PDA

View Full Version : SAS med ny "kjøp ekstra bagasje"-funksjon

ILS2
18-11-2010, 13:52
Sjekket nettopp inn på morgendagens BGO-OSL flight, og der kom det opp et tilbud om å forhåndskjøpe ekstra bagasje (i et popupvindu, selvfølgelig - SAS liker den teknologien) mot et gebyr. Det positive var at det i tilbudet alt tok høyde for min EBG-status (det sto at min tilgjengelige gratiskvote var to kolli), slik at det ikke blir noe kluss med mengde vs statuskort. Jeg følte imidlertid at tre kolli var i meste laget, så jeg takket nei. Uansett en fin nyvinning som kanskje kan spare folk med overvekt litt tid på flyplassen.

Nå må de bare komme med en lignende løsning for bonuspoeng på utenlandsturer også ("ønsker du 100% opptjening mot et (fornuftig) pristillegg?").

LNv22
18-11-2010, 14:46
Sjekket nettopp inn på morgendagens BGO-OSL flight, og der kom det opp et tilbud om å forhåndskjøpe ekstra bagasje (i et popupvindu, selvfølgelig - SAS liker den teknologien) mot et gebyr. Det positive var at det i tilbudet alt tok høyde for min EBG-status (det sto at min tilgjengelige gratiskvote var to kolli), slik at det ikke blir noe kluss med mengde vs statuskort. Jeg følte imidlertid at tre kolli var i meste laget, så jeg takket nei. Uansett en fin nyvinning som kanskje kan spare folk med overvekt litt tid på flyplassen.
Ser bra ut!

Nå må de bare komme med en lignende løsning for bonuspoeng på utenlandsturer også ("ønsker du 100% opptjening mot et (fornuftig) pristillegg?").
Yep! Noe ala det swiss gjør dersom du bestiller den billigste eco billetten. Da får du dette valget etterpå:

Additional flight benefits for an extra charge:
-Rebook any time prior to departure
-More Miles & More miles
-Business class upgrade in exchange for miles (except codeshare flights)

Hickok
18-11-2010, 14:53
Dette tror jeg ikke er noe taktisk smart trekk. Dermed spørs det om ikke alle pengene SAS har brukt på å fortelle passasjerene om at de ikke tar gebyr for bagasje, er bortkastet. Det eneste mange etter hvert vil sitte igjen med, er at SAS skal ha betalt for bagasje. Den menneskelige hjerne er enkel, og den husker det siste best.

Farmer
18-11-2010, 19:05
Dette tror jeg ikke er noe taktisk smart trekk. Dermed spørs det om ikke alle pengene SAS har brukt på å fortelle passasjerene om at de ikke tar gebyr for bagasje, er bortkastet. Det eneste mange etter hvert vil sitte igjen med, er at SAS skal ha betalt for bagasje. Den menneskelige hjerne er enkel, og den husker det siste best.
Tror du tar feil der! Online innsjekk løsningen til SAS er jo tydelig på hva man har som fri bagasjekvote. Noen få reisende har behov for å kjøpe seg opp i antall kolli, og disse har etterspurt en online løsning for dette. Må har de dette, noe som sparer både dem og de flyplassansatte for tid. Det er ikke mange prosent av passasjerene som har dette behovet, men for disse er en slik løsning en god løsning.

T.A.K
18-11-2010, 21:55
Syns dette virker som et bra tiltak. Aldri feil å få valget. Hva var prisen for et ekstra kolli?

TG923
19-11-2010, 19:45
Ikke så vanskelig å finne ut det

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Overvekt/