PDA

View Full Version : Seattle-tråden

Roxman
14-11-2010, 19:11
Planlegger en tur over til Seattle. Og skulle gjerne hatt noen tips om fotografering, på Renton, BoeingField og Everett. Hvordan er trafikken på disse. Renton er vell ikke så mye mer en B737, men hvor ofte er det fly i luften herfra. Hadde sett for meg 1 dag på hver plass. Men om det ikke er fly til å fylle tiden med, så må en jo se på alternativene.

Takk for innspill:)

LN-MOW
14-11-2010, 19:19
Veldig mye info om Seattle hvis du søker litt rundt,og du finner også spotterguides for SEA og BFI hos LN-KGL. http://www.plane-spotter.com/SpotterGuides/index.htm

Renton har ikke mye trafikk - kun en og annen avgang med 737, for det meste umalte.

Boeing Field har mest action, det er jo der 737-testflightene går fra og noen av 787'ene er også stasjonert der. Der finner du også Museum of Flight som er en must-see.

Everett har glimrende spottermuligheter fra Boeing's Future of Flight senter. Både fra parkeringsplassen og taket av senteret. Boeing's ramp er også rett over på den andre siden av rullebanen. Hilton Garden Inn ligger rett ved siden med utsikt rett ut mot rullebanen fra en del av rommene. Litt blandet med trafikk, men på en god dag kan det være underholdende.

Bruk av Flight-trackers, som f.eks- FlightAware-app'en er et godt hjelpemiddel ... FR24 har også dekning, men desverre begrenset akkurat i flyplassområdene ...

Roxman
21-12-2010, 13:45
Nytt spørsmål. Hvordan er det å komme seg rundt SEA, BFI, og opp til Everett. Finnes det bra kollektiv tilbud, eller er det anbefalt med en leiebil?

gustavf
21-12-2010, 14:07
Leiebil er et must.

LN-MOW
21-12-2010, 15:33
Det finnes organiserte turer fra Seattle til Boeing (Gray Line), men det er mye mer å se på der oppe så bil anbefales. BFI/Museum of Flight kan enkelt nås med buss.

Roxman
15-02-2011, 18:46
Finnes det noen gode fotobutikker i Seattle? Noe sånn som B&H i New York. Helst en butikk som har åpent etter kl. 6pm. Fant en som het Glazers, noen som har erfaring med den? (dog stengte den kl. 6pm:-()

BSSW
15-02-2011, 19:01
Du har også en butikk som heter Camera West ikke så langt fra Westin, men den fører ikke Canon...

Jeg var innom Glazers, på jakt etter Canon S95, selv om jeg ikke fikk tak på det så var servicen og hjelpen der meget bra!

Skulle du være på jakt etter gitar e.l. så ligger Guitar Center ikke langt fra Glazers :p

Chriscross
16-10-2011, 21:39
Fikk tak i bonusbilletter med LH til SEA i november. Vet mange her har god kjennskap til byen. Hvilke hotell anbefales? Har sett litt på nytt Four points by Sheraton til 118 dollar natt. Skal også sjekke Amex FHR, forslag mottas med takk.

Noen som forresten ved om wine reception på Kimptons hoteller er verdt å få med seg om en bor der?

TOS
16-10-2011, 22:14
Fikk tak i bonusbilletter med LH til SEA i november. Vet mange her har god kjennskap til byen. Hvilke hotell anbefales? Har sett litt på nytt Four points by Sheraton til 118 dollar natt. Skal også sjekke Amex FHR, forslag mottas med takk.

Det er vel mange som har vært over i SEA så det kommer sikkert mange tips til hotell. Jeg har bodd på et lite, men meget flott hotell like ved Pike Place Market ved et par anledninger. Hotellet heter Inn at the Market: http://innatthemarket.com/

Jeg kan anbefale dette hotellet på det varmeste.

hstad
17-10-2011, 06:02
Westin er veldig bra, men noe dyrt antar eg:)

dc-8-63
17-10-2011, 12:56

Noen som forresten ved om wine reception på Kimptons hoteller er verdt å få med seg om en bor der?

Jeg synes at wine reception er noe å ta med seg, og personlig liker jeg (vi) Mayflower Park Hotel i Seattle veldig godt. Et eldre hotell - meget velholdt - bra rom og en hyggelig wine reception. Normalt er det "lokale" Wineries (Washington / Oregon) som holder den - med god informasjon og fin introduksjon til nye viner.

