PDA

View Full Version : Atlantic City/Long Island/Hamptons

SudCaravelle
10-11-2010, 19:27
Er det noen som kjenner til noen av disse forskjellige stedene for en US strandferie i Juni? (Litt på grunn av direkte flighter til EWR).

Er det veldig glorete i Atlantic City? Går det greit med barn hit?

Er Hamptons veldig dyrt? (hotell, spise osv)

Jeg forstår at det er maks 1-2 timer fra EWR med bil.

Takker på forhånd.

Hickok
11-11-2010, 17:05
Atlantic City er langt mindre glorete enn f.eks. Las Vegas. Byen er bygget på stranden, og det er meget gode bademuligheter der. Å ta med barn bør gå veldig fint.

I sentrum av Atlantic City er det er stor Outlet Mall, slik at shoppingmulighetene er gode. Byen er også langt mer spredd ut en Las Vegas, så den får ikke den samme effekten som the Strip, med enormt med folk på små arealer. Jeg har vært der to ganger, og likte meg egentlig ganske så godt, selv om det regnet noe enormt siste gangen jeg var der.

Hamptons aner jeg lite om. Når det gjelder kjøring, så må en regne ca. 2 timer fra EWR og 2,5-3 timer fra LGA, og antakelig omtrent det samme fra JFK.

EDIT: Hvis du planlegger å fly inn, og så ta leiebil videre, så er PHL nærmere enn EWR. Skal være 1-1,5 times kjøring fra PHL.

SQ 777
11-11-2010, 17:15
For mange tiår siden var jeg på badeferie på Fire Island, ikke så langt fra JFK..
Helt topp...

Veldig finkornet sand.. Hvordan husker jeg det ?? Joda, jeg har en rar hobby, samler på sand fra allverdens beacher. Name it, I have it...

De er i reagensglass i stativ som i en lab.... Hadde mange rare ideer i yngre dager ... :colgate:

Men samler fortsatt.. Utrolig store forskjeller fra sort/grønt til nesten helhvitt..

Larsabal
11-11-2010, 20:24
For mange tiår siden var jeg på badeferie på Fire Island, ikke så langt fra JFK..
Helt topp...

Veldig finkornet sand.. Hvordan husker jeg det ?? Joda, jeg har en rar hobby, samler på sand fra allverdens beacher. Name it, I have it...

Jeg har ikke selv besøkt Fire Island, men noen amerikanske venner av meg med barn som bor i Brooklyn lovpriser stedet. Sånn for å støtte opp om forslaget ditt.

Strandsandsamler! Nå har jeg hørt det også, utrolig artig hobby med mange fine bivirkninger iom man må reise til mange fine steder for å legge til samlingen :) Har du fra Grace Bay Beach på Turks & Caicos? Det er den fineste sanden jeg har satt mine tær i, førsteinntrykket mitt var "wtf, er det melis!?"

SQ 777
11-11-2010, 20:30
Nei, den har jeg ikke, men omtrent 100 andre ;)

Larsabal
11-11-2010, 21:11
Da har du et nytt mål for å utvide samlingen!

Jeg må riktignok ta et forbehold om at du blir like imponert over sanden og stranden som meg. Jeg er overhodet ikke like bereist innen strender som det du tydeligvis er. Det skal sies at Grace Bay Beach for ett eller to år siden ble kåret til "Karibiens beste strand" i World Travel Awards, hva det evt er verdt.

Fly til PLS, ca 1:20 fra MIA noen ganger pr dag i tillegg til noen andre sydøstlige utgangspunkt i USA. Mener det er daglig direkte fra JFK også og en ukentlig fra LHR. God tur! :-D

Tommy777
12-11-2010, 06:12
Atlantic City er et gamblingshoel, en cheesy utgave av Las Vegas. Ikke ta familien med dit.

Hamptons er ett flott sted og man finner lett rimelige overnattingspriser. Southampton har flere Bed and Breakfast, har bodd der ett par ganger. Flott atmosfaere, mange gode restauranter. Mye artig aa kikke paa rundt om. Flere gode vingaarder i omraadet bl.a.

At det tar en til to timer fra Newark stemmer nok ikke. Du maa kjoere igjennom Manhattan, ta midtown tunnel og deretter LIE (Long Island Expressway). Er man mer enn to i bilen, kan man ta carpool lane paa LIE og sparer da mye, men regn med 3 timer fra Newark til Southampton.

