Log in

View Full Version : Airliners.net, lang ventetid?

ENGM 911
30-11-2010, 09:56
Er det noen der ute som vet hvor lang tid det tar fra man sender inn bilde til det kommer svar fra a.net? Flere flyfotografer jeg kjenner her på forumet har fått publisert bilder på nevnte forum, og det er utrolig flotte bilder dere har der.

Vidar
30-11-2010, 10:03
Det tok en 8-9 dager.Regner med at dem har mange bilder å se
gjennom der vær dag.
Bildet mitt er her:http://www.airliners.net/photo/Norwegian-Air-Shuttle/737-8JP/1820681/M/

Vidar

ENGM 911
30-11-2010, 10:17
Det tok en 8-9 dager.Regner med at dem har mange bilder å se
gjennom der vær dag.
Bildet mitt er her:http://www.airliners.net/photo/Norwegian-Air-Shuttle/737-8JP/1820681/M/

Vidar

Gratulerer Vidar. Du fortjener en pallplass etter å ha stått utrettelig i kulde tåke regn og snøføyka.

Vidar
30-11-2010, 10:29
Takker så mye,Cato.

Vidar

findus
30-11-2010, 11:13
Først og fremst gratulasjoner til Vidar med sin debut på airliners :cheers:

Når du er innlogget på airliners velger du menyen:
"Photos" - "Photographers corner" - "Upload Queue Statistics"
Der finner du oversikt over hvor mange bilder som ligger foran deg i køen, og da kan du beregne omtrent hvor lang tid det vil gå før dine bilder er på nett :D

baselutvann
30-11-2010, 11:43
bare 9000 bilder foran meg .....:headbang

Hermann SF
30-11-2010, 14:07
Sammen er vi sterke! En eller annen gang slår vi også inn i systemet, det er bare prikken over i'en som tydeligvis mangler (:

Airbus 330
30-11-2010, 15:44
Alt mellom 1-2 uker er "normalt" i køen, har selv gitt opp etter at de nok engang har økt kravet for å få inn bilder.

Men jeg rakk da å få opp 10 bilder der da: http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=&airlinesearch=&countrysearch=&specialsearch=&keywords=folstad&sort_order=photo_id+desc&page_limit=15&daterange=&range=&thumbnails=&engine_version=6.0

ENGM 911
30-11-2010, 16:10
Alt mellom 1-2 uker er "normalt" i køen, har selv gitt opp etter at de nok engang har økt kravet for å få inn bilder.

Se på dette som ble publisert i dag:

http://www.airliners.net/photo/Thomsonfly-(Thomson-Airways)/Boeing-737-804/1821068/&sid=41d60e80718c48a3c07cb4728625ec59

Er det å øke kravene?? Gjerdebilder er det heldigvis sjeldent norske spottere publiserer!

Scandinavian
30-11-2010, 16:28
Er til tider veldig variabelt på kravene syns jeg, men stort sett så holder de høye nesten urimelige krav på bildene.

Litt selvskryt, fikk mitt 45. bilde godkjent i dag. :D

sirpjalle
10-12-2010, 08:34
Fikk dette igjennom på Airliners. Mener at dette har vært i gjennom screeningen på Airliners en gagn før, men da ble det rejectet. Men de godtok det denne gangen!

Da kan man vel si at det er høyst indiviuelt om et bilde kommer igjennom, alt etter hvem som screener. M.a.o. alt etter hvilken smak vedkommende har. :)

http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Boeing-737-530/1827105/L/&sid=27bb0ada43e7fe875b83ee545c86f977

ENGM 911
10-12-2010, 08:37
Gir "beng" i å prøve å få inn på A.net. Mer koselig å legge ut bilder her for da får man både ris og ros, eller bare ros eller bare ris og litt ros :lol:

TobyAllan
10-12-2010, 11:44
Gir "beng" i å prøve å få inn på A.net. Mer koselig å legge ut bilder her for da får man både ris og ros, eller bare ros eller bare ris og litt ros :lol:

Har du aldri vurdert at begynne å selge dine bilder på de forskjellige byråer,så kan du tjene penge til flere linser :D

Jeg har bilder på A net, er ligesom ikke noe morsomt mer, når man først er kommet inn der.

god helg

MVH Torben

sirpjalle
10-12-2010, 12:05
Og hvor er det en god ide' å selge disse? :) Jeg ser Flickr ikke duger iallefall for min del....

Hvor er det du legger bildene dine ut slik at du får de solgt? Tips mottas med takk :)

TobyAllan
10-12-2010, 13:17
Og hvor er det en god ide' å selge disse? :) Jeg ser Flickr ikke duger iallefall for min del....

Hvor er det du legger bildene dine ut slik at du får de solgt? Tips mottas med takk :)

En del har spurt meg om dette nu så her i løpet av helgen og uken som kommer skal jeg sette opp en komplett list med steder og diverse krav som de forskjellige sider har og legge den ut her på forumet, men finnes en del sider, flere av dem har strenge krav men ett bilde som airliners ikke ville akseptere har jeg da tjent cirka 1600$ på totalt til nu, airliners er for min del en "show off site" hvor man viser frem sine bilder, noen få personer får oppdrag via sånne sider, vi har jo en fotograf her på forumet som er bosatt i Østfold, som er med i AirTeamImages, og det i seg selv er jo en prestasjon, helt ut over vanlig, (nu har jeg set annet enn flybilder fra han, og han kan virkelig det med fototeknikk), når du ser de bilder som selges på den siden, forstår du at Airliners er sånn wannabe site mot disse gutter :)

MVH Torben:fly

BU767
11-12-2010, 19:38
Jeg fjernet alle bildene jeg hadde der. For meg ser det ut som A.net er mer interessert i de best tekniske tatt bildene, og ikke selve motivene på bildene. Har selv hatt bilder nektet adgang pga '1 degree off level', 'too much contrast' osv. Jeg redigerer bildene mine så lite som mulig. Der er tonnevis av "dårlige" bilder (per A.net sine egne regler) som blir akseptert der. A.net er blitt alt for hypokritisk spør du meg.

