View Full Version : Beste Kabinkoffert?
Er på jakt etter en ny kabinkoffert, altså en koffert man kan ta med seg ombord og som får plass i bagasjehylla. Og da er det vel noen begrensninger.
Ofte ute på tur på 1 til 3 dager, og trenger ikke stor koffert til det.
Hvilken har størst innvendig plass ?
Hvilken er mest fleksibel
2 eller 4 hjul ?
Hva har dere og hva ville dere valgt hvis dere skulle kjøpe ny nå ?
Med denne (http://www.pelican.com/cases_detail.php?Case=1510LOC) så trenger du i hvert fall ikke bekymre deg for at innholdet blir skadet, eller at kofferten blir skadet... ever... :colgate:
Jeg har gått bort fra trillekofferter. Langt mer praktisk finner jeg f.eks. denne varianten: http://uk.tumi.com/product/index.jsp?productId=4373541&prodFindSrc=paramNav
Jeg synes det er mye enklere å pakke praktisk med en slik bag, og min erfaring er at det uansett er mye løfting på en trillekoffert så hvorfor ikke ta konsekvensen av det og slenge bagen på skulderen.:) Størrelsesmessig får man minst like mye med i denne som i en standard trillekoffert i kabinstørrelse, samt at egenvekten i bag'en er betraktelig mye lavere enn for tilsvarende koffert. Med litt effektiv pakking går det (for meg) helt fint med denne på en reise som varer opp til en knapp uke.
Med denne (http://www.pelican.com/cases_detail.php?Case=1510LOC) så trenger du i hvert fall ikke bekymre deg for at innholdet blir skadet, eller at kofferten blir skadet... ever... :colgate:
Hehe, også veier den "bare" 5,5 kilo :-)
Jeg har gått bort fra trillekofferter. Langt mer praktisk finner jeg f.eks. denne varianten: http://uk.tumi.com/product/index.jsp?productId=4373541&prodFindSrc=paramNav
.Tar gjerne en sånn én i tillegg til trillekofferten jeg...
Happyflyer
11-12-2010, 22:40
Hei.
Jeg kan ikke anbefale deg en spesifikk koffert, men jeg kan komme med noen tips som jeg tror vil være til hjelp.
Jeg ville valgt en koffert/bag med 2 hjul. Jeg ser ingen vits med 4 hjul på en liten koffert/bag. For meg er hjul tingen. Kjedelig å traske rundt en sen kveld etter en lang deg på vei til hotellet med en relativt tung koffert over skulderen. Man finner også kofferter med hjul som kan slenges over skulderen. Ikke hjulene, men kofferten.
Små rom som er lett tilgjengelig er veldig viktig for meg. Størrelsen på disse synes jeg skal være fra små og stramme(type lomme til boardingkort/kvitteringer etc.) til store(laptop-lader etc.)
Jeg har hatt en koffert av den harde plastikk-typen. Aldri igjen. Veldig upraktisk uten små rom som er lett tilgjengelig.
Ang. vekt, så har det aldri vært et problem for meg. Jeg har aldri opplevd at min carryon har blitt veid.
Flyr du mye Widerøe, så vil jeg anbefale deg en liten koffert. Dårlig plass i de små flyene.
Kjøp et merke som står for kvalitet. Ikke fall for fristelsen for en billig koffert! På en annen side så tør jeg påstå at Tumi er overpriset.
Jeg har en Swissgear PC-ryggsekk. Der får jeg plass til det vesentlige for et par dager så lenge jeg ikke trenger å ha med finklær. Den går også i bagasjehylla på Widerøe.
Ellers pakker jeg gjerne etter hvilken klasse jeg reiser i. Skal jeg sitte bak i en trang tyristklasse, pakker jeg lett håndbagasje. Sitter jeg foran kan jeg ha litt mer ombord. Her borte gjelder laptop-veske som 'personal item', så jeg kommer som regel unna med ryggsekken som dette.
Tar gjerne en sånn én i tillegg til trillekofferten jeg...
Det blir litt mye å ta inn i kabinen...:) Det holder med en sånn til de fleste av mine turer. Da går også laptop'en inn i en polstret lomme på siden av bag'en.
Kjøp et merke som står for kvalitet. Ikke fall for fristelsen for en billig koffert! På en annen side så tør jeg påstå at Tumi er overpriset.
Jeg er helt enig i at Tumi normalt sett er altfor dyrt i forhold til det man får for pengene, men kommer man over disse produktene til en gunstigere pris så er iallefall den bag'en et godt kjøp i mine øyne. Sist jeg var innom LHR så gikk vel den for ca 280 pund, noe som er omtrent 100 pund lavere enn i Tumi-shop'en på Piccadilly i London.
Jeg har kjøpt denne på lufthansa shop. Litt stiv pris, men man behøver ALDRI kjøpe en carry-on igjen. Tror dette er noe av det mest solide som er laget. Blir din for 499 € eller 130.000 M&M miles.
http://www.worldshop.eu/worldshop/product/wscatalog/1661005/detail.jsf
Thomas
Jeg har kjøpt denne på lufthansa shop. Litt stiv pris, men man behøver ALDRI kjøpe en carry-on igjen. Tror dette er noe av det mest solide som er laget. Blir din for 499 € eller 130.000 M&M miles.
Thomas
Jeg kikket på disse sist jeg var i MUC. Jeg liker stilen & de er sikkert solide nok, men samtidig så er jeg ikke så stor fan av hardcase. Det er sikkert smak & behag.
Det blir litt mye å ta inn i kabinen...:) Det holder med en sånn til de fleste av mine turer. Da går også laptop'en inn i en polstret lomme på siden av bag'en.Så lenge jeg ikke er på jobb så kan det vel gå...
Happyflyer
11-12-2010, 23:27
Jeg er helt enig i at Tumi normalt sett er altfor dyrt i forhold til det man får for pengene, men kommer man over disse produktene til en gunstigere pris så er iallefall den bag'en et godt kjøp i mine øyne. Sist jeg var innom LHR så gikk vel den for ca 280 pund, noe som er omtrent 100 pund lavere enn i Tumi-shop'en på Piccadilly i London.
Finner jeg en Tumi til 150£, så er jeg solgt. Jeg mener man kommer langt for 1500 hvis man skal ha en carry-on
Thomas
Stilige kofferter, men ikke noe jeg vil anbefale til en som reiser mye.
Finner jeg en Tumi til 150£, så er jeg solgt. Jeg mener man kommer langt for 1500 hvis man skal ha en carry-on
Det var da nok av de på F-class terminalen. Så litt funksjonelle er de nok. Jeg har bare hatt 1 tur siden kjøpet, funket fett da. Kan heller komme med en anmeldelse på nyåret, hehe :)
Ha en fin kveld!
Samsonite har ihvertfall den jeg liker best... utrolig enkel å ta med, og jeg får fint plass til det jeg trenger å ha med meg.
Samsonite pp cabin case 55 cm
http://www.bagsandluggage.co.uk/p/1153571/samsonite-pp-cabin-case-55cm-cabin-size-upright-hardcase-samsonite.html
Jeg kjøpte min i storgata i Oslo
hurvert
gardkarlsen
12-12-2010, 17:59
Hei
Interessant tråd. Jeg har også vurdert å kjøpe en kabin-koffert men sliter med å bestemme meg. Men kanskje en Samsonite av denne typen: http://www.samsonite.co.uk/pro-dlx3-upright-55cm-22inch/product-en.htm?or=7633455397
Når det gjelder trillebag vs ryggsekk finner jeg at trillebag er greit når jeg reiser alene. Reiser man derimot med barn, er det greit å ha hendene fri slik at da foretrekker jeg ryggsekk. Og for oss glemsomme er det jo greit å vite at når først sekken henger på skuldrene, trenger man ikke bekymre seg om å glemme den igjen et sted.
Hei
Interessant tråd. Jeg har også vurdert å kjøpe en kabin-koffert men sliter med å bestemme meg. Men kanskje en Samsonite av denne typen: http://www.samsonite.co.uk/pro-dlx3-upright-55cm-22inch/product-en.htm?or=7633455397
Jeg hadde forrige generasjons Pro-DLX, som fungerte greit en stund. Noen klarte imidlertid å knekke hengelåsfestet på glidelåsen, og så låste teleskophåndtaket seg i uttrukket stilling så da var det bare å levere kofferten inn (jeg ser at de nå har fått ny type teleskop - den forrige hadde en enkelt sylinder, noe som er svært lite praktisk, så det kan være at den nye er bedre). Neste trillekoffert jeg gikk for var en Victorinox NXT 4.0, 20", som jeg liker bedre enn Samsonite'en (men som har fått stå ubrukt etter bag-kjøpet...:)).
Selv er jeg stor fan av Travel Pro'en min selv om den etter 7 år er så slitt at den må tapes sammen med gaffatape. Men den har holdt ut ufattelig mye, føles skikkelig solid og er fornuftig priset. Betalte ca 1600,- i 2003.
Har også en Tumi som sikkert er ok. Men den bråker som en gravemaskin når man triller den på ru heller. Såpass at det er litt pinlig, for den høres billig ut. Pluss at den ikke er stiv noen steder, slik at hjørnene i toppen faller sammen. Så jeg er vel ikke jättenöjd Tumi kund.
Så min anbefaling er:
1) Travel Pro som et no-nonsense produkt.
2) Tumi er derimot mest flashy om du vil se ut som en moderne foretningsreisende.
3) Louis Vitton er derimot en banker om du vil reise i First.
AirbusTrond
12-12-2010, 22:08
Eller direkte latterlig ut, i noens øyne... :lol: Ser at det meste er for "businessmen", finnes det ikke noe for flynerder? :cool:
Happyflyer
13-12-2010, 10:47
Jeg hadde forrige generasjons Pro-DLX, som fungerte greit en stund. Noen klarte imidlertid å knekke hengelåsfestet på glidelåsen, og så låste teleskophåndtaket seg i uttrukket stilling så da var det bare å levere kofferten inn (jeg ser at de nå har fått ny type teleskop - den forrige hadde en enkelt sylinder, noe som er svært lite praktisk, så det kan være at den nye er bedre). Neste trillekoffert jeg gikk for var en Victorinox NXT 4.0, 20", som jeg liker bedre enn Samsonite'en (men som har fått stå ubrukt etter bag-kjøpet...:)).
Jeg har en duffy-bag fra Samsonite av den typen som hadde en enkelt sylinder.
Jeg synes denne sylinderen virker som det klart svakeste med hele bagen. Sylinderen har blitt litt slarkete i festet gjennom årenes løp, men ikke i selve utdragene på teleskopet. Jeg vet ikke om dette ville vært noe bedre med to sylindre, da den ene sylinderen er veldig tjukk og virker på meg som ganske solid. Men ja, det er nok en grunn til at de har gått bort fra dette designet.
Det som kan være litt negativt med Samsonite og andre kjente merker er at det er lett å ta feil koffert på båndet. Dette har skjedd meg et par ganger... Ganske pinlig.
SudCaravelle
13-12-2010, 11:05
Eller direkte latterlig ut, i noens øyne...
Enig... Det er svært pinlig å se folk drasse tydelig rundt på Louis Vitton på flyplassene.. Enten er du en tulling som bruker 20-30.000 på oppbrukt "russer status" eller så er du vel om mulig enda fjernere fordi du bruker 200-300 kroner for å late som :D
Enig... Det er svært pinlig å se folk drasse tydelig rundt på Louis Vitton på flyplassene.. Enten er du en tulling som bruker 20-30.000 på oppbrukt "russer status" eller så er du vel om mulig enda fjernere fordi du bruker 200-300 kroner for å late som :D
Tja, det er vel smak & behag. Om folk vil Luis Vuitton bag'er så skal ikke jeg legge meg opp i det. De er sikkert fine, de. Jeg klarer meg imidlertid uten. De koster vel heller ikke 20-30.000, men kanskje heller noe slikt som 6-700 pund for en kabinstørrelsebag.:)
Happyflyer
13-12-2010, 14:48
Jeg tror at kundene av carry-ons til 30000 ikke bryr seg om de 30000 de bruker på en carry-on. Ergo: who cares.
AirbusTrond
13-12-2010, 15:00
. De er sikkert fine, de.
Smak og behag kanskje, men personlig synes jeg de er veldig stygge. Jeg forstå ikke annet enn at de aller fleste kjøper de av staushensyn, ikke fordi de liker dem i utgangspunktet. Når det gjelder Tumi synes jeg derimot at de er svært stilige, og kunne tenkt meg en slik selv, men ble sjokkert da jeg så prisen. ;) Ditto gjelder forresten for LH-kofferten.
Happyflyer
13-12-2010, 15:06
Etter å ha sett litt på prisene nå til dags, så vil jeg justere min pris opp til 2000,- -/+
Jeg har en duffy-bag fra Samsonite av den typen som hadde en enkelt sylinder.
Jeg synes denne sylinderen virker som det klart svakeste med hele bagen. Sylinderen har blitt litt slarkete i festet gjennom årenes løp, men ikke i selve utdragene på teleskopet. Jeg vet ikke om dette ville vært noe bedre med to sylindre, da den ene sylinderen er veldig tjukk og virker på meg som ganske solid. Men ja, det er nok en grunn til at de har gått bort fra dette designet.