Chriscross
12-11-2010, 16:03
Atlantic City er et gamblingshoel, en cheesy utgave av Las Vegas. Ikke ta familien med dit.

At det tar en til to timer fra Newark stemmer nok ikke. Du maa kjoere igjennom Manhattan, ta midtown tunnel og deretter LIE (Long Island Expressway). Er man mer enn to i bilen, kan man ta carpool lane paa LIE og sparer da mye, men regn med 3 timer fra Newark til Southampton.

Så JFK er bedre ankomstflyplass i dette tilfellet??

fjasebase
12-11-2010, 18:45
Long Beach på Long Island har milevis med kjempefine strender

Chriscross
22-05-2011, 10:53
Trekker opp igjen denne. Noen forslag til "strandhoteller" ikke altfor langt fra JFK/EWR? Hva søker jeg etter (byer) på expedia, hotwire etc for å finne noe fint?

Hickok
22-05-2011, 11:04
Hele Atlantic City er jo en eneste stor strand, da.

Tommy777
22-05-2011, 13:18
Så JFK er bedre ankomstflyplass i dette tilfellet??

Ja. Naar det gjelder hoteller i New Jersey som ligger paa en strand, aner jeg ikke, har kun vaert i Atlantic City en gang og jeg likte meg slett ikke der. Tror ikke jeg kommer til aa ta turen til Jersey Shores heller, men noen liker seg sikkert der.

Liker Hampton og spesielt Southampton evt. Hampton Bays. Det er litt over timen til Hampton Bay, litt under halvannen til Southampton fra JFK.

LN-BLO
22-05-2011, 17:33
Jeg ser SQ 777 har nevnt Fire Island tidligere i tråden (i November). SQ 777 sier det er noen tiår siden så jeg vet ikke hvordan ting var den gangen. Så vidt meg bekjent er Fire Island ett yndet utfartssted for "partyparty" blant velstående homofile i NYC. Bemerker meg at trådstarter reiser med barn. Misforstå meg riktig, jeg er ingen homofob og har ikke som formål å råde noen som helst fra å reise til steder som frekventeres av homofile. Fire Island er sikkert vel verdt ett besøk for å ta en nærmere titt på ett meget fargerikt miljø, men kanskje ikke en innertier om man reiser med barn?

PS: Godt mulig Sudcaravelle allerede har gjennomført denne reisen siden det er en stund siden trådsart...

JoeW
22-05-2011, 18:27
Jeg ser SQ 777 har nevnt Fire Island tidligere i tråden (i November). SQ 777 sier det er noen tiår siden så jeg vet ikke hvordan ting var den gangen. Så vidt meg bekjent er Fire Island ett yndet utfartssted for "partyparty" blant velstående homofile i NYC. Bemerker meg at trådstarter reiser med barn. Misforstå meg riktig, jeg er ingen homofob og har ikke som formål å råde noen som helst fra å reise til steder som frekventeres av homofile. Fire Island er sikkert vel verdt ett besøk for å ta en nærmere titt på ett meget fargerikt miljø, men kanskje ikke en innertier om man reiser med barn?

PS: Godt mulig Sudcaravelle allerede har gjennomført denne reisen siden det er en stund siden trådsart...

Nå er det vel i hovedsak Cherry Grove and The Pines som er "gay" på Fire Island, de andre communitiene på øyen er vel ikke utpreget gay... (Og når man snakker om Fire Island i en gay setting er det i stor grad synonymt med ovenstående steder PÅ Fire Island). Vil tro de andre stedene på øyen er mer barnevennlig hvis man bekymrer seg for gay parties.

SudCaravelle
22-05-2011, 19:39

Jeg har ennå ikke reist. Drar i Juli, men ender opp blant annet en snau uke i Jersey City hos disse norske gutta: http://www.nyc-jc.com/ (70 Greene). Rapport følger.

Vi klarte ikke la Florida være så vi begynner med to uker der :)

LN-BLO
22-05-2011, 19:43
Nå er det vel i hovedsak Cherry Grove and The Pines som er "gay" på Fire Island, de andre communitiene på øyen er vel ikke utpreget gay... (Og når man snakker om Fire Island i en gay setting er det i stor grad synonymt med ovenstående steder PÅ Fire Island). Vil tro de andre stedene på øyen er mer barnevennlig hvis man bekymrer seg for gay parties.

ja det er jo en stor (les tynn og lang) øy så mulighetene og tilbudet er nok variert. Har ikke vært der selv så inngående kunnskap om øya har jeg ikke...