View Full Version : jetBlue faar foerste Emb-190
Selskapet fikk sin foerste maskin tirsdag.
http://www.usatoday.com/travel/news/2005-09-13-jet-blue-planes_x.htm
http://www.jetblue.com/images/travelinfo/ourfleet/e190_sky.jpg
er bulen på taget Connection by Boeing = trådløst internet???
Nope, antennen for DirectTV satelitt TV, installert av selskapet LiveTV, som forøvrig eies av JetBlue Airways.
ok. Herligt med hurtige svar:devot:
MountainDew
14-09-2005, 14:47
Fungerer DirectTV satelitt i Europa også? Har ikke hørt om selskap som har det her. Kansje noe for DY når de skal bytte ut flyparken om X antall år???
DirecTV er en amerikansk programleverandør på linje med Viasat og Canal Digital her i Norge (Song bruker en anne, DISH), teknologien leveres av LiveTV, og det burde vel ikke være noe i veien for at den skal kunne fungere sammen med Viasat eller Canal Digital, men jeg kjenner ikke godt nok til det. Det blir kanskje ikke like lett ettersom norske leverandører muligens ikke dekker hele Europa.
Samme bulken finnes på airbussene til jetBlue, airbussene til Frontier og grisene til WestJet!
Originally posted by LCH
DirecTV er en amerikansk programleverandør på linje med Viasat og Canal Digital her i Norge (Song bruker en anne, DISH), teknologien leveres av LiveTV, og det burde vel ikke være noe i veien for at den skal kunne fungere sammen med Viasat eller Canal Digital, men jeg kjenner ikke godt nok til det. Det blir kanskje ikke like lett ettersom norske leverandører muligens ikke dekker hele Europa.
Jodå, det finns en stor mur i vägen! Och den muren kallas programrättigheter. Eftersom Europa består av en massa olika länder skulle det inte gå på utrikesflygningar - JURIDISKT! Hur kul skulle det vara med TV på korta inrikesflygningar??
Superhai
14-09-2005, 20:06
Originally posted by Henrik
Jodå, det finns en stor mur i vägen! Och den muren kallas programrättigheter. Eftersom Europa består av en massa olika länder skulle det inte gå på utrikesflygningar - JURIDISKT! Hur kul skulle det vara med TV på korta inrikesflygningar??
Det skulle i utgangspunktet ikke være noe problem ettersom i lufta så er flyet underlagt registreringslandet rent juridisk. Og rettigheter er uansett ikke landsspesifikt, men derimot en del av opphavsretten.
Originally posted by Henrik
Denne type jus kan jeg ingenting om, vil bare understreke at jeg mente at det sannsynligvis ikke var noe i veien TEKNISK. :)
Hvor skal jetBlue sette inn denne brasilianeren først?
Det er ikke kjent ennaa .. men de vil i begynnelsen bruke dem paa eksisterende ruter.
Tipper den først blir satt in på upstate New York rutene, men time will show.
Det skal bli spennende å se om det er JetBlues filosofi med å ha 2 forskjellige flytyper selv, eller Frontiers med å kjøpe A318 og å bruke Horizon med CRJ'ene sine som fungerer best.
JetBlue skal nå uansett ha såpass mange maskiner at det blir litt stordrift utav det, mens Fontier har kun 7 A318. Så når jeg tenker meg om, så har jeg vel egentlig besvart mitt eget spørsmål...:spin: