PDA

View Full Version : Mulig ny køber til NBDM!


Guest
14-09-2005, 12:48
FI vil muligvis købe DMNB - nu går det da for alvor stærkt (http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2326406/)

EB
14-09-2005, 12:50
Jøss...:wow: :wow: :wow:

Falcon
14-09-2005, 13:06
Oi. En opplagt strategisk mulighet for FI, men har de pengene? Vel, de er vel like betalingsdyktige som Fons, går jeg ut fra...

DY
14-09-2005, 13:09
Kjøp - oppkjøp - fusjone - oppkjøp...hvem klarer holde oversikten :wow:

LN-KOG
14-09-2005, 13:14
Da stemte ryktet jeg plukket opp på Island...

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=6537

PP
14-09-2005, 13:43
Det går stærkt - det viser vel bare at Fons aldrig har set Sterling og Maersk som andet end en investering beregnet på videresalg. Hvis FL/Icelandair overtager må vi ser hvad der sker - slåes sammen med Easyjet?

LN-KOG
14-09-2005, 14:18
Originally posted by PP
Det går stærkt - det viser vel bare at Fons aldrig har set Sterling og Maersk som andet end en investering beregnet på videresalg. Hvis FL/Icelandair overtager må vi ser hvad der sker - slåes sammen med Easyjet?


Det var det ryktet som svirret i luftfartskretser på Island.

HMWK
14-09-2005, 14:23
Dette blir spennende. Hvordan blir dette for SAS?

EB
14-09-2005, 20:13
SAS samarbeider jo med FI...

DY
14-09-2005, 22:44
Originally posted by EB
SAS samarbeider jo med FI...

Nettopp derfor blir det jo spennende å se hva som skjer med FI og SK jo....

LN-MOW
15-09-2005, 15:46
Det skal vaere flere interessenter inne i bildet ...

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article595511.ece

DY
16-09-2005, 10:27
Originally posted by EB
SAS samarbeider jo med FI...

Fons Eignarhaldsfelag styreformann Palmi Haraldsson bekrefter ovenfor Dagens Næringsliv at minst fire interessenter ønsker å overta "Nye Sterling" som etetr sammenslåingen med Maersk Air er Europas fjerde største lavprisselskap.

Onsdag kveld ble det kjent at Icelandairs eier FL Group hadde innledet forhandlinger med Sterlings eiere i Fons Eignarhaldsfelag.

- Det eneste som interesserer meg ved FL Group er deres nordatlantiske ruter. Ser man på Icelandairs rutenettverk og sammenligner det med Sterlings, så passer de perfekt sammen, sa Palmi Haraldsson til Berlingske Tidende onsdag.

Dette fikk SAS-sjef Jørgen Lindegaard til å true med å bryte "partneskapet" med Icelandair, dersom FL Group overtok Sterling.

Torsdag ble det kjent at det finnes flere beilere til det nysammenslåtte "Sterling-Maersk Air" . Det er ikke kjent hvem disse er, men selskapets størrelse gjør at antallet "mulige kjøpere" begrenser seg selv.

OJB
16-09-2005, 13:14
Dette kan bli spennende, kanskje mer spennende enn FI onsker seg. FI har i alle ar hatt saerbehandling fra europeiske luftfartsmyndigheter ut fra sin geografiske beliggenhet. Denne saerbehandlingen star for fall og det er vel det Hr. lindegaard truer med dersom FI kjoper NBDM.

HMWK
16-09-2005, 22:43
Kan det være noen utenfor Europa som snuser på Sterling?

EB
16-09-2005, 23:48
Det er vel FI som har mest å tape på at samarbeidet med SAS eventuelt avsluttes...eller? Men tydligvis har jo allerede FI lært masse av EasyJet når det gjelder inflight service - eller mangel på sådan...

HMWK
17-09-2005, 12:52
Vil Iceland Express og Flyme eierandelen inngå i dette eventuelle salget?

CK
19-09-2005, 11:43
Originally posted by HMWK
Kan det være noen utenfor Europa som snuser på Sterling?


neppe - ettersom flyselskaper, for å få lov til å drive innnen Europa, nå være majoritetseid av interesser fra EU/EØS

DY
19-09-2005, 14:02
Originally posted by EB
Det er vel FI som har mest å tape på at samarbeidet med SAS eventuelt avsluttes...eller? Men tydligvis har jo allerede FI lært masse av EasyJet når det gjelder inflight service - eller mangel på sådan...

Jo Icelandair har selvsagt noe å tape på om samarbeidet med SAS forsvinner....faktisk tror jeg begge parter vil tape på det. Hvem som taper mest er kanskje vanskelig å si, men det er ikke nødvendigvis Icelandair....tror jeg.

CK
19-09-2005, 14:06
om FI skulle gå sin egen vei, og bryte samarbeidet med SAS, forsvinner codeshare, EuroBonus, billig feed fra DK, SE og NO (fra de byer FI ikke selv flyr) og det hele. Men, på den annen side er da FI helt frie til å gå head to head med SAS på Atlanterhavstrafikken, og FI har jo long-haul LCC i genene (Loftleidir).

HMWK
19-09-2005, 15:20
Iceland Air får da ganske omfattende rutenettverk hvis de velger å kjøpe Sterling. Trenger de SAS da?