Pro-DLX varianten har jeg ikke sett så ofte på baggasjebåndet.
Når det gjelder sylinderen så låste min seg fullstendig. Nest siste flygning for den kofferten så låste den seg halvveis ute før boarding.... Da måtte det harde "forhandlinger" med kofferten for å få sylinderen i riktig stilling. Needless to say, ved hjemkomst bar det rett på koffertbutikken med krav om å få dette fikset, ny koffert eller pengene tilbake. Det gikk ikke å fikse, de fikk ikke tar i tilsvarende koffert på det tidspunktet, så jeg fikk den fulle kjøpesummen tilbake (da hadde jeg vel hatt kofferten i drift i et drøyt år, tenker jeg), så det var iallefall god service.
Happyflyer
13-12-2010, 15:22
Var det på Veita du kjøpte din? Jeg kjøpte min på samme stedet. Hyggelig betjening.
Var det på Veita du kjøpte din? Jeg kjøpte min på samme stedet. Hyggelig betjening.
Jeg kjøpte faktisk min i York, UK, men leverte den inn på Jekta Øst. Ingen problem selv om den var kjøpt utenlands. jeg er forøvrig helt enig i at betjeningen på Veita er hyggelige folk. Har kjøpt noen saker der også. Er du fra Tromsø...?
Tommy777
13-12-2010, 16:25
Her kan ihvertfall jeg bidra litt.
Thomas
Enig med Thomas.
Har naa 3 stk Rimowa og det er uten tvil det beste som finnes der ute (verdens letteste kofferter) men ikke tale om at det blir aluminium her i gaarden. Her er det polycarbon for alle penga. Utmerket garanti og den minste Salsa Deluxe utgaven passer til og med i CRJ og ERJ overheads.. For todagsturer er Salsa Deluxe med to hjul bra (den oeverste) Har ogsaa en som akkurat passer inn i vanlige overhead med 4 hjul. Meget god plass http://www.luggagesource.com/IBS/SimpleCat/Shelf/ASP/Hierarchy/0X0A.html
Jeg synes det er mye enklere å pakke praktisk med en slik bag, og min erfaring er at det uansett er mye løfting på en trillekoffert så hvorfor ikke ta konsekvensen av det og slenge bagen på skulderen.:) Størrelsesmessig får man minst like mye med i denne som i en standard trillekoffert i kabinstørrelse, samt at egenvekten i bag'en er betraktelig mye lavere enn for tilsvarende koffert. Med litt effektiv pakking går det (for meg) helt fint med denne på en reise som varer opp til en knapp uke.
Paa skulderen har de fleste laptopcase, jeg har en backpack. Alternativet ditt er ikke bra for road warriors overhodet. Mine to Tumi kofferter ga jeg gledelig bort til exen. Helt kurrant, men utrolig overpriset for hva man faar. Materialet er laget av DuPont, samme som TravelPro. Har en kompis som jobber for dem og han kunne avsloere at TravelPro bruker dyrere materialer enn Tumi.
Hvordan kommer du frem til den konklusjonen?
Selv er jeg stor fan av Travel Pro'en min selv om den etter 7 år er så slitt at den må tapes sammen med gaffatape. Men den har holdt ut ufattelig mye, føles skikkelig solid og er fornuftig priset. Betalte ca 1600,- i 2003.
Har også en Tumi som sikkert er ok. Men den bråker som en gravemaskin når man triller den på ru heller. Såpass at det er litt pinlig, for den høres billig ut. Pluss at den ikke er stiv noen steder, slik at hjørnene i toppen faller sammen. Så jeg er vel ikke jättenöjd Tumi kund.
Så min anbefaling er:
1) Travel Pro som et no-nonsense produkt.
2) Tumi er derimot mest flashy om du vil se ut som en moderne foretningsreisende.
Jeg har ogsaa flere Travel Pro jeg er fullstendig enig. Det er er trillekofferten som gir deg best bang for your buck. Meget bra kvalitet, god pris og garanti.
Min oppsummering.
for mindre carry ons er 2 hjul mest kurrant. 4 hjul tar bare opp plass.
Rimowa -- Best kvalitet, men stiv pris. Slaar sokkene av alt der ute.
Tumi -- God kvalitet, men du skyller hundrevis av dollar i dass for aa faa Tumi merket paa kofferten din. Tumi har ingenting som ikke Travel Pro har.
Travel Pro -- Super kvalitet og meget god pris. Skikkelig arbeidshest som varer mange aar. Min nyeste Crew er 7 aar gammel og er still going strong. Kosta 129 dollar ny, 149 naa.
Samsonite -- kjoennsloese greier som ikke kommer til aa vare like lenge som noen av de nevte over.
Dag Viking
13-12-2010, 16:42
Noen som har prøvd denne?
http://www.luggageworksonline.com/browser.asp?ItemCodeId=190626378&showcase=yes&Start=0&EDI=61-13-47-28-137-126-135-253-43-5-35-71-47-155-177-238-42http://www.luggageworksonline.com/browser.asp?ItemCodeId=190626378&showcase=yes&Start=0&EDI=61-13-47-28-137-126-135-253-43-5-35-71-47-155-177-238-42
Har hørt rykter om at den tåler 180 dager pr år, år etter år, inn og ut av fly.
Selv bruker jeg bare bager i seilduk, evt med trillehjul og ryggsekk-stropper.
Tommy777
13-12-2010, 17:51
Noen som har prøvd denne?
http://www.luggageworksonline.com/browser.asp?ItemCodeId=190626378&showcase=yes&Start=0&EDI=61-13-47-28-137-126-135-253-43-5-35-71-47-155-177-238-42http://www.luggageworksonline.com/browser.asp?ItemCodeId=190626378&showcase=yes&Start=0&EDI=61-13-47-28-137-126-135-253-43-5-35-71-47-155-177-238-42
Har hørt rykter om at den tåler 180 dager pr år, år etter år, inn og ut av fly.
Selv bruker jeg bare bager i seilduk, evt med trillehjul og ryggsekk-stropper.
Vekten ekskluderer ihvertfall den kofferten for meg..
Jeg anbefaler også Travel Pro, spesielt når man ser på pris i forhold til kvallitet, og føler de gir god valuta for pengene
Paa skulderen har de fleste laptopcase, jeg har en backpack. Alternativet ditt er ikke bra for road warriors overhodet. Mine to Tumi kofferter ga jeg gledelig bort til exen. Helt kurrant, men utrolig overpriset for hva man faar. Materialet er laget av DuPont, samme som TravelPro. Har en kompis som jobber for dem og han kunne avsloere at TravelPro bruker dyrere materialer enn Tumi.
Tumi er helt sikkert overpriset. Trillekoffertene koster bortimot 3 ganger så mye som Travel Pro Crew (om jeg husker prisene i UK rett iallefall), og det er de helt sikkert ikke verdt. Travel Pro hadde derimot ikke en sånn variant som jeg ønsket meg, så da gikk jeg for Tumi... :)
Nå skal det sies at jeg ikke reiser så mye, men på min turer (som sjelden varer mer enn 4 dager) får laptopen fint plass i skulderbag'ens ytterrom. Det er nå bare mine egne preferanser.
Jeg anbefaler også Travel Pro, spesielt når man ser på pris i forhold til kvallitet, og føler de gir god valuta for pengene
Kan kun være enig. Travel Pro er super kvalitet for pengene. Vi har 4 stk. her i huset, som efterhånden har en del år på bagen - og de fungerer stadig, som var de nye.
Happyflyer
14-12-2010, 04:24
Jeg kjøpte faktisk min i York, UK, men leverte den inn på Jekta Øst. Ingen problem selv om den var kjøpt utenlands. jeg er forøvrig helt enig i at betjeningen på Veita er hyggelige folk. Har kjøpt noen saker der også. Er du fra Tromsø...?
Nei, jeg er ikke fra Tromsø, men jeg har tilbragt mye tid der i forbindelse med arbeid. Flott by og flotte folk.
Hvordan kommer du frem til den konklusjonen?
Hvis du leser mine innlegg, så vil du forstå hvorfor jeg ikke er en tilhenger av den type carry-on.
Men folks preferanser og smak er selvfølgelig forskjellige.
Interessant diskusjon dette.
Må snart kjøpe ny koffert, og har lenge ønsket meg en Rimowa, til tross for at de er dyre. Men her ser jeg at det finnes gode argumenter mot harde kofferter. Motivasjonen min for Rimowa er at de ser ut for meg til å være solide og "evigvarende", og at det kan forsvare den høye prisen. Noen som har erfaringer med dette?
Kan noen bekrefte for meg at maksimumsmålene de fleste flyselskaper aksepterer er 56x45x25cm, (og at Ryanair setter maks 55x35x20cm)?
AirbusTrond
14-12-2010, 10:19
Kan noen bekrefte for meg at maksimumsmålene de fleste flyselskaper aksepterer er 56x45x25cm, (og at Ryanair setter maks 55x35x20cm)?
Ryanair:
55cm x 40cm x 20cm
Ryanair:
55cm x 40cm x 20cm
Takk for den presisjonen. Jeg sjekket nå Norwegian og de har max 55x40x23.
Er det noen flyselskaper som har strengere krav enn Ryanair? Hvis jeg f.eks. kjøper denne: http://www.xn--vskan-gra.com/art/rimowa-salsa-deluxe-resvaska , så får jeg den med hos alle flyselskap?
Tommy777
14-12-2010, 18:29
Hvis du leser mine innlegg, så vil du forstå hvorfor jeg ikke er en tilhenger av den type carry-on.
Men folks preferanser og smak er selvfølgelig forskjellige.
Men å påstå at harde kofferter ikke passer for folk som reiser ofte, blir helt feil.
Som du sier, det er jo folks preferanser og smak.
Jeg har flydd nærmere 230K miles totalt i år, så jeg tør påstå at jeg reiser relativt mye.
Jeg har både harde kofferter (Rimowa) og Travel Pros
Hvordan man pakker og hva man har med seg er utrolig viktig for komfort og enkelhet.
Jeg har med meg en trillekoffert og en ryggsekk
Så hva har man med seg?
-- Laptop
-- iPad
-- iPhone og Blackberry
-- Bose headset
-- Mifi
-- iPod
Har du med deg laptop, forsvinner argumentet med at harde kofferter ikke er praktisk fordi laptop får du ikke plass til i en trillekoffert. Da må du ha med en laptopkoffert eller en ryggsekk og du får plass til alt dilldall der.
Har en North Face ryggsekk som er veldig praktisk og lett.
Ett rom for Laptop og iPad, ett rom for ladere, headset (i headsetetuiet putter jeg Mifi, iPod etc). Det siste rommet er for pass, papirer, kamera, solbriller og en glidelåsromme for kvitteringer.
I min trillekoffert, har jeg kun klær. Dersom jeg har med en Travel Pro, putter jeg avisen som ligger hjemme på døra i den ytterste lomma, men boardingkort og kvitteringer holder jeg langt unna. Disse har jeg ett dedikert rom til i ryggsekken jeg har med meg slik at jeg ikke mister kvitteringer som jeg skal ha refusjon for. Når jeg bruker Rimowaene, får jeg selvsagt ikke plass til avisen, men den går lett inn med laptopen og iPaden.
Har jeg med meg dress, er det praktisk å ha en hard koffert da klærne ikke blir krøllete dersom man pakker korrekt.
Tommy777
14-12-2010, 18:33
Interessant diskusjon dette.
Må snart kjøpe ny koffert, og har lenge ønsket meg en Rimowa, til tross for at de er dyre. Men her ser jeg at det finnes gode argumenter mot harde kofferter. Motivasjonen min for Rimowa er at de ser ut for meg til å være solide og "evigvarende", og at det kan forsvare den høye prisen. Noen som har erfaringer med dette?
Jeg kan ihvertfall gå god for kvaliteten. Beste trillekofferten jeg noen gang har hatt.
Happyflyer
14-12-2010, 22:09
Men å påstå at harde kofferter ikke passer for folk som reiser ofte, blir helt feil.
Som du sier, det er jo folks preferanser og smak.
Jeg har flydd nærmere 230K miles totalt i år, så jeg tør påstå at jeg reiser relativt mye.
Jeg har både harde kofferter (Rimowa) og Travel Pros
Hvordan man pakker og hva man har med seg er utrolig viktig for komfort og enkelhet.
Jeg har med meg en trillekoffert og en ryggsekk
Så hva har man med seg?
-- Laptop
-- iPad
-- iPhone og Blackberry
-- Bose headset
-- Mifi
-- iPod
Har du med deg laptop, forsvinner argumentet med at harde kofferter ikke er praktisk fordi laptop får du ikke plass til i en trillekoffert. Da må du ha med en laptopkoffert eller en ryggsekk og du får plass til alt dilldall der.
Har en North Face ryggsekk som er veldig praktisk og lett.
Ett rom for Laptop og iPad, ett rom for ladere, headset (i headsetetuiet putter jeg Mifi, iPod etc). Det siste rommet er for pass, papirer, kamera, solbriller og en glidelåsromme for kvitteringer.
