PDA

View Full Version : Lufthansa og Warsteiner.

Twin Otter
23-11-2010, 17:39
Vi har gjennom en rekke trip-rapporter med Lufthansa blitt introdusert til denne legendariske Warsteiner-flaska. Skal ut å fly med LH på torsdag, så jeg må nesten bare spørre. Er Warsteiner tilgjengelig på alle lufthansa-flighter og alle klasser?

Henshaw
23-11-2010, 17:46
Så vidt jeg vet så får man det servert på alle flighter, men den kommer i boks på economy.

Doll
23-11-2010, 17:49
Vi har gjennom en rekke trip-rapporter med Lufthansa blitt introdusert til denne legendariske Warsteiner-flaska. Skal ut å fly med LH på torsdag, så jeg må nesten bare spørre. Er Warsteiner tilgjengelig på alle lufthansa-flighter og alle klasser?

Ja, bortsett fra innenriks i tyskland på under 45 min.

Twin Otter
23-11-2010, 17:57
Så vidt jeg vet så får man det servert på alle flighter, men den kommer i boks på economy.

Ok, da blir det boks på meg. No big deal.

Hickok
23-11-2010, 17:59
Sist jeg fløy LH i økonomi (for knappe 3 uker siden), så kom ølet i flaske. Skal fly med de igjen på fredag, og kan oppdatere da.

Twin Otter
23-11-2010, 18:01
Sist jeg fløy LH i økonomi (for knappe 3 uker siden), så kom ølet i flaske. Skal fly med de igjen på fredag, og kan oppdatere da.

Kan eventuelt komme med en oppdatering allerede på torsdag jeg da.

SQ 777
23-11-2010, 18:03
Kom nylig i flaske i Europa på alle flighter jeg har hatt i høst . Også tidlig morra på CRJ 700 til HAM...

BSSW
23-11-2010, 18:13
Så flaska både på lørdag og i går på de 4 LH-flightene jeg hadde da.

Twin Otter
23-11-2010, 18:24
Reiser til TLV på torsdag i reidar-klasse. Satser på glass.

Tommy777
24-11-2010, 04:37
Ja, bortsett fra innenriks i tyskland på under 45 min.

Aa neida. FRA-MUC serverer hele to runder paa business, en I taperklasse

FlightDeck
24-11-2010, 07:21
Har hatt ni Lufthansa-flyvninger den siste halvannen måned - og det har alltid vært Warsteiner på flaske. Kanskje de har droppet boksen likevel ...

Doll
24-11-2010, 07:25
Joda, og jeg fikk servert Warsteiner FRA-HAM i forrige uke. Men på de aller korteste rutene som FRA-DUS, serverer de kun i business. Men jeg har opplevd en gang, at de kjører drikketralla igjennom hele kabinen der også :)

LNv22
24-11-2010, 08:20
Åtte LH flighter i eco i Europa så langt i år, og det har alltid vært flasker..

Bizflyer
24-11-2010, 10:13
Dette har da vært debatert opp og ned og i mente i en tidligere post!
Whats new?

BF:old

AirbusTrond
24-11-2010, 10:23
Dette har da vært debatert opp og ned og i mente i en tidligere post!
Whats new?

BF:old

Ja, og konklusjonen ble vel bokser på ECO IC og flasker ellers. :spin

Egenes
24-11-2010, 19:53

Så man er taper hvis man velger Reidar på en så kort flight? Kult med synspunkter fra andre..

Menger du deg med folk som ikke flyr Biz eller First forresten? Regner ikke med at du vil assosieres med tapere.

LN-MOW
24-11-2010, 20:00
Selv Tommy er å finne i taperklasse fra tid til annen .. her på vei til SEA i forbindelse med forrige julebord. Han har til og med flydd Ryanair! :drunk:

Egenes
24-11-2010, 20:14
Aj, aj, aj. Selvironi har han da hvertfall!

Når var det utskiftingen fra flaske til boks skulle ta plass egentlig? Folk har jo emjet og gnålt om det i mange måneder nå!

