View Full Version : God tirsdagsmorgen
God tirsdagsmorgen fra Ring 3 bound for OSL. Ut ned rød-nesene i dag, så får Kjos noen kroner han kan kjøpe nye fly for. Termometeret her hos transportøren viser minus tre rader, og det begynner å lysne i øst.
Ha en fin dag!
sirpjalle
09-11-2010, 06:58
God morgen fra Forus!
Da var man i gang med atter en ny og travel dag. Usikker på hva dagen vil bringe, men det jeg vet er at dagen ikke kommer til å bli som planlagt.
Vel, da får man skumlese forum og få i seg noe kaffe før man bretter opp armene og setter i gang!
Ha en fin dag forumister! :)
God morgen fra Tananger
Her er det snart minus grader som blir standarden. Termometeret mitt viste 0,8 grader, mens ATIS sa minus 0. Kanskje på tide å finne frem ullundertøyet...
Her blir det i hvert fall jobbing frem til jeg skal hjem :p
Ha en fin dag forumister :)
God morgon frå Trondheim!
Kaldt og godt. Klar på kontoret, og det skal bli varmt her inne -ein applikasjon har slutta å virke av ukjent årsak. Med andre ord på leit etter feil :rolleyes:
Ha ein fin dag alle saman!
ENGM 911
09-11-2010, 07:19
Iskaldt i Oslo. Kaffen er på full fart innabords. I dag skal det handles stort på Maxbo og Byggmakker. Soverom nr 1 blir ferdig i dag og det gyves løs på soverom 2 i morgen. Ja, det ser ut som jeg blir ferdig til jul. Ha en strålende dag.
God morgen...behøver jeg nevne at jeg har jet-lag? Uansett: arbeidet kaller og spørsmålet er hvor full innboksen er?
.....og borte i vest sitter en foran peisen med et godt glass roedvin etter en dag med utendoers husmaling...25% ferdig i loepet dagen...med forsatt godvaer boer vi bli ferdige denne uken....med 95% av flytrafikken over vaar lille oey bestaaende av 787 og 747-8 saa kan jeg fastsall at vi ser mere fly enn vi hoerer.....
Godmorgen fra et koldt Malmø. Bilen skal afleveret på værksted om et øjeblik og mon ikke de lige så godt kan skifte til vinterdæk også.
Ellers er der kun 5 dage til afrejse mod NYC og CUN. Bliver skønt at komme væk fra kulden og ikke mindst fint at prøve CO på C for første gang (forhåbenligt er der stadig plads)
Speedbird
09-11-2010, 07:42
God tirsdag morning fra Bergen!
Herlig med minus fem grader på vei til jobb i dag - isen på innsiden av ruten var ikke borte, selv når jeg parkerte bilen her på Kokstad.
Uansett bedre enn null-føre.
Ettermiddagen går nok med til overtid som vanlig. :)
Ha en trivelig dag folkens!
Morn morn forumister!
Her våkner vi dessverre opp syk igjen, så dagen skal tilbringes hjemme.
Været er bra, men tilskyende. Altså ingen bra dag her :(
Ha en fin dag alle sammen!
G'morgen fra Alpharetta. Her males det ogsaa, eller rettere sagt beises. Terassen faar seg en omgang siden jeg har et par fridager. Rekkverk og stolper ble tatt i gaar resten tas i dag.
6 pluss akkutat naa, men behagelige 25 er innen rekkevidde. Naa skal guttungen paa nullte-time, deretter blir det en tur paa gymmen og litt CoreMOW.
God morgen fra Aruba Noord. Her ser det ut til å bli litt sol mellom regnskyllene i dag, fint det. :) Ser ut til at det bare er å forberede seg på skiftende vær hele turen. På stranden i går var det opprydning med traktor og lastebil av mengder med tang og tare og annen gjørme som var slått inn de siste dagene, så kanskje det blir litt strandliv også om noen dager? Tiden vil vise.
Ha en flott tirsdag hvor enn man befinner seg.
God ettermiddag fra Sandefjord.
Vært en tur til Oslo og Bekkelaget for å se hvordan dritten til Oslofolket blir behandlet. Innen vi kom tilbake til Sandefjord igjen hadde det begynt og snø, så nå er det garantert surt ute, i tillegg til at veiene var meget glatte til tider!
