PDA

View Full Version : Norwegian får "businessclass"

PhilipNH
09-11-2010, 13:36
Norwegians nye Dreamlinere vil få en slags form for businessclass.
Nå går vel Norwegian bare mer og mer fra LCC-konseptet.

http://e24.no/boers-og-finans/article3895416.ece

Mchansern
09-11-2010, 13:44
Air Asia X kjører samme konsept på langdistanse.

PhilipNH
09-11-2010, 14:15
Lurer på hvordan dette businessclass-konseptet til Norwegian blir.

LN-MOW
09-11-2010, 14:18
Kjos har jo sagt det hele tiden, saa dette kan vel knapt kalles en nyhet. Noe nytt er det ikke - People Express hadde ogsa en premium kabin .. Og Virgin, som startet som lavprisselskap, hadde et svaert offensivt premium produkt.

jefi99
09-11-2010, 15:17
Og Virgin, som startet som lavprisselskap, hadde et svaert offensivt premium produkt.

Glæder mig til at se Kjos' Clubhouse på OSL :D

Stian
09-11-2010, 16:20
Noen må jo finansiere billigbillettene til kjipingene som betaler 1500 eller hva det nå var de billigste billettene skulle koste..;)
Håper det blir en "ordentlig" bizklasse, ikke bare litt bedre benplass eller noe slikt som endel charterselskaper har.

RWY 24
09-11-2010, 17:26
Hvis jeg husker riktig, har Kjosern sagt i et par tidligere intervjuer at den ene klassen skal ha flate seter.

Brandal
09-11-2010, 17:34
Får de flate seter har de jo et fortrinn i konkuranse med SAS som har noen helt forferdelige seter i business. Spørs om ikke SAS blir nødt til å installere noe nytt og bedre i tilfelle.

ILS2
09-11-2010, 17:44
Får de flate seter har de jo et fortrinn i konkuranse med SAS som har noen helt forferdelige seter i business. Spørs om ikke SAS blir nødt til å installere noe nytt og bedre i tilfelle.
For ikke å snakke om et skikkelig AVOD-system. SAS er blant de verste i klassen når det kommer til utvalg.

Utflyttet
09-11-2010, 18:23
Det er faktisk en ting jeg kunne sett som en fordel med en LCC biz på langdistanse: på ruter over natten, få servert mat og ryddet opp veldig fort. Dette er en plage hos mange selskap som skal ta det litt for bedagelig og vips er halve natten gått før det er ro i kabinen. En LCC biz hvor man får dette over fort er noe jeg ønsker velkommen. :)

Hvis man bare hadde fått et ferdig brett med en kald middag (men kvalitet og bra mengde, og plast over maten) så hadde det vært like OK som en del av disse såkallte 3-retterne som praktiseres i dag, samt drikke før/etter og kaffe, etc.

Både SAS og Swiss (som jeg har brukt mest i det siste) sliter med med å få ferdig middag før Svartehavet, og det er ganske mye avslappingstid som går bort i tull.

Skremmende tanke, men om DY begynner med BKK/SIN, kan jeg jo risikere å måtte begynne å fly med de. ;)

-A