PDA

View Full Version : Fra EBS til OnePass


LN-EBA
02-12-2010, 11:18
God morgen,

Jeg innehar EBS status hos EB pr. dags dato. Ser nå at jeg akkurat ikke klarer EBG i år. Ettersom jeg kommer til å reise en del med CO t/r US fremover ønsker jeg å gå over til OnePass. Er det noen som vet om jeg kan ta med meg kun statusen (sølv) fra EB til OnePass eller må jeg starte som basic igjen? Poengene vet jeg at jeg ikke får med over men er det en mulighet til å få med kun statusen ettersom begge er *A? Går litt forskjellige rykter der ute så jeg ringte SAS for å forøre meg men de ga meg et litt utydelig svar (men i utgangspunktet nei, men hadde ikke vært borti det før). Noen som har kjennskap til dette?

Someone
02-12-2010, 11:21
Nei, du får ikke med deg status da OnePass ikke gir statusmatch på selskaper innen Star Alliance

LN-EBA
02-12-2010, 11:26
Ok, takker for svar! Men hva mener du med statusmatch? En som er OnePass Gold får jo benyttet mange "goder" innenfor Star Alliance.

LN-JAV
02-12-2010, 11:42
Hadde du hatt silver hos f.eks One World ville helt sikkert CO matchet statusen din... EBS gir alleredet goder innenfor *A så da matcher de ikke statusen din.

Robbiedeluxe
02-12-2010, 13:58
Du kan få visse *S perks selv om du flyr CO og har det laveste nivået hos dem.