I min trillekoffert, har jeg kun klær. Dersom jeg har med en Travel Pro, putter jeg avisen som ligger hjemme på døra i den ytterste lomma, men boardingkort og kvitteringer holder jeg langt unna. Disse har jeg ett dedikert rom til i ryggsekken jeg har med meg slik at jeg ikke mister kvitteringer som jeg skal ha refusjon for. Når jeg bruker Rimowaene, får jeg selvsagt ikke plass til avisen, men den går lett inn med laptopen og iPaden.
Har jeg med meg dress, er det praktisk å ha en hard koffert da klærne ikke blir krøllete dersom man pakker korrekt.
Jepp. Du er en borger som har snøring i dine sysaker, men det forandrer ikke min smak, ei heller hva jeg vil anbefale eller ikke anbefale.
I mine øyne så kan en koffert være så solid og stilig den bare vil, men er den ikke praktisk, så mister den plutselig mye av sin verdi som en god følgesvenn. Ja, jeg ser faktisk på kofferten som en god følgesvenn.
Jeg tror vi begge har veldig rett. Forskjellen er at vi har forskjellige behov.
Hvilken er det som har flest liter nytterom på maxmål for carry-on koffert ?
Kommer til å ha klær og toalettsaker i den, resten går i ryggsekken !
Happyflyer
17-12-2010, 10:42
Hvilken er det som har flest liter nytterom på maxmål for carry-on koffert ?
Kommer til å ha klær og toalettsaker i den, resten går i ryggsekken !
Som sagt, så kan jeg ikke anbefale deg en spesifikk koffert, men med dine behov ville jeg gått for en hardcase med tynt skall som er nærmest mulig max-målene til ditt flyselskap.
Noen som har erfaring med sånn duffelbag type carry-on ?
ala denne:
http://www.luggage.com/Samsonite-15467-1041-FE1409.html?cv=
Cessna182
14-01-2011, 22:18
Ryanair har jo denne ?!
https://www.bookryanair.com/skysales/images/samsonite/s1pf.jpg
Dag Viking
09-06-2011, 16:54
I dag så jeg Travelpro på Mega. Det var to størrelser, jeg vil anta 22" og 26", men skal ikke garantere det. Så ingen priser. Modellen var Vector, den så forholdsvis enkel ut. Ikke spesielt tung.
Har tenkt å kjøpe meg to nye kofferter til høsten, 22" og 26" (evt 20" og 24"). Mine to Samsonite på 8år er modne for utskifting. 4 hjul er ikke aktuelt. Trapvelpro Platinum 7 ser jo bra ut.
Noen som vet om butikker som selger Travelpro eller Rimowa i Shanghai, Singapore eller Kuala Lumpur?
Tommy777
09-06-2011, 17:01
I dag så jeg Travelpro på Mega. Det var to størrelser, jeg vil anta 22" og 26", men skal ikke garantere det. Så ingen priser. Modellen var Vector, den så forholdsvis enkel ut. Ikke spesielt tung.
Har tenkt å kjøpe meg to nye kofferter til høsten, 22" og 26". Mine to Samsonite på 8år er modne for utskifting.
Noen som vet om butikker som selger Travelpro eller Rimowa i Shanghai, Singapore eller Kuala Lumpur?
Det er ikke spesielt billig i noen av de stedene du nevner, men ihvertfall billigere enn i Norge. Travel Pro er billig uansett, så lite å spare, men med Rimowa kan do spare helt opp til tusenlapper på å kjøpe kofferten i USA.
Travel Pro er det kun Crew serien jeg vil anbefale. Platinum er for dyr, da vil jeg heller gått for Rimowa. De andre er billig søppel. Vector har jeg faktisk aldri hørt om og når jeg googler fant jeg ikke noe
Dag Viking
09-06-2011, 17:46
Det er ikke spesielt billig i noen av de stedene du nevner, men ihvertfall billigere enn i Norge. Travel Pro er billig uansett, så lite å spare, men med Rimowa kan do spare helt opp til tusenlapper på å kjøpe kofferten i USA.
Travel Pro er det kun Crew serien jeg vil anbefale. Platinum er for dyr, da vil jeg heller gått for Rimowa. De andre er billig søppel. Vector har jeg faktisk aldri hørt om og når jeg googler fant jeg ikke noe
Takk for tips. Hvis Crew 7 er tilnærmet like bra, så er det nok et mye bedre kjøp.
Får se hva jeg finner i KL. Hvis jeg finner en bra skredder blir det et par nye dresser ++, og da må det bli koffert. Hvis ikke så får jeg vente.
Boeing_fan
09-06-2011, 17:57
Ryanair har jo denne ?!
https://www.bookryanair.com/skysales/images/samsonite/s1pf.jpg
Den ser faktisk ganske fin og praktisk ut.
Tommy777
09-06-2011, 18:02
Den ser faktisk ganske fin og praktisk ut.
Jepp, alle manns drøm. Drasse rundt med en trillekoffert som er elendig kvalitet og i tillegg reklamere for Ryanair. Flotte greier :rolleyes:
Oluf Air
09-06-2011, 18:48
Kjøpte nettop en north face bag! Tenkte å ta denne med på FR tur som håndbagasje og reise hjem igjen med SK med den stapp full i nye klær, etc etter fotballtur i England! :D
André Nalin
09-06-2011, 19:47
ala denne:
ikke med duffel, men samsonite har jeg ihvertfall bare positive erfaringer med..
Dag Viking
09-06-2011, 19:54
Skal man først ha en duffel på hjul, så bør man ha skulder-remmer, slik at man kan bære den som ryggsekk i tillegg. Ulempen med duffel på hjul er at man lett sliter hull i bunnstoffet hvis man har pakket litt feil eller man er litt uforsiktig.
Kjøpte nettop en north face bag! Tenkte å ta denne med på FR tur som håndbagasje og reise hjem igjen med SK med den stapp full i nye klær, etc etter fotballtur i England! :D
De fungerer også bra. Hadde med den lille North Face baggen til Tallinn for 2 uker siden og selv hos Ryanair gikk den som hånbagasje, og klarte også å få den under sete på Blue1 sine Avro'er da jeg kom sist ombord i en stappfull maskin
Robbiedeluxe
10-06-2011, 15:23
Kan du overstappe en Rimowa? Nuff said. :)
Jepp, alle manns drøm. Drasse rundt med en trillekoffert som er elendig kvalitet og i tillegg reklamere for Ryanair. Flotte greier :rolleyes:
Det er en Samsonite. Er ikke det bra?
Tommy777
10-06-2011, 20:09
Kan du overstappe en Rimowa? Nuff said. :)
Ja ;) ;);)
Twin Otter
17-06-2011, 10:41
*bump*
Interessant tråd dette her. Vurderer plutselig å kjøpe meg en ny reisebag jeg også som jeg kan ha med på tur. Har ikke lyst å se ut som en business-nisse så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en North Face bag. Ser på denne her:
http://www.oslosportslager.no/produkt/base-camp-duffel-s-bag-7205.aspx
Denne ser ut til å være i størrelse S. Rommer 42 liter og har følgende mål: Mål: 51 x 31 x 31 cm. Dessuten kan den visstnok bæres som en ryggsekk, og det passer meg utmerket. Er lei av å få vondt i ryggen av å bære bag med skulderreim.
Prøver å finne ut hva som er standardstørrelse for en typisk håndbagasje-bag. Hvor liten må en bag være for at man kan få den med seg inn på flyet?
Sidespørsmål: Noen som erfaringer med å handle på nett hos Oslo Sportslager. Eventuelt andre nettbutikker som er å anbefale?
*bump*
Interessant tråd dette her. Vurderer plutselig å kjøpe meg en ny reisebag jeg også som jeg kan ha med på tur. Har ikke lyst å se ut som en business-nisse så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en North Face bag. Ser på denne her:
http://www.oslosportslager.no/produkt/base-camp-duffel-s-bag-7205.aspx
Denne ser ut til å være i størrelse S. Rommer 42 liter og har følgende mål: Mål: 51 x 31 x 31 cm. Dessuten kan den visstnok bæres som en ryggsekk, og det passer meg utmerket. Er lei av å få vondt i ryggen av å bære bag med skulderreim.
Prøver å finne ut hva som er standardstørrelse for en typisk håndbagasje-bag. Hvor liten må en bag være for at man kan få den med seg inn på flyet?
Denne får man fint inn i flyet, selv hos Ryanair så gikk det bra. Genial størrelse for en langhelg, hvis man ikke skal shoppe. Med litt makt får man også trykt den under setet foran, hvis man vil (må) ha den der også
Sidespørsmål: Noen som erfaringer med å handle på nett hos Oslo Sportslager. Eventuelt andre nettbutikker som er å anbefale?
Handlet er par ting derfra og har gått utmerket
Twin Otter
17-06-2011, 11:04
Denne får man fint inn i flyet, selv hos Ryanair så gikk det bra. Genial størrelse for en langhelg, hvis man ikke skal shoppe. Med litt makt får man også trykt den under setet foran, hvis man vil (må) ha den der også
Supert.
Handlet er par ting derfra og har gått utmerket
Bra, jeg driver å jakter på beste pris nå og på outnet.no (http://www.outnet.no) kunne jeg få den litt billigere.
Sjekket nettsiden deres og det så ut til å være en grei butikk det og. Kan betale med faktura som sendes med leveransen. Det tyder vel på at man ikke skal bli lurt.
Chriscross
17-06-2011, 12:54
*bump*
Interessant tråd dette her. Vurderer plutselig å kjøpe meg en ny reisebag jeg også som jeg kan ha med på tur. Har ikke lyst å se ut som en business-nisse.
?
Bare pass på du ikke blir seende ut som en business-nisse som er Birkentulling og Nortug wannabe.;)
Happyflyer
18-06-2011, 03:22
ala denne:
Ja. Jeg har en en lignende en. Eneste negative jeg har å si om den er at den kan tippe over hvis du setter den i en rett opp og ned stilling. Ellers så er den fleksibel og relativt lett.
Bare pass på du ikke blir seende ut som en business-nisse som er Birkentulling og Nortug wannabe.;)
Ikke kødd med Northug! ;)
Dag Viking
20-06-2011, 11:44
Første Rimowa er i alle fall i hus, og den er lilla.
Får se om det ikke blir en Salsa Deluxe 26" senere i sommer, den ser bra ut.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Kuala%20Lumpur%202011/IMG_1059.jpg
Chriscross
20-06-2011, 12:38
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Kuala%20Lumpur%202011/IMG_1059.jpg
Er disse tilbake i LH First nå?
Er disse tilbake i LH First nå?
Er det det ikke en Thaimerke man ser på kofferten? LH har vel heller ikke slikt stygt trepanel i sin Førsteklasse ;)
Dag Viking
20-06-2011, 16:11
Det er ikke Lufthansa, de serverer ikke DP i så elendige glass! ;)
Dag Viking
07-08-2011, 12:02
Det ble ikke Salsa, men Lufthansa Private Jet XL. Selvsagt noe tung, men jeg liker den veldig godt uansett.
https://www.worldshop.eu/lws/product/wscatalog/1731220/detail.jsf?lang=en
http://image1.shopserve.jp/seaz.jp/pic-labo/limg/PJ7001.jpg
http://image1.shopserve.jp/seaz.fv.shopserve.jp/pic-labo/llimg/PJ7002.jpg
jameson82
07-08-2011, 12:16
Om noen vil ha noe enda kulere så kanskje denne er tingen http://www.dinside.no/867544/ut-paa-tur-med-jerrykannen-paa-slep :
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT4MGHLSEwnUtmLGYYpNrV5N0jLsL3Ps wzTn2SZ3znajFexxrtY
Det ble ikke Salsa, men Lufthansa Private Jet XL. Selvsagt noe tung, men jeg liker den veldig godt uansett.
http://image1.shopserve.jp/seaz.jp/pic-labo/limg/PJ7001.jpg
http://image1.shopserve.jp/seaz.fv.shopserve.jp/pic-labo/llimg/PJ7002.jpg
Serien er sikkert OK som håndbagasje, sjekker du imidlertid inn en Rimowa Salsa De luxe
vil du med stor sikkerhet få en koffert med sprukket skall ved ankomst. Ikke egnet til
annet en håndbagasje.
Nei, de tar seg ikke råd til å servere DP overhodet faktisk, billig søppel er kjennetegnet på LH sin F champis i luften.
Men on topic igjen, er jeg den eneste her som synes Rimowa er en liten smule harry? Har ikke sansen for designet av disse tyske metall klossene overhodet. Liker Tumi, men ikke prisingen. Vet ikke hva jeg skal gå for når min T3 må byttes ut etterhvert.
Tommy777
07-08-2011, 18:35
Kan du ta den versjonen med ombord? Virker som den er veldig stor
Nei, de serverer soeppel hverken du eller jeg kunne droemme om aa kjoepe. Da hjelper det ikke med Baccarat en gang
Serien er sikkert OK som håndbagasje, sjekker du imidlertid inn en Rimowa Salsa De luxe
vil du med stor sikkerhet få en koffert med sprukket skall ved ankomst. Ikke egnet til
annet en håndbagasje.
