View Full Version : Beste reiserute til SFO?
Hei!
Har tenkt meg en tur til San Francisco i september, og lurte på om dere har noen tips til en litt extended reiserute enn hva som er nødvendig. (Opplever gjerne noen nye selskaper selv om dette fører til en lengre tur). Hvilke selskaper vil dere anbefale IC/domestic?
Tenkte å dra via EWR eller BKK i utgangspuktet, men er usikker på hva som gir den beste opplevelsen. Har ikke noe i mot å dra via AMS/FRA hvis nødvendig.
Tenker og litt rundt dette med bonuspoints (ref. tidligere disk. om USAirways sitt tilbud om 50.000 ekstra poeng ved kjøp av 50.000). Lønner det seg å kjøpe poeng istedet for å betale med kort?
Takker på forhånd for eventuelle svar :)
Mvh
Bacardi
Personlig ville jeg valgt.
XXX-AMS-DTW-SFO
Delta sin terminal i Detroit er helt fantastisk.
Men A330 over dammen er gjerne ikke så spesielt.
Tenker og litt rundt dette med bonuspoints (ref. tidligere disk. om USAirways sitt tilbud om 50.000 ekstra poeng ved kjøp av 50.000). Lønner det seg å kjøpe poeng istedet for å betale med kort?
"Lønner seg" er vel avhengig av hvordan du regner og hva du vil. Du får C-klasse t/r for under 10.000 kroner på den måten, men ingen poengopptjening. Forutsatt at du finner tilgjengelige seter...
Personlig ville jeg valgt.
XXX-AMS-DTW-SFO
Delta sin terminal i Detroit er helt fantastisk.
Men A330 over dammen er gjerne ikke så spesielt.
Har tidligere kun fløyet DC10 av WB, så en 330 vil være en fin opplevelse, selv om jeg helst kunne tenkt meg 340 eller 777. Takker for rådet :)
"Lønner seg" er vel avhengig av hvordan du regner og hva du vil. Du får C-klasse t/r for under 10.000 kroner på den måten, men ingen poengopptjening. Forutsatt at du finner tilgjengelige seter...
Poengopptjening er ikke så viktig, da jeg for tiden ikke flyr aktivt i jobb eller leisure, og så var det dette med tilgjengelige seter ja... Blir vanskelig når jeg har en fixed tid jeg må reise på, som jeg ikke vet når er før om en god del måneder :p På den andre siden må jeg nok ha business grunnet lang kropp. Håper det at jeg er fleksibel mtp reiserute kan redde meg her da.
Bizflyer
14-11-2010, 20:25
Jeg ville helt klart valgt en direkterute fra Europa til SFO for å unngå amerikansk innenriks.
Så da er det vel hip som hap hvem du velger. Du kan jo fly BA, KL, LH, UA osv. Hvis poengene ikke betyr noe så velg den billigste!
BF:fly
Har tidligere kun fløyet DC10 av WB, så en 330 vil være en fin opplevelse, selv om jeg helst kunne tenkt meg 340 eller 777. Takker for rådet :)
Swiss bruker 340-300 på ZRH-SFO. Også har UA vel noen ruter fra SFO til Europa med 777
Jeg reiste med Air Canada fra CPH via YYZ til SFO. Det syntes jeg var veldig bra.
AC var bra både på IC og mellom YYZ og SFO.
Det var også lettvint med immigrasjonen til USA i Toronto.
Jeg reiste på økonomi, men biz så bra ut...
AC bruker B767 fra CPH og det var A319/320 fra YYZ.
SNSK
Dag Viking
14-11-2010, 21:08
Skulle jeg valgt C-klasse på denne ruta så tror jeg at det hadde blitt
Swiss så sant det passer noenlunde med flybytte i Zurich.
British Airways eller United Airlines er også alternativ.
Helst ville jeg sluppet å bytte fly i Europa på vei tilbake til Norge, og da må man fly Continental over dammen. SFO-EWR-OSL er en ganske lang rute, men får man et fly med bizfirst på innenriks-flyet, så er den helt overkommelig.
Edit: Sjekket transfertid i ZRH, og det er perfekt!! 50 minutter. Nok til å slippe stress, men ikke så lenge at man blir sittende og sittende og sittende.
Et litt anderledes valg er Air New Zealand T/R LHR-LAX, og så videre med UA til SFO.
jameson82
14-11-2010, 21:51
Om du kan vente til begynnelsen av oktober flyr DY billig til DXB og derfra kan du fly med Emirates direkte til SFO. En spennede anderledes rute :)
Mange fine tips her, takk skal dere ha :) Skal sette meg ned å se hvordan tidene matcher. Skal starte i TOS, så hvis det ikke blir klaff med connections kan jeg jo vurdere stayover på kontinentet, eventuelt fly via london.
Tror kanskje Dubai blir litt langt med norwegian mtp mine 1.96, men artig forslag :D
Tror jeg ville gått for LX på TATL, de har ganske så hyggelige priser på Y, og i tillegg et, i mine øyne, av de bedre konseptene mht mat,seter og inflight-entertainment.... :)
Boeing_fan
15-11-2010, 01:31
Kan jo anbefale KLM via AMS. Da får man med seg MD11 i tillegg :)
Et alternativ kan jo være f.eks å booke TOS-LGW med DY, LGW-AMS med EZY, og ha separat tur/retur billett med KLM fra AMS til SFO, og eventuelt bruke samme rute på tilbakeveien.
