PDA

View Full Version : Bra flyselskap?


Peterfsx
06-12-2010, 23:50
Jeg sitter hjemme og søker på flyselskap som flyr til Orlando. Jeg har ikke krav om noe direkterute fra Oslo, men en flyplass i London, Amsterdame, Paris, Frankfurt o.s.v. Jeg vil bare ikke fly til Asia for så å fly til USA:) Det trenger ikke å vere direkte til Orlando. Jeg ser at US Airways har billige turer, men jeg er ikke hypp på 757 over atlanteren, jeg har også hørt mye negativt om en del amerikanske selskaper. Er det noen som har noen gode tips til flyselskaper, som er gode både på service og pris?

Vennelig hilsen Peterfsx.

Dag Viking
07-12-2010, 00:41
Min foretrukne rute når jeg bodde i området var OSL-EWR-MCO. Kort reisetid og å slippe å bytte fly i Europa var de viktigste momentene. Dessuten er EWR-OSL ganske kort til å være atlanterhavskryssing.
Hvis å unngå 752 er så viktig, så går det an å fly med SAS over dammen, det kommer jo en ny direkterute om noen mnd.
Personlig så synes jeg at det er same shit, økonomiklasse er en PITA uansett selskap.

RWY 24
07-12-2010, 01:41
Jeg har en onkel som reiser til Orlando en gang i året. Etter å ha prøvd forskjellige selskap og ruter, har han kommet til at han trives best med Lufthansa via Frankfurt. Kjapt, greit, tysk orden, lite tull, jevnt god service.

Stian
07-12-2010, 01:43
Jeg hadde absolutt valgt en reiserute der jeg slapp å foreta flybytte i statene.
BA flyr f.eks til Orlando fra LGW. DY til LGW og BA derfra er jo et alternativ.
Flytypen BA bruker er B777-200.

Magnus
07-12-2010, 01:50
Personlig har jeg fløyet Iceland Air OSL-RKV-SFB med 757. Det var egentlig helt ok og billig. Men å fly LH OSL-FRA-MCO med 747 var en vesentlig bedre tur. Det er noe spesielt å fly jumbo.

OEH
07-12-2010, 02:00
Vet ikke når du skal reise, men Air France starter opp en ny rute til MCO den 7. juni 2011. I den forbindelse kan det godt hende det dukker opp gode introduksjonstilbud . Flyselskapene pleier gjerne å ha meget gode tilbud i forbindelse med åpning av nye ruter.

Islending
07-12-2010, 02:06
Søkte på tilfeldige datoer i februar med Icelandair og dette kommer på 4500 NOK i eco og 11000 for biz... Ville heller reist med disse 757ene med AVOD enn dinosaurjumboene til LH uten AVOD i eco... Er vel også raskeste måten å komme seg dit på?

T.A.K
07-12-2010, 02:09
Morgenfly til gatwick med f.eks DY og videre med Virgin funker utmerket, bare 1 stop i london på veien til. Vel å merke blir jo dette en smule risikabelt om f.eks DY ikke kommer på tid så viktig å kalkulere litt risikoer. Alltid tryggest med gjennomgående billetter. Gjorde dette i sommer til las vegas og det funket meget bra.

OEH
07-12-2010, 02:15
Ville heller reist med disse 757ene med AVOD enn dinosaurjumboene til LH uten AVOD i eco... Er vel også raskeste måten å komme seg dit på?
Det er jeg enig i. Det meste er bedre enn dinosaur-jumboene til LH.
Både AF og BA har AVOD og begge disse flyr T7. Virgin Atlantic flyr også til MCO fra Gatwick. Det er ofte ganske billige billetter å få tak i med BA eller VS fra LGW, disse to selskapene konkurerer jo på denne strekningen og prisene fra LGW er generelt litt lavere enn fra LHR.

LN-KOG
07-12-2010, 09:02
Har flydd BA via London, Continental via Newark, Delta via Atlanta...

Det er ikke store forskjellen. Men hvorfor du absolutt vil unngå 757 skjønner jeg ikke. Da sitter man maks 6 i bredden og det er aldri mer enn to mellom deg og vinduet.

SudCaravelle
07-12-2010, 10:18
Jeg vil som vanlig på det sterkeste anbefale Icelandair. De er raskest, ikke noe baggasje/imigration tull på EWR (stjeler et par timer av ferien), rimelig og ikke minst KEF og SFB er svært komfortable flyplasser å ankomme, transit osv.

Service, mat, seter og AVOD er også meget bra, punger du i tillegg ut for eco extra så har du et produkt som langt bedre enn feks. SAS eco extra.

Businessen deres er også meget bra - og svært rimelig.

Peterfsx
07-12-2010, 15:35
takk for alle tilbakemeldingene, må se litt på Icelandair:)

Cecilie
08-12-2010, 02:18
Jeg kan også anbefale Icelandair inn til Orlando (KSFB). De har meget gunstige ankomst og avgangstider (lander sent på kvelden - rett i seng, lettere inn i døgnrytmen) og kveldsavgang hjemover (Avgang er vel rundt 18.30 om jeg ikke husker feil) så det gjør det greit å komme seg tilbake til normal døgnrytme. KSFB er en grei flyplass i forhold til KMCO, hvor MCO er en del større, er SFB mer kompakt. Skal reise hjem med Icelandair nå til jul, og tilbake hit i romjulen. Et veldig bra selskap, synes jeg.

WF2BNN
08-12-2010, 03:19
Med tre år i Orlando + en del ferieturer frem og tilbake i mindten, så har det blitt noen turer Norge-Orlando.... Virgin inn til MCO er vel best etter min mening - men er mye jeg ikke har prøvd.... Flest ganger har det blitt CO via EWR pga. pris og tid. Har også fløyet bla. US via PHL, Air Lingus via BRU og DUB, SK via CPH/EWR etc. Samt Flyglobespan fra SPB til Glasgow....
Er ikke lange turen, så bare velg det som har best pris og reisetid er mitt råd :)