View Full Version : Kan noen forklare de forskjellige sengetypene?
Holder på å booke meg hotellrom i DFW, og som alltid blir jeg ganske forvirret av de forskjellige sengekategoriene.
Alternativene er Double, King og Queen.
Kan noen forklare meg dette en gang for alle?
Takk :)
King = Størst
Queen = Medium (men for all del en stor seng)
Double = Vanlig dobbelseng
Var nu slik vi hadde det på hotellet jeg jobbet på her hjemme :)
Da var det slik jeg trodde.
Takk for hjelpen.
Bare merk at Twin er to små enkeltsenger. Men det gjelder vel ikke USA, men Europa...
Sjekk om ikke double betyr dobbeltom med to enkle senger med mellomrom eller satt inntil hverandre. (sånn for sikkerhets skyld)
Happyflyer
26-11-2010, 17:46
Sjekk om ikke double betyr dobbeltom med to enkle senger med mellomrom eller satt inntil hverandre. (sånn for sikkerhets skyld)
Ja. Mange hoteller bruker det som en hybrid, men jeg er tilhenger av at twin er to separate senger.
Kjipt å få to enkeltsenger når man har booket dobbeltrom.
Superhai
26-11-2010, 21:45
De aller fleste steder så har twin betydd to senger, og double en enkelt stor seng. Generelt synes jeg en del av hotellene er veldig glad i å klargjøre til en dobbelseng, og det er irriterende når jeg reiser med venner eller familie, men på den andre siden så har det ofte også gitt meg businessrom med to senger, fordi de uten unntak gjerne vil ordne opp, og de har alltid bekreftet at twin betyr to senger. Jeg har også sett at stadig flere internettsider har blitt nøyere mer å spesifisere at det gjelder to "queensize" senger, én "kingsize" osv. for de ulike romtypene man kan bestille.
Problemet jeg har opplevd av senge-spesifikasjonene er ofte når man booker via tredjepart-steder, og ikke med hotellene direkte. Hotellkjedene er veldig flinke til å spesifisere hva de tilbyr i de fleste tilfellene. Ofte kan man jo bare sende en mail også dersom man er i tvil.
Hotels.com pleier også være flinke på dette og har alltid kunne velge enten en king eller to queen avhengig av behovet
KrisFlyer
26-11-2010, 23:44
Bare merk at Twin er to små enkeltsenger. Men det gjelder vel ikke USA, men Europa...
Min erfaring fra USA er at det veldig ofte finnes to queen-size senger som standard på hotellrom. De er generelt sett mer generøse på sengene sine der i forhold til i Europa.
Bizflyer
27-11-2010, 01:15
Velg King, så er du helt sikker!
BF:cool2