View Full Version : Til EWR med CO 777
Hvordan er Continental sin økonomiklasse i 777? Hadde tenkt meg over i september for å få med meg tiårs-markeringen av 9/11, og vil fokusere litt mer på maskin enn pris denne gangen.
Hvordan er Continental sin økonomiklasse i 777? Hadde tenkt meg over i september for å få med meg tiårs-markeringen av 9/11, og vil fokusere litt mer på maskin enn pris denne gangen.
Seatpitch er 31" og setebredden er 17.9". Ikke veldig romslig med andre ord, men ikke verre enn andre i economy. Der CO er verre enn de fleste etter min mening er når det gjelder catering. Porsjonene er såpass små at jeg vil anbefale deg å ta med deg medbrakt. Alkohol koster også penger.
Hvorfor ikke reise over med et europeisk selskap?
Nei, altså jeg er på et veldig tidlig stadie i planleggingen. Ønsker B744(med AVOD), A346, A388 eller B772/3. Noen forslag?
BA flyr 744 til JFK og 772 til EWR. De tilbyr AVOD. Personlig ville jeg valgt de da jeg har gode erfaringer med BA. De har også desidert flest avganger til NY av alle. 7 daglige til JFK og 2 til EWR. Dette øker til 8 og 3 i sommerhalvåret, så du har gode valgmuligheter mht. til når på dagen du vil reise.
Takk for hjelpen. Da kan det se ut som det blir OSL-LHR-JFK til og EWR-LHR-OSL hjem. Altså Jumbo til og 777 hjem. Prisen havner på i underkant av 5000. Ikke så galt det. Burde jeg anskaffe meg bonuskort hos BA forresten?
Jeg har fløyet CO777 FRA-EWR men synes faktisk 752 fra OSL var mer behaglig. Var litt trangt med seteplass og synes maskinen begynte å bli relativt sliten.
Burde jeg anskaffe meg bonuskort hos BA forresten?
Hvorfor ikke? Nå har de også innført 100% opptjening selv på de billigste økonomibillettene (mot 25% før), så du taper ingenting på det.
Burde jeg anskaffe meg bonuskort hos BA forresten?
Som Martin sier, hvorfor ikke? Siden du får endel miles ville jeg absolutt gjort det.
BAEC har blitt mer attraktivt også for de som reiser i economy etter at 100% opptjening ble innført på alle billetter.
DHC8-103
07-12-2010, 15:34
Hva med lufthansa via Munchen. A340-600, med god mat, AVOD, men dog litt trangt.
Av amerikanske ville jeg valgt Delta.
Hva med lufthansa via Munchen. A340-600, med god mat, AVOD, men dog litt trangt.
Når begynte LH med "god mat"? Jeg har reist long haul med LH flere ganger det siste halvåret både i business og eco, og god vil jeg ikke karakterisere maten som. Spiselig, men heller ikke mer. Mikro ala Toro ferdigrett var det jeg fikk servert i J på vei til HKG. Skuffende. Vinene var typisk budsjett-viner. En av de så jeg på en Tesco-butikk i Edinburgh i forrige uke, den kostet under 5 britiske pund. Setet var heller ikke flatt, slik som de fleste andre har i biz nå. Fristet ikke til gjentagelse.
Hvilke av de overnevnte fly og flyselskap er mest behagelig etter deres mening da? Det være seg støynivå, sete comfort, mat og service.
Hadde definitivt valgt BA fremfor CO i økonomi over pytten ja. Har ikke fløyet 777'en deres men om det stemmer at 757'en er bedre, så er det ikke helt optimalt.
Personlig synes jeg A380 er det mest behagelige flyet jeg noen gang har reist med.
skal du til New York er det pr. i dag kun AF som er et alternativ med A380.
Jeg reiste med A380 economy (Lufthansa) til JNB nå i oktober, og det var like trangt som de andre flyene deres, men det er veldlig lite støy og luftkvaliteten ombord er også bedre enn i andre flytyper noe som bidrar til en behagelig tur.
Til JFK, som ikke er så langt ville jeg muligens ikke lagt så stor vekt på de tingene, men heller valgt utifra pris og tidligere erfaringer. B747 er fremdeles en av mine favoritt flytyper og jeg foretrekker absolutt jumboen foran 777. Og jeg er ikke enig i at Delta eer bedre enn andre amerikanske selskaper. Min verste tur hadde jeg hos Delta, skal ikke gå i detalj men det førte til at jeg ikke benytter meg av det selskapet mer.
Hso BA kan du reservere bulkhead/nødutgang-sete mot betaling. Vindussetet på rad 29 i 744 har ubegrenset benplass, så det er vel verdt noen ekstra pund.
DHC8-103
07-12-2010, 17:31
AF med sin 744 (hvis den fortsatt er på NYC ruter) er heller ikke noe dårlig valg.