LOL.. Alt du vet.. Det er samme skallet paa alle polykoffertene til Rimowa og mange er for store til aa ta med seg ombord. Koffertene har veldig bra garanti og dersom de sprekker, faar du ny koffert.
Tommy777
07-08-2011, 19:09
Men on topic igjen, er jeg den eneste her som synes Rimowa er en liten smule harry? Har ikke sansen for designet av disse tyske metall klossene overhodet. Liker Tumi, men ikke prisingen. Vet ikke hva jeg skal gå for når min T3 må byttes ut etterhvert.
Klassisk metall Rimowa er i hoeyeste grad harry. Kunne ikke falle meg inn aa kjoepe en slik. Den Dag har gaatt for er nyere design og kan ikke kalles harry, men det er heller ikke min stil.
Polykoffertene til Rimowa er utrolig populaere naa som de er tilgjengelige i flott design og jeg faar ofte kommentarer naar jeg reiser i USA. Dog stopper prisen mange fra aa kjoepe en slik koffert. Jeg synes det er den stiligste kofferten som finnes
Tumi har rot her i USA og er sett paa som upscalekofferten. Men kvaliteten er ikke bedre enn Travel Pro, du betaler rett og slett for aa ha ett Tumi merke paa kofferten, saa selv om jeg har flere Tumi er jeg ferdig med det merket. Jeg vil heller bruke Travel Pro foran Tumi
LOL.. Alt du vet.. Det er samme skallet paa alle polykoffertene til Rimowa og mange er for store til aa ta med seg ombord. Koffertene har veldig bra garanti og dersom de sprekker, faar du ny koffert.
Sikker? Jeg trodde deluxe-koffertene hadde mykere skall enn de vanlige og Air, men jeg kan ta feil. Vet du forresten hvor vektreduksjonen hos Air kontra vanlig Salsa ligger, hvis skallet er det samme?
Må ha meg en større koffert en den gamle Samsoniten og vurderer å kjøpe en Salsa (fordi jeg ikke liker fargene på Salsa Air..) når jeg alikevel skal til USA.
Tommy777
07-08-2011, 20:59
Sikker? Jeg trodde deluxe-koffertene hadde mykere skall enn de vanlige og Air, men jeg kan ta feil. Vet du forresten hvor vektreduksjonen hos Air kontra vanlig Salsa ligger, hvis skallet er det samme?
Må ha meg en større koffert en den gamle Samsoniten og vurderer å kjøpe en Salsa (fordi jeg ikke liker fargene på Salsa Air..) når jeg alikevel skal til USA.
26% staar det paa Rimowas hjemmesider. Jeg mener at Air er mye mykere enn deluxe. Jeg har kun Salsa Deluxe 20 og 22 (to og 4 hjul) og en nyinnkjoept Air 30"
Skal ikke si jeg er skraasikker, men jeg kan sjekke naar jeg kommer hjem.
Har med 4 hjulingen Salsa deluxe cabin naa i helga, skal sjekke 30"en naar jeg kommer hjem
Dag Viking
08-08-2011, 00:40
Kan du ta den versjonen med ombord? Virker som den er veldig stor
Nei, det er ikke kabinkoffert. Jeg hadde først tenkt på 63 liter, men endte på 82 liter. Passer fint for en uke eller to, og spesielt om man skal ha med dresser og skjorter.
Man får Private Jet som kabinkoffert også, men hadde nok gått for en lettere variant med bagasje som jeg selv kan sørge for blir håndtert skikkelig.
Heisann, jeg trenger litt hjelp til å velge ut koffert. Skal ha en trillekoffert, ca. 24"/60-70 L, og tar gjerne imot tips til en matchende håndbagasje. Har sett litt på Travelpro, Crew 8 og Platinum 7, og Victorinox NXT 5.0. Grunnet at det er litt vanskelig å få tak i Travelpro her i Oslo setter jeg også gjerne pris på tips til hvor det er å få kjøpt på internett og fraktmuligheter, postboks i USA er vel det mest aktuelle her? Noen med erfaringer med disse koffertene, eller evnt. andre innspill?
Noen som har erfaring med Samsonite Cabin Upright (http://www.samsonite.co.uk/cabin-collection-upright-55cm-20inch-graphite/product-en.htm?or=1647744479&shs={5e358dbb-ede8-4c73-b527-89578643029a}#") ?
Likte godt at en har rom for avis på utsiden.
Tommy777
19-03-2012, 19:30
Travel Pro's Crew serie gir deg mye for pengene og foer jeg hoppet paa Rimowa-vogna, har jeg utelukkende satset paa Travel Pro, dog ikke som innsjekket koffert. Jeg vil ikke anbefale Platinum serien. Kvaliteten paa Crew serien er like god og mye rimeligere. Skal d bruke mer penger, hadde jeg satset paa Rimowa.
Jeg har aldri eid en koffert i den stoerrelsen du her beskriver. Den er hverken fugl eller fisk. Kun bittelitt stoerre enn 22" til Travel Pro som kan taes med ombord. Skal jeg sjekke inn, har jeg en 30" 89 liters Rimowa Air light (Jeg har ikke Lufthansa versjonen, men vanlig Rimowa
https://www.worldshop.eu/lws/product/wscatalog/1738322/detail.jsf?
Tommy777
19-03-2012, 19:31
Ny serie fra Lufthansa, Rimowa 747-8i special edition, alt fra cabin til 30": https://www.worldshop.eu/lws/product/wscatalog/1740519/detail.jsf?
GinTonic
25-04-2012, 10:33
Ingen som har nevnt Dakine enda? Jeg kjøpte en svart i 2008, gjort xxx antall flyvninger både som innsjekket og ombord, ser fortsatt rimelig fresh ut. God kvalitet på søm og glidelås. Softbag som er expandable, et lite rom forann for bp, bok og dill, og et større rom forann som passer perfekt til en 13" Mac.
Eneste ulempen er at den er litt for stor for hattehyllen på ERJ og nedover, og er selvsagt ikke så classy som Rimowa. Men er selv tilhenger av softbag med lommer foran som gir lettere tilgang til stash underveis.
Link: http://eu.dakine.com/p/bags/luggage/guys/over-under
Kjøpte en fin kabinkoffert på Muji i London for en stund siden. Veldig fornøyd. Den er myk, og har en stor lomme foran hvor jeg oppbevarer billetter osv. Veldig fint design og god kvalitet!
Vedrørende kabinkoffert. Med en Travelpro Crew 8 22", measures: 22" x 14" x 9", vil det bli problematisk å få denne med som carry on? Ser mange selskaper har 55 cm som grense på dette, SAS er et av dem, og 22" er jo litt i overkant. Ble selv forklart av ekspeditør i Morris Sandvika at denne var for stor til carry on...
Her er en svensk test som bla.a omfatter to Rimowa:
http://smartson.se/test/familj-fritid/sport-fritid/test_-_10_resv%C3%A4skor.html
The Ticketor
25-04-2012, 19:21
Og ingen av de testede er en kabinkoffert...
Og ingen av de testede er en kabinkoffert...
Nei det har du jo rett i, men tenkte kanskje at det forskjelige produsentenes kvaliteter går igjen i hele produktserien?
Superhai
26-04-2012, 06:55
Her er en svensk test som bla.a omfatter to Rimowa:http://smartson.se/test/familj-fritid/sport-fritid/test_-_10_resv%C3%A4skor.html
Nei det har du jo rett i, men tenkte kanskje at det forskjelige produsentenes kvaliteter går igjen i hele produktserien?
Det ser også ut som man ikke har testet koffertene i reelt bruk, men bare gjort en vurdering på et kontorrom, el. Det kan hende at slitasje kommer fortere for en del modeller som ligger høyere i skalaen her. Det burde også vært flere modeller i testen. Kabinkofferter har litt andre krav, så det er ikke direkte overførbart bestandig. De har du ofte med deg og sjekkes inn bare i blant, krav til materiale og vekt blir da noe annerledes. Det har også produsentene tatt til seg og dermed er det for en del modeller litt andre kvaliteter. Testen er en indikasjon for kabinkofferter og, men ikke fullstendig.
20% på alle modeller av Rimowa I Athen ( også mye Salsa ). Stedet er Attica .
Er ikke ekspert på deres priser, men et eks. : 2 wheelers Topas cabin... Førpris EUR 495 nå 396... Det ca 3.000 kr , halve prisen av TravelHero...
Flyr jeg i butikker, nei, men fruen gjør og har sort belte....:D Jeg har nok med kose meg i Plakaen... Skal prøve å skrive en oppdatert rapport herfra senere...
Robbiedeluxe
18-07-2012, 10:29
Kjøp et par og selg på FINN! Er ingen andre Rimowaer til salgs der.
Dag Viking
18-07-2012, 10:31
Ser det har kommet en ny serie hos Travelpro, crew 9. Der får man en 21" spinner (med 4 hjul) til 195 dollar. Det må da være bra verdi for pengene.
Kjøpte RIMOWA Air Salsa (den minste) til 291 EURO på HEL på søndag, må vel være en bra pris? Burde vel kjøpt to og solgt en:)
Alle er på salg med 20% på en lav "frapris" . Skal hjem nå men stakk innom akkurat nå . Salsa cabin 4 hjul satt ned fra EUR 299 til 239. Har selv kjøpt, ikke Salsa, skal prøve å få VAT refundert , men skal fly via FRA, så det lykkes vel ikke.
Litt større en kabinkoffert, men noen erfaring med denne: http://www.swedbags.no/art/rimowa-classic-flight-80-cm
Er mest redd den kan bli bulkete, er det europagaranti på disse?
Skal en tur til berlin denne uken, tenkte å sjekke prisen på den der :)
Er skallet på topas mere solid? eller like tynt.
Endte opp med en topas cabin på 35L kostet ca 3500kr på Kadewe i berlin. Nyeste modell med ny type håndtak. Dyr sak, men likte den pga utseendet og at den ikke har glidelås. De fleste cabinsize har glidelås, skal du ha noe billig er samsonite sine hardcase aeris de beste. Har en stor slik.
Og du sørget for momsretur på vel 10 % ?
Stusser enda på hvorfor Rimowa er så dyrt.
Lest om flere med topas som ikke har fått opp låsene sine med koden. Ene mannen må bryte i stykker hele driten for å åpne den for security.
Min har ABUS låser som skal være siste oppgradering, så håper jeg slipper å bryte de opp..:)
Ser kanskje på Rimowa Limbo som beste kjøpet, 35L kabin til ca 2800kr på Kadewe i berlin. Om man vil ha en Rimowa kabin.
Noen som har erfaring med reperasjon av Rimowa? Er jo ingen som utfører dette i Norge.
Pussig også at så mye er utsolgt i Munchen, både Oberpollinger og Rimova ..
Fikk uansett det fruen ønsket og 11% refusjon. Tok med min som ble kjøpt i Athen, og som ikke kunne få refusjon på der ( mellomlading, helt forventet, men prøvde ) til MUC og fikk ref der... 6 uker etter kjøpet... ( 3 mnd frist ).
Et tips, best å putte kabinkofferten i sjekk inn kofferten. Så blir den ikke pælmet rundt i lasterommet.... Kan ikke taes med ombord likevel.
Tommy777
02-09-2012, 19:41
Et tips, best å putte kabinkofferten i sjekk inn kofferten. Så blir den ikke pælmet rundt i lasterommet.... Kan ikke taes med ombord likevel.
Hæh?? Så du putter en kabinkoffert inni en koffert som du sjekker inn? KABIN kofferter kan man jo selvsagt ta med inn i KABINEN..
Nei Tommy i MUC må du sjekke inn først, i dette tilfelle LH 2. Etg, du får luggage tag på kofferten med cabinbagen, ev på cabinbagen.
Rusler til venstre nedover til tollkontoret med innsjekket bagasje, de stempler papirene og sender bagasjen ut på sitt EGET bagasjebånd. Det er kravet, dette er utenfor secure sone. Da er det bedre at den er i kofferten med tag. De åpner vanligvis ikke for å sjekke innhold.
Deretter ut fra tollen, 30 meter hvor en kan få 11% i cash fra Taxfree kontoret.
Dette har vi gjort numerous times. Kun en gang åpnet.
Ca. KL 14-15 er det store køer ( som vi vet om og er litt tidlig ). Det er før QR går til DOH .
De har portere som kommer med en mengde kofferter, som blir sendt fra tollen.
Så at de fleste fikk EUR 1.000 i cash. Dette er 11% av kjøpsbeløpet...
Kan selvfølgelig tilbakeføret til kredittkortet, men det tar evigheter...
Tommy777
02-09-2012, 23:42
Vet ikke helt hva det er du fabler om, men jeg kjøpte en Rimowa koffert i World shop på MUC flyplass og jeg sjekket den ikke inn. Det å få igjen momsen er jo noe du ordner med andre enn tollvesenet og det er jo en kreditt som kommer på kortet ditt etter noen uker. Det du snakker om er vel kanskje noe helt annet fiksfakseri
Dette systemet er kjøp downtown , og gjelder alle innkjøp over et visst beløp..
Uansett butikk..
