PDA

View Full Version : God onsdag morgen!

Twin Otter
17-11-2010, 04:08
God morgen fra Forus. Sitter på nattevakt og har det helt kurant. Men kjenner som alltid at første natta kan være tøff. Men men. Man er godt over halvveis og begynner å se lyset i tunnelen. Så skal det soves utover dagen og forhåpentligvis får jeg sove i fred.

Neste flytur: T-8

sirpjalle
17-11-2010, 07:39
God morgen fra Forus!

Da var man godt i gang med dagen!

Fikk en bråvåkning på kvisten, men da er man iallefall våken og godt i gang!

Dagen i dag skal gå til pakking av diverse applikasjonenr og overtid (igjen) i kveld.

Ha en fin dag forumister! :)

Someone
17-11-2010, 08:06
Mornings fra Oslo og 24-bussen, som idag skal ta meg til jobben. Arbeidsdagen starter med å bestille ny jobb-laptop etter treskværket jeg har bare lager problemer om dagen. Trening på programmet i kveld. Ha en fin dag

OSL-MRU
17-11-2010, 08:42
God morgen fra Oslo!

Her pakker vi sekken før turen går opp til OSL, og forhåpentligvis lite kø i security.

De neste dagene frem til helgen skal tilbringes i Bergen, hvor vi håper på pent vær (:rolleyes:)

Så ønskes alle forumister en fin dag videre!

ENGM 911
17-11-2010, 08:45
God formiddag fra oslo Lufthavn Gardermoen. Pågående LVP og minusgrader er en dårlig kombinasjon. Bikkjekaldt men sitter godt og varmt innendørs. 3 kaffekopper har blitt skylt ned siden 0700. Heldige de kollegene som har førstehjelpskurs utendørs hele dagen :colgate: Ha en fortreffelig dag forumister.

ENGM 911
17-11-2010, 08:46
God morgen fra Oslo!

Her pakker vi sekken før turen går opp til OSL, og forhåpentligvis lite kø i security.

De neste dagene frem til helgen skal tilbringes i Bergen, hvor vi håper på pent vær (:rolleyes:)

Så ønskes alle forumister en fin dag videre!

Ventetid i sikkerhetskontrollen nå:
3 min.

LN-FHU
17-11-2010, 08:50
God morgen fra Trondheim

Litt kjøligere start på dagen , men bare -5, så ikke så ille.Satser på en vanlig dag-uten de store utfordringer :)

Ha en strålende dag :) :) :)

Bizflyer
17-11-2010, 09:26
God morgen fra Krsand som byr på plussgrader i dag!

Siste arbeidsdag denne uken. I morgen går turen til Tyskland med fakirekspressen!

BF:fly

Savipix
17-11-2010, 09:32
God morgon från Uppsala,

Frost utanför fönstret vilket gör att jag håller mig inomhus ett tag till. Planen idag var att gå på ett föredrag men förkylningen sätter stopp för det. Nåväl, jag skall nog hitta någonting att göra som "domestic duty" också.

Såhär ser det ut utanför mitt fönster just nu:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs928.snc4/74123_458501617851_501997851_5680952_8045207_n.jpg

AirbusTrond
17-11-2010, 09:43
God dag fra Majorstuen! Her er man snart halvveis inn i arbeidsdagen. Såpass kjølig at jeg vurderer å innlede lutefisksesongen i dag, til tross for at vår ukentlige danske IT-fyr ikke har med seg Duty Free akevitt. Får vel støtte staten litt, då.

pgaa
17-11-2010, 09:49
God morgen fra Helsfyr..
Da har man inntatt sin plass, og begynt på dagens oppgaver. Om alt går normalt, og man kommer seg hjem til normal tid - er planen en tur til Fornebu Indoor Golf Center.. Ellers skal det ikke skje så mye denne dagen. Bare å grue seg til man skal hjem, for det var skikkelig surt å kaldt ute idag..

Ønsker alle en fin onsdag :)

TOS_EBG
17-11-2010, 10:35
Plussgrader i Tromsø også denne formiddagen, 3,4 for å være pinlig nøyaktig :)

T-9 til Thailand ferie, så på jobben er det en del saker og ting som må gjøres ferdig og avklares i tiden før. Må endre på returen på min svipptur til RNB mandag/tirsdag neste uke da det kom opp et møte i Tigerstaden på onsdag.

Polaris: Begynner å bli dårlig med tid igjen om du skal få testet kaffebaren vår før Jul.....

Have a nais day!

Henshaw
17-11-2010, 10:38
God morgen fra Sandefjord.

Billetter til Top Gear Live er blitt bestilt, men måtte nøye meg med sølvbilletter da de beste var utsolgt. Blir nok bra uansett skal man se!
Senere idag blir det vel en tur på skolen og kreve inn penger for en av billettene.

LN-MOW
17-11-2010, 13:01
G'morgen fra Alpharetta, hvor det saa smaatt har begynt aa lysne. 6 grader foreloepig, og vaermeldingen er noksaa klar paa at det skal bli mye sol ... Og det er de sikkert glade for nede paa flyplassen, som har hatt to dager med 'interessante' arbeidsforhold ...