Men for all del, de må jo bare forsette med flaske, hvertfall til SVG :colgate:

SudCaravelle
24-11-2010, 23:48
Det er en sjarm med denne warsteiner flasken som er vanskelig å forklare... håper de klarer å fortsette med dette..

Når det kommer til ordet "taperklasse" så er det nok ment rent selvironisk da stort sett de på "vinnerklassen" sjeldent betaler billetten selv, men er freeloadere fra arbeidsgivere og i utgangspunktet er fra enklere kår ;)

ex_trd
25-11-2010, 08:55
Når det kommer til ordet "taperklasse" så er det nok ment rent selvironisk da stort sett de på "vinnerklassen" sjeldent betaler billetten selv, men er freeloadere fra arbeidsgivere og i utgangspunktet er fra enklere kår ;)

Sannheten er jo at andelen passasjerer som reiser for egne penger i Business og First har økt kraftig de senere årene, mens arbeidsreiser har blitt kuttet ned på og flyttet bakover i flyet.

Stian
25-11-2010, 12:19
Serverer LH dette skvipet fremdeles?
Kanskje på tide at de spanderer noe bedre øl på kundene..?

Twin Otter
25-11-2010, 16:15
Status pr 25/11. Er at jeg fikk servert Warsteiner på boks i monkeyclass mellom FRA og TLV.

Hickok
25-11-2010, 16:40
Da virker det som om at teorien stemmer; boks på IC, flaske i Europa.

SQ 777
25-11-2010, 17:17
For å fortsette øldebatten.. Hva er så fantastisk med Warsteiner bortsett fra en pen designet flaske...^_^:headbang

LH bør ha orntli' øl ombord, Weissbier, Paulaner eller Erdinger... :spin

Kanskje en øldebatt i kommende helg.. ??

Heldigvis har de disse ølmerkene på OSL ankomst nå, men dessverre i flaske.
Ikke at jeg er i mot flaske, men dra med 10 L i flaske ( kvoten dersom intet annet i alkoholveien er med for meg og fruen ) er fa*** tungt... :old:drink

Stian
25-11-2010, 17:41
For å fortsette øldebatten.. Hva er så fantastisk med Warsteiner bortsett fra en pen designet flaske...^_^:headbang

LH bør ha orntli' øl ombord, Weissbier, Paulaner eller Erdinger... :spin

Kunne ikke vært mer enig. Warsteiner er et mindre godt øl etter min mening. Synes LH kunne hatt noe bedre.
Er det bare det de har ombord? Ikke noe valg?

gustavf
25-11-2010, 18:25
Generelt så ønsker jeg meg øl med mer smak ombord i fly. I et miljø der smakssansene i utgangspunktet er svekket, så er relativt smakløse lagerøl ikke det jeg har mest lyst på. Når selskapene tilbyr et valg mellom to typer øl, så kunne de i det minste ha et av dem som er noe annet enn pils.

Jeg forventer ikke at man skal servere spesielle gourmetøl eller mikrobryggeriprodukter, selv om jeg ville satt pris på det. En bitter, kanskje et juleøl i sesongen eller en Guinness hadde vært bra.

SQ 777
25-11-2010, 18:32
Godt sagt gustavf... Men ikke "lagerøl/pils". Men selvfølgelig en kunne ha to typer på tralla, mørk og Ringnespilstype... Tar vel ikke mer plass. Noen vil ha det ene eller det andre. Hvis de er tomme på valg 1, så tar man det andre.

Forresten, min favoritt nr. 1 er Guinness , så utbredt, men aldri sett det på fly ?? Har noen sett det ?

Concorde
25-11-2010, 18:36
Når man ikke får mat til å smake på flyet, hvorfor kaste bort penger på å utvikle en øl som smaker i luften? Eller kanskje det hadde vært en suksess..

Stian
25-11-2010, 18:43
BA hadde tre øl-valg sist jeg reiste med dem: Heineken, Grolsch og London Pride. London Pride syntes jeg egnet seg godt som fly-øl. Det er mørkere og mer smaksrikt enn vanlig lager.

