sikkert nedre limit:

The fee will vary depending on the length of the hold, the itinerary, and how soon the passenger plans to travel.

Blackhawk
30-12-2010, 16:34
Har brukt denne muligheten selv, hos AirFrance (der muligheten
heter "Decide later") - og dette fungerte meget bra. Betalte kun
noen få Euro for dette, og hadde lang tid på meg - før man evt.
måtte bestemme seg 100%. Dette var i Juli 2010.