PDA

View Full Version : Billettnr. for å velge sete hos Lufthansa

BårdK
05-12-2010, 13:32
Har tidligere fått det utmerkede tipset her på hvordan jeg kan velge sete på flyvninger med *A på Lufthansas hjemmesider.

Bestilling/billettnummer hos LH er 6 karakterer. Det bestillingsnummer jeg har fått hos Ebookers består derimom av tall på følgende måte xxx-xxxxxxxxxx-xx. Noen som vet om det er noen av disse tallene som utgjør de 6 karakterene jeg trenger? Alternativt, finnes det andre måter å få tak de 6 karakterene?

Twin Otter
05-12-2010, 13:36
Blander du med bookingkoden? En seks-sifret kode med blanding av tall og bokstaver?

BårdK
05-12-2010, 13:41
Ja, jeg mener bookingkooden. Problemet er at jeg ikke fikk denne hos Ebookers, kun en masse tall. Har bestilt 3 andre IC reiser de to siste ukene via internasjonale hjemmesider og da fått denne seks-sifrede bookingkoden med en gang.

LN-MOW
05-12-2010, 14:49
Naa er det ikke alle selskaper som kan 'naaes' gjennom LH's hjemmeside. Ebookers bruker ogsaa andre bookingsystmer enn Amadeus, og reservasjoner som er gjort med disse kan heller ikke sees.

Det du viser til er imidlertid sannsynligvis billettnummeret, men begge skal normalt vaere i bekreftelsesmailen eller hvis du logger inn paa kontoen din.

BårdK
05-12-2010, 19:09
Jeg ser ut til å være greit plassert (2D og 3D) så det er ikke den store saken. Fant imidlertid et fem-sifret nummer for SAS-flighten, men det fungerte ikke på LHs sider. SAS-billetter bestilt fra andre leverandører har tidligere fungert greit.

Dag Viking
05-12-2010, 19:38
Du kan ringe til lufthansa, si navn og avreisedato, så får du en lufthansa-bookingkode (amadeus)

BårdK
06-12-2010, 09:26
OK, takk for tipset, Dag Viking.

SBT
16-12-2010, 19:19
Går det virkelig an å få billigere biletter f eks hos Ebookers enn på LH's hjemmeside? Jeg trodde ikke det var mulig, ei heller hos SK. Jeg booket billett i turist med LH til Philadelphia for ca NOK 2700 t/r, og da fikk jeg plukke sete på transatlantisk begge veier, men ikke på forbindelses flightene OSL - FRA.

meliiis
16-12-2010, 19:31
Ja det er fullt mulig og få billigere billetter hos et reisebyrå enn hos flyselskapet direkte. Noen ganger er reisebyrå billigere, andre ganger er det billigere direkte hos flyselskapene :)

BårdK
17-12-2010, 13:11
Jeg har bestilt tilsammen 5 biz. reiser mellom Norge, USA og Kina de tre siste ukene og finner veldig varierende priser. De samme byråene er ikke billigst hver gang. Den siste biletten var gjennom Ebookers OSL-SAN t/r (SAS og CO) med 5 netter på flott hotell i San Diego til kr. 25.000.

Ellers har jeg gode erfaringer med Webjet.com, men dette blir vel litt OT.