View Full Version : Trenger tips til MEL via BKK eller annen FE dest.
Vurderer meget sterkt en tur til MEL i JAN11 for en liten kortturnering og tenkte jeg skulle ta en stop i FE i et par uker før jeg drar videre til MEL. Destinasjon kan godt være BKK, KUL eller SIN på vei ned - en digg øy finner jeg.....er godt kjent i det området.
Utfordringen er hvordan jeg best mulig kan fikse meg en lavest mulig pris (helst i biz) og hvilke selskap som anbefales (både komfort/mat + inntjening av pts)
Har sjekket på nett (mer enn i 5min.....), men har ikke blitt veldig klok - så tips taes imot med takk. Yep - vet det ikke er low season......men får ikke flyttet på Aussie Millions...så god er jeg ikke...
Vil anbefale deg å spesifisere ønsket utreisedato, når du må være i Australia og når du skal hjem igjen. Da er det mye lettere å komme med et forslag.
Utreise i perioden 2. til 7.januar. Må være i MEL senest 21.januar - inntil 2 dager før er helt greit. Retur til OSL mellom 2. og 5.februar.
Sjekket pris nå, og det kommer jo på ca. 32000 med Thai, 40000 med Singapore Airlines. Dvs. normal pris for en slik distanse med stopover. Ikke i tvil om hvem jeg ville valgt av de to i hvert fall :)
Ville evt. hørt med et reisebyrå. Det er jo også mulig at det kan være bedre priser å få fra andre byer i Europa om du er villig til å posisjonere deg først.
Bizflyer
03-12-2010, 22:46
Sjekk med det tyske reisebyrået www.vornesitzen.de som har spesialisert seg i biz/first reiser og har god oversikt over de beste rabattene/tilbudene. Eventuelt kan du jo ta en billigbillett ned til Tyskland og starte resten av reisen derfra!
BF:cool2
Takker for innspill og skal sjekke den tyske varianten Bizflyer - nada problem å starte i Tyskland eller andre europeiske land. Tolker ex_trd til at SQ er langt bedre enn TG - som er min oppfatning i hvertfall og skal jeg først blåse 32K så klarer jeg også 40K....
Er det stor forskjell på en RTW og en vanlig return med stop i FE? Er det andre enn Star som har disse RTW billettene? Har kun lekt meg med Star sin....hadde vært gøy å bare fortsette østover eller snu rundt og avslutte med et par uker i FE..
Etter å ha lest trip reports i snart to uker.....(hvorfor oppdaget jeg ikke dette forumet før???) så er biz nok det eneste alternativet........eller Føørst....
FlightDeck
06-12-2010, 20:21
Finner SAS til Bangkok og Thai videre til Melbourne til 27.000 kr. fra Frankfurt i Business Class. Ikke like bra som Singapore Airlines, men en del billigere.
Hvordan er biz hos Egypt Air? Har funnet en t/r til 12k ut fra MUC. Men aner ingenting om selskapet....
Jobber med en bonusvariant mellom BKK og MEL.
Ville ikke ha satset på Egypt Air.
Egypt Air er alkoholfri. Bortsett fra det skal de være OK. Søker du på de finner du en TR fra biz til BKK.