Chriscross
19-10-2011, 14:12
Westin er veldig bra, men noe dyrt antar eg:)

Leste at Westin var gammelt og slitt, men det stemmer kanskje ikke? Noen mente at Sheraton faktisk var bedre. W dukket opp på Starpicks denne uken til 189 dollar for de to "mitderste" romkategoriene så skulle til å slå til på den prisen, men så om e-post om at AMEX FHR stilte opp med Faimont Olympic til 188 daler +++. Dette inkluderer mulig oppgradering, frokost og 100 daler i food credit. Tipper jeg slår til på den dealen. Har også meldt meg inn i Fairmont Presidents Club for å få gratis internett. Noen som vet om Deluxe rommene på olympic er verdt å betale ekstra for i forhold til standardrommene?

Hvor er det enklest og billigst å fikse en leiebil fra for en dag i nærheten av hotellet? Går nok for en kjip bil denne gangen.

Martin
19-10-2011, 14:25
Jeg har bodd på både Sheraton og Westin, og tror jeg ville valgt Westin igjen, om f.eks. prisene var like, men ville ikke nølt med å booke Sheraton heller.

Chriscross
19-10-2011, 16:11
Jeg har bodd på både Sheraton og Westin, og tror jeg ville valgt Westin igjen, om f.eks. prisene var like, men ville ikke nølt med å booke Sheraton heller.

Tror deler av Sheraton er nyopppusset.

dc-8-63
19-10-2011, 17:45
Fairmont !! Eller FourSeasons om det dukker opp på radaren. Sherston har en rimelig ny bygning (Tower 2) 3-4 år gammel

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856969,10.789458

Fnate
19-10-2011, 17:54
Har bodd på W i Seattle og var veldig fornøyd med det.

MountainDew
19-10-2011, 19:04
Sheraton er "mitt" hotell i Seattle. Lukter veldig godt!

Chriscross
19-10-2011, 22:03
Fairmont !! Eller FourSeasons om det dukker opp på radaren. Sherston har en rimelig ny bygning (Tower 2) 3-4 år gammel

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856969,10.789458

Four Seasons var øverst på radaren, men det ble fullt i løpet av gårsdagen. Samtidig "raste" prisen på Fairmont.

Chriscross
29-10-2011, 18:53
Hvordan er det med flyaktiviteter på Boeing fields i helgene? Bør en reise opp til Everett i tillegg, og hva bør en i tilfelle se der? Skal ikke spotte på fly.

Glean EBG
14-09-2012, 20:27
Skal til seattle 25september og trenger hotell i byen 25-26 og 29-1oct noen som har noen gode tips til hotell syntes prisene ser noe stive ut på mange av de store kjedene jeg pleier å holde meg til ?

Ellers er jeg positiv til andre tips i sea og omegn skal en tur til ewerett og se boeing fabrikken så regner med å ha leie bil fra 26-29?

Hvordan er det å kjøre leiebil over grensa til canada å få med seg en dag i vancoover det fikk jeg ikke lov til ved grensa i niagara falls med leiebil fra pitsburg?

Strominho
14-09-2012, 21:03
Sheraton Seattle Hotel vil hvertfall jeg anbefale hvis du finner på å booke i Down Town.

http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=460

God tur :)

Chriscross
14-09-2012, 21:17
Var veldig happy med Fairmont Olympic Hotel. Melder du deg inn i bonusprogrammet til Fairmont får du gratis internett. Mener vi betalte 211 dollar pr natt (fhr rate med Amex).

Glean EBG
14-09-2012, 21:28
Sheraton Seattle Hotel vil hvertfall jeg anbefale hvis du finner på å booke i Down Town.

http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=460

God tur :)

Takk for tipset og velkommen til forumet.

LN-MOW
14-09-2012, 21:33
Det går greit med leiebil over grensen, men du må si ifra når du plukker opp bilen. I Seattle pleier de alltid å spørre. Pleier å bruke Alamo i Seattle - de har stort sett greie priser.

Hotellprisene i Seattle er ofte litt stive, men sjekk kayak, hotel.com og de 'vanlige' sitene .. eller ta sjansen på Hotwire eller Priceline. Husk at det også koster penger å parkere leiebilen hvis du bor i sentrum. Kan være en ide å ikke ta ut bilen før du er 'ferdig' med selve Seattle.

petter380
14-09-2012, 21:51
Hvordan er det å kjøre leiebil over grensa til canada å få med seg en dag i vancoover det fikk jeg ikke lov til ved grensa i niagara falls med leiebil fra pitsburg?

