View Full Version : 12/11 COA039
Noen som vet hva skjedde med CO39 idag? Ble innstilt fra OSL, men gikk tom ut som COA9970 i 17 tiden så jeg. Tech?
Aftenposten skriver at avgangen ble kanselert fordi de ikke klarte å få igjen døren. Hva som ligger bak det er jeg ikke sikker på.
Det betyr at de kommer med en B764 i morgen for å få med seg alle passasjerene. Kjedelig for de som hadde en biz billett, 757en er ganske mye bedre enn 764, hvertfall når man kommer til AVOD og seter. (i mine øyne)
Håber ikke de stadig har nogle hængende, der skal med CO123 fra CPH på søndag. Der er vi på standby på C.... Men mon ikke de får ryddet op inden da...
Tittet på seatmapen på 764 i kveld.. Sikkert mange som er glad over å spre seg over flere seter.:lol:
Jeg sov i deres B764 langs de tre midtsetene på rad 32-ellernoe fra IAH til FRA tirsdag kveld-onsdag morgen. Våknet, fikk drikke, sov, våknet, spiste, sov... Minner om vanemønstret til min nesten 6 uker gamle pode og det anbefales! :-)
Boeing_fan
12-11-2010, 20:18
Tittet på seatmapen på 764 i kveld.. Sikkert mange som er glad over å spre seg over flere seter.:lol:
Men skal de ikke ha med seg pax fra i dag og de i morgen da? En 764 er ikke dobbelt så stor som 752, så hvis CO har noenlunde brukbar kabinfaktor på ruten så er det vel ingenting som skulle tilsi mange ledige plasser, men snarere tverrt imot?
Jeg tror SQ777 mente flighten fra EWR til OSL i kveld. Der vil jeg tippe det blir en del ledige seter.
I kveld fra EWR er det kun en vanlig 752 last . Jeg sa " ikveld" . I morgen er den nesten full på seatmapen..;). Dobbel last, men jeg tror nok CO har sendt noen via andre plasser i dag ?? Folk som må avgårde...
I slike situasjoner blir noen booket om til neste dag og noen via andre selskaper. Slik at problemene er nok ryddet i løpet av morgendagen.
Var vist noe problemer med en av dørene som det nevnes. Ble oppdaget ganske sent. Ble forsøkt fikset lokalt, men det var ikke mulig. Endte som ferryflight hjem til base.
Ser i artikkelen at damen mente det var 2 personer som hjalp til. Vel, når jeg gikk hjem litt over kl 1500 satt det 6 personer og hjalp til med ombooking.
Det man da gjerne gjør er at man deler (grovt) i to grupper. De med videreforbindelser og som da man kanskje må jobbe litt mer for å få avgårde raskest mulig. Her brukes gjerne de med full billettkontor kompetanse. Mens passasjerer som kun skal til New York blir booket direkte på neste flight. Så finnes det 100 variasjoner innen dette igjen. Men på denne måten får man hjulpet flest mulig på kortest mulig tid.
S