Det finnes uendlige alternativer, kun fantasien og kreativiteten setter grenser her.
Kan jo anbefale KLM via AMS. Da får man med seg MD11 i tillegg :)
Et alternativ kan jo være f.eks å booke TOS-LGW med DY, LGW-AMS med EZY, og ha separat tur/retur billett med KLM fra AMS til SFO, og eventuelt bruke samme rute på tilbakeveien.
Det finnes uendlige alternativer, kun fantasien og kreativiteten setter grenser her.
Tror ikke KL bruker MD11 til SFO lenger, fløy OSL-AMS-SFO 1 september og den gikk da med B777-300... Mulig det er forandringer på mellom sesongene...
Men til trådstarter, du hinter at du vil prøve 340 eller B777, KLM B777 på AMS-SFO, evnt. kan du reise med Swiss eller Lufthansa (fra MUC) de bruker 340... Reiser du med ett v følgende får du boeing 747: Air France, British Airways og Lufthansa (fra FRA)... Usikker på hva United bruker mellom Europa og SFO...
Boeing_fan
15-11-2010, 17:23
Tror ikke KL bruker MD11 til SFO lenger, fløy OSL-AMS-SFO 1 september og den gikk da med B777-300... Mulig det er forandringer på mellom sesongene...
Men til trådstarter, du hinter at du vil prøve 340 eller B777, KLM B777 på AMS-SFO, evnt. kan du reise med Swiss eller Lufthansa (fra MUC) de bruker 340... Reiser du med ett v følgende får du boeing 747: Air France, British Airways og Lufthansa (fra FRA)... Usikker på hva United bruker mellom Europa og SFO...
Kan ha vært tilfeldig. Har søkt opp på mange tilfedlige datoer, og alle er satt opp med MD11.
AirFrance bruker A343 mellom CDG og SFO. United bruker vel 777 til Europa fra SFO?
Stemmer forøvrig at BA bruker 747.
Får du til MD 11 , så blir det en av de siste sjansene å fly dette flotte flyet, så grip den....
KL sine er helt nyoppgraderte og flotte.....;) Sjansen til å fly alle andre flotte fly får du sikkert senere...
Kan ha vært tilfeldig. Har søkt opp på mange tilfedlige datoer, og alle er satt opp med MD11.
AirFrance bruker A343 mellom CDG og SFO. United bruker vel 777 til Europa fra SFO?
Stemmer forøvrig at BA bruker 747.
Kan være sesongvariasjoner, vinter/sommer. Når jeg planla SFO-turen nå i sommer og så på billettalternativer var Air France også ett av selskapene som ble vurdert og i tiden rundt August og September hvor jeg skulle ha utreise var AF uten unntak satt opp med 747-400 og KL uten unntak satt opp med 777-300 til SFO. Jeg var skuffet over at det ikke var MD11 da KL har brukt denne på AMS-SFO veldig lenge, har dessverre aldri fått reist med denne maskinen og til de som har mulighet, grip den! MD11 i pax versjon har ikke lenge igjen.
Dag Viking
15-11-2010, 18:13
September 2011 er AMS-SFO satt opp med 747.
Hvis du velger å fly med Swiss, så er det ganske sikkert at du får prøve de nye business class setene :)
Kan være sesongvariasjoner, vinter/sommer. Når jeg planla SFO-turen nå i sommer og så på billettalternativer var Air France også ett av selskapene som ble vurdert og i tiden rundt August og September hvor jeg skulle ha utreise var AF uten unntak satt opp med 747-400 og KL uten unntak satt opp med 777-300 til SFO. Jeg var skuffet over at det ikke var MD11 da KL har brukt denne på AMS-SFO veldig lenge, har dessverre aldri fått reist med denne maskinen og til de som har mulighet, grip den! MD11 i pax versjon har ikke lenge igjen.
AF bruker A340 til San Francisco paa vinterprogrammet (Midten av Oktober til slutten av Mars)....KLM har ogsaa brukt MD-11 paa vinterprogrammet til San Francisco tidliere. Virgin Atlantic brukte A340-600 paa vinterprogrammet i fjor, saa San Francisco har noksaa store sesong variasjoner.
Her strømmer det på med gode tips :)
Har sjekket litt, og fant A346 med LH fra FRA blant annet. Et kjapt søk på widerøe viste mange muligheter for rundt 6000 i økonomi (via EWR med SAS, med USairways videre direkte SFO - stusset litt over at de benytter A319 på den ruta), mens billigste business lå på 22.000, så må nok lete litt til da business ble litt for dyrt.
MD-11 er en maskin jeg og kunne tenkt meg å teste, nydelig fly. Skal sjekke litt andre bookingsider og - har ihvertfall mange spennende alternativer å velge mellom her.
Er det ofte de bytter maskiner på slike ruter, når man bestiller i såpass god tid? (utenom ved snags selvfølgelig)