Bodde i Vancouver i fjor og kjørte til Seattle, nada problem. Slitsomt over grensen fra Canada til USA (ut av bilen, lang kø etc.), og motsatt USA til Canada er en drøm i forhold.

Jeg syns du bør bruke mer enn en dag i Vancouver. Finnes ikke penere by på den delen av verden. Seattle er jo latterlig iforhold :)

kimpe
14-09-2012, 22:00
Hallais!

Har selv kjørt turen der med leiebil, og ingen problemer med å komme over der. Har alltid bestilt på forhånd fra Norge da forsikringer etc er inkl i prisen da.. Sjelden det er det når du leier fra USA.

Beste hotellet i Seatlle er uten tvil (for meg i det minste..) Hotell 1000. Ligger meget sentralt Down-Town, har en kuul restaurant/lobby og utrolig flotte hotellrom. Betale vel $200 sist jeg var der, og etter å ha prøvd andre hoteller i området så vil vi hit neste gang vi kommer til byen! Anbefales!!!

Kim

Glean EBG
14-09-2012, 23:32
Takk for alle svar.
Er det noen som har flere tips til ting å finne på/ besøke mellom seattle og vancoover mest intresert i fly,teknikk,og kunne tenke meg å hoppe i fallsjerm om det er noe sted i nærheten. Men mest av alt kunne jeg tenkt meg en tur over omerådet i småfly til en billig penge noen som har tips?

MountainDew
14-09-2012, 23:35
Har bodd på Sheraton 3 ganger på tur med Scanair forumet. Kan absolutt anbefales :-)

C172
15-09-2012, 06:16
Småfly nevner du, da tar du og går ned på havna i sentrum og tar en tur med Kenmore. Sender med en link.http://www.kenmoreair.com/
De har forskjellige turer!

Glean EBG
24-09-2012, 00:28
Reiser til seattle denne uken noen som veit om det er mulig å få tak i iphone 5 der eller i vancoover denne uken evt hvor den selges ulåst?

LN-MOW
24-09-2012, 01:32
Det er nok for tidlig. Ulåst versjon pleier ikke å komme før et par måneder etter release. Ellers er det Apple Store begge steder.

Glean EBG
24-09-2012, 18:50
Takk for tips fant ulåst på apple.ca fra 699$

LN-MOW
24-09-2012, 20:01
Jøss - det er en god pris uten binding .. men det sto også

Available: 3-4 weeks

;) Men du må jo bare stikke innom sjappa .. kan jo være du har flaks.

dc-8-63
25-09-2012, 14:49
Takk for alle svar.
Er det noen som har flere tips til ting å finne på/ besøke mellom seattle og vancoover mest intresert i fly,teknikk,og kunne tenke meg å hoppe i fallsjerm om det er noe sted i nærheten. Men mest av alt kunne jeg tenkt meg en tur over omerådet i småfly til en billig penge noen som har tips?

Kenmore Air er et meget godt tips - alternativt en rundtur med sjøfly fra Downtown Vancouver til Victoria - her burde en klare å få flydd Bever den ene veien og Twotter den andre veien - eller Otter - dog med Turbin.

Snohomish Airport for Fallskjerm hopping - http://www.harveyfield.com - ca. 10 - 15 minutter øst på Highway 2 fra Everett (byen) - exit ved 88th South Street SE i Snohomish.

En idee med Kenmore kan være å fly fra Downtown Seattle opp til Kenmore basen - hvor de gjenoppbygger og vedlikeholder Bevere og Ottere. Noen av de som jobber i sjekkinn hos Kenmore Downtown forstår oss ;)

Er enig med Petter380 at Vancouver er en langt flottere by og langt mere interessant en Seattle - selv om Bainbridge Island rett utenfor Seattle er vårt hjem (og vi er snart på vei hjem igjen).

