View Full Version : Spørsmål om bagasje ol. i London
Sim_henrik
27-11-2010, 14:30
Hei! :)
Skal til Edinburgh den 10.Desember, reiserute er: OSL-LHR-EDI, alt er med BA og alt er bestilt sammen! :)
Spørsmålet mitt er: Slipper jeg tenke på bagasje så jeg bare kan gå transfer? Eller må jeg "droppe" den på nytt? Akkuratt som når man kommer til OSL fra utlandet og skal videre innenriks..?
På forhånd takk :)
Mvh
Henrik
Spørsmålet mitt er: Slipper jeg tenke på bagasje så jeg bare kan gå transfer? Eller må jeg "droppe" den på nytt? Akkuratt som når man kommer til OSL fra utlandet og skal videre innenriks..?
Plukkes opp på destinasjonen, pass på å få tag til EDI og bare følg "Flight connections" (som også inkluderer ny sikkerhetskontroll)
Kilde: http://www.britishairways.com/travel/airpflcnxlhr/public/en_gb
Sim_henrik
27-11-2010, 14:36
takk skal du ha :)
Var i Manchester i fjord, med samme selskap og da også via LHR :) Men husker ikke 100% sikkert om vi måtte ut å droppe den igjen eller om vi slapp å tenke på bagasjen :)
Men da er det avklart :)
Som Discus siden så sendes den helt frem til destinasjonen. I EDI som skal også bagasjen din komme på et eget bånd for utenlandsbagasje som ligger i et rom ved siden av de ordinære innenlandsbåndene. Dog er det ofte forskjell på teori og praksis, slik at jeg vil anbefale å holde utkikk på begge båndene. Av erfaring etter 3 år (2003-2006) i Edinburgh vil jeg si at den i 2/3 av tilfellene kom på utenriksbåndet og 1/3 på innenlands....og da har jeg holdt utenfor de gangene kofferten ikke kom i det hele tatt :p
Sim_henrik
27-11-2010, 14:49
hehe :P
Ok, takk :) Da blir det to bånd og holder "orden" på da :P
Uansett takk for kjappe svar :) Roer litt ned at man slipper å tenke på kofferten :) Har 3,5 timer i London, som da kommer til å gå til å slappe av :) Og på hjemveien har jeg hele 5 timer venting! :) Det blir vel det samme på hjemveien? At jeg slipper å tenke på kofferten før jeg kommer på OSL :) ?
Og, er det noen "spotte" plasser i terminalen på LHR?
Jepp, du slipper også å tenkte på kofferten på returen.
Det skal være fine spotteplasser i nord- og sørenden av terminalen, med god utsikt rett mot rullebanene.
Sim_henrik
28-11-2010, 19:10
Discus: Hva mener du med ny sikkerhetskotroll?
Har de fått ny? Eller må jeg gjennom den på nytt mener du?
jcnorway
28-11-2010, 19:24
Reiser du OSL-LHR-EDI så går du av flyet og gjennom Flight Connection Center på T5. Der blir BP scannet for å kontrollere at du har nok tid til å rekke flighten videre.
Deretter er det opp en rulletrapp hvor sikkerhetskontrollen venter før man slipper inn på "Departure". Så ja, du går gjennom security på OSL, deretter ny sikkerhetskontroll før du kommer inn i avgangshallen på LHR T5.
Sim_henrik
28-11-2010, 19:27
ok, takk :)