PDA

View Full Version : Restauranter osv. Tenerife.

SudCaravelle
13-12-2010, 11:16
2 juledag drar vi på vår årlige romjuls charter til Kanariholmene. I år er det Tenerife.

Noen som har noen forslag til restauranter i området Los Christianos eller Playa de Las Americas?

Noen som kjenner til leiebilfirmaer der hvor man kan leie litt hyggelige biler?

Gleder meg faktisk til å prøve den fullpakkede 738 til TUI :) (2E og F)

Noen som har prøvd hotellet:

http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g562820-d633698-Reviews-Marylanza_Golf_Resort-Playa_de_las_Americas_Tenerife_Canary_Islands.html

Virker OK, men blir skeptisk nå reviewene på Tripadvisor tar å av..

Airbus 330
13-12-2010, 13:09
Jeg og min familie ferierer på Tenerife hvert år, så jeg kan prøve å gi deg noen tips til restauranter vi liker oss ihvertfall.

Vi bor som regel på Ving sitt hotell Parque Santiago 4 som er midt i sentrum av Playa De Las Americas.

I sentrum ca 200m unna hotellet, finner du en stor vannfontene ved shoppingsenteret Safari. Oppe på taket der finner du de aller beste restaurantene i byen.
Jeg anbefaler Sangre De Toro (grill) Restaurante Trattoria (grill,pasta og pizzeria. MEGET god Biff her :up:) Gran Reserva Restaurante (Grill,fisk,pasta osv) Dette er vår favoritt Restaurant, der de har den beste PepperBiffen jeg har smakt. :spin Det ligger også Kina Restaurant og Tex Mex Restaurant på taket sammen med de andre, alle Restaurantene jeg har nevnt her har egen barne meny til drøye 6 Euro der alt er inkl.

Legger ved link til det hotellet vi bruker, så får du opp ett kart som viser litt enklere. http://www.ving.no/charteraccomodationinfo?ItemId=7161&SelectedPackage=57_c3_TFS4_SALI2_VN1%3a3_A22c1_E3_ OSLd201107193_TFS15%3a2_VN2_211%3a&BookingQuery=0%3a4328%3ad2011071912667%3a0%3a15%3a n1%3a4_42%3a42%3a14%3a5%3a4378%3a2%3a&UseBookingFlow=True

Jeg leier som regel min leiebil gjennom det lokale bil utleie firmaet Cicar: http://www.cicar.com/EN
Rimelig nye biler som er rene og pene, aldri hatt noe tull med de.

Er det noe mere du lurer på, så bare spør i vei.

pingo
14-12-2010, 08:42
2 juledag drar vi på vår årlige romjuls charter til Kanariholmene. I år er det Tenerife.

Har været flere gange på syddelen af Tenerife, så her er et par forslag :

Billeje:
Priserne er yderst rimelige og som regel incl fri km . Prøv evt at bestille gennem : http://www.holidayautos.co.uk/ . Søger på tværs af alle selskaber.

Sightseeing:
National parken med Teide skal man bare opleve. Regn med at køreturen derop på ca 40 km fra Los Christianos tager næsten en time.
Opleve hvaler og delfiner med sightseeing både fra LC. På havnen er der masser af boder der sælger billetter - der er f.eks korte ture der varer et par timer.
Loro Parque: fantastisk dyrepark i Puerto La Cruz. Ca 1.5 times køretur fra syd Tenerife.

Spise og drikke:
I LC er der bla "El Cine" - simpel og enkel fiskerestaurant på havnen. Desuden "The Original Bistro". På havnefronten mellem Los Christianos og Las Americas ligger det såkaldte "CC Telmo" med flere gode spisesteder (Picolo, Water Melon mfl).
I Las Americas: Mama Rosa (Italiensk), Montana,El Cedro, Balkonen (libanesisk), Hua Du (kinesisk), Tandoori Nites (indisk) og Meson Castellano (spansk).