Når det gjelder kryssing av grensen så forsøk å unngå fredag ettermiddag / kveld oppover og Søndag kveld inni USA igjen - det er 3 grenseoverganger -

Peace Arch som er I-5 til 99 og den som normalt har lengst køer - rett ved siden av P.A. ligger Truck Crossing - Exit 275 til Highway 543 - bedre kapasitet og kortere køer etter grensen ta til Venstre på Highway 8 og følg denne til 99.
Den 3 grense overgangen er Lynden - den er noe mere involvert - men om du må krysse fredag opp og søndag hjem kan denne være redningen. Ta av i Bellingham - Exit 256A hold lengst til høyre og følg Higway 539 Guide Meridian til forbi Lynden til Aldergrove Crossing - her blir 539 til 13 som du følger til Highway 1 som tar deg inn til Vancouver. Dog dette er en ganske mye lengre kjøretur (legg til 40 minutter) så det skal være rimelig klønete på grensen før dette blir nødvendig. (Det finnes også en kryssing ved Abbotsford men det tar en drøy time ekstra).

Når du nærmer deg Bellingham - rett før Exit 250 er det en informasjons tavle om grensekryssingene og ventetidene. Fra Vancouver sett Radioen på 1100 AM som gir deg Ventetidene hvert 10ende minutt.

Om du er sulten og øl tørst er Archer AleHouse (Harris and 10th i kjelleren) i Fairhaven absolutt å anbefale også Exit 250 - Highway 11 ned til Fairhaven. Alternativt Boundry Bay Brewery i Bellingham (Railroad Ave) (Canadisk øl smaker Grevling i forhold).

Vancouver er som sagt en langt mere interessant by enn Seattle - men trafikken kan være spesiell - 99 som er en firefelts motorvei er plutselig ikke det lengre etter at man passerer flyplassen, erstattet av en 6 felts vei gjennom nabolag (sine sådanne) i Vancouver hater man trafikklys med Pil til venstre - så et godt tips er midtre felt på Granville Ave som tar deg inn til Downtown. Har endel gode hotell forslag (har vel rundt 200 gjestedøgn bak oss i Vancouver) - send gjerne en PM om behov - Fairmont Vancouver Hotel, Le Soleil (Hornby) er blant våre favoritter - men kan fort koste litt.

Cecilie
05-02-2013, 19:53
Heisann!

Skal til Portland og Seattle i påsken på familiebesøk. Vi skal tilbringe mest tid i Portland-omegn, men vil også få et par overnattinger i Seattle. Downtown preferably, selv om vi skal ha leiebil hele tiden.

Vi er 4 voksne, og ser etter hotell i Seattle. To hotell som var ledige på de aktuelle datoene var Westin og Grand Hyatt. Ser Westin har vært nevnt i tråden tidligere, men har noen også erfaringer med Grand Hyatt?

Noen som vet om parkerings garasje eller plass er å foretrekke fremfor valet parkeringene de tilbyr på hotellene?

Fnate
05-02-2013, 19:56
Bodde på W sist jeg var i Seattle og synes det var brillefint.

De to andre er det nok andre som kan mer om. Men mener jeg så dem begge sentralt.

Savipix
20-08-2013, 21:01
Det kliade lite för starkt i bookningsfingret idag och en tur till Seattle i november blev beställd.

Planen är Museum of Flight, Boeing och Space Needle såklart. Ser även på en tur upp till Vancouver men vad är det mer man bör få med sig?

Cecilie
20-08-2013, 21:18
En kjøretur rundt Olympic-halvøya anbefales på det varmeste, men november betyr kanskje noen vinterstengte veier

Tyggisveggen er jo et Seattle "ikon" og kan være "artig" å få med seg

Pike Place Market er jo også et must når man er i SEA

Ellers mye nordmenn der som kan være er serverdighet i seg selv :p

Glean EBG
20-08-2013, 23:19
Det kliade lite för starkt i bookningsfingret idag och en tur till Seattle i november blev beställd.

Planen är Museum of Flight, Boeing och Space Needle såklart. Ser även på en tur upp till Vancouver men vad är det mer man bör få med sig?

I vancoover bør du ta turen til sjøflyhavna og bli med på en tur overer næromerådet. Det var en flott oplevelse. Det ligger sentralt til.

BSSW
21-08-2013, 01:14
I vancoover bør du ta turen til sjøflyhavna og bli med på en tur overer næromerådet. Det var en flott oplevelse. Det ligger sentralt til.
Man har da Kenmore i Seattle også.