Hickok
25-11-2010, 18:57
Nå har ikke LH, som tråden dreier seg om, noen valgmulighet. Det er øl eller ikke øl.

gustavf
25-11-2010, 18:58
BA hadde tre øl-valg sist jeg reiste med dem: Heineken, Grolsch og London Pride. London Pride syntes jeg egnet seg godt som fly-øl. Det er mørkere og mer smaksrikt enn vanlig lager.

Ja, London Pride er absolutt et bra valg som flyøl. Jeg mener de ikke har hatt det når jeg har flydd BA, men kan hende jeg husker feil.

Stian
25-11-2010, 19:07
Ja, London Pride er absolutt et bra valg som flyøl. Jeg mener de ikke har hatt det når jeg har flydd BA, men kan hende jeg husker feil.
De sluttet med London Pride i sommer, men har fortsatt å severe det en stund utover høsten, til lageret var tomt. Nå får man det kun i T5 loungene. Synd!

T.A.K
25-11-2010, 19:13
Jeg har også bare fått flaske på Europa flighter og boks på ic. Så dere er ikke alene om det inntrykket. På ic kan jeg forøvrig huske å ha fått både stella og heineken også. Syns forøvrig at warsteiner er et meget godt øl..

Wig-wag
26-11-2010, 00:52
Jeg synes Warsteiner er et utmerket øl. Om det kommer i flaske eller boks er meg knusende likegyldig, godt er det uansett!

mons
26-11-2010, 00:57
Fly fra Tokyo i starten i october, og da ble det servert på flaske i economy-kabinen.

Eirik
27-11-2010, 03:42
Vi har gjennom en rekke trip-rapporter med Lufthansa blitt introdusert til denne legendariske Warsteiner-flaska.

Legendarisk ? eller snakker vi om TR-hype ? ^_^

LN-MOW
27-11-2010, 04:08
TR-hype høres ut som en fornuftig beskrivelse. :)

dc-8-63
27-11-2010, 04:09
Generelt så ønsker jeg meg øl med mer smak ombord i fly. I et miljø der smakssansene i utgangspunktet er svekket, så er relativt smakløse lagerøl ikke det jeg har mest lyst på. Når selskapene tilbyr et valg mellom to typer øl, så kunne de i det minste ha et av dem som er noe annet enn pils.

Jeg forventer ikke at man skal servere spesielle gourmetøl eller mikrobryggeriprodukter, selv om jeg ville satt pris på det. En bitter, kanskje et juleøl i sesongen eller en Guinness hadde vært bra.

Noen selskaper serverer øl etter "vår" smak Gustav - Horizon server roterende Mikrobrygget øl fra ekte "murer" gratis til og med ! Og det smaker utmerket ombord I Q400...

Hawaiian selger Kona, Mehana - begge Mikrobryggerier på "the Big Island" og disse serveres på flaske, I tillegg serverer de Maui Brewery på Maui flightene til/fra Seattle og Portland - disse er på boks men en spesial boks utviklet av bryggeriet.

gardkarlsen
29-11-2010, 22:58
De turene jeg har vært på med Lufthansa har Warsteiner kun blitt servert på flaske. Men nå har jeg vel ikke vært på langtur med Lufthansa siden mai 2009.

SeatBelt
01-12-2010, 10:46
Min erfaring stemmer overens med andres her: Flaske på korte distanser, boks på IC. Skal rapportere fra 6xLH-turer (1 IC og 5 Europa) i jan/feb og se om hypotesen fremdeles kan sies å være gyldig.

Her er fra min flight #100, hvor jeg ble tilbudt både én og to kalde på turen:

http://i1010.photobucket.com/albums/af224/SeatBelt_photo/DSC_0408.jpg?t=1291196541

http://i1010.photobucket.com/albums/af224/SeatBelt_photo/DSC_0400.jpg?t=1291196541

For øvrig synes jeg ikke Warsteiner er det verste som kan serveres. Det er et greit allaround-øl som er lett å drikke. Å få valget mellom flere tyske typer er jeg likevel ikke imot.