Jeg skal faktisk rejse tilbage fra Tenerife 2 juledag , så det kan jo være vi ses i lufthavnen !

SudCaravelle
14-12-2010, 08:47
Har været flere gange på syddelen af Tenerife, så her er et par forslag :

Billeje:
Priserne er yderst rimelige og som regel incl fri km . Prøv evt at bestille gennem : http://www.holidayautos.co.uk/ . Søger på tværs af alle selskaber.

Sightseeing:
National parken med Teide skal man bare opleve. Regn med at køreturen derop på ca 40 km fra Los Christianos tager næsten en time.
Opleve hvaler og delfiner med sightseeing både fra LC. På havnen er der masser af boder der sælger billetter - der er f.eks korte ture der varer et par timer.
Loro Parque: fantastisk dyrepark i Puerto La Cruz. Ca 1.5 times køretur fra syd Tenerife.

Spise og drikke:
I LC er der bla "El Cine" - simpel og enkel fiskerestaurant på havnen. Desuden "The Original Bistro". På havnefronten mellem Los Christianos og Las Americas ligger det såkaldte "CC Telmo" med flere gode spisesteder (Picolo, Water Melon mfl).
I Las Americas: Mama Rosa (Italiensk), Montana,El Cedro, Balkonen (libanesisk), Hua Du (kinesisk), Tandoori Nites (indisk) og Meson Castellano (spansk).

Jeg skal faktisk rejse tilbage fra Tenerife 2 juledag , så det kan jo være vi ses i lufthavnen !

Da skal jeg vinke :D

Takk for gode råd.. El Cine så jeg fikk gode kritikker på nettet.

ToreD
14-12-2010, 21:34

Noen som har noen forslag til restauranter i området Los Christianos eller Playa de Las Americas?

Noen som kjenner til leiebilfirmaer der hvor man kan leie litt hyggelige biler?

Gleder meg faktisk til å prøve den fullpakkede 738 til TUI :) (2E og F)

Noen som har prøvd hotellet:

http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g562820-d633698-Reviews-Marylanza_Golf_Resort-Playa_de_las_Americas_Tenerife_Canary_Islands.html

Virker OK, men blir skeptisk nå reviewene på Tripadvisor tar å av..

Reiste med TUI (SE-DZK) til LPA for et par uker siden. Hadde 1 A-C på turen nedover og 2 D-F på turen hjem. Helt topp plass til beina egentlig, men veldig plagsomt på 2F med den konstante køen til toalettet hvor folk stadig tråkka meg på beina. Så likte faktisk 1C best. Men god tur, TUI er faktisk ikke så ille til å være charter.

Tore

Marwood
15-12-2010, 15:31
Jeg har bodd på Marylanza for et års tid siden. Hotellet er egentlig et golfhotell, slik at det ligger like ved golfbanen i Las Americas utenfor den verste charterghettoen. Dette medfører at det er et lite stykke å gå til sentrum/stranda. Samtidig så er det et relativt stille og rolig strøk. Spiller du golf tror jeg du vil spille på en flott golfbane - den så i hvert fall veldig fin ut. Rommene er romslige og fine. Rent og pent overalt og med flotte bassenger.

Skal jeg si noe negativt om hotellet må det være at restauranten kanskje blir litt kald. På et såpass flott hotell hadde jeg kanskje forventet at det var lagt litt mer vekt på det visuelle her. For øvrig serveres det meget bra mat her. Meget variert og bra.

Anbefaling av restaurant: Slow Boat Teppanyaki i Las Americas. Flott restaurant som serverer asiatisk mat der kokken lager mat foran gjestene. Fantastisk underholdende å se hvor dyktige kokkene er.

SudCaravelle
15-12-2010, 15:34
Jeg har bodd på Marylanza for et års tid siden. Hotellet er egentlig et golfhotell, slik at det ligger like ved golfbanen i Las Americas utenfor den verste charterghettoen. Dette medfører at det er et lite stykke å gå til sentrum/stranda. Samtidig så er det et relativt stille og rolig strøk. Spiller du golf tror jeg du vil spille på en flott golfbane - den så i hvert fall veldig fin ut. Rommene er romslige og fine. Rent og pent overalt og med flotte bassenger.