Savipix
21-08-2013, 17:51
Tack för tipsen!

petter380
19-03-2015, 09:27
Har ikke gjort dette selv, og hadde jeg vist om det ville jeg kanskje gjort det når jeg var der. Andre som har prøvd?

http://www.dagbladet.no/2015/03/18/tema/reise/seattle/underjordisk/usa/38142549/

LNv22
19-03-2015, 10:19
Har ikke gjort dette selv, og hadde jeg vist om det ville jeg kanskje gjort det når jeg var der. Andre som har prøvd?

http://www.dagbladet.no/2015/03/18/tema/reise/seattle/underjordisk/usa/38142549/

Jeg har tatt den turen - det var helt OK!

robertaas
28-09-2015, 04:19
Noen som har erfaring med Hilton Seattle? Ligger det egentlig litt usentralt?

Herlov
28-09-2015, 06:14

Jeg har ikke noen erfaringer med hotellet, men var i Seattle i sommer og synes ikke det ligger usentralt.

WF-380
28-09-2015, 11:46

Jeg bodde sist på Crowne Plaza som ligger et kvartal sør for Hilton. Det syns jeg absolutt var sentralt nok. Det er ikke langt å gå til waterfront og markedet, og monorailen til Space Needle er bare 3-4 kvartaler unna.

SQ 777
28-09-2015, 17:32
Har bodd på Hilton Seattle og synes det er sentralt...

TOS
28-09-2015, 18:26
Jeg bodde på Grand Hyatt Seattle for et par uker siden, som vel ligger et par små kvartaler nord (ish) for Hilton, men også et kvartal lenger øst (ish) uten at jeg oppfattet det til å være spesielt usentralt. ca 5 minutters spasertur ned til Pike Place market.

Sykkelthor
29-09-2015, 10:00

Jeg har bodd der for noen år siden og tenkte ikke over at det var usentralt, snarer tvert imot. Artic Club som jeg bodde på dagen etter derimot, det er jo nesten i en annen delstat. Det føles i hvert fall slik når man ruslet gatelangs på vei hjem.

Det skal etter sigende være en restaurant for frokost på øverste eller nest øverste etasje hvis du liker slikt, men den var stengt da jeg var der..

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=928280&postcount=21

robertaas
11-10-2015, 07:10
Ser flere anbefaler Sheraton, men hverken frokost eller wlan er inkludert der. Har ikke lyst til å bruke over 200 US per natt så jeg vuderer nå Best Western Pioneer Square Hotel og ser også på muligheten for å bruke Hotwire, men den siste ser ikke ut til å spare noe særlig.

petter380
12-10-2015, 07:55
Ser flere anbefaler Sheraton, men hverken frokost eller wlan er inkludert der. Har ikke lyst til å bruke over 200 US per natt så jeg vuderer nå Best Western Pioneer Square Hotel og ser også på muligheten for å bruke Hotwire, men den siste ser ikke ut til å spare noe særlig.

AirBNB...? Funker kanskje bedre enn du tror [emoji4]

robertaas
14-10-2015, 15:53
Prøver å lage en slagplan for hva jeg skal få med meg i Seattle. Kom over denne på https://tickets.futureofflight.org/public/waiver
Still photos and video cameras, electronic devices (mobile, cameras, pagers) and personal items (purses, backpacks) are not permitted on the Boeing Tour. Lockers are available on site.
Da ble Boeing raskt strøket fra listen.

LN-MOW
14-10-2015, 16:50
Standard prosedyre. Selv ikke vi som var på 'spesialomvisning' fikk ta med kamera.

robertaas
14-10-2015, 17:52
Standard prosedyre. Selv ikke vi som var på 'spesialomvisning' fikk ta med kamera.
Det er greit at steder har de reglene de synes de bør ha, men fint at jeg så det i tide så jeg ikke fikk en kronglete bomtur til et sted uten kollektivt transporttilbud. Som sagt får jeg istedenfor planlegge å se andre ting i Seattle.

Bergern
14-10-2015, 19:26
[/url]

Da ble Boeing raskt strøket fra listen.

Hvorfor det? Opplevelsen er da den samme, om ikke bedre, selv om du ikke får foreviget den på brikka.

LN-FHU
14-10-2015, 21:45
Man reiser da ikke til Seattle, også kutter ut å dra på Boeing....???? Det er jo det samme som å reise til oktoberfestivalen uten å drikke øl.... :headbang :headbang
Hvis du skylder på at du ikke får ta bilder der er grunnen.......? Vel.....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

robertaas
15-10-2015, 04:32
Hvorfor det? Opplevelsen er da den samme, om ikke bedre, selv om du ikke får foreviget den på brikka.
Jeg reiser mye og ser mye, og bruker bilder til å hjelpe huske og kunne gjenoppleve mye av det jeg kommer over. Enkelte steder jeg har vært innom har det vært fotoforbud, og tidligere så jeg likevel disse. Har angret på disse i etterkant da jeg ikke kan gjenoppleve disse. Har derfor konsekvent gått over til å snu om man ikke kan ta bilder.