Vanligvis er det mye større utvalg enn på flyplassen. Har sett den Rimowa-sjappa på flyplassen flere ganger.. Også sist lørdag.
Tommy777
03-09-2012, 17:24
Dette systemet er kjøp downtown , og gjelder alle innkjøp over et visst beløp..
Uansett butikk..
Vanligvis er det mye større utvalg enn på flyplassen. Har sett den Rimowa-sjappa på flyplassen flere ganger.. Også sist lørdag.
World Shop er ikke en Rimowa butikk, men de har stort sett alle koffertene med LH branding. Butikken ligger utenfor security, så akkurat som om du hadde kjøpt kofferten i sentrum
Slik jeg har forstått det, skal man
1. Handle på butikker som det står taxfree på.
2. Ta kvitteringen med på flyplassen og få refund, vis dokumentasjon for at du er kvalifisert for å få refund
3. Om du sjekker bagasjen eller ikke er likegyldig.
Dag Viking
03-09-2012, 18:19
World Shop er ikke en Rimowa butikk, men de har stort sett alle koffertene med LH branding. Butikken ligger utenfor security, så akkurat som om du hadde kjøpt kofferten i sentrum
Slik jeg har forstått det, skal man
1. Handle på butikker som det står taxfree på.
2. Ta kvitteringen med på flyplassen og få refund, vis dokumentasjon for at du er kvalifisert for å få refund
3. Om du sjekker bagasjen eller ikke er likegyldig.
Jeg måtte få et stempel i refund-papirene når jeg sendte kofferten, før jeg kunne få tilbake penger.
Har du sett på Travelpro Crew9 21" spinneren nå, er den bra, eller bør man satse på en vanlig 20"?
Kort og greit, på MUC stempler de ikke før:
A) Viser Taxfree skjemaet fra Global Blue.. Min Rimowa kjøpt i Athen 6 uker tidligere var også Global Blüe. Noen hadde et annet taxfree refund firma. De ble sendt en etasje ned.
B) Kvittering for salget må også vises. Ellers inget stempel... Vi fant ikke en kvittering et øyeblikk for et av innkjøpene ( selvsagt tar vi med mest mulig av innkjøp. Det blir virkelig penger av det ) . Ingen stempel. Men to min etter fant vi det og alt ok.
C) Du må vise hvor tingene er med luggage tag. Så trykker de på en knapp
og det forsvinner ut på bagasjebåndet. No way å ta den tilbake.
Kan forstå dette godt. Har en kjøpt en Rolex til kr. 50.000 for en venn i Munchen. Få stempel og hente ca. 5.000 i rabatt og gi klokka til kompisen utenfor.
Mange kommer uten luggage tag og blir sendt tilbake til check-in.
Vi har gjort dette 7 år på rad nå, samme plass.:)
Tommy777
03-09-2012, 22:19
Så dersom du har kjøpt en Rolex, må du sende den med bagasjen? Makes no sense.
Alt du kjøper må gå den veien, også billige ting...
Må bare spørre, siden jeg vurderte OSL-MUC-OSL i oktober. Må jeg sjekke inn håndbagasjen på dette berømte båndet i MUC?
Du må sjekke inn på båndet det du vil ha refund for. Hvis det er en håndbagasje du krever 11% for, må du det.
Da er tipset å putte i en koffert, nylonbag når bagasjehandlere senere vil bruke den i en diskus konkurranse. Antar at Rimowa vil ikke se så pen ut senere.
Gjør som oss, vi puttet to Rimowa i to nesten tomme kofferter , hadde en ryggsekk som håndbagasje med det en må ha med som håndbagasje.
Et annet tips , du får 11% på nesten alt du kjøper i MUC , så bare fyll opp med andre tax-free. Alle butikker mekker de i kassa.
Så alle de fra Qatar som cashed opptil EUR 1.000 i refund hadde mengder av kvitteringer. En helt vanlig var luksus :colgate: butikken Hennes og Mauritz..
Tommy777
05-09-2012, 18:44
Jeg var i stor tvil paa det SQ777 her skriver, saa jeg tok kontakt med Oliver2002, en kompis av meg som bor i Munchen, har bodd i USA en lengre periode med annen bopael i Munchen og her er det han skrev om prosedyrene paa MUC
You can present the good to a customs officer post immigration in MUC if you are leaving the EU that day and carrying it as handluggage. Else you need to show it to customs wherever you are leaving the EU, procedures differ from airport to airport. In MUC there are separate customs counters for checked and handluggage. Net refund is about 12%. The people at the worldshop know about the various procedures.
Saa informasjonen Reidar her deler er IKKE korrekt, det finnes ett alternativ ETTER immigrasjon saa du kan kjoepe koffert og annet uten aa sjekke noe som helst inn
Superhai
05-09-2012, 18:57
Hvis man ønsker å bruke Global Blue
http://www.munich-airport.de/en/consumer/aufenthalt_trans/geldRecht/tax_refund/
Tollvesenet
http://www.munich-airport.de/en/consumer/fluginfo/ein_ausreise/zoll/abflug/index.jsp
Tommy777
05-09-2012, 19:02
Hvis man ønsker å bruke Global Blue
http://www.munich-airport.de/en/consumer/aufenthalt_trans/geldRecht/tax_refund/
Tollvesenet
http://www.munich-airport.de/en/consumer/fluginfo/ein_ausreise/zoll/abflug/index.jsp
Takker for link. Der har du det straight from the horses mouth.
Dersom du kjoeper en Rimowa carry on og skal tollklarere den i Munchen trenger du ikke aa sjekke kofferten og starte en hel produksjon med ekstra kofferter og en masse dill for aa spare 2-500 kroner og unngaa aa faa en ripe i nykofferten.
Chriscross
05-09-2012, 20:17
Takker for link. Der har du det straight from the horses mouth.
Dersom du kjoeper en Rimowa carry on og skal tollklarere den i Munchen trenger du ikke aa sjekke kofferten og starte en hel produksjon med ekstra kofferter og en masse dill for aa spare 2-500 kroner og unngaa aa faa en ripe i nykofferten.
Men det kan være spesielt med Morge siden flightene går fra Schengen delen av flyplassen. Tollen er vel etter passkontrollen?
Ja, ja , dette blir interessent Chriscross... Vi er innenfor Schengen. Ittno taxfree der... Som jeg sier, Tax-Plus ..
For vårt tilfelle passet to Rimowa i to kofferter med mye annet som vi kjøpte ( og kjøper 1-2 ganger i året ) til hus og hjem plus skittentøy og mye cash tilbake på allerede non-Norske priser og bare en ryggsekk med nødvendig rask.
Vi går alltid på autopilot der og synes det er greit... Og vil fortsatt gjøre dette. Selv om vi kjøper mer Rimowa ( f.eks koffert ) ... Det sorte hull å dumpe det i , er kjekt :lol: og cash 30 meter unna istedenfor return til creditcard... Har prøvd det og det tar evigheter.
Er kanskje på jordet, men husker det er samme system i AMS hvis innenfor Schengen.
Tilbake til topic, skal en ha Rimowa er det to butikker, Oberpollinger , Google it, og Rimowa i Maximillian Strasse. 10 min gange mellom dem..
Tommy777
05-09-2012, 20:41
Tilbake til topic, skal en ha Rimowa er det to butikker, Oberpollinger , Google it, og Rimowa i Maximillian Strasse. 10 min gange mellom dem..
Topic var vel hva som er den beste kabinkofferten. Siden man kun snakker om Rimowa, er vel den konklusjonen da fattet? ;)
Ny serie fra Rimowa: Elegance: https://www.worldshop.eu/product/Rimowa-Lufthansa-Elegance-Collection-Cabin-Trolley-Racing-Green/1741466?2
S. Holberg
05-09-2012, 21:45
Vel, mine herrer. Her har dere min lille cabinbag.
http://www.samsonite.co.uk/x-blade-business-lighter-laptop-briefcase-with-wheels-43-9cm-17-3inch-black/product-en.htm?or=9554834415&shs={c71c2ebc-58cd-45a9-82be-a4627ebd5be5}
Meget snedig sak :)
Tommy777
05-09-2012, 22:12
http://www.samsonite.co.uk/x-blade-business-lighter-laptop-briefcase-with-wheels-43-9cm-17-3inch-black/product-en.htm?or=9554834415&shs={c71c2ebc-58cd-45a9-82be-a4627ebd5be5}
Det er vel mer en laptopveske enn en kabinkoffert
S. Holberg
05-09-2012, 23:09
Vel, mulig du har rett der. Men har nok plass til det jeg trenger for en 2dagers ;)
Dag Viking
06-09-2012, 00:05
Ny serie fra Rimowa: Elegance: https://www.worldshop.eu/product/Rimowa-Lufthansa-Elegance-Collection-Cabin-Trolley-Racing-Green/1741466?2
Dette er vel Limbo som har fått Lufthansa-drakt?
Dag Viking
06-09-2012, 00:06
Har en lignende en, og den er egentlig ikke brukende til så mye. Får plass til mye mer i pc-sekken. Skulle jeg først hatt en slik, hadde jeg kjønt Travelpro i stedet, er ikke så fornøyd med kvaliteten på min Samsonite.
Så at de i Munchen prøvde å promotere Topas Stealth... Vel, har alltid likt sort.... Noen kommentarer fra de som har tittet på den ?
Tommy777
06-09-2012, 19:12
Jeg måtte få et stempel i refund-papirene når jeg sendte kofferten, før jeg kunne få tilbake penger.
Har du sett på Travelpro Crew9 21" spinneren nå, er den bra, eller bør man satse på en vanlig 20"?
Sorry, den utflukten utgikk, skal stikke innom for deg naa i helgen.
Dette er vel Limbo som har fått Lufthansa-drakt?
Med spesiell farge.
Så at de i Munchen prøvde å promotere Topas Stealth... Vel, har alltid likt sort.... Noen kommentarer fra de som har tittet på den ?
Jeg vet om en som har en slik of ripene i den er veldig synlige. jeg tror ikke jeg ville kjoept en slik, men skal kikke paa den i Frankfurt om ett par maaneder
Her er LHs versjon: https://www.worldshop.eu/product/Rimowa-Lufthansa-Alu-Premium-Collection-Cabin-Trolley/1740877?1
Skal man ha sort, har jeg mer tro paa denne
https://www.worldshop.eu/product/RIMOWA-Lufthansa-AirLight-Collection-Jumbotrolley-L-Night-Flight/1701337?2
Har sett dem flere ganger, ser snasen ut og akkurat bestilt en XL+ 4 hjuls for innsjekk. Den er ripefri og ultralett. I tillegg er den veldig rimelig
GinTonic
07-09-2012, 00:38
Etter å ha fulgt denne tråden en stund begynner jeg å bli overbevist om at en Rimowa er tingen! Men er litt i tvil hvilken modell jeg burde velge (Må være innenfor 55x40x20), noen av dere som kan fortelle meg største forskjellen mellom Salsa og Salsa Deluxe? Og kan de kjøpes evt uten LH brand på FRA?
Har og sett på denne https://www.worldshop.eu/product/RIMOWA-Lufthansa-AirLight-Collection-cabin-trolley-Night-Flight/1701336?3 (Noe som burde tilsvare Salsa?) Noen som vet hva denne eventuelt koster på FRA? Skal en sveip innom der om ikke lenge.
GT:)
OT, men undrer på "Made in Germany" er made ? Kan jo mistenke Kina men montert i Tyskland ??
Tvilsomt at den er produsert og montert sammen i tyskland vel.
Det er jo ikke noe spesiell kvalitet på Rimowa, er jo mest for "look"...:)
Superhai
07-09-2012, 16:40
De har faktisk fabrikk i Tyskland hvor de blir montert. De har også en i Tsjekkia - men de blir stemplet "Made in Europe". De har også en ny fabrikk i Canada.
GinTonic
10-09-2012, 20:23
Kjapt spørsmål som trenger kjapt svar: Frk GinTonic lander på FRA om noen få minutter og skal videre innen kort tid, kan hun handle Rimowa på Worldshop T1 uten å forlate airside?
Setter stooor pris på et raskt svar:)
Dag Viking
10-09-2012, 20:47
Kjapt spørsmål som trenger kjapt svar: Frk GinTonic lander på FRA om noen få minutter og skal videre innen kort tid, kan hun handle Rimowa på Worldshop T1 uten å forlate airside?
Setter stooor pris på et raskt svar:)
Nei. Jeg ankom B og dro videre fra B schengen, måtte gjennom sikkerhetskontroll på vei tilbake til gaten. Begge Worldshop ligger utenfor sikkerhetskontrollen om jeg husker riktig. Det tar uansett ikke mange minuttene fra B, men fra A kan det bli langt å gå.
GinTonic
10-09-2012, 21:23
Nei. Jeg ankom B og dro videre fra B schengen, måtte gjennom sikkerhetskontroll på vei tilbake til gaten. Begge Worldshop ligger utenfor sikkerhetskontrollen om jeg husker riktig. Det tar uansett ikke mange minuttene fra B, men fra A kan det bli langt å gå.
