PDA

View Full Version : Oslo-Hong Kong-Oslo (C-klasse) - Ønsker tips

ILS2
14-12-2010, 18:41
Kriterier:
Utreise 4. januar
Retur 8. januar
Klasse: Business Class
Selskap: Star Alliance

Hvilket selskap som har det beste businessproduktet? Føler jeg kan klare meg uten Lufthansa og Thai (sistnevnte særlig basert på en del negative trip reports), men SAS via BKK kan være et alternativ - selv om setene og AVOD ikke er noe å rope hurra for. Swiss har jo fått nye seter, men gjelder det alle fly? Hva med Singapore?

Alle forslag mottas med takk.

Someone
14-12-2010, 18:46
Swiss bruker (ifølge deres egne hjemmesider) A340 med de nye businessetene til Hong Kong, så tror det ville vært å foretrekke da.

Singapore har jo selvsagt også et topp produkt, men det er en liten omvei å dra via Singapore når du skal til Hong Kong

SudCaravelle
14-12-2010, 18:54
Jeg vil på det sterkeste anbefale Singapore Airlines og Thai, litt på grunn av egne erfaringer, men også på grunn av at mange av mine kollegaer reiser ofte til vårt kontor der.

Vi skal helst ikke reise med SIA på grunn av pris og da er Thai stort sett valget på grunn av (hos oss) svært gode opplevelser med Thai.

Skulle du ramle utenfor *A så er jo Cathay perfekt til HK da.. ;)

Fnate
14-12-2010, 19:07
Swiss hørtes lurt ut synes jeg. Nå er jeg tungt på synsingen ettersom jeg ikke har prøvd dem på lange turer. Men det må da være usannsynlig deilig å slippe å bytte fly i Bangkok eller Singapore etter en såpass lang tur?

Brandal
14-12-2010, 19:14
Jeg ville valgt de som tilbyr det beste setet, altså helt flatt. Fra Europa til Hong Kong er det vel bare Swiss og Singapore som tilbyr dette når det gjeler Star.
Men er litt usikker på om Singapore er verdt den ekstra kostnaden. Det er jo også en lang reise via singapore.

OEH
14-12-2010, 19:18
ANA og Asiana er vel også mulige alternativer med Star, selv om det ikke akkurat blir straka vägen. Er vel 6 timer fra NRT til HKG, og 5 fra ICN.

Hawkboy
14-12-2010, 19:41
kan anbefale air newzealand via LHR!

ILS2
15-12-2010, 20:20
Swiss it is. Takk for innspillene.

Bizflyer
15-12-2010, 22:03
Hvis pris er en faktor, kan jo Turkish Airlines tilby den billigste biz billetten fra OSL til HKG via IST til drøye 21 laken. Swiss og de andre ser ut til å havne 10 laken høyere.

BF:cool2