Trenger mye overtalelse om jeg skal bevege meg ut døra igjen idag.
God ettermiddag fra Sandvika,
Her er en lang dag ferdig . Startet ut fra Tananger i morgentimen hvor som BSSW sier frysepunktet var inntrått , minus en grad.
Klart og fint over fjellet med SK4002 og Erling Skjalgsson i morges.
En liten tur "hjemom" før kursen settes tilbake over fjellet med SK4047.
Ha en fortsatt god dag.
Bizflyer
09-11-2010, 18:38
God aften fra Restaurant "Den Gule Måke"!
Dagen i dag har i sin helhet vært tilbragt ombord i et skip som lå ved kai. Like greit det enn å stampe seg i 6 meter bølger i Skagerak. Håper det løyer til i morgen!
Nå er det et lite matstopp i påvente av at opphavets fly fra Kypros skal lande en drøy halvtime forsinket. Sitter å følger det på flightradar24. De er over Swinojuice (eller hvordan det nå skrives) i skrivende øyeblikk. Så da skal det vel holde hardt med en time opp til KRS. Men jeg innbiller meg at flightradaren har en smule forsinkelse i visningen?
Ellers gleder jeg meg til å komme meg hjem på sofaen!
Fortsatt god aften!
BF:cool2
Har hatt hjemmekontor i dag og jobbet med testing og rapportering. Ikke spesielt morsomt arbeid, men jeg benyttet muligheten til å samtidig fyre opp bryggeriet. Nå er 2o liter nybrygget Flyprat-IPA på veg over i gjæringskaret.
Nå er 2o liter nybrygget Flyprat-IPA på veg over i gjæringskaret.
Høres godt ut, selv ble det to liter hveteøl fra shoppingsenteret på Romerike i ettermiddag.
Gikk i skarp rute til Øst-Europa i dag, men så dro det seg litt til værmessig og endte med borti 1.5t forsinkelse hjem (nei, det hadde ikke hjulpet å fly SAS....). Men det så ut til å bli ganske brukbart skiføre på flyplassen i løpet av noen timer. Rundt 50% belegg bortover (738) med 95% belegg hjem (733). Ryanair var forøvrig innom ARN en tur på morgenkvisten, så ut som Bergamo-flighten hadde havnet der.
Bizflyer
09-11-2010, 20:57
Nå er 2o liter nybrygget Flyprat-IPA på veg over i gjæringskaret.
Er det badekaret som brukes her?:lol:
BF:drink
Jaja, man har jo kommet seg litt på vei når man sitter og ser på flyhavarikommisjonen kvelden før jeg skal ut og fly... Men jeg stoler meget godt på morgendagens pilot, så det er ikke noe å være bekymret for har jeg bestemt i samarbeid med mine nevroner og transmittorstoffer :colgate: :lol:
Boeing_fan
09-11-2010, 23:21
Jaja, man har jo kommet seg litt på vei når man sitter og ser på flyhavarikommisjonen kvelden før jeg skal ut og fly... Men jeg stoler meget godt på morgendagens pilot, så det er ikke noe å være bekymret for har jeg bestemt i samarbeid med mine nevroner og transmittorstoffer :colgate: :lol:
Håper ikke du skal fly A320 da :colgate:
Ingen A320'er som flyr ut av TOS nei :p Er et par hakk mindre det jeg skal ut med...
Høres godt ut, selv ble det to liter hveteøl fra shoppingsenteret på Romerike i ettermiddag.
Gikk i skarp rute til Øst-Europa i dag, men så dro det seg litt til værmessig og endte med borti 1.5t forsinkelse hjem (nei, det hadde ikke hjulpet å fly SAS....). Men det så ut til å bli ganske brukbart skiføre på flyplassen i løpet av noen timer.
Det hadde du rett i! Min avgang med SK4051 ble 1 time forsinket av samme grunn. Maskinen(LN-RRY) gikk ARN-BRU-OSL og kom sent inn til OSL og ble seint ut til SVG.
Det ble en lang dag til slutt , 18timer!
Verre var det med de som skulle med siste flighten over fjellet. Her ble avgangen kansellert fordi maskinen sto stuck på ARN i snøkavet.
Snøkav ble det på OSL også med påfølgende avisning inne vi kom avgårde.