Log in

View Full Version : Star Alliance Tax ?

dc-8-63
03-12-2010, 23:08
Jeg maa en snartur til Norge i neste uke - og utgangspunktet var det liten forskjell mellom selskapene ut i fra Seattle - de fleste hadde priser rundt USD 700 - ikke daarlig naar det er 3 dager foer avreise. Unntaket var vel Brottfarar selskapet fra Island..som skulle ha USD 1200.00 (men de er jo desidert raskest)...Star Alliance hadde ok avganger med UA/SK eller UA/LH og Skyteam med DL/KL eller AF....AF tilboed nonstop til/fra Europa mens DL/KL hadde et stopp til Europa...AF hadde kun "shitforseat(tm)" igjen - midt seter paa en 4 seter :cry: LH og SK hadde OK Seter ledig....men total prisen ble ganske saa mye hoeyere naar jeg valgte UA/SK.....saa jeg ble nysjerrig...og forsoekte en droess andre alternativer...og fant at Star Alliance nesten uten unntak tar USD 400 + i taxes (unntaket er US Airways..men jeg har floeyet nok med dem)...mens Skyteam og Oneworld selskapene tar mellom USD 113 og USD 127 og med stort sett samme grunnpris blir Star Alliance fort dyrt.....

http://i280.photobucket.com/albums/kk198/finnerik/star_alliance1.jpg

Selv om bildet over er fra Orbitz - brukte jeg selvfoelgelig den utmerkede servicen fra Mosjoeen oppe i hjoernet - og prisen ble faktisk saavidt litt billigere inkludert lunsj til Bonden ;)

med USD 300 kan jeg kjoepe meg 2x noedutgangs seter hos AF (USD 50 x 2) og ennaa spare USD 200 over Star Alliance....