Skal jeg si noe negativt om hotellet må det være at restauranten kanskje blir litt kald. På et såpass flott hotell hadde jeg kanskje forventet at det var lagt litt mer vekt på det visuelle her. For øvrig serveres det meget bra mat her. Meget variert og bra.

Anbefaling av restaurant: Slow Boat Teppanyaki i Las Americas. Flott restaurant som serverer asiatisk mat der kokken lager mat foran gjestene. Fantastisk underholdende å se hvor dyktige kokkene er.

Takker for tipsene.... Teppanyaki tipset skal brukes, blir aldri lei av "egg loll tlicks" osv.. ;)

Marwood
15-12-2010, 15:56
Jeg håper du ikke blir skuffet, jeg synes i hvert fall dette var et veldig bra sted.

Trdfly
15-12-2010, 17:13
Annbefaler å dra til Loro park og Siam park :)

The Viking
15-12-2010, 21:02
Jeg følger etter dere 2 dager etterpå, med en litt aparte routing OSL-LPA med SAS, deretter LPA-TFN med Binter (Tar for lang tid å forklare omstendighetene), har beregnet 1,5 timer til transfer egge veier.
Foreløpig booket Hotel Cleopatra Palace (Noen kommentarer?)i Playa de Las Americas; Superior room med plunge pool, men sikler litt på Vincci La Plantacion (Flere kommentarer?) bare prisnivået synker litt, sinnsyke priser på hotellrom rundt 31. des., opptil 4-doblin av vanlige høysesongspriser...
Leiebil kan bli en skikkelig utfordring hvis ikke du har ordnet det ennå, jeg har korttilknytning hos Hertz og Avis som skal garantere meg bil med to timers varsel, men for å få igjennom en "forced rental" måtte kontoret her i Norge gå ta saken opp med hovedkontoret i MAD før bekreftelsen endeligsatt elt inne, tok over en uke...
Selv en del av de små bilutleiefirmaene viser zero availability.
Selv er jeg også spent på det gastronomiske nivået, har planer om å prøve enten M.B. eller Kabuki på Abama Resort, lenger opp langs sørvestkysten.
Forøvrig fant jeg en del restauranttips her: http://members.virtualtourist.com/m/84348/3dbe7/2/
som virker fornuftige.

Blackhawk
30-12-2010, 16:30
Selv om trådstarter allerede har dratt, kan jeg allikevel også
gå god for Cicar / Cabrera Medina (som Airbus 330). Jeg har
brukt dette firmaet i flere år, og aldri hatt noe kluss med dem.
Har bl.a. leid mange Opel Astra (GTC) samt Volvo S40 (nye)
med automat osv. fra dem. Ble en gang oppgradert til Saab
9.3 Cab (aut.) osv.

Tidligere har det vært billigst å booke fra Cicar sine sider,
via: http://www.cicar.com/EN men nå for tiden - er det faktisk
billigst å booke via Cabera Medina sine sider (som var dyrest tidligere):
http://online.cabreramedina.com/cabrera/cabrera_en.htm

Har sammenlignet bilpriser flere ganger, både mh.t. tilbud hos
Avis / Hertz / Europcar (inkl. EuroBonus-rabatter osv.), men
Cicar / Cabrera Medina kommer som regel alltid billigst ut.
Men et søk på: http://www.autoeurope.no/ kan også være smart,
man kan få opp flere "eksotiske" muligheter. Har leid fra
AutoEurope flere ganger, og man ser ikke før man får voucheren
via e-post - hvilket bilutleie-selskap man skal hente bilen hos.
Dette kan være alt fra: GoldCar, Hertz, Avis osv osv.

