View Full Version : Hvorfor så mange "Sticky" poster
Hvorfor legger dere administratorer så mange Sticky poster ? Dere burde båndlegge dere selv litt og ha max 1 eller 2 ! Nå må man jo scrolle halve siden før man kommer til noe av interesse ... :(
Kan si meg enig der ja... Holder med en eller to, MAKS tre...
Meeen, på den annen side bryr det meg egentlig ikke så veldig. :cool2
Enig, Farmer. Sticky er en uting.
Ajaj, dette er vel et tegn på at de fleste av forumets medlemmer er av den utålmodige yngre garde, oppflasket på web & mobil.
De av oss som vokste opp på 60-tallet der foreldre styrte bruken av telefonen i huset (kun de heldigste ungdommer hadde platespiller) synes det er luksuriøst å plages av å måtte scrolle ned etpar hakk for å komme til det "interessante". Sticky-ene er jo satt der av moderatorer som mener det er viktig...
Interessