PDA

View Full Version : Hvordan komme seg billigst mulig til Buenos Aires?

Sondbjo
05-12-2010, 09:06
Jeg lurer på om det er mulig å fly OSL-EZE for under 16.000 kr(2pers) rundt vinterferien?(4uker) Hva er den billigste måten å komme dit på? Jeg så på finn.no at OSL-EZE kostet rett under 16.000 kr på den tiden. Er det ikke noe billigere måte å komme seg dit på?
Takker for svar!!!

SQ 777
05-12-2010, 09:57
Hold øye med LH, venner av meg kjøpte på tilbud ca. 4.200

Sondbjo
05-12-2010, 10:03
Hold øye med LH, venner av meg kjøpte på tilbud ca. 4.200

Er det 747 de bruker på den ruten? Jeg fløy LH fra Jakarta til Oslo og det hvar trangere en ryanair!(bakerste sete) Det ga et svært dårlig inntrykk av LH. FRA-OSL hvar mye bedre men fortsatt noe trangt.

SQ 777
05-12-2010, 10:39
Joda, det er visst det... :(

Sondbjo
05-12-2010, 11:44
Prisene jeg fant med LH lå rundt 16000 de også. Jeg så at det kostet 11.400 fra london(2pers) kansje jeg tar ryanair til lon og videre derfra til eze med air europa. Er det noen som har erfaring med dem? har lest mye negativt om Air Europa.

macg777
05-12-2010, 21:01
Jeg vet ikke nøyaktig hvor gammel du/dere er eller når vinterferien er, men et kjapt søk på airfrance.com ga en pris på rundt 16600 for to studenter (18-26 år) fra midten av februar til midten av mars. Jeg må advare om at dette er med AFs 777-300 som såvidt jeg husker har 10 seter i vidden, og dermed er trangt (9 i vidden var ille nok). Å ta ryanair til london og videre med air europa kan virke litt rikabelt med tanke på at du neppe har noen rettigheter i tilfelle forsinkelser? Uansett, god tur - Buenos Aires er en fantastisk by!

Sondbjo
05-12-2010, 23:57
[QUOTE=macg777;582924]Jeg vet ikke nøyaktig hvor gammel du/dere er eller når vinterferien er, men et kjapt søk på airfrance.com ga en pris på rundt 16600 for to studenter (18-26 år) fra midten av februar til midten av mars. Jeg må advare om at dette er med AFs 777-300 som såvidt jeg husker har 10 seter i vidden, og dermed er trangt (9 i vidden var ille nok). Å ta ryanair til london og videre med air europa kan virke litt rikabelt med tanke på at du neppe har noen rettigheter i tilfelle forsinkelser? Uansett, god tur - Buenos Aires er en fantastisk by![/QUOTE

Jeg søkte nettopp på Air france de kostet 16.600 uten skatter, med skatter så ble det 21.000kr.

LN-AØR
06-12-2010, 01:23
Hvilke datoer er det snakk om sånn ca.? Mye enklere å hjelpe hvis vi får vite det...

Sondbjo
06-12-2010, 01:44
Hvilke datoer er det snakk om sånn ca.? Mye enklere å hjelpe hvis vi får vite det...

Det er ca 17. januar og 4uker frem, kan utsette inntil en mnd hvis det er mye billigere. Har også tenkt å lei bil fordi, iden er biltur i Argentina og Chile. Er det noen som har erfaring fra det å kjøre på veiene der borte? Ser ut som det er veldig god standard på motorvegene der. Men spørs jo hvordan de kjører, har hørt at trafikken kan vere noe agresiv i Argentina.

Someone
06-12-2010, 07:26
Hvis man synes Lufthansa sine 747 er trange, så ville neppe forsøkt meg på Air Europa. De er ikke akurat kjen for god benplass de heller

Sondbjo
06-12-2010, 09:14
Etter å ha søkt lidt rundt så ser jeg at det å reise til Sao Paulo i Brasil er my billigere! Jeg har også lest at de tar 6000usd i depositum for å leie bil i Buenos Aires noe som gjør det for dyrt å leie bil der. Er det noen som kan bekrefte at de tar så mye i depositum? Det blir noe lengere å kjøre men siden det er gode veier så går det fint.(3-4 dager ekstra) Er det noen som vet om det er lov til å krysse grensene med leiebil leid fra Brasil?