Hvis du får en som er opgradert med AVOD (mulig alle individene er det nå) var det god plass med brede fine seter. OK+ mat og egentlig ganske trivelig.
For meg var nok LH opplevelsen det nærmeste jeg har vært en perkeft intercont flight på mange mange år. Likte nå catering konseptet godt jeg. Var heller ikke trangere enn at midtsete på full maskin var helt OK.
NW og Delta har også begge levert varene for meg. (mye bedre enn hva jeg forventet)
CO var i så måte en stor skuffelse. Plass ombord på 767-400 var meget bra men der slutter også lovordene.
KL helt greit det også men ikke noe aha oplevelse. Liker dem bedre på euro ruter
Nei, altså jeg er på et veldig tidlig stadie i planleggingen. Ønsker B744(med AVOD), A346, A388 eller B772/3. Noen forslag?
Hvis du vil fly noe litt mer spesielt, så flyr Singapore Airlines med 744 (med AVOD) FRA-JFK. Det kunne jo vært noe?
Boeing_fan
07-12-2010, 18:30
Av amerikanske ville jeg valgt Delta.
To feil av to mulige i min bok :colgate:
Lufthansa på IC er ikke akkurat noe jeg anbefaler, hvertfall ikke i ECO. Trangt, med dårlig underholdning og dårlig mat er stikkordene her. Delta kan duge dersom man får en 333, men dersom man får en 763, som er det mest sannsynlige, så er vel Delta ganske dårlige greier...
Synes at Hickok sitt forslagg er eksellent. Kjøper du LH på rett tid får du 795 t/r , men du må ha en overnatting før avreise derfra..
Lufthansa på IC er ikke akkurat noe jeg anbefaler, hvertfall ikke i ECO. Trangt, med dårlig underholdning og dårlig mat er stikkordene her.
LH er like bra/dårlig som alle andre i eco, med mindre man får en av disse bastard jumboene uten avod eller personlig skjerm . Det er veldig liten forskjell på europeiske selskaper, alle er trange og maten varierer fra ok til uspiselig.
Det er i businessklasse LH henger etter med sine patetiske seter, og servering som bærer preg av å ha gjennomgått flere runder med kostnadskutt. Svært dårlig value i forhold til endel av konkurentene.
Selv ville jeg gått for A380 og AF pga opplevelsen det er å fly A380. Iallefall hvis bonusprogram og alliansetilhørighet ikke er av betydning.
Twin Otter
07-12-2010, 22:24
Styr unna økonomiklasse på Lufthansa sine B747. De eksemplarene jeg har flydd har fremstått som trange og med slitent interiør og ikke AVOD/PTV (kun i ett individ).
LH sin A340 var mye mer komfortabel og betraktelig bedre benplass på Economy.
Det er i businessklasse LH henger etter med sine patetiske seter, og servering som bærer preg av å ha gjennomgått flere runder med kostnadskutt. Svært dårlig value i forhold til endel av konkurentene.
Selv ville jeg gått for A380 og AF pga opplevelsen det er å fly A380. Iallefall hvis bonusprogram og alliansetilhørighet ikke er av betydning.
LH sine business seter her ikke de beste men helt greie og er veldig like Air France sine. Derimot får man et konsitent bra produkt istedet for å la sjebnen i form av en fransk flyvertinne med PMS bestemme hvordan turen skal være
LH sine business seter her ikke de beste men helt greie og er veldig like Air France sine. Derimot får man et konsitent bra produkt istedet for å la sjebnen i form av en fransk flyvertinne med PMS bestemme hvordan turen skal være
At AF sine business-seter er under pari er jeg enig i.
At franske flyvertinner er mer preget av PMS enn tyske, britiske, norske eller hvilken som helst annen nasjonalitet har jeg ingen tro på.
Sorte får finner man overalt, til og med hos Lufthansa.
SeatBelt
10-12-2010, 09:29
LH skal vel sette inn A380 på FRA-JFK fra februar, så da er jo det en mulighet. Jeg synes for min del det er frokostene man får ombord i Economy som er dårlige. Forsøk på å servere engelsk frokost burde de bare glemme. Svette omeletter og klissvått bacon skjønner jeg ikke at de gidder å servere.
Hva med Swiss, de leverer definitivt varene og et solid produkt på eco & biz. Jeg hadde ihvertfall en svært positiv tur med LX over dammen (sett bort svært små detaljer). Eneste som var negativt må vel sies å være JFK som flyplass, vanvittig mye kø i immigration i forhold til EWR. TR kan leses her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=62586
Må si meg enig i at CO sin 757 vs 777 & 767 er mye mer komfortabel på IC. Valget mitt ville vært CO eller LX uten tvil.