View Full Version : Søker diverse info om disse storbyene...:
Blir klassetur etter jul, og siden jeg er med på å organisere denne turen, så hadde det vært fint med litt innspill fra dere, for jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynne å lete. Men vi har ihvertfall kommet frem til at det enten blir tur til Roma, Barcelona eller London. Rammene er: Vi må besøke severdigheter, OG ihvertfall så må noen av disse være medierelatert (altså noe innen TV, radio, avis, internett osv, dere skjønner tingen...) Har funnet ut at det ligger en stor avis-bedrift i Barcelona, men det er det eneste jeg har funnet ut. Vet liksom ikke helt hva jeg skal søke etter heller. Noen av dere som har noen ideer, eller har tips til ting som er verdt å få med seg, som kan være av interesse for en Medie-klasse? Kan også være medie-høyskoler, museer osv. Vi reiser sannsynligvis med Kilroy, noen erfaringer?
På forhånd takk!
Jeg har ikke helt klart for meg hva dere egentlig er ute etter, men når det gjelder London så burde det være flust med mediebedrifter dere kan besøke (f.eks. The Independent, The Times, Mirror Group osv. som vel alle har sine hovedkvarterer i London). BBC er kanskje også en mulighet.
Når det gjelder utdanningsinstitusjoner så er det nok ikke vanskelig å finne noen som driver med noe som er mediaorientert. LSE (http://www.lse.ac.uk) har f.eks. utdanning i media og kommunikasjon, men det gjelder også for et titalls andre institusjoner der. Søk i Google etter informasjon om media studies e.l. og London.
Severdigheter generelt sett er det ikke vanskelig å finne i London.
Hei,
Et moment hvis dere har tenkt å besøke bedrifter og få en omvisning,
det er lite sannsynlig at spanske/italienske mediebedrifter kan gjøre det på engelsk.
London er alltids verdt et besøk, forsøk å kontakte noen av avisene og se om de kan ta dere i mot
- hvis man er fra utlandet tar det ofte ekstra tid med klarering.
http://www.journalismnet.com/papers/london.htm
Et besøk til Londons Science Museum vil gi dere muligheten til å se det første sendeutstyret og datamaskinenes barndon.
Eders
Knut Erik
The Ticketor
05-09-2005, 12:11
Skal du til London, så er jo MOMI en selvfølge. Museum of the Moving Image.
Takk for svar! Blir mest sannsynlig Roma, da har vi en rekke historiske severdigheter, pluss en del andre ting også, vi pratet med den italienske ambassaden idag, og de hjalp oss også:) Men hvis dere har noen flere tips, så kom med dem! :)