A346
06-12-2010, 10:51
Jeg har også lest at de tar 6000usd i depositum for å leie bil i Buenos Aires noe som gjør det for dyrt å leie bil der. Er det noen som kan bekrefte at de tar så mye i depositum? Det blir noe lengere å kjøre men siden det er gode veier så går det fint.(3-4 dager ekstra) Er det noen som vet om det er lov til å krysse grensene med leiebil leid fra Brasil?

Et depositum er jo nettopp bare et depositum. Med andre ord blir du kun belastet dersom du ikke leverer bilen tilbake i den stand som leiebilselskapet forventer. Hvorfor ikke fly til Sao Paulo for så å finne rimelige billetter derfra til buenos Aires?

SQ 777
06-12-2010, 11:41
Bare en ting... Man bør ikke leie bil der.. :cry: Den trafikken er vill...;)

MountainDew
06-12-2010, 12:25
Er mange rimelige billetter til USA for tiden og du kan sjekke priser derfra til Sør Amerika.

ex_trd
06-12-2010, 13:34
Det er ca 17. januar og 4uker frem, kan utsette inntil en mnd hvis det er mye billigere. Har også tenkt å lei bil fordi, iden er biltur i Argentina og Chile. Er det noen som har erfaring fra det å kjøre på veiene der borte? Ser ut som det er veldig god standard på motorvegene der. Men spørs jo hvordan de kjører, har hørt at trafikken kan vere noe agresiv i Argentina.

Trafikken i Buenos Aires er i hvert fall sprøyte gal, verste jeg har sett noensinne.

SQ 777
06-12-2010, 13:39
Amen , ex_trd, så enig, ditt uttrykk er meget dekkende... :drunk:

dc-8-63
06-12-2010, 17:34
Ja trafikken i Buenos Aires er interessant, og det er korrekt at i Buenos Aires er det svaert hoeye depositum paa leiebiler - noe det ikke var i Patagonia. Naar det gjelder biltur mellom Argentina og Chile saa tror jeg ikke at trafikken er saa ille, MEN det er store distanser...selv ville jeg ha flydd til Mendoza og kjoert derifra....det er den flote strekningen....Mellom Buenos Aires og Mendoza kan en ogsaa ta Ekspress Buss....som i Argentina er svaert saa luksurioese....de beste har sleeper seter ala Business Class paa fly....men etter 2 timer paa Pampasen blir det svaert lite forandring de neste 10-12 timene til Menodoza og flyet er et godt alternativ....

Fra Mendoza til Chile er ogsaa ekspressbuss et godt alternativ...vet ikke hvor ivrige Bil utleie firmaene er paa at bilene skal taes med ut av landet, det er noe en boer undersoeke....vaer ogsaa klar over hoeyden...veien gaar svaert hoeyt og endel opplever hoeydesyke over dette passet....

Skal dere tilbringe mye tid i Buenos Aires omraadet ville jeg ha startet en maaned senere, Januar / Februar er hoey sommer og kan vaere veldig varmt paa den tiden med svaert lite strender....Argentinere drar til Mar del Plata et par timer soerover eller til Montevideo (som er verdt en tur uansett).

I Buenos Aires er korttids leie av leiligheter et meget godt alternativ til Hotell, Byte Argentina (http://www.bytargentina.com/) - vi har leid gjenneom disse mange ganger og har bare gode ting aa si....omraader som vi vender tilbake til er Palermo Hollywood og Recoletta - uansett det hjelper aa snakke spansk...

Farmer
06-12-2010, 19:23

Om du legger inn et søk på wideroe.no, vil du finne priser med utreise den 17/1 for kr 8250 per person. Alle skatter og avgifter inkludert

jameson82
06-12-2010, 19:30
Om man søker på f.eks klm så får man nesten samme pris om man søker en vei eller t/r så lønner seg å booke begge veier, eks avreise 14.1 hjem 14.2 9tusen pr person t/r
en vei 7000 pr person

Sondbjo
07-12-2010, 02:59
Takk for mange fine svar!! Det blir nokk ikke til at jeg tar en tur til Buenos Aires sentrum med bil! Er det like ille som Jakarta?(Å kjøre bil i Jakarta er nesten som en slags russisk rullett!) Planen blir nok å la bilen stå utenfor å ta buss eller tog inn ;) Er trafikken ellers i Argentina så hissig?