Prøvde for eksempel å få til besøk i det hvite hus da jeg var innom Washington, men ambassaden gjennomgikk noen endringer slik at de ikke kunne hjelpe i perioden jeg reiste. Hadde jeg fått beskjed om at jeg ikke kunne besøke, men ikke ta bilder så hadde jeg selvsagt droppet turen selv om jeg hadde fått en tur hvor jeg også kunne møtt presidentfamilien.

Folk er forskjellige så enhver får leve etter de prinsipper de føler fungerer for dem.

Sykkelthor
15-10-2015, 15:10
Prinsipper bør man ha, men for hva det er verdt kan du ta bilder til du blir grønn på flymuseet og ved rullebanen til Boeingfabrikken. Det eneste du ikke får ta bilde av er underveis på fabrikkbesøket. De har for øvrig ørten store skap som kan leies for småpenger slik at du kan legge igjen alt dilldall før omvisningen.

robertaas
15-10-2015, 16:11
Prinsipper bør man ha, men for hva det er verdt kan du ta bilder til du blir grønn på flymuseet og ved rullebanen til Boeingfabrikken. Det eneste du ikke får ta bilde av er underveis på fabrikkbesøket. De har for øvrig ørten store skap som kan leies for småpenger slik at du kan legge igjen alt dilldall før omvisningen.
Ser at flymuseet "Museum of Flight" ligger på motsatt side av Seattle så det er ikke akkurat noe man får med seg samtidig.

LN-MOW
15-10-2015, 16:17
Mulig han mener 'Future of Flight' - opplevelsessenteret hvor fabrikkturene begynner og slutter.

http://www.futureofflight.org/

Sykkelthor
16-10-2015, 11:18
Mulig han mener 'Future of Flight' - opplevelsessenteret hvor fabrikkturene begynner og slutter.

Jepp, det var akkurat det han mente!

LN-MOW
22-06-2018, 19:55
Hyatt Regency Lake Washington i renton er kanskje et hotell man bør vurdere .... grei utsikt hvis man er heldig med rommet.

https://thepointsoflife.boardingarea.com/hyatt-regency-lake-washington-hotel-review/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

https://11zcjh3bg96en8x8623o0w17-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/06/20180426_151745.jpg

darkcho
04-03-2019, 09:19
Bumper denne tråden. Skal en tur til Seattle i juni, men her er det sannelig stive priser. Ingenting i sentrum til under 3000kr om man vil bo på et ok hotell. Er det noen tips og triks jeg bør kjenne til her? Eventuelt noen fine områder i nærheten som bør vurderes? Formålet er å se byen, besøke Boeing og ha noen late dager.

robertaas
04-03-2019, 11:34
Hoteller i USA er som oftest dyrt og gir dårlig verdi for pengene. Når man får en bungalow på Bora Bora til under halvparten av hva et rom på et utslitt og usentralt økonomihotell i Seattle koster så er noe galt.

Jeg endte opp på Homewood Suites for ikke å bli helt ranet. Aner ikke om det er litt bedre priser der på datoene dine.

darkcho
04-03-2019, 11:38
Ser det er 2 stk Homewood Suits i sentrum, men dessverre til 2870kr og 3500kr pr natt.

Airbus 330
04-03-2019, 16:29
Jeg bruker hotel Hilton Garden Inn Everett eller omkring i området på mine årlige turer til Seattle for spotting og div, det får du for ca 2000,- kr natta i juni. Med leiebil som er billig, kjører man lett omkring i byen. Mye trafikk dog... ;)

Ja det er ikke sentralt sånn sett, men billigere i hvert fall.

dc-8-63
04-03-2019, 17:11
Bumper denne tråden. Skal en tur til Seattle i juni, men her er det sannelig stive priser. Ingenting i sentrum til under 3000kr om man vil bo på et ok hotell. Er det noen tips og triks jeg bør kjenne til her? Eventuelt noen fine områder i nærheten som bør vurderes? Formålet er å se byen, besøke Boeing og ha noen late dager.