TobyAllan
11-12-2010, 20:07
Jeg fjernet alle bildene jeg hadde der. For meg ser det ut som A.net er mer interessert i de best tekniske tatt bildene, og ikke selve motivene på bildene. Har selv hatt bilder nektet adgang pga '1 degree off level', 'too much contrast' osv. Jeg redigerer bildene mine så lite som mulig. Der er tonnevis av "dårlige" bilder (per A.net sine egne regler) som blir akseptert der. A.net er blitt alt for hypokritisk spør du meg.

Ja og for at gjøre det mer intens, så er noen av de fotografer som sitter og screener på airliners er også noen av dem som har flest bilder der inne selv, ett godt eksempel, en som er her på forumet fikk inn ett bilde av ett norsk fly, det var det første bilde som kom inn av dette fly, bildet var tatt en dag hvor jeg var der også, vi var bare oss to på dette sted bildet ble tatt, morsomt nok kommer der pludselig bilder fra en med ett spansk klingende navn, på det samme fly, samme dato vi var der, og fra flishaugen, vestre og østre bane på samme dag, og denne fotograf sitter på airliners og screener andre sine bilder, skal jeg være ærlig tror jeg ikke på han har tatt de bilder.
Altså konklusionen er at noen av de som har flest bilder på airliners selv sitter og screnner andre sine bilder, hvis airliners vil ha bilder med god teknisk kvalitet og ikke ett bilde med ett godt motiv, burde de sette folk som ikke er fly fotografer til at screene bilder.

BU767
11-12-2010, 20:26
Torben, har lagt merke til dette. Og har du 10-tusen vis av bilder der ser det ut som du kan ha bildene dine akseptert lyn-raskt, mens resten av oss må vente i to uker. Du må bare bli medlem av den "kule" gjengen ser du.

Novair
12-12-2010, 21:09
Personlig ser jeg ikke noen grunn til å forgude Airliners.net i den grad som mange her inne faktisk gjør, så selv holder jeg meg for det meste til Jetphotos.net. Her ser man på det totale inntrykket av et bilde. Jeg ser jeg ikke på det som noen stor sak å få inn et bilde til Airliners, du har bare vært litt heldig med å treffe screenerens smak. Samtidig blir jo bildene hos Airliners totalt voldtatt og komprimert. Sitter også med litt av det samme inntrykket som TobyAllan har, når det kommer til dette med screenere og redelighet.

- Just my two cents :)

ENGM 911
12-12-2010, 21:40
Har du aldri vurdert at begynne å selge dine bilder på de forskjellige byråer,så kan du tjene penge til flere linser :D

Jeg har bilder på A net, er ligesom ikke noe morsomt mer, når man først er kommet inn der.

god helg

MVH Torben

Heter ikke linser, men objektiver ref Photosession :baeh

Halvorsn
13-12-2010, 18:52
Cato: ref hva det faktisk heter :P Men, joa, bekrefter påstandene over. mellom 6 og 13 dager har det tatt for meg. Har en acceptance rate på 37,5% eller noe, og 6 bilder inne. Fikk inn 4 av 5 bilder sist batch, nå fikk jeg 0 av 5. På planepictures er flere av de som alle ble rejected av mine mest populære, og nivået synes jeg er relativt høyt der, men 2500 views på samme bildet kontra over 26 000 på anet som ga meg freelancejob. Vel, anets kraft skal ikke undervurderes - det ER tross alt verdens mest kjente flyfotonettside. Vi kan ikke gjøre annet enn å sende in våre vakreste representanter for vårt herlige land! Fortsett å sende inn snøbildene deres om objektivene holder stand selv i denne kulda! Norge og nordmenn må representeres bedre på anet - det er det ingen tvil om. Stå på :D

edit: har jo 28 bilder på planepictures (http://www.planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=2&srch=Halvor%20S.%20Njerve) , men kun 6 på anet

MD11
13-12-2010, 20:16
Jeg har også et bilde der inne, lastet inn for maaaange år siden og før den digitale tidsalder:) "Stolt" ;)

http://www.airliners.net/photo/Garuda-Indonesia/McDonnell-Douglas-DC-10-30/0055986/L/&sid=c11151264ba45ba696db693304b0cb36

FlyboyKarsten
13-12-2010, 22:31
Nydelig bilde :)

ENGM 911
13-12-2010, 23:36
Jeg har også et bilde der inne, lastet inn for maaaange år siden og før den digitale tidsalder:) "Stolt" ;)

http://www.airliners.net/photo/Garuda-Indonesia/McDonnell-Douglas-DC-10-30/0055986/L/&sid=c11151264ba45ba696db693304b0cb36

Aiaiai, det var tider det. Har fløyet med denne fuglen selv.