PDA

View Full Version : Om SAS og BA sine nattflyginger (splittet fra DY-businessklasse)

SAS-Steward
09-11-2010, 18:29
Det er faktisk en ting jeg kunne sett som en fordel med en LCC biz på langdistanse: på ruter over natten, få servert mat og ryddet opp veldig fort. Dette er en plage hos mange selskap som skal ta det litt for bedagelig og vips er halve natten gått før det er ro i kabinen. En LCC biz hvor man får dette over fort er noe jeg ønsker velkommen. :)

Hvis man bare hadde fått et ferdig brett med en kald middag (men kvalitet og bra mengde, og plast over maten) så hadde det vært like OK som en del av disse såkallte 3-retterne som praktiseres i dag, samt drikke før/etter og kaffe, etc.

Både SAS og Swiss (som jeg har brukt mest i det siste) sliter med med å få ferdig middag før Svartehavet, og det er ganske mye avslappingstid som går bort i tull.

Skremmende tanke, men om DY begynner med BKK/SIN, kan jeg jo risikere å måtte begynne å fly med de. ;)

-A

På alle SAS sine nattflighter kan man be om et lettere måltid ( på business ). Dette blir servert når coctail serveres, og hentes/ryddes så fort man selv ønsker det.
Så fra take off til ryddet bord. ca 45-50 minutter er min erfaring.
Man kan i tillegg bestille grab and go frokost, og kan da sove til setebelte skiltet kommer på 25-30 min. før landing.
Tviler på at det er så mange som kan slå det.

Utflyttet
09-11-2010, 18:41
På alle SAS sine nattflighter kan man be om et lettere måltid ( på business ). Dette blir servert når coctail serveres, og hentes/ryddes så fort man selv ønsker det.
Så fra take off til ryddet bord. ca 45-50 minutter er min erfaring.
Man kan i tillegg bestille grab and go frokost, og kan da sove til setebelte skiltet kommer på 25-30 min. før landing.
Tviler på at det er så mange som kan slå det.

Kjenner til begge deler, men det hjelper ikke på dette med ro i kabinen. Se heller til BA sine flighter til østkysten av USA, der tar man alt på bakken i loungen, ombord er det lights out og mørkt så snart skiltet om setebeltet er av etter avgang.

-A

Stian
09-11-2010, 19:29
Kjenner til begge deler, men det hjelper ikke på dette med ro i kabinen. Se heller til BA sine flighter til østkysten av USA, der tar man alt på bakken i loungen, ombord er det lights out og mørkt så snart skiltet om setebeltet er av etter avgang.

-A
Det er flighter fra østkysten. De har også en "sleeperflight" fra Chicago. Dette såkalte "sleeperservice"-konseptet gjelder bare på flighter etter kl. 19.30, men selv på disse flightene får man tilbud om et lett måltid før lysene slukkes.
Tror populariteten er litt varierende når det gjelder disse flightene, ser på flyertalk at mange prøver å unngå de. Men det er jo greit å ha et valg.

SAS-Steward
09-11-2010, 19:51
Det er flighter fra østkysten. De har også en "sleeperflight" fra Chicago. Dette såkalte "sleeperservice"-konseptet gjelder bare på flighter etter kl. 19.30, men selv på disse flightene får man tilbud om et lett måltid før lysene slukkes.
Tror populariteten er litt varierende når det gjelder disse flightene, ser på flyertalk at mange prøver å unngå de. Men det er jo greit å ha et valg.

Eh nei.
Dette gjelder ALLE nattflighter, fra USA, og fra CPH til Asia. Litt ulikt hva som tilbys som kaldt og raskt alternativ, men det er ALLTID tilgjengelig.
Du kan også få dette på vanlige dagflighter, men da i en litt annen setting, og type mat.

Sleeper servicen har vi på 3 fligther.
Fra ORD, som nevnt, men også til og fra BKK.
Til DXB er det et helt eget kosnept pga av avgangstidende og flytid.

Nå vet ikke jeg hva som sies på flyertalk, men tilbakemeldingene jeg får fra pax på disse kosneptene er ensidig bra.
Folk er fornøyd, og synes det er topp at man selv kan velge.
Men smaken er som baken :-)

Så blir spørsmålet hva kommer DY til å gjøre her, blir spennende å se hvordan de skal gjøre disse tingene.
Mange gode ideer der ute i alle fall.

Utflyttet
09-11-2010, 19:52

Skrivefeil fra min side, dette er selvfølgelig fra østkysten ja. :)

-A

Utflyttet
09-11-2010, 19:53
Eh nei.
Dette gjelder ALLE nattflighter, fra USA, og fra CPH til Asia. Litt ulikt hva som tilbys som kaldt og raskt alternativ, men det er ALLTID tilgjengelig.
Du kan også få dette på vanlige dagflighter, men da i en litt annen setting, og type mat.

Les igjen. Jeg refererte til BA sitt konsept, "Sleeperflights", fra østkysten av USA. Dette er noe helt annet, og gir langt mer tid med ro i kabinen.

-A

Stian
09-11-2010, 19:54
Eh nei.

Sleeper servicen har vi på 3 fligther.
Fra ORD, som nevnt, men også til og fra BKK.
Til DXB er det et helt eget kosnept pga av avgangstidende og flytid.

Nå vet ikke jeg hva som sies på flyertalk, men tilbakemeldingene jeg får fra pax på disse kosneptene er ensidig bra.
Folk er fornøyd, og synes det er topp at man selv kan velge.
Men smaken er som baken :-)

Så blir spørsmålet hva kommer DY til å gjøre her, blir spennende å se hvordan de skal gjøre disse tingene.
Mange gode ideer der ute i alle fall.

Det var BA jeg snakket om ;)

SAS-Steward
09-11-2010, 19:55
Les igjen. Jeg refererte til BA sitt konsept, "Sleeperflights", fra østkysten av USA. Dette er noe helt annet, og gir langt mer tid med ro i kabinen.

-A

My kjempebad.
Beklager.

Litt smal i synet her, vært en lang dag, opp å ned i Europa :-)

God natt fra Bergen.