PDA

View Full Version : Gjennomgående billett fra Fagernes


jb1
20-11-2010, 19:00
Er det mulig å booke gjennomgående billett med DAT/DOT fra Fagernes via OSL til andre andre destinasjoner. Jeg planlegger en tur til vinterer fra New York til Oslo, men med retur fra Fagernes. Det hadde da vært greit å ha gjennomgående billett istedenfor to separate billetter på retur. Det er ikke så lett på nett.

LN-GTA
20-11-2010, 22:03
Dessverre, det er ikke mulig. Ingen avtaler.

TCAS
20-11-2010, 22:44
Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?

LN-TIB
20-11-2010, 23:14
Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?

Nei. Der er kun en bestemmelse om at det skal tilbys på like vilkår til de som ønsker dette.

jb1
20-11-2010, 23:34
Takker for svar. En avtale om gjennomgående billetter kunne kanskje hjelpe litt på den berøvelige passasjerstatistikken på Leirin. Skal man kun til Oslo er det ikke så mye tid man sparer på å fly til Gardermoen, skal man derimot videre både innenlands og utenlands kunne det gitt flere passasjerer på flyene derfra.

bamseh
22-11-2010, 13:31
Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?
Hvem skulle man ha tilbudt gjennomgående billetter via? SAS? Norwegian? KLM? Lufthansa? Thai? BA?
Tror nok det hadde blitt et stort system å administrere... samt at man måtte ha tvunget "den andre parten" til samarbeid... :)

Someone
22-11-2010, 13:48
Tror nok det hadde blitt et stort system å administrere...

Hadde det ikke holdt med en helt vanlig interlineavtale?

bamseh
22-11-2010, 14:32
Jeg tenkte ikke på selve avtaleverket mellom operatører, men mer i anbudsprosessen fra Staten sin side. Hvordan velger man (Staten) hvilken operatør man evt skal samarbeide med?

Samtidig må man jo "tvinge" enten SAS eller Norwegian f.eks. til å inngå avtale med operatøren av anbudsruten. Nå er det vel kanskje penger å hente på slike samarbeid, men noe sier meg at hvis en slik prosess hadde vært gratis i utgangspunktet, så hadde det vel allerede vært gjort...?

laurenz
22-11-2010, 14:53
Takker for svar. En avtale om gjennomgående billetter kunne kanskje hjelpe litt på den berøvelige passasjerstatistikken på Leirin. Skal man kun til Oslo er det ikke så mye tid man sparer på å fly til Gardermoen, skal man derimot videre både innenlands og utenlands kunne det gitt flere passasjerer på flyene derfra.

Billettprisen på kr 175 hele høsten i fjor hadde absolut ingen påvirkning på passasjerantallet så jeg tviler sterkt at gjennomsjekk av bagasje ville hatt noen betydning.