Tusen takk for svar! Hun ankom A og gikk tunnelen til B, men fikk guidet henne over til landside og Worldshop B over telefon. I skrivende stund er en silke sort LH Elegance Collection cabin på vei hjemover:)
He, he , helt herlig må jeg si... Dette forumet funker flott...^_^
Hva med denne?
http://www.dagbladet.no/2012/10/03/tema/reise/flyplasser/teknologi/dbtv/23701923/
Hva med denne?
http://www.dagbladet.no/2012/10/03/tema/reise/flyplasser/teknologi/dbtv/23701923/
En morsom ide, men kan ikke se at det vil fungere i praksis.
Fremdriften er, på denne prototypen, plassert på den siden med minst areal. En liten dult fra en passerende pax vil få den til å tippe over.
Man må uansett bære den opp trapper.
Hvordan vil en slik koffert takle andre overfalter enn vanlig gulv?
Batteri, elektronikk og fremdriftssystemet vil ta opp en vesentlig del av volum og vekt, som vil begrense hvor mye man kan ta med.
Men som sagt, en morsom ide.
Pedersang
07-10-2012, 13:53
Jeg har kjøpt to av denne! Komfortabel nok til prisen, og den utnytter målene veldig bra. Veldig vanskelig å holde vekten under 10 kg da den har plass til det aller meste. Perfekt for Norwegian eller Ryanair.
Cabin Max
http://www.gadgetsuk.com/736211882677.html
(Jeg betalte 19.99GBP)
Ikke lett og bestemme seg, enten Salsa IATA eller Topas IATA...
Uansett, koffer24.de er jo meget billig, og kun 15euro i frakt til Norge for en koffert , og de trekker automatisk fra vat. Og bruker man denne koden "PROMO12" så får man ytterligere 20euro slått av prisen :)
Er i Hamburg nå.. Her har de bra utvalg av alle Rimowa i kjedebutikkene Karstadt og Kaufhof i motsetning til München hvor ingen av dem har det ( vel i september ). Har selv kjøpt Topas koffert . Litt tung men....^_^ Får igjen 11% på HAM....
I München er det jo en egen Rimowa butikk :) Der får du det meste, tilbehør også. I starten av handlegaten Maximilianstraße.
Joda, var i Maximillian ca. 1. Sept. Helt ribbet for nesten alt... Litt sjokkerende at deres egen sjappe var tom...
Dro opp i handlegata og fant det vi ville der... Men ganske ribbet der også..
Men utvalget her er ok, men nesten null niks Topas Titanium.. Men veldig mye "plastikk" her.. Jada, jeg vet at det ikke er plastikk ;)
Ser at asiatene er på krigsstien etter Rimowa, også med en LV papirpose... De står med kalkulator og sammenligner..
Ok...:) Den var toppet med alt når jeg var der.
Forstår men asiatene har nå hørt om dette... Og det kryr av dem i Hamburg også selv om byen vel ikke er den mest ledende i Europa..:wow:
For 13-14 år siden fikk jeg en koffert i gave fra Continental som "plaster på såret" etter en noe kaotisk tur på business clas fra Oslo til Houston.
http://ricardobeverlyhills.com/new.ricardoluggage.com/huntington-lite/h3-17-universal-wheelaboard
Kofferten har jeg fremdeles, og den brukes flittig. Har til og med brukt den på jobbreise som varte i nesten tre uker - men da selvsagt med flittig bruk av hotellets tilbud om vask og rens av klær.
Forresten har i år kjøpt en Ricardo full size koffert. Liked den meget godt, også expandable med forsterkning på hjørnene.. ( hos Macy ).
Dag Viking
02-12-2012, 16:14
Da var Travelpro Crew 9 21" spinner bestilt, sammen med pc-veske.
Totalpris 1480kr inkl frakt.
Det er litt over en tidel av hva tilsvarende hadde kostet i Rimowa private jet ;)
Hvor bestilte du Travelpro?
Har vært på jakt etter forhandlere som shipper til Norge uten å måtte betale det tilsvarende kofferten koster i frakt :)
Dag Viking
02-12-2012, 16:47
Hvor bestilte du Travelpro?
Har vært på jakt etter forhandlere som shipper til Norge uten å måtte betale det tilsvarende kofferten koster i frakt :)
Bestilte til USA, gratis frakt. De ville tatt 75 dollar for frakt til Norge, og da kommer vel gjerne moms i tillegg.
Så ble det visst en 25" spinner i tillegg, 1300kr. Ikke til meg, jeg har jo Rimowaen.
AirbusTrond
06-12-2012, 11:28
Joda, var i Maximillian ca. 1. Sept. Helt ribbet for nesten alt... Litt sjokkerende at deres egen sjappe var tom...
Dro opp i handlegata og fant det vi ville der... Men ganske ribbet der også..
.
Det ble en 80-liters Limbo på meg. Fikk anbefalt KaDeWe, og fant ikke ut på nett at Galeria på Alex hadde Rimowa, men så det etterpå - og Galeria hadde et langt større utvalg enn KaDeWe, som blant annet ikke hadde en Salsa jeg nok hadde vurdert (matt grå) om de hadde hatt den i passe størrelse. Dog ble aluminiumsrammen på Limbo avgjørende. :)
I Hamburg selger de både på Kaufhof Og Karstadt. Godt tilbud også. Virker som de promoterer Classic Flight om dagen med egen stand. Lite utvalg av Topas Titanium.
Stakk avgårde med Topas koffert, nest største innenfor IATA mål. Stablet fullt av mye annet fruen kjøpt Taxfree .
I terminal 1 ved inngangen til terminal 2 har tollen egen skranke , ytterst hvor de tar imot alle VAT saker. De sender kofferten med fruens saker inni, uten og sjekke innhold.
På innsiden Global Refund og cash raskt tilbake.
Men flyr man LH må man først inn i terminal 2, sjekke kofferten med tag til tollen som sender den.
Lettvint tjente penger. For oss ingen kø siden ikke noe Qatar eller andre sandkasse på vårt tidspunkt. ;)
GinTonic
11-12-2012, 14:15
Det ble en 80-liters Limbo på meg. Fikk anbefalt KaDeWe, og fant ikke ut på nett at Galeria på Alex hadde Rimowa, men så det etterpå - og Galeria hadde et langt større utvalg enn KaDeWe, som blant annet ikke hadde en Salsa jeg nok hadde vurdert (matt grå) om de hadde hatt den i passe størrelse. Dog ble aluminiumsrammen på Limbo avgjørende. :)
Har selv en Limbo Cabin (sort), den er veldig mottakelig for riper så har aldri turt å sende den med baggasjen. Har du prøvd å sende din?
Hvordan er prisene i Singapore kontra Tyskland på Rimowa?
Så de hadde butikk på Marina Bay Sands og vurderer å kjøpe noe der.
AirbusTrond
11-12-2012, 17:40
Har selv en Limbo Cabin (sort), den er veldig mottakelig for riper så har aldri turt å sende den med baggasjen. Har du prøvd å sende din?
80 liter er litt vanskelig å få med uten å sende... Diskusjonen har sklidd litt ut ift overskriften her. Riper får man bare regne med, etter hvert. Synes det er litt sjarmerende med slitte kofferter, nå synes jeg nesten den er litt for blank... Det blir naturligvis noe annet med en kabinkoffert!
Finnes det noen gode forretninger for kjøp av (kabin)koffert i Milano, som også har VAT refund-muligheter?
Lenge siden jeg gjorde det sist, og husker ikke.. Men husk at hvis du vil ha mva tilbake må du ha nonstop fly til Norge ...
Oi, sier du det ja. Jeg trodde det var slik at man måtte gjøre dette ved siste flyplass i EU - som da blir Kastrup - og at dette går ganske smertefritt?
Dag Viking
16-12-2012, 21:05
Bestilte til USA, gratis frakt. De ville tatt 75 dollar for frakt til Norge, og da kommer vel gjerne moms i tillegg.
Så ble det visst en 25" spinner i tillegg, 1300kr. Ikke til meg, jeg har jo Rimowaen.
Funker i alle fall bra så langt, så får vi se hvor lenge den holder. Ruller bra, solid håndtak og mye mer stødig enn den ser ut på bildet.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/NYC%202012/IMG_4454.jpg
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/NYC%202012/IMG_4457.jpg
Everest, joda vi har gjort det før hvis tingene er i eller er håndbagasjen ( som deg ).
Har du god tid, gå ut til tollen og inn igjen.. Kan bli stressfullt hvis kort connection og stor kø hos tollen.
Dette hvis f. eks Emirates, TG , andre store non-Schengen maskiner skal avgårde. En arme av folk som skal bringe mengder av kvitteringer fra alt fra Hennes og Mauritz til Lolex...:colgate:
Husker MUC sist august. Qatar køen var laaang. Hver med maange kvitteringer ..
Dette visste vi på forhånd ( tidlig på flyplassen )og ventet nærmere 45 min før vår tur..
Flott, takk for tipsene. Jeg har 50 minutter i CPH så det skal vel gå, men det blir vel ikke noen større koffert på meg denne gangen.
http://www.cph.dk/CPH/UK/MAIN/Facilities/Facility+Map/Banks/VAT+Tax-Free+Refund.htm
Antar det er denne skranken som gjelder airside. Får vel prøve og se hva som skjer, hvis det skulle bli aktuelt. Melder i såfall tilbake.
Er det toll på innsiden ? Må ha stempel før Global Refund... Vi måtte ut og inn igjen... Men det er mange år siden...
jeg var på clas ohlson her, på utkikk etter noe helt annet, men så så jeg denne/disse
http://www.clasohlson.com/no/Cat-trillekoffert/Pr315128000
Den måtte jeg jo bare ha.. Er en sucker for cat-produkter, og de produktene jeg har har holdt for alltid, og det virker ikke som denne går i stykker med det første heller. Solid :-)
Tittet i Rimowabutikken her i Honolulu.. Foreloepig funnet 2 butikker.... Meget hoeye priser og lagd i Canada, men bedre utvalg enn i Hamburg og Munchen..
Tommy777
20-12-2012, 23:34
Rimowa butikken i Honolulu er en company flagship store og er en av de mest loennsomme de eier. Masse folk fra Asia som handler der
Og den ligger i klassiske Moana Surfrider , tidligere Sheraton. Men like stort utvalg i en butikk i Ala Moana...
Skal shoppe litt i New York og lurer på om det ikke er like greit å reise lett fra Oslo og kjøpe meg en koffert under oppholdet. Trenger en ny, største kabin er foretrukket, men større er også aktuelt. Er det noe å spare og hvor bør jeg evt handle?
Dag Viking
22-01-2013, 11:36
Skal shoppe litt i New York og lurer på om det ikke er like greit å reise lett fra Oslo og kjøpe meg en koffert under oppholdet. Trenger en ny, største kabin er foretrukket, men større er også aktuelt. Er det noe å spare og hvor bør jeg evt handle?
Aner ikke hva prisen er i Norge, men Travelpro Crew 9 finner man billig i USA. Ca 190 dollar for carryon spinner, ca 270 dollar for en 25" spinner. Dette var på century 21, nede ved WTC.
ENGM 911
22-01-2013, 11:44
Rimowa butikken i Honolulu er en company flagship store og er en av de mest loennsomme de eier. Masse folk fra Asia som handler der
Takk skal du fa** meg ha. Nå skal kona ha Rimowa også :headbang
Supert, Dag Viking!
Hva er forresten fordelen med fire hjul kontra to? Tar de ikke opp unødig plass i hattehylla?
Dag Viking
22-01-2013, 12:05
Supert, Dag Viking!
Hva er forresten fordelen med fire hjul kontra to? Tar de ikke opp unødig plass i hattehylla?
Den triller utrolig lett, den kan skyves med lillefingeren. Har man først begynt med 4 hjul, så går man ikke tilbake til 2.
Plass i hattehylla har jeg ikke lagt merke til problemer med. Det pleier jo være et par plastknotter der hjul 3 og 4 er plassert, dessuten er spinneren 21" og IATA carry on 22", så det bør gå helt fint.
Takker!
Da blir det kun litjkofferten som pakkes til over dammen og så fraktes den nye garderoben hjem i en ny spinner eller to.
Fint om noen kan øke jobless claims mot slutten av april. Kunne trenge en fallende dollar :)
Ta heisen opp til toppen av Macys, salg og veldig gode priser der i januar ifjor og endte opp med en ny travelpro.
ENGM 911, vær glad for at kona ikke ber om LV trillekoffert, som er mer en dobbelt så dyr..:colgate:
ENGM 911
22-01-2013, 17:32
ENGM 911, vær glad for at kona ikke ber om LV trillekoffert, som er mer en dobbelt så dyr..:colgate:
LV er bare såååå 2010 :p
Ta heisen opp til toppen av Macys, salg og veldig gode priser der i januar ifjor og endte opp med en ny travelpro.
Dårlige greier akkurat nå.
http://www1.macys.com/shop/product/travelpro-luggage-crew-9-softside-collection?ID=695460&PseudoCat=se-xx-xx-xx.esn_results
De var på salg hos Macy for et par uker siden, men prisene var likevel langt over prisene andre steder online. Så har man mulighet til å bestille tidlig, vet hva man vil ha, og en adresse å shippe til, er det en hel del å spare.