Skal du ha leiebil ? I så fall finnes det en god alternativer rundt om. Bor i nærheten 30 minutter unna downtown med ferge, så har litt å bidra med.

darkcho
05-03-2019, 07:31
Planen er ikke ha leiebil, heller benytte seg av Uber eller annen transport. Tar gjerne noen tips og triks.

Om jeg ikke ender opp i sentrum, er det da nord av byen som er finest område? Fant et par hoteller der til 4000kr for 3 netter.

WF-380
05-03-2019, 11:40
Nesten alle gangene jeg har vært i Seattle har jeg bodd på hotell i Tukwila nær South Center Mall. Det er ikke noe fint område, men det er mange restauranter og butikker der. Og billigere enn i sentrum.

Hvordan er prisene i Bellevue? Derfra til Seattle er jo en grei avstand utenom rushtidene.

dc-8-63
06-03-2019, 04:52
Planen er ikke ha leiebil, heller benytte seg av Uber eller annen transport. Tar gjerne noen tips og triks.

Om jeg ikke ender opp i sentrum, er det da nord av byen som er finest område? Fant et par hoteller der til 4000kr for 3 netter.
Uten leiebil er det noen alternativer, som du antyder nord av Seattle vil jeg anbefale Edmonds - men det er vel kun et Best Western nede i selve Edmonds. Det ser helt kurant ut til USD 150-175 avhengig av datoer. Edmonds har endel å by på, en meget god Pub, et par bryggerier (hvorav det ene server god mat også). Har også noen Resturant anbefalinger om du velger Edmonds.
Lynnwood er i likhet med Tukwila kjedelig, en del kjede Resturanter men mye mye shopping malls etc.
Nord er jo greit for tur til Boeing Everett, likeledes er Tukwila greit for Renton - faktisk er de Hyatt hotellet LN-MOW viser til ovenfor et svært godt alternativ om prisen fungerer, Boeing har solgt mye eiendom (der hvor 757 ble bygget) og dette er området har blitt til mye Resturanter og butikker.
Om du ønsker relativt grei adgang til sentrum, er vår lille øy et alternativ, det et et Quality Inn som er OK i USD 150.00 + prisklassen, du kan spasere til fergen som går omtrent hver time, og det er en god Pub (Flyprat stampub) og andre gode spise steder (så lenge du ikke heter Robert;) ). Fergen tar 30-35 minutter og du kommer inn midt i sentrum.

Chriscross
05-06-2025, 14:34
Det har skjedd noe med hotellprisene i byen siden sist jeg 2011 da jeg postet sist her. 188 ++ for Fairmont har blitt til 580++... Tipper det kanskje blir Staybridge suites downtown om ingen har andre forslag? Regner med at de som ligger i tråden fra før er utdatert.

Det blir helt sikkert boeing, også må vi vel på flymuseet på andre siden av byen, stå i trengselen på første Starbucks, men er det andre ting to tenåringsjenter bør få med seg? Hvordan er omlandet med tanke på bilturer? Slik jeg hsuker det holder det med 1-2 dager i byen? Skal være i fem netter.

Vancouver kunne vært stas, men tneker det er best å ikke krysse grensen mer enn nødvendig.

Det finnes for øvrig flere muligheter til USA i høstferien om en tar en kikk i test-forumet så fort som mulig. Asia er verre.

sabergum
05-06-2025, 18:40
Vancouver kunne vært stas, men tneker det er best å ikke krysse grensen mer enn nødvendig.

Hvis du drar til Vancouver med tog, så foregår grensekontrollen både til og fra USA på endestasjonen i Vancouver, hvis jeg har forstått det riktig. Antar det er en ganske strømlinjeformet prosess.

dc-8-63
05-06-2025, 20:30
Hvis du drar til Vancouver med tog, så foregår grensekontrollen både til og fra USA på endestasjonen i Vancouver, hvis jeg har forstått det riktig. Antar det er en ganske strømlinjeformet prosess.

Ja grensekontrollen foregår på stasjonen i Vancouver fremdeles og det var en helt grei prosess inn i Kanada, litt klønete på returen fordi en måtte møte opp 2 timer før avgangstiden og etter grensekontrollen var det kun en plattform.

