View Full Version : EuroBonus - doble grunnpoeng
Forgyll 2011 litt ekstra. Mellom 15. desember 2010 og 31. januar 2011 får du nemlig doble nivåhevende poeng på alle flyreiser med SAS, Blue1 og Widerøe. De nivåhevende poengene kommer i tillegg til din normale opptjening av poeng og kan bare brukes for å gå til neste medlemsnivå. Tilleggspoengene kan ikke benyttes til bonusuttak.
Registrer ditt EuroBonus-nummer her senest 14. desember 2010 for å få doble nivåhevende poeng når du bestiller dine desember- og januarreiser.
http://www.flysas.com/en/unconnected_pages/EuroBonus/GoldStatus/NO-Gullstatus/
Høres bra ut, men jeg får ikke linken til å fungere (blir sendt til startsiden sas.no)
Utflyttet
12-12-2010, 01:04
Dette var jo en lite moro kampanje. Har man status fra før er det jo ikke mye vits å delta?
-A
Islending
12-12-2010, 01:06
Men for oss som er sølv, er dette gull verdt! :) Takk for linken!
Bizflyer
12-12-2010, 02:53
Å dette har vi venta på så lenge, ja så lenge, ja så lenge....
Ser ut til at jeg må ta en langhelg i BKK i januar da! Ikke å forakte det vel??
Dvs Eco Extra, 12 laken for å fornye gullkortet! jadda! Så kan man jo heller bruke noen poeng på upgrade om mulig!!
'
BF:cheers:
Takk for tipset, skal fly NCL-CPH-OSL(-AES) på onsdag den 15. desember!
Molinari
12-12-2010, 11:40
Får heller ikke linken til å virke... tips?
Fant denne: http://www.flysas.com/en/unconnected_pages/EuroBonus/GoldStatus/SE-Guldstatus/?idkeep=True&id=215411&vst=true
Eg fekk opp sida i linken bakom en popup vindu med landsvalg. Kanseler denne popup kor man så blir sendt til vanleg frontpage: Ta så å ei side tilbake i browseren og vips, så kom aktuelle side opp!
Ser at ekstrapoengene kan ta meg til neste medlemsnivå. Skal man tolke det ordrett, eller vil jeg hoppe direkte fra blå til gull hvis jeg kjøper en BKK t/r i Z her? Blir vel 48K pts for en slik ein......fra OSL...
Da hopper du direkte til topps, ja.
Chriscross
04-01-2011, 20:51
Leste på FT at hvert leg også teller dobbelt, så en bare trenger 18 legs. Stemmer virkelig dette?
Leste på FT at hvert leg også teller dobbelt, så en bare trenger 18 legs. Stemmer virkelig dette?
Jeg har i hvert fall ikke fått registrert doble legs i den aktuelle reiseperioden (jeg har fått registrert doble grunnpoeng), så det tilsier vel at dette ikke er korrekt. Kanskje noen som har andre erfaringer?
FlightDeck
04-01-2011, 23:08
Jøss, det har ikke tidligere vært praksis med at antall legs også dobles, så det ville overraske meg. Fikk doble poeng mellom Oslo og London rett før nyttår - totalt 770 poeng, men jeg kan ikke se at det ble dobbelt antall legs. Det får da være grenser, eller?
Dag Viking
04-01-2011, 23:17
Jøss, det har ikke tidligere vært praksis med at antall legs også dobles, så det ville overraske meg. Fikk doble poeng mellom Oslo og London rett før nyttår - totalt 770 poeng, men jeg kan ikke se at det ble dobbelt antall legs. Det får da være grenser, eller?
I så fall kan man jo få seg et gullkort på 2 dager og ved å legge 5000kr på bordet. Det blir nesten for enkelt...
Jeg skal til London på fredag. Kan oppdatere om det gir doble legs også da.
OSLflyer
05-01-2011, 00:23
I så fall kan man jo få seg et gullkort på 2 dager og ved å legge 5000kr på bordet. Det blir nesten for enkelt...