Selv mottok jeg nylig 20" Travelpro Crew 9 som jeg bestilte fra http://www.luggagefactory.com/index.shtml - free shipping og ingen sales tax. Betalte $132 levert på døra. Hvilket var under halvparten enn Macy's "salg".
Når det gjelder spinner vs rollaboard, så er det vel individuelt hva som er å anbefale. Jeg kom hjem idag etter ei langhelg og tror ganske sikkert jeg har drasset den med meg over 2km. På dårlige veier, opp og ned mang en fortauskant osv. Veldig glad jeg hadde rollaboard da. Er på utkikk etter en større koffert også, og da går jeg nok for en spinner.
Noen som har erfaring med Briggs & Riley?
http://www.briggs-riley.com/
Islending
19-02-2013, 23:51
Ikke akuratt kabinkoffert jeg tenker på, men hvis jeg kjøper en Rimowa koffert under transitt i FRA til €800-900, hvor mye vil jeg få refundert i Tax-free skranken?
Ikke akuratt kabinkoffert jeg tenker på, men hvis jeg kjøper en Rimowa koffert under transitt i FRA til €800-900, hvor mye vil jeg få refundert i Tax-free skranken?
Er vel gjerne global blue . Finnes kalkulator på hjemmesiden deres, slog inn 800 og fick fram return på 91€. Noen gode penger de tjener på den businessen kan man tro med tanke på at mva i tyskland er 19%..
Anbefaler denne på det sterkeste:
http://www.worldofbags.de/victorinox-wt-wheeled-deluxe-brief-exp-schwarz.html?___store=english&___from_store=deutsch
Islending
20-02-2013, 15:43
Er vel gjerne global blue . Finnes kalkulator på hjemmesiden deres, slog inn 800 og fick fram return på 91€. Noen gode penger de tjener på den businessen kan man tro med tanke på at mva i tyskland er 19%..
Takk for tips om kalkulatoren! :)
http://www.global-blue.com/customer-services/tax-free-shopping/refund-calculator/
Vedrørende kabinkoffert. Med en Travelpro Crew 8 22", measures: 22" x 14" x 9", vil det bli problematisk å få denne med som carry on? Ser mange selskaper har 55 cm som grense på dette, SAS er et av dem, og 22" er jo litt i overkant. Ble selv forklart av ekspeditør i Morris Sandvika at denne var for stor til carry on...
Tillater meg å gjenta dette spørsmålet.
Jeg er veldig interessert i en Crew 9, og som kronisk overpakker vil jeg ha den så stor som overhodet mulig innenfor det som aksepteres som kabinbagasje. Dimensjonene på 22" overstiger maksgrensen for lengde med en knapp cm, så det skal nok en veldig nidkjær innsjekk-/gateagent til for å ikke få denne ombord på de fleste fly, men det at 22" ikke selges i Europa gjør meg litt skeptisk.
Er det noen av dere med 22" som har hatt problemer med å få med dem med dere ombord?
EDIT: Etter å ha lest litt anmeldelser rundt om på nettet ser jeg at enkelte rapporterer om problemer hos bl.a. United. De oppgitte målene er visstnok innvendige, og det skal være tykkelsen som er det største problemet, da den utvendige størrelsen skal være 10,5" uten noe i frontlommene. I og med at 20" og 21" også er 9" tykk burde jo dette være et problem på disse også?
Dag Viking, AirbusTrond og andre som har 22": Stemmer dette?
For de som jobber i bransjen og har mulighet til å handle i Danmark, kom jeg over et greit tilbud til lesere av standby.dk. 20-40% på produkter fra Kuffertkompagniet. Ser ut til at Rimowa ligger på 25% rabatt.
http://kuffertkompagniet.dk/shop/cms-47.html
Noen som vet om Rimova er å få kjøpt i NY til hyggelig pris?
Betalte vel mye for min Topas IATA i BKK. Var dyrere enn hjemme og den store Topas spinneren koster enda mer i Bergen.
Har tittet et sted, og synes de var dyre....
Kjøpte min Salsa på Eastside Luggage Company ved Grand Central. På det tidspunktet hadde ikke Rimowa noen forhandlere i Norge, så det er vanskelig å sammenligbe, men tror nok ikke det var noe dårlig kjøp.
Bare til info til dere som ev handler i Berlin og bruker TXL... I HAM og MUC sjekker man inn bagasjen først og går så til Zoll som sender alle dine innkjøp direkte på tollens bagasjebånd. Like ved er Taxfree kontoret man får pengene.
TXL også veldig enkelt, men først til tollkontoret rett innenfor døra terminal A ( bak de store skjermene med avg tider ). De stempler papirene, uten å sjekke innhold ), henter refusjonen vegg i vegg. Tusler til check-in og sender bagasjen.
Kjøpte nok en stor Topas koffert til EUR 669, refusjon EUR 74. Så netto pris litt over kr. 4.700. Har sjekket rundt kloden, og dette er rimelig...
De er nok billigst i Tyskland. Når du ser på prisene i Norge får helt sjokk: http://www.koffertkompaniet.no/topas/cabin-trolley-iata.html
Noen prøvd reperasjoner i Norge? Utføres dette i heletatt.
Tommy777
15-07-2013, 05:21
Bare til info til dere som ev handler i Berlin og bruker TXL... I HAM og MUC sjekker man inn bagasjen først og går så til Zoll som sender alle dine innkjøp direkte på tollens bagasjebånd. Like ved er Taxfree kontoret man får pengene.
TXL også veldig enkelt, men først til tollkontoret rett innenfor døra terminal A ( bak de store skjermene med avg tider ). De stempler papirene, uten å sjekke innhold ), henter refusjonen vegg i vegg. Tusler til check-in og sender bagasjen.
Kjøpte nok en stor Topas koffert til EUR 669, refusjon EUR 74. Så netto pris litt over kr. 4.700. Har sjekket rundt kloden, og dette er rimelig...
Hvilken Topas? Regner med at det er en 28" vanlig alu? Saa du hva Topas Stealth kostet i 28, 30 eller 32?
Nest største 77,5x51x26.5, 4 cm kortere enn den største. Så på de andre men husker ikke priser. Greit sted å sjekke priser er koffer24.com
Et kort spm sånn noenlunde relatert til cabin size ihvertfall:
Har noen erfaringer med enten Arcteryx Covert C/O eller Osprey Farpoint 40?
http://arcteryx.com/product.aspx?language=EN&gender=Mens&category=Packs&model=Covert-Case-C-O
http://www.ospreypacks.com/en/product/backpacking/farpoint_40
Må finne en ny reisekamerat til min ukependling etter at ryggsekken ble gjenglemt på bussen, og begge disse har akkurat det jeg leter etter. Men ikke lett å velge mellom de, så hvis noen har noen erfaringer å dele hadde det vært alle tiders.
Eneste jeg pleier å ta med meg inn på flyet er en liten Tumi ryggsekk. I den har jeg alt det viktigste, dvs pass og penger, strømladere, ultrabook og ipad
Noen som har erfaring med Rimowa Limbo Cabin Multiwheel ® IATA ? Ser tøff ut i blygrå...
GinTonic
15-12-2013, 00:34
Noen som har erfaring med Rimowa Limbo Cabin Multiwheel ® IATA ? Ser tøff ut i blygrå...
Jeg har en slik i svart, kuleste reisegadget ever! Er nok ikke den mest romslige kabinkofferten, men den har veldig lav egenvekt. Noe spesielt du tenker på?
Taurus Volans
15-12-2013, 12:19
Anbefaler Samsonite Pro DLX 3 Upright 55 cm med 2 hjul. Går inn i hylla på Dash og CRJ også. Helt stillegående hjul.
Egen lomme for flytende på fremsiden.
Den koster dobbelt så mye som andre Samsonite softside men er verdt det. Det er lyden (eller fravær av lyd) man betaler for...
Jeg har en American Tourister Business III Mobile Office by Samsonite
http://www.americantourister.co.uk/at-business-iii-mobile-office-43-2cm-17inch/product-en.htm
Koster ikke mer enn 699,- på bagorama, og er således ett godt alternativ for oss som ikke bruker denne hver dag. Ganske god plass, og passer i hattehyllen på SAS 737-600, 737-700 & 737-800. Widerøes Dash 8-100, Dash 8-300 & Dash 8-400
Veier ingen ting tom (nesten), og har god plass til 17" laptop mm.
Kan fint anbefale denne.
http://www.americantourister.co.uk/images/gene/prod/zoom/amto0597_01_at-business-iii-mobile-office-43-2cm-17inch-black.jpg
AirbusTrond
15-12-2013, 14:16
Er det noen av dere med 22" som har hatt problemer med å få med dem med dere ombord?
EDIT: Etter å ha lest litt anmeldelser rundt om på nettet ser jeg at enkelte rapporterer om problemer hos bl.a. United. De oppgitte målene er visstnok innvendige, og det skal være tykkelsen som er det største problemet, da den utvendige størrelsen skal være 10,5" uten noe i frontlommene. I og med at 20" og 21" også er 9" tykk burde jo dette være et problem på disse også?
Dag Viking, AirbusTrond og andre som har 22": Stemmer dette?
Har ikke hatt noe problem med mine 2 SAS-reiser og 1 DY-reise med 22, men begge ganger har den vært lett pakket. Funker helt fint riktig vei i hylla.
Stemmer det at denne ikke er innenfor Norwegian sitt regelverk?
http://www.travelheroes.no/b2c_no/Servlet?page=11&parent=null&sort=null&anr=SA42080V
http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/
Fikk en Samsonite-koffert til jul som jeg skal bytte til en mindre kabinkoffert. Den var kjøpt på Morris, så jeg har litt begrenset utvalg - de fører bare Samsonite, Victorinox, Titan og Carlson, så vidt jeg kan se.
Har noen tips til hvilket merke som er best av disse? Tror det står mellom Samsonite og Victorinox.
Fikk en Samsonite-koffert til jul som jeg skal bytte til en mindre kabinkoffert. Den var kjøpt på Morris, så jeg har litt begrenset utvalg - de fører bare Samsonite, Victorinox, Titan og Carlson, så vidt jeg kan se.
Har noen tips til hvilket merke som er best av disse? Tror det står mellom Samsonite og Victorinox.
Jeg har en Victorinox NXT 4.0 (20 tommer, tror jeg) som jeg har hatt i mange år, og som er svært solid (byttet den gang ut en relativt dyr Samsonite hvor teleskophåndtaket ikke lenger var mulig å få inn - og det etter kort tids bruk).
Gå for en Samsonite Firelite cabinsize, den er superlett også. Bare 2kg.
Er det noe marked for brukt Rimowa på finn.no? Er vel såpass lite kjent til at noen søker på det. Har en Topas IATA.
Helikopter
12-01-2014, 16:04
Er det noe marked for brukt Rimowa på finn.no? Er vel såpass lite kjent til at noen søker på det. Har en Topas IATA.
Tipper du får solgt den her på 5min
Noen som har peil på hvor i KUL det lønner seg å kjøpe Rimova. Skal dit neste uke og trenger koffert. Innspill mottas med takk :)
Noen som har peil på hvor i KUL det lønner seg å kjøpe Rimova. Skal dit neste uke og trenger koffert. Innspill mottas med takk :)
Søk på google. I kul er det et stort kjøpesenter med Rimowa butikk. Uansett er vel tyskland den billigste plassen. Sammenlign pris på koffer direkt.de
KristianSk
28-02-2014, 13:14
Nå som jeg blir stolt (?) innehaver av en Rimowa må jeg gå til anskaffelse av en veske til iPad, Mac etc. Hva bruker dere?
Bruker selvsagt Rimowa iPad cover. Som passer fint i Rimowa'en (håndbagasjen)
Bruker selvsagt Rimowa iPad cover. Som passer fint i Rimowa'en (håndbagasjen)
får man kjøpt den på internett ?
Gud bedre det var kult. Hvor kan det kjøpes, og hva koster det?
youngflier
01-03-2014, 11:06
Noen som har vært i Brussel som vet om noen gode steder for å kjøpe kabinkoffert?
får man kjøpt den på internett ?
Det vet jeg ikke.
Min ble kjøpt i Rimowa storen på Marina Bay Sand shopping, Singapore.
299 i lokal valuta.
robertaas
02-03-2014, 14:01
Kanskje noe for de som kjøper ferdig oppskrape jeans:
http://www.crashbaggage.com/
http://store.crashbaggage.com/Infinity/dms/Immagini%20E-commerce/CB102/CB102%20PASSION%20RED.jpg
peterfox
20-03-2014, 18:31
Har akkurat tatt i bruk med Rimowa Topas IATA cabin trolley,
Døds-kul, men det er jo ikke noe plass i den
Har du mye, blir det bedre å nappe ut dividerene ;)
KristianSk
24-03-2014, 21:25
Er Rimowa prisene de samme i Lufthansa Worldshop og i Rimowa butikkene i tyskland?
Noen som har vært i Brussel som vet om noen gode steder for å kjøpe kabinkoffert?
Du kan forsøke på flyplassen. Kjøper du på vei hjem og har returbiletten til Norge med deg får du tax free kjøp hvor de trekker fra momsen i kassen.
