PDA

View Full Version : Air Berlin øker ifra Osl.


jameson82
24-11-2010, 12:54
Aftenposten melder nå at Air Berlin planlegger å øke ifra Osl. Hvilke ruter det blir er foreløbig ikke offentligjort men antagelig flere til Tyskland og muligens til Mallorca.

AirbusTrond
24-11-2010, 13:00
"Vurderer" er vel det riktigste ordet. Men fin gratisreklame for AB!

Glenn
24-11-2010, 17:32
Har du en link, jameson?

Tror ikke vil kan utelukke Oslo-Mallorca med AB, hadde jo vært spennende det!

barca
24-11-2010, 17:35
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3918570.ece

OEH
24-11-2010, 17:39
Når kommer de inn i Oneworld?

jameson82
24-11-2010, 17:42
Når kommer de inn i Oneworld?

2012. Takk Barca

Glenn
24-11-2010, 17:42
Når kommer de inn i Oneworld?
Fra 2012 iflg. artikkelen i Aftenposten.

Overrasker meg litt at det er en del nordmenn som bruker AB til Bangkok og nå også til Miami.
De har vel ikke akkurat markedført seg så veldig bra på deres langturer til f.eks BKK.

Men morsomt at det går så bra, trodde de aldri kunne klare to rundturer til Tegel - så her må det være litt connectionpax.
Noen som har noen info om hvor bra belegget er?

danneh
24-11-2010, 18:32
När de lanserade sin "direktrutt" från Göteborg till Mallorca (vet inte om den är kvar) så visade det sig att det var med mellanlandning i Berlin (Man behövde inte gå av planet bara)...

LN-MOW
24-11-2010, 18:46
Overrasker meg litt at det er en del nordmenn som bruker AB til Bangkok og nå også til Miami.
De har vel ikke akkurat markedført seg så veldig bra på deres langturer til f.eks BKK.



De dukker opp i søkemotorene, så folk finner de av seg selv. Dette internettet har endret en del på distribusjonen ... ;)

Da vi startet Vanguard i SEA hadde vi et snittbelegg fra første dag på ca 85% uten noen form for lokal markedsføring. Ruta solgte seg selv gjennom Expedia, Orbitz og andre søkemotorer. pluss vår egen nettside, selvfølgelig .. Og dette var allerede i 2002, mens 'enkelte andre flyselskaper' fortsatt var skeptisk til detta internettets eksistensgrunnlag....

Glenn
24-11-2010, 21:20
Ja, det er utrolig hva internett gjør, produktene selger seg selv. ;)
Forsøkte å gjøre noen søk på OSL-BKK-OSL, men AB kom sjeldent opp som billigst, stort sett var Aeroflot billigst med en overnatting på returen.

jameson82
24-11-2010, 22:38
Men alt er ikke rosenrødt i AB eller. En rettsak i Frankfurt beordret pilotene i AB til ikke å streike. http://news.airwise.com/story/view/1290552586.html

FlightDeck
29-06-2011, 19:36
Hvordan går det med Air Berlin fra Oslo? Hvor blir det av Spania-rutene?

litt-amatør
30-06-2011, 00:57
Hadde AB vært smarte hadde de defintivt startet et par Spania-ruter fra OSL, ja. I alle fall i noen sommermåneder og et par ganger i uken. Men også sett litt hen til reklameplaktane de har hatt i Oslo, mistenker jeg at AB ikke kjenner det norske markedet særlig godt. Berlin-ruten deres har jeg mindre tro på. DY er en hard konkurrent og Berlin-markedet er sterkt presset på pris.

Dog er AB et veldig bra selskap med god service.

Boeing_fan
30-06-2011, 02:32
Blir ikke overrasket om vi snart ser en rute til Wien eller Düsseldorf fra OSL.

BU662
30-06-2011, 09:46
Blir ikke overrasket om vi snart ser en rute til Wien eller Düsseldorf fra OSL.

Da vil jeg vaere sterk overrasked. AB taper forsatt penger pa TXL-OSL og ogsa resten av butikken gar ikke saerlig bra. Det er for tida ikke snakk om a utvide kort- og mellomkorte ruter, men a slanke dette delen av nettverk. Og OSL-ruten henger i fare-sonen...

Boeing_fan
30-06-2011, 14:00
Da vil jeg vaere sterk overrasked. AB taper forsatt penger pa TXL-OSL og ogsa resten av butikken gar ikke saerlig bra. Det er for tida ikke snakk om a utvide kort- og mellomkorte ruter, men a slanke dette delen av nettverk. Og OSL-ruten henger i fare-sonen...

TXL-OSL, i likhet med resten av rutene ut fra Tegel, henger i en tynn tråd neste år ja ;)

Men selvsagt ikke bra at ruten til OSL ikke går bra. Lurer på hvordan den går for DY...

Flying-news
30-06-2011, 14:31
2012 er jo et viktig år for AB da, de blir medlem i OW, de flytter inn på splitter nye Brandenburg i Berlin. Da blir det vel langt bedre som transfer-pax, itillegg til at mange kanskje vil oppfatte AB som et litt mer "skikkelig" selskap.
Slik det har vært frem til nå har det jo virket litt som om de ikke helt vet hva de egentlig vil; være et charter-selskap, et nettverks-selskap eller lcc. :stir

Har troen på at ting blir bedre fra 2013, da de forhåpentligvis er skikkelig inne i OW og "kommet ordentlig igang" på BER/BBI/Brandenburg.
Edit/Btw, hvilken iata-kode er riktig å bruke når det gjelder nye Brandenburg? Ser at man bruker både BER og BBI om hverandre på diverse sider google finner og på Anet.