PDA

View Full Version : Kuala Lumpur - transfertid


siksak
06-12-2010, 23:21
Jeg har bestilt bill med malaysian airlines til KUL i februar.

Jeg skal reise fra bangkok samme dag som jeg returnerer fra KUL. Flyet går 23.59 fra kul.

Har jeg god nok tid hvis jeg tar lufthansa bkk-kul. Lander 1940. Eller blir det litt dårlig tid på flyplassen hvis det er noen forsinkelser? Alternativt kan jeg ta Malaisian BKK-KUL som lander 1725.

Har jeg god nok tid med lufthansa flighten eller bør jeg satse på MH?

T.A.K
08-12-2010, 19:19
Med LH har du 4 timer og det burde i utgangspunktet holde. Men man vet jo aldri så de 2 timene ekstra du får med malaysian kan komme godt med. Ikke godt å spå sånt. Om du ikke må reise akkurat samme dagen kan du jo f.eks dra til Bangkok dagen før? Mindre sammenhengende reising og mer hvile, i tillegg minsker du jo også eventuell risiko betraktelig. God tur

ex_trd
08-12-2010, 19:29
Burde jo være helt kurant med 4 timer layover, men husk at LH-flighten kommer helt fra Frankfurt, noe som jo gjør at den er mer utsatt for forsinkelser enn lokalflyene som bare kjører KUL-BKK.

nime
08-12-2010, 21:19
Fløy BKK-KUL i fjor, det er lett å finne fram på Suvarnabhumi så 4 timer bør gå ganske fint!

robertaas
09-12-2010, 00:31
Pass på at om du flyt for eksempel Air Asia (Som er et ypperlig flyselskap) som er helt greie så kommer du til Low Cost Carrier Terminal i KL som er ca 20 km fra den andre terminalen.

nime
09-12-2010, 11:13
KLIA LLCT er AirAsia sin egen terminal, men det er ikke noe problem å komme seg både til og fra KL fra LCCT. AirAsia opererer en egen Skybus som koster RM9 én vei, den går rett til KL Sentral hvor du enkelt kan hoppe på monorailen eller ta taxi dit du skal.

En ting å være obs på er at om du kommer til BKK og skal videre med AirAsia må du gjennom immigrasjon for å komme til AirAsia innsjekk.