View Full Version : Småbarnsforeldre vær obs på hvis dere reiser med barnevogn.
Anita kjøpte beskyttelsesutstyr til barnevognen som Norwegian anbefalte i et TV 2 intervju, men fikk likevel ikke full erstatning da den ble totalvrak på flyet.
http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/-norwegian-lyver-til-smaabarnsforeldre-3344340.html
For mange år siden...(når vi hadde barn som brukte vogn),- fikk vi ødelagt en vogn hos Braathens. -Etter en slett oppfølging lokalt på Flesland, kontaktet eg Braathens sentralt. Da kom de på banen og ordna opp. Fikk ta ut en ny vogn av samme type mot at de fikk den ødelagte inn lokalt her på Flesland.
Men altså,- lokalt her oppe var de mindre villige til å ordne opp....
http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/-norwegian-lyver-til-smaabarnsforeldre-3344340.html
----
Vel, nå har vel DY praktisert Limited Release på barnevogner uansett i alle år.
Vi tar betalt for å sende den, men erstatter ikke om den blir ødelagt:crowded
AirbusTrond
18-11-2010, 08:20
Stusset litt på "forsikringsselskapet til Anitas familie har faktisk utbetalt nesten hele summen som en ny vogn ville ha kostet". Nesten betyr altså at selskapet også har avkortet noe. Samtidig dekket altså deres private forsikring noe mer av dette, og så klager de på at DY ikke dekker alt.
På den annen side, når de brukte innpakningen som DY anbefaler, så synes jeg det er noe smålig av DY å ikke dekke hva en ny vogn koster.
Molinari
18-11-2010, 11:48
Sendte barnesete med SK, og det ble ødelagt underveis. Var aldri noe spørsmål om hvor gammelt det var - kunne kjøpe nytt sete - full erstatning.
Dette er smålig av Norwegian!
Chriscross
18-11-2010, 11:59
Dette har vel vært oppe her en gang før. Flyr lite Norwegian nå, og blir enda mindre når vi får barn snart...
Gjelder disse reglene for erstatning av barnevogn på charter med Norwegian også?
Har en gang reist med stor vogn, og den ble ødelagt. Men Widerøe punget ut, uten noen diskusjon.
Et annet selskap man bør unngå med vogn er KLM. SAS er og blir mer barnefamilievennlig. Min kone nektet plent å bruke KLM på turer til sin familie etter den første og siste turen i 1999.
Edricson
18-11-2010, 20:57
Vi tar betalt for å sende den, men erstatter ikke om den blir ødelagt:crowded:
Er du sikker? Barnevogn er jo gratis hos DY også så lenge man faktisk reiser med barn.
(Selv har jeg vært ganske heldig, og vår paraplyvogn har overlevd mange turer, alt fra MAN til MOW og fra TOS til NCE, og til og med de to gangene den ikke kom fram (CPH-ZRH pga short connection og OSL-TOS pga tolltullet).