PDA

View Full Version : Trenger tips til MEL via BKK eller annen FE dest.

LA8PV
03-12-2010, 01:52
Vurderer meget sterkt en tur til MEL i JAN11 for en liten kortturnering og tenkte jeg skulle ta en stop i FE i et par uker før jeg drar videre til MEL. Destinasjon kan godt være BKK, KUL eller SIN på vei ned - en digg øy finner jeg.....er godt kjent i det området.

Utfordringen er hvordan jeg best mulig kan fikse meg en lavest mulig pris (helst i biz) og hvilke selskap som anbefales (både komfort/mat + inntjening av pts)

Har sjekket på nett (mer enn i 5min.....), men har ikke blitt veldig klok - så tips taes imot med takk. Yep - vet det ikke er low season......men får ikke flyttet på Aussie Millions...så god er jeg ikke...

ex_trd
03-12-2010, 08:55
Vil anbefale deg å spesifisere ønsket utreisedato, når du må være i Australia og når du skal hjem igjen. Da er det mye lettere å komme med et forslag.

LA8PV
03-12-2010, 14:17
Utreise i perioden 2. til 7.januar. Må være i MEL senest 21.januar - inntil 2 dager før er helt greit. Retur til OSL mellom 2. og 5.februar.

ex_trd
03-12-2010, 14:56
Sjekket pris nå, og det kommer jo på ca. 32000 med Thai, 40000 med Singapore Airlines. Dvs. normal pris for en slik distanse med stopover. Ikke i tvil om hvem jeg ville valgt av de to i hvert fall :)

Ville evt. hørt med et reisebyrå. Det er jo også mulig at det kan være bedre priser å få fra andre byer i Europa om du er villig til å posisjonere deg først.

Bizflyer
03-12-2010, 22:46
Sjekk med det tyske reisebyrået www.vornesitzen.de som har spesialisert seg i biz/first reiser og har god oversikt over de beste rabattene/tilbudene. Eventuelt kan du jo ta en billigbillett ned til Tyskland og starte resten av reisen derfra!

BF:cool2

LA8PV
04-12-2010, 01:17
Takker for innspill og skal sjekke den tyske varianten Bizflyer - nada problem å starte i Tyskland eller andre europeiske land. Tolker ex_trd til at SQ er langt bedre enn TG - som er min oppfatning i hvertfall og skal jeg først blåse 32K så klarer jeg også 40K....

Er det stor forskjell på en RTW og en vanlig return med stop i FE? Er det andre enn Star som har disse RTW billettene? Har kun lekt meg med Star sin....hadde vært gøy å bare fortsette østover eller snu rundt og avslutte med et par uker i FE..

Etter å ha lest trip reports i snart to uker.....(hvorfor oppdaget jeg ikke dette forumet før???) så er biz nok det eneste alternativet........eller Føørst....

FlightDeck
06-12-2010, 20:21
Finner SAS til Bangkok og Thai videre til Melbourne til 27.000 kr. fra Frankfurt i Business Class. Ikke like bra som Singapore Airlines, men en del billigere.

LA8PV
08-12-2010, 18:18
Hvordan er biz hos Egypt Air? Har funnet en t/r til 12k ut fra MUC. Men aner ingenting om selskapet....

Jobber med en bonusvariant mellom BKK og MEL.

ex_trd
08-12-2010, 18:25
Ville ikke ha satset på Egypt Air.

Hickok
08-12-2010, 19:09
Egypt Air er alkoholfri. Bortsett fra det skal de være OK. Søker du på de finner du en TR fra biz til BKK.