Noen som har erfaring med Travelpro FlightCrew-serien? Jeg ser etter en ny trillekoffert, og vurderer å kjøpe en slik, eventuelt pilot-varianten.
Noen som har et bra tips til en ok 20/21" suiter?
Kikket litt på Travelpro Crew 9 men jeg vil helst ha to hjul og ikke en spinner.
Travelpro har en Crew 9 22" suiter med to hjul, men denne er i prinsippet en halv cm for stor for å fly i Europa og vil nødig måtte krangle på dette hver gang jeg skal ut på tur.
Noen tips her?
Kanskje ikke beste kvalitet, men for 99kr er den jo genial å bruke til destinasjonen der du skal kjøpe din nye: http://www.europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=H0101&artnr=160583&qm=sym,3,0,0,0,0
Kjøpte en i dag, alt i alt virker den helt ok.
AirbusTrond
24-06-2014, 15:07
Travelpro har en Crew 9 22" suiter med to hjul, men denne er i prinsippet en halv cm for stor for å fly i Europa og vil nødig måtte krangle på dette hver gang jeg skal ut på tur.
Nå har jeg flydd en håndfull ganger med denne, både SAS og DY, uten at noen har merket det, for å si det slik. :) Den går jo fint inn i 737-hylla. Men selvsagt en liten risiko.
Jeg kjøpte Samsonite sin kabinutgave i Firelite-serien til kjæresten, og hun er strålende fornøyd med sin. Hun bruker den så ofte hun kan, når det kun er snakk om kortere turer.
Lett og hendig med fire hjul.
Av potensielle nedsider, ser jeg at den kanskje vil bli mindre pen med årene, da det blir "riper i lakken" etter hvert.
Nå har jeg flydd en håndfull ganger med denne, både SAS og DY, uten at noen har merket det, for å si det slik. :) Den går jo fint inn i 737-hylla. Men selvsagt en liten risiko.
Da tok jeg sjansen og bestilte en slik.
To dager prioritert levering så får den være med på tur i sommer med fire selskap. Så får vi feste lit til at det ikke blir noe å krangle om, den får i alle fall en gylden bagtag om det skulle ha noe og si.. :-)
Superhai
24-06-2014, 20:05
Da tok jeg sjansen og bestilte en slik.
Jeg har hatt den i halvannet år nå, og er meget godt fornøyd etter å ha brukt den ganske mye nå. Den passer i alle overhoder som jeg har prøvd (SK, LH, SQ, UA), på tvers som seg hør og bør. I begynnelsen så får man litt følelsen av at man ikke kommer til å få lukket lukedøren, men det går finfint på alt fra 737, 32x til 757, 767, 330 og 777. Selv om den er 22" lang, så er den litt smalere (ca 1-2 cm virker det som) enn en del andre håndbagasjer og har ved tilfeller fått vantro blikk når vedkommende som prøvde før meg ikke fikk sin inn (som så umiddelbart mye mindre ut) mens crew9 gikk rimelig rett inn.
Ellers så er det utrekkbare håndtaket veldig solid, men den tar noe mer plass i kofferten enn andre håndbagasjer som jeg har brukt. Hjulene er fortsatt fine og triller nesten lydløst. Det er lett og fylle litt ekstra, spesielt siden den har en mulighet for utvidelse (med glidelås-åpning) men den blir da alt for tykk for håndbagasje (den blir vel ca 6-7 cm ekstra). Det kan være grei mulighet om du skal ha den i bil eller noe annet, eller for å sjekke inn. Dress-/klesbeskyttelsen er heldigvis mulig å ta ut, men når du bruker den så er den litt stor om du har pakket mye ellers og kommer i veien når du skal lukke den.
Jeg har sjekket den inn et par ganger og den har så langt ingen varige mén fra dette. Glidelåsene og materialet virker veldig solid, og jeg har så langt ingenting jeg angrer på etter kjøpet.
Høres lovende ut. Jeg kommer nok til å sjekke den inn en gang eller to på turen når jeg tenker meg om. Vi har 6 timer layover så vi skal nok ut av flyplassen en tur :-)
Og da gidder jeg ikke drasse på en koffert...
Noen som vet om det er mulig å få kjøpt Rimowa på CDG og hvordan prisene er der ift Tyskland?
Jeg har hatt den i halvannet år nå, og er meget godt fornøyd etter å ha brukt den ganske mye nå. Den passer i alle overhoder som jeg har prøvd (SK, LH, SQ, UA), på tvers som seg hør og bør. I begynnelsen så får man litt følelsen av at man ikke kommer til å få lukket lukedøren, men det går finfint på alt fra 737, 32x til 757, 767, 330 og 777.
Den fikk som jomfrutur med DY her i går, Var som du sier litt bekymret form om jeg fikk igjen luka men det gikk fint på DYs kjipeste 737-300 (KKW).
Følte at den var enorm i størrelse men ingen som så på meg to ganger når jeg bar den ombord, så den er vel innenfor det sosialt aksepterte.
Dressjakka så ganske grei ut ved ankomst en liten brett på hver erme, men det får jeg vel leve med inntil jeg lærer meg å pakke bedre.
Skjorta som hang inni var dog ikke særlig pen etterpå.
God kveld.
Da min trofaste ryggsekk ofte blir litt i trangeste laget vurderer jeg å gå til innkjøp av en kabinkoffert. Skjønner av tråden her at Tyskland er stedet å kjøpe det? Er interessert i den myke typen med lett tilgjengelige lommer til reisedokumenter o.l. Heller litt mot 4 hjul, men ikke noe must, og så klart bør den være innfor målene hos flest mulig (inkl. kjipselskapene) samtidig som den rommer mest mulig. Er ellers ganske blank på området, så hvilke modeller bør jeg se på? Prisen bør (om mulig) ikke være for avskrekkende, dvs. ikke altfor mye over 100 €, men kan man få god kvalitet for 50 er naturligvis ingenting bedre.
Er tax refund på Schönefeld forøvrig en grei affære?
Flere av linkene her inne er utdatert - og det er ofte slik med gode tilbud.
Mitt spørsmål er Hvor er det best å bestille Rimowa cabinkoffert på nett - slik at den sendes hjem til deg i Norge ?P
Flere av linkene her inne er utdatert - og det er ofte slik med gode tilbud.
Mitt spørsmål er Hvor er det best å bestille Rimowa cabinkoffert på nett - slik at den sendes hjem til deg i Norge ?P
Jeg har handlet mine Rimowa-kofferter på www.koffer24.de
Hei
Jeg flyr en del WF men da enten retur på dagen med kun dokumentmappe eller til familie i TRF slik at jeg har sendt bagasjen. Imidlertid blir det noen natt-stopp til høsten,så kan tenke meg å investere i en ny koffert som passer i kabinen. Hvordan er Rimowa-kofferter i kabinen til WF? Noen som har erfaringer?
Jeg har en rimowa salsa cabin og den går sidelengs inn på WF. Har ellers fått delivery at aircraft lapp på den. Det er jo i praksis carryon bare litt bedre :p
Jeg har handlet mine Rimowa-kofferter på www.koffer24.de
Takk for hjelpen - ny koffert på vei :)
noen som har handlet Rimowa koffert i Bangkok , og vet prisen(e) ?
fant ihvertfall en butikk på sentret gaysorn
Jeg har undersøk prisen flere steder - ikke BKK, men tyskland US - +++det er liten forskjell - kjøpte min på nett. Dog er det ferre og ferre som har den med 4 hjul inne. Det er den beste etter min mening, men også vesentlig dyrere enn den med to
Jeg har undersøk prisen flere steder - ikke BKK, men tyskland US - +++det er liten forskjell - kjøpte min på nett. Dog er det ferre og ferre som har den med 4 hjul inne. Det er den beste etter min mening, men også vesentlig dyrere enn den med to
Ok kjøpte du på koffer24 ?
ja - den kom på døra for noen få uker siden og er fantastisk
ja - den kom på døra for noen få uker siden og er fantastisk
Kom den med DHL ? visst ja måtte du betale utleggsgebyr på 560 kr ?
har regnet litt på det:
kofferten sin pris med toll og frakt : 4987 + prisen for fortollingen
krymper fort det du tjener men fortsatt 1572 kr billigere enn på kofferkompaniet :)
Kom den med DHL ? visst ja måtte du betale utleggsgebyr på 560 kr ?
har regnet litt på det:
kofferten sin pris med toll og frakt : 4987 + prisen for fortollingen
krymper fort det du tjener men fortsatt 1572 kr billigere enn på kofferkompaniet :)
De gangene jeg har bestilt har de blitt levert med Posten. Regning på moms har jeg fått i etterkant, uten noe gebyr.
De gangene jeg har bestilt har de blitt levert med Posten. Regning på moms har jeg fått i etterkant, uten noe gebyr.
Supert da vet jeg det :) da blir det ennda mer å spare
noen som har handlet Rimowa koffert i Bangkok , og vet prisen(e) ?
fant ihvertfall en butikk på sentret gaysorn
Kjøpte min Classic Flight 78cm på Gaysorn, kostede 37500 thb, og med 12% tax og tourist refund kom den på: 33132 thb (blev fratrukket i butikken)
Kjøpte min Classic Flight 78cm på Gaysorn, kostede 37500 thb, og med 12% tax og tourist refund kom den på: 33132 thb (blev fratrukket i butikken)
Ok.. Takk for svaret
Var nesten norsk pris det..
da blir det så jeg handler fra koffert24.de til 499 euro før jeg reiser :)
Tro ikke jeg fikk MVA regning i etterkant. Mulig det kun var flax.
Trodde min var litt dyrere, men jeg har den med 4 hjul.
Uansett noe billigere var det og kofferten er tung men utrolig bra.
Tro ikke jeg fikk MVA regning i etterkant. Mulig det kun var flax.
Trodde min var litt dyrere, men jeg har den med 4 hjul.
Uansett noe billigere var det og kofferten er tung men utrolig bra.
Ja 4 hjul på den jeg fant også :
http://www.koffer24.de/shop/en/rimowa--multiwheel-74-5cm-classic-flight--971704_s08--ab.html
Noen som har erfaring med å handle på samsonite.no som vet hvilket budfirma de bruker for levering? De nevner bare "budfirmaet" på nettsidene sine.
Jeg vil si jeg ikke er helt overbevist over kvaliteten på travel pro.
Min koffert har mistet tre av hendene på glidelåsen på kanskje 20 check-ins..
Det synes jeg er litt skuffende..
tadagast
11-06-2015, 20:47
Min TravelPro kabinkoffert har eg hatt i mange år og den har vore med utallege gonger rundt jorda. Stoffet er litt prega av slitasje, men ellers er kofferten som ny
TravelPro forever!
Har også Travelpro rollaboard. Veldig fornøyd!!
Etter å ha gått på et par grundige nesestyvere med litt vel kort tid mellom landing og videre transport fra lufthavnen den siste helga, har jeg innsett at en type duffelbag må kunne løse flokene på korte turer.
Konklusjonen er blitt at en Duffel Bag på 30 liter må være en løsning på problemet. F.eks. denne (http://www.xxl.no/sport-og-ballspill/ryggsekk-og-bag/bag/helly-hansen-packable-duffelbag-30l-bag/p/1105161_1_style) fra Helly Hansen ser grei ut, burde holde til en langhelg og har en grei pris.
Spørsmålet er om den går som håndbagasje?
Volumet på en standard IATA håndbagasje er 63 liter, så jeg skulle jo tro det, men jeg klarer ikke å se for meg om det er noen andre feller her.
Nå kjenner jeg ikke til den baggen fra HH, men duffelbag er min foretrukne håndbagasje. Jeg har en (strengt tatt flere) North Face duffelbag. Den i størrelse small er på 42 liter og god innenfor alle mål. Fordelen med duffelbag er jo at de er så myke, så med mindre jeg fyller den med betong og lar den størkne får du alltid trøkket den oppi alt av "målekasser". Den går også under setet, hvis man skulle være så uheldig at hyllene er fylle. Husk og velg en med sekkestropper
Noen som har erfaring med denne: http://www.samsonite.no/ultimocabin-spinner-55cm/59572.html?dwvar_59572_color=1313#start=3&cgid=SAMS080
Plusser og minuser???
Om ikke beste, så unngår i hvertfall han her og forveksle sin koffert med en annen
http://mashable.com/2015/12/14/lost-luggage-trick/?utm_cid=mash-com-fb-main-link#6r9aN9Hbfaqd
Om ikke beste, så unngår i hvertfall han her og forveksle sin koffert med en annen
http://mashable.com/2015/12/14/lost-luggage-trick/?utm_cid=mash-com-fb-main-link#6r9aN9Hbfaqd
Hehe, skulle vært obligatorisk, så slapp mann at andre stakk av med feil koffert..
AirbusTrond
18-12-2015, 13:40
Min TravelPro tok "kvelden", dvs jeg ødela den ved å dra den etter håndtaket ned et par trappetrinn, så hele håndtaket røyk. Dette er vel ikke garanti, går jeg ut fra? Noen som vet evt hvor jeg relativt rimelig kan få reparert?