Fikk selv nå doble grunnpoeng for OSL-ARN-OSL, men kun 2 reiser.
Er det mulig å ta samme CPH-flight tilbake fra AAL/AAR når turnaround er på bare 30 min?
Dag Viking
05-01-2011, 00:29
Fikk selv nå doble grunnpoeng for OSL-ARN-OSL, men kun 2 reiser.
Er det mulig å ta samme CPH-flight tilbake fra AAL/AAR når turnaround er på bare 30 min?
Ja, bare å sjekke inn på nett. Eller man kan legge inn 1-3 sløyfer tilbake til CPH for 500kr/stk før man drar tilbake til Oslo.
Har en liten plan om å ta EBG på denne måten første to uker i kvalifiseringsperioden min, og dermed få 102 uker som EBG. Penger spart på taxfree og gratis diners-/mastercard veier omtrent opp for billettprisen.
Fekk nyss registrert 1 leg BGO-ABZ, men bare enkle poeng?! Kor lang tid tar det før dei "doble" dukker opp?
Det går noen dager.
Og der kom dei. Doble poeng, enkel tur -mao, det registreres bare dobbelt av poeng.
Molinari
11-01-2011, 09:59
Hvordan vil dette virke når det er doble poeng mellom Sandefjord og København? Om jeg bestiller en Y+ t/r TRF-CPH vil jeg da får 900+900*2 = 3600 poeng, og deretter 3600 statusbyggende poeng på dette? Altså totalt 7200 poeng mot status....?
Chriscross
11-01-2011, 13:02
Du får 3600 statuspoeng og 1800 poeng du kan reise for.
Molinari
11-01-2011, 13:09
Du får 3600 statuspoeng og 1800 poeng du kan reise for.
Var vel det jeg kom frem til da jeg satt og filosoferte over det i et møte som jeg ikke fulgte for godt med i :)
Kommer "doblingen" av poengene noe senere enn vanlig? Har kun fått det vanlige antall poeng for helgen Stockholmstur og ikke dobble grunnpoeng
Kommer "doblingen" av poengene noe senere enn vanlig? Har kun fått det vanlige antall poeng for helgen Stockholmstur og ikke dobble grunnpoeng
Min erfaring tilsier det. Mener å huske at det tok to-tre dager.
Samme her -eit par dager ekstra, så er det på plass. Det står 0 poeng for bruk, og xxx poeng for status. Btw: Denne kampanjen bidrog sterkt til gullkortet mitt etter SEA turen :colgate:
Jupp, gullkortet ble sikra på rekordtid takket være denne kampanjen. Var en tur i Nashville tidligere i januar, og med litt flaks med OptionTown, samt at jeg for en gangs skyld hadde klart å booke en economy-billett med 100% opptjening hos SAS, ble det mange grunnpoeng på et lite antall flighter.
Da kom de....og jeg er 20 små irriterende poeng unna EBG ;)
Islending
03-02-2011, 02:23
Jeg er 940 irriterende poeng unna...
Det verste er at jeg har en pending CTU-PVG med CA som gir 1000 poeng fra september som aldri ble registrert på kortet, og Bangkok bruker elendig lang tid på dette. Purret på dette over telefon i dag... Forhåpentligvis gull før neste tur i slutten av mnd.
FlightDeck
03-02-2011, 09:08
For en gangs skyld vil de sure 150 poengene som man får innen Skandinavia være et tilstrekkelig bidrag til å nå status ;)
Chriscross
23-11-2011, 20:34
Noen som har hørt noe sladder om at de skal gjenta dette?
Post 900, når får jeg gull? :-)
Noen som har hørt noe sladder om at de skal gjenta dette?
Post 900, når får jeg gull? :-)
Dårlig gjort å bumpe denne posten! Fikk meg til å tro at en slik kampanje var i gang igjen :p
Robbiedeluxe
24-11-2011, 21:28
Det går vel altfor bra der borte til at dem gidder... :)