pingo
31-12-2010, 11:29
Reiste med TUI (SE-DZK) til LPA for et par uker siden. Hadde 1 A-C på turen nedover og 2 D-F på turen hjem. Helt topp plass til beina egentlig, men veldig plagsomt på 2F med den konstante køen til toalettet hvor folk stadig tråkka meg på beina. Så likte faktisk 1C best. Men god tur, TUI er faktisk ikke så ille til å være charter.
Tore

Jeg havde 1C gangplads med Thomas Cook til Tenerife, og jeg må nok sige at det er en udsat position på en A320 i charterudgaven. Dejligt med lidt ekstra benplads , men jeg har simplethen ikke tal på hvor mange gange folk bumpede r-ø-v-e-n ind i mig fordi de skulle forbi hinanden. Der var et konstant rend og leben af folk på vej til og fra toilettet og crew med serveringsvogne der skulle frem og tilbage.
Men jeg er imponeret af den arbejdsindsats crewet præsterer på sådan en charter flyvning. De har i alt fald ikke mange fri minutter undervejs.

The Viking
02-02-2014, 15:10
Spontant bestemt tur til sydkysten bestemt og bestilt i dag, og vinterferie med lite snø står for døren. Måtte reise søndag, så SK var utelukket og jeg skal ha gleden av å prøve "Novair Extra"... Hmmm...
Imidlertid har jeg (som vanlig) litt vanskelig for å bestemme meg for hotell; valget står mellom følgende:
1. Sir Anthony i Los Cristianos
2. Melia Palacio de Isadora Red Level
3. Vincci Plantacion del Sur
4. Villa Cortes
5. Abama Resorts.
Noen med erfaring fra disse?
Og ja: Jeg HAR lest Trip Advisor, men litt individuelle tilbakemeldinger eller evt forslag på andre hoteller er spennende.

Blackhawk
14-02-2014, 01:33
Personlig hadde jeg helt klart gått for Villa Cortes, den skal jeg
prøve - ser bare utrolig lekker ut. Ellers er jeg også svak for
Melia-kjeden (som ligger hakket over RIU-kjeden i Spania),
men du har jo listet opp mange fine her. Vincci Plantacion
og Abama Resorts er jo også veldig bra. Tenerife har jo generelt
langt flere luksushoteller og resorter å tilby, enn det Gran Canaria
har. Til gjengjeld har sistnevnte større utvalg av leil.komplekser.

The Viking
14-02-2014, 07:40
Det ble Vincci La Plantacion del Sur til slutt, via www.cheaptickets.com sitt 25% rabatt-tilbud fikk jeg et Villa room med jacuzzi og privat solterrasse på taket il en akseptabel pris med mulighet for ytterligere oppgradering (SLH/Amex benefit).
reisen ned blir nok et lite h***ete, Thomas Cook 333, men nødutgang er sikret begge veier... Leiebil står klar, og håper på oppgradering til Hertz' eneste Lexusa ;)

Fnate
15-02-2014, 05:47
Testet Villa Cortes for et par uker siden. Beste resort jeg har prøvd i Europa. Period.

Det kan altså varmt anbefales. Har lagt ut noen bilder i TR på borderforumet.

The Viking
15-01-2015, 12:40
Fjorårets planlagte tur til TFS ble kansellert ett døgn før avreise da værmeldingen viste temperaturer som liknet mer på stilkarakterene til norske hoppere på sitt verste (17,17,17,16 osv) og det ble US DM tur til Thailand i stedet ;))

MEN: I år skal vi definitivt ta vinterferien med stort og halvstort på slep; villa er leid i Palm-Mar området.
Noen oppdateringer på topp restauranter på øya?
La Fresquera i Los Cristianos er definitivt på "måbarespiseder" listen, men ellers åpen for gode innspill fra FP medlemmer som har hatt gode opplevelser på en god adresse, og gjerne steder som ikke drukner i Tripadvisorkommentarer og har menyer på 'ørten språk.