Men fortiden er togtilbudet noe redusert, det ble oppdaget sprekker i de Talgo vognene som Amtrak Cascades bruker og det er satt inn Amtrak “Surfliner” vogner som er greie, men disse er ikke krengevogner som Talgo og dermed er hastigheten lavere.

dc-8-63
05-06-2025, 21:06
Det har skjedd noe med hotellprisene i byen siden sist jeg 2011 da jeg postet sist her. 188 ++ for Fairmont har blitt til 580++... Tipper det kanskje blir Staybridge suites downtown om ingen har andre forslag? Regner med at de som ligger i tråden fra før er utdatert.

Det blir helt sikkert boeing, også må vi vel på flymuseet på andre siden av byen, stå i trengselen på første Starbucks, men er det andre ting to tenåringsjenter bør få med seg? Hvordan er omlandet med tanke på bilturer? Slik jeg hsuker det holder det med 1-2 dager i byen? Skal være i fem netter.

Det finnes for øvrig flere muligheter til USA i høstferien om en tar en kikk i test-forumet så fort som mulig. Asia er verre.

Staybridge er et meget godt tilbud med tanke på beliggenhet og pris. Området (South Lake Union) er trygt, Seattle er relativt trygt og har fått mye hjemløsheten under kontroll.

Dette er jo Amazon Campus - så det er hovedsakelig kontorbygg i området + Forskning (kreft - min gamle arbeidsplass Fred Hutchinson Cancer Research Center) Brain Paul Allen’s Allens Institute, The Gates Foundation (også en av mine tidligere arbeidsgivere ;) ) ikke ulikt hva Fornebu er i dag :D

Det er kort vei opp til Downtown med Trikken: (litt stiligere enn Ruters #31)

https://live.staticflickr.com/65535/53853015368_4b61b491b0_b.jpg (https://flic.kr/p/2q3NMfY)IMG_0730 (https://flic.kr/p/2q3NMfY) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr

Fra hotellet er det 3-4 minutter å gå til trikkeholdeplassen og dere er oppe ved Westlake Center 10 minutters tid etterpå.

Du er er vel også fyr som løper (frivillig med store smil :D ) rundt Lake Union er en flott morgen tur, det var lenge min “lunsj pause”.

Det er del bra restauranter i området - de har nok stor vekt på lunsj (Amazon Arbeiderene) men er åpne utover kvelden også.

Det er også en av Seattles flyplasser der, min favoritt!!

https://live.staticflickr.com/65535/53853511547_71721e4127_b.jpg (https://flic.kr/p/2q3RjKM)IMG_2755 (https://flic.kr/p/2q3RjKM) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr

Akkurat som sjøflyhavna på Fornebu :p

Museum of Flight (Boeing Field) er absolutt verdt et besøk , fortiden er det ganske mye test aktivitet med 777-9, så det bør være mulig å se denne på meget nært hold.

Hva som er helt nytt er Waterfront, der det var Motorvei i 2 etasjer i 2011, er det nå et et flott anlegg med splitter nytt Akvarium (er normalt ikke den første i køen for slikt, men dette var imponerende!)

Når dere er ferdig fortrengte i den originale Starbucks’en gå rett over veien, i gjennom Pikes Place Market og trapper ned til Akvariumet (at det er utsikt til verden beste lille øy er jo en gratis bonus ;) )

Er været flott (stor sjanse i høstferien for at det er det) er fergeturen ut til oss å anbefale, Winslow (byen vår) ligger 5-10 minutters spasertur fra fergen og har godt Bakeri (Blackbird), en bra Pizza Joint

https://www.pizzeriabruciato.com/

Er enig i at 1-2 dager er nok i Seattle, har mye forslag til utflukter med bil (vi er begge glad i natur og med 2 store hunder er mye av våre utflukter basert på tur i natur ;) )

Er planene ennå å kjøre ned til SFO ? Kommer tilbake med Dagsturer og forslag til en overnattings tur (kan være dagstur med Kenmore Air )

Chriscross
06-06-2025, 07:52
Det blir bare t/r Seattle pga pris. Var faktisk ledig bookingklasse A (billigste prem) fra SFO siste lørdag i høstferien, men å komme hjem 16.30 døgnvill på søndag og rett på skole mandag føles ikke som en god ide mandag 07.00. Fikset bookingklasse a begge veier til SEA, til 74000 poeng t/r og da før en 18000 poeng tilbake når en flyr. Virker som de har åpnet opp ekstra med a-klasse og J-klasse denne uken på flere ruter for å gjøre F&F tilbudet ekstra hyggelig for ansatte. F&F kan ikke betales med poeng.