Islending
07-12-2010, 03:05
Jan/feb er en bra tid hvis du vil til Patagonia, da dette ligger i sørligere strøk, og har "norske" sommertemperaturer.

Jeg ville flydd fra AEP til enten Mendoza eller San Carlos de Bariloche, og deretter busset sørover, og flydd opp igjen fra Ushuaia...

Sondbjo
07-12-2010, 05:13
Iden for turen er som sakt en bil tur, siden jeg å pappa syns at det er en av de beste måtene å dra på ferie på.

dc-8-63
08-12-2010, 11:07
Buenos Aires er en stor by, 31.000 Taxi'er er I daglig drift. Og "utenfor" kan bli langt da Buenos Aires strekker seg langt I flere retninger. Om dere leier bil paa flyplassen (EZE) saa er dere I den sør vestre delen av byen og kan lett komme inn paa motorvei systemet, selv synes jeg trafikken er enkel utenfor Buenos Aires, har kjørt mye I La Plata (40 minutter syd for Buenos Aires) og I Patagonia og det er som aa kjøre I Norge. Men forbered dere svært godt, distansene er ofte meget store og svært vekslende vei kvalitet naar en kommer vekk I fra de store byene. I Patagonia møtte vi fort grusveier selv paa enkelte "hoved veier" og en liten 4 hjuls trekker er ikke det dummeste. Bil parken bestaar av mye biler produsert I Sør Amerika - VW har egne varianter: GOL (ikke GOLF) ligger mellom Polo og Golf I stoerrelse, Ford selger VW Santana som Ford - ja jeg mener den gamle Santanaen - Fiat har en stor fabrikk I Argentina og har noksaa kurrante modeller, det samme med Citroeen. Bil parken har fornyet seg dramatisk de siste 5 aarene, I 2005 var det utrolig masse Peugeot 504 Diesel - 8 av 10 Taxi'er var Peugeot 504 - naa er de omtrent borte....

Uansett skaff dere et godt kart og planlegg godt, det er store avstander med lange strekninger uten befolkning. Ta ogsaa med kriminalitet I betrakningene, det er et land med store forskjeller I inntekt og stor fattigdom I omraader. Vi har selv aldri opplevd noe eller vaert I truende situasjoner, men det var endel episoder rundt hovedflyplassen (EZE).

Saa forslagene om aa fly til f.eks. Mendoza og Patagonia er ikke daarlig, det er mere enn nok aa fylle tiden med. Bruk ogsaa tidtabellen til ekspressbussene til aa faa ideer om hvor lang tid det tar mellom byer, disse bussene kjoerer fort og det vil ta omtrent den samme tiden med bil. F.eks. Mendoza til Bariloche I Patagonia tar vel 36 timer - og Bariloche ligger langt Nord.

Hickok
08-12-2010, 16:55
Da bør det atter være mulig å finne en god deal. Nå kom nettopp LH med nytt tilbud:

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=5021&nodeid=1910938&no-mobile-redirect=Y

jefi99
08-12-2010, 18:05
Da bør det atter være mulig å finne en god deal. Nå kom nettopp LH med nytt tilbud:

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=5021&nodeid=1910938&no-mobile-redirect=Y

Gælder desværre ikke EZE... Men GRU for 5k, og så videre med JJ/G3/AR?

ex_trd
08-12-2010, 18:27
Snakker dere som skal reise spansk?

Sondbjo
09-12-2010, 13:03
Snakker dere som skal reise spansk?

Jeg forstår noe etter 2 år med spansk på videregånede.(men, langt i fra flytende! pappa kan ingenting) Om jeg står fast ringer jeg bare til søsteren min som nesten er flytende. Jeg lærer språk nokså fort!!

B767
17-01-2011, 00:00
hei.. Lurte på om KLM skulle starte rute til Buenos Aires?? for eg syens eg har lest noe plass.. men kan ikke finne igjen informasjon om det.. eventuelt om ka tid ruten startes..??