View Full Version : Suvarnabhumi, noen kjent der?
Regner med at det er mange verdensvante folk her inne som er godt kjent på flyplassen i Bangkok. Skal til Phuket i jula, med Thai OSL-BKK-HKT t\r. Har sett på terminalkart her og der, men ikke bare bare og skjønne de. Så om det er noen som har reist same rute? som kan fortelle meg om hvor og gå for og komme meg gjennom immigration, toll og alt det der og inn i innenlandsterminal, og motsatt på hjemtur. Har sett at det er langt og gå og forskjellige etasjer ankomst\avgang, heiser mellom etasjene for transferpassasjerer? Regner med at kofferten går direkte og får boardingcard til begge fly i hhv. Oslo og Phuket. Har med hensikt god tid mellom flybyttene, så det skal gå greitt.
SÅ lenge du har en gjennomgående billett, går du bare på TRANSFER i BKK. Alt av Immigration og tollbehandling blir foretatt i Phuket. Du vil nok få boardingkort for hele reisen.
Nå har ikke jeg reist direkte til Phuket i de senere år, men derimot flere ganger til Chiang Mai. Da foretas passkontroll/immigration i Bangkok, men tollbehandlingen på bestemmelsesstedet. Ser da ut som det er vanlig for all transfer til innenlandsdestinasjonene i Thailand.
Husk at du skal til TRANSFER, det kan ofte være motsatt vei av utgangen i Bangkok.
Det kryr av Thaiansatte når du kommer ut fra flyet, så det er bare å spørre seg fram.
If the final destination is Chiang Mai, Chiang Rai, Krabi, Phuket, Hat Yai or Samui, passengers have to proceed to Domestic Transfer Check-in Counters - East at concourse D, level 2 before proceed to immigration and security formality. Customs formality will be done at your destination airport.
http://www.thaiairways.com/thai-services/on-the-ground/en/suvarnabhumi-flight-transfer.htm