Blir vel litt CoreMOW etter at guttungen er kjoert til skolen, og deretter faar WIAS min tid. Og kun en dag igjen til The Wall paa Philips Arena. :colgate:

CK
17-11-2010, 14:06
G'ondag fra FBU. bare 14 dager igjen før jeg går over i ny jobb, og det kjennes deilig å fortelle folk at de skal kontakte min etterfølger fremover. Denne uken ser det ikke ut til at det blir noen turer til Head Office, men søndag kveld blir det en tur til STO for å rekke morgenflighten til UME (ny flyplass!) neste morgen.

Polaris
17-11-2010, 15:04
Polaris: Begynner å bli dårlig med tid igjen om du skal få testet kaffebaren vår før Jul.....

Fredag? :) Tirsdag neste uke?

...og så leser man om fornybar energi og tenker at det var fint man tok skituren i går, da nevnte varmegrader har gjort føret dårlig i dag.

Storm er det visst også meldt.

OJB
17-11-2010, 15:38
God ettermiddag fra Arna utenfor Bergen by,
Nydelig vær på hele Vestlandet idag , startet ut fra SVG med SK4156 og -BRH tidlig i formiddag. Flott og kjølig vær, måtte det bare fortsette slik. Pratt&Whitney ørnen på verkstedet tok seg fint ut i den lave morgensolen idag.
Kyststripen vår blir man aldri lei av å nyte fra luftbussen.
Noen images fra dagens "luftløft" ligger vedlagt som dokumentasjon på en av verdens flotteste flystrekninger.
Ha en fortsatt fin vinterdag. Utsikten fra SK4156 idag morges viser at landet begynner å bli dekket av snø over det hele.

FBU 4EVER
17-11-2010, 19:16
God aften fra Nærsnes. Hjemme fra London kl. 02:00 i natt etter en rekke kanselleringer og delays pga. tåke på LHR. En rask tur til Brandbu er det blitt tid til, innkjøp av to nye spisestuestoler er satt igang, men de fant ikke stolene på lageret, så da må man vente yil imorgen med å hente de. Hvis de finner dem da!
Julen skal planlegges. Det ble NRT fra 22-27/12 denne gangen. Brandbudronningen skal besøke sin mor på Ørsta, så jeg planlegger å ta med far og hans kone på stoppet istedenfor. Kan bli veldig hyggelig det også. Han har tross alt fløyet for Japan Air Lines en gang i tiden.
Nu middag!
Ha en fin kveld folkens.

Polaris
17-11-2010, 19:26
Dagens mest interessante tema fra eksamenspuggingen:

Norge produserer 2440 TWh energi per år, hvorav over halvparten av dette er olje og gass.
Norge forbruker 228 TWh energi per år, hvorav 99% er produsert av vannkraft.

God kveld :)

Someone
17-11-2010, 19:33
Dagens mest interessante tema fra eksamenspuggingen:

Norge produserer 2440 TWh energi per år, hvorav over halvparten av dette er olje og gass.
Norge forbruker 228 TWh energi per år, hvorav 99% er produsert av vannkraft.

God kveld :)

Norges produksjon av elektrisk kraft fra vannkraft er ca 120 TWh i et normalår.....så hva er de andre 100 TWh med vannkraft for noe? ;)

Polaris
17-11-2010, 19:35
Ikke spør meg, spør boka mi! Talentløse briter i så fall :colgate:

Discus
17-11-2010, 21:30
God kveld herfra. Det bare drar seg til noe så helt håpløst om dagen, men ku to uker igjen før jeg skal ut å fly Scairbus.

Vinteren har lagt seg, fikk rapport om at skiføret og skisporene var på plass i marka, glimrende føre. Så også at snøproduksjonen har startet litt lenger oppi "dalen" her.

Polaris
18-11-2010, 00:12
Rett skal være rett, Norges kraftforbruk er enda 228 TWh, men det er jeg (som i havet av informasjon som jeg svømmer i) som har vimset litt med begrepene elektrisitetsproduksjon og energiproduksjon.

Det er 99% av elektrisitetsproduksjonen som består av vannkraft. Men elektrisitetsforbruket vårt står for 50% av energiforbruket. Dermed har egentlig ikke vannkraft noe med elektrisitetsforbruket vårt å gjøre, da jeg umiddelbart tenker på all kraften vi eksporterer og importerer. Mye av *vårt* elektrisitetsforbruk består vel av Svensk og annen nær europeisk kraft. Har en powerpointtabell liggende et sted, men den kan jeg ikke åpne på Mac'en min så det får være så for now :)

Godt å ha Scanair, så får jeg orden i sakene mine til eksamen :colgate:

God natt!

Someone
18-11-2010, 08:47
Mye av *vårt* elektrisitetsforbruk består vel av Svensk og annen nær europeisk kraft.

Det varierer fra år til år. I våte- og normale år er vi netto elektrisitetseksportør, mens tørre år (som f,eks i 2010) er vi nettoimportør ;)