PDA

View Full Version : Lang ferd fra Frankfurt


VC-10
06-09-2005, 10:09
Søndag skulle jeg hjem fra Frankfurt til Trondheim med gode gamle SK, og det ble en tur med videverdigheter!

- Først så alt veldig greit ut, de var klar til å starte boarding ca kl 1215., da telefonen ringte. Det var en feil på flyet, delen fantes ikke i FRA, den mått komme med neste fly fra CPH som kom om 3 1/2 time. Ny avgang beregnet 1600.

- Vi ble busset ut til flyet mens delen landet, den ble byttet på 10 min, og vi kunne ta av etter en eksepsjonell kjapp taxetur til motsatt ende av flyplassen og direkte take-off.

- I Køben hadde selvfølgelig forbindelsen videre gått for et par timer siden, men jeg ble booket inn på ny, slik at jeg skulle komme fram til TRD kl. 2230.
MEN, da jeg gikk for å sjekke gaten, så jeg at dette flyet ville bli en time forsinket, noe som umuliggjorde å rekke TRD den kvelden.
På ny tilbake til transferdesk og 45 min i kø. Det ble overnatting i Køben og hjemreise mandag morgen.

-Mandag morgen kom, og utenfor hotellvinduet var det TÅKE. Mange forsinkelser på CPH, men vi kom oss avgårde kun 1/2 time for seint (OSL-flyet som skulle gått en time tidligere fløy nesten vinge mot vinge med oss).

-Vel framme på OSL var det 2 timer til neste flight, og dette så bra ut! Go to gate kom opp, damene gjorde klar til ombordstigning, men så ringte telefonen! Flyet var KANSELLERT. Men de kunne fortelle at heldigvis var det plass til alle på neste fly som skulle gå kl. 1510 (underlig det det der at som regel så er det så god plass på neste fly at alle kommer med!?).

Og, under over alle undre, dette flyet dro i rute, og jeg kom meg hjem til TRD etter over et døgn på farten (27 timer). Om ikke det er ny rekord, kan det neimen ikke være langt unna. Kunne vel kommet hjem med tog i løpet av denne tiden, eller rukket fram til Australia med fly!

Jeg er en tålmodig sjel, men strikken begynte å bli strukket, men det var god service og smilende og hjelpsomt personale stort sett over alt, noe som selvfølgelig hjepler godt på.

Hell i uhell gjorde at dette ekstra døgnet medførte en del ekstra godbiter på minnebrikken!

:wow: VC-10

DY
06-09-2005, 12:07
Får satse på at Lufthansa åpner FRA-TRD....slik de gjorde med Stavanger for noen år siden. :)

FBU
06-09-2005, 12:30
Trodde de skulle åpne FRA-BGO, men det ble vel lagt på is?

DY
06-09-2005, 12:35
Ja Bergen har vel vært nemt, men ikke Trondheim. Stavanger-ruten går visst meget godt og en har nå valgt å fly med større fly enn i begynnelsen.

Smart tenkt av Lufthansa.

EB
06-09-2005, 18:11
Puh! Litt av en reise... Slikt kan skje på vei ut - men helst ikke på vei hjem - etter min smak!