Log in

View Full Version : Passasjerer nekter å forlate Ryanair fly

TC-JGY
17-11-2010, 06:37
Trodde Kaptein var siste mann som forlot flyet, men her lot ham cockpit døra stå åpen.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10011467

C130
17-11-2010, 07:21
Jaggu meg helt utrolig :-)
Sitte i et summende mørkt og kaldt fly uten mannskap.....
Hehe, skjer mye rart med det selskapet der gitt!

Herlov
17-11-2010, 07:43
Hehe, franskmenn lar seg ikke pille på nesen.

Someone
17-11-2010, 08:04
Jeg kan skjønne folk som nekter å gå ombord i et Ryanairfly, men å nekte å gå av? :rolleyes:

AirbusTrond
17-11-2010, 08:26
For øvrig merkelig at saken dekkes ganske høyt av alle norske nettaviser - skulle ikke tro at passasjerers underlige oppførsel i Brussel skulle være en stor sak her. Jeg trodde først det dreide seg om en sak i Norge. Men det viser seg at flytrafikk er noe som engasjerer, langt utenfor forumet.

jameson82
17-11-2010, 08:38
Er vel noe med at pressen er ganske flink til å hive ved på ett bål når det er tent. De finner seg en bedrift og henge ut så sitter de å leter verden over etter nyheter og da havner både flis og kubbe på bålet..

SAS-Steward
17-11-2010, 11:51
Man kan si hva man vil om pressen, men dette er vel ikke spesielt smart av FR heller. Det MÅ bli bråk av slikt.

Bengt
17-11-2010, 12:54
Tur att jag inte har vägrat gå av flyget varje gång jag har varit på ett flyg som har blivit omdirigerat pga snö eller dimma....

Tommy777
17-11-2010, 18:40
Plukket opp av pressen her også

http://www.yahoo.com/

TL
17-11-2010, 21:37
Resultatet av aksjonen var jo at de fikk busstur "gratis". Så aksjonen betalte seg vel eller?:p Synes det er rett og rimelig at flyselskapet er ansvarlig for passasjerene til avtalt destinasjon, selv om andre FR elskere ikke helt er enig i det:headbang

Boeing_fan
18-11-2010, 00:11
Hvis de ikke hadde protestert hadde de vel bare blitt overlatt dem til seg selv i et fremmed land.
Dessuten så var det flyplassen som måtte ordne opp. Lurer på om Ryanair vil betale den belgiske flyplassen for at de tok ansvaret for passasjerene når de selv ikke gjorde det.

Og nå sier Ryanair de skal politianmelde saken. Skal de politianmelde alle pax som var ombord eller?

Jeg har forsvart dette selskapet før, men nå begynner jeg å bli kraftig provosert over måten selskapet behandler sine pax på.

Glider
18-11-2010, 00:23
Er ikke lovverket klart i slike tilfeller? FR er vel pålagt å befordre pax til den planlagte destinasjonen..? Eller kan dette omgåes via selskapets "terms and conditions" (som sikkert alle tikker av uten å ha lest...)?

Mener å huske at Braathens hadde en liknende situasjon for noen år siden. Tror det var Trondheim-Røros-Oslo (eller motsatt) som droppet Røros pga vær...

memphis_belle
18-11-2010, 09:33
Har opplevd det samme med SAS. Skulle til Frankfurt, men pga dårlig vær så ble flyet omdirigert til Køln slik at vi kunne busses til Frankfurt.
Vi fikk beskjed før avgang slik at de som ikke ville være med stod igjen på OSL.

Var mange fly som ble omdirigert den dagen, og siden jeg satt langt fremme i flyet så hørte jeg når vi kom fram til Køln at pilotene forsikret seg om at vi ville blitt tatt hånd om der før han slapp oss ut.
Så fikk vi til slutt informasjon om hva som skjedde på bakken og hvor vi skulle hendvende oss for å få hjelp.
Det var tomt for busser som skulle kjøre oss til Frankfurt så LH spanderte taxi på oss.

Alt i alt så var det veldig bra håndtert av både crewet på SAS og mannskapet til Lufthansa på bakken som tross alt fikk en mengde passasjerer den dagen uten å være staffet opp til å håndtere slike mengder.

Der er forskjellen fra Ryanair og nettverkselskaper.

Det kan vel ikke være lov å sette fra seg passasjerer ett annet sted og ikke ordne transport til opprinnelig destinasjon?

MB

wf145
18-11-2010, 14:53
Er ikke lovverket klart i slike tilfeller? FR er vel pålagt å befordre pax til den planlagte destinasjonen..? Eller kan dette omgåes via selskapets "terms and conditions" (som sikkert alle tikker av uten å ha lest...)?

Mener å huske at Braathens hadde en liknende situasjon for noen år siden. Tror det var Trondheim-Røros-Oslo (eller motsatt) som droppet Røros pga vær...

Stemmer.

Braathens valde å droppe Røros på grunn av glatt rullebane på veg nordover frå Oslo. Då dei kom til Trondheim nekta pax å gå av for å sette seg i buss, resultatet var at dei køyrde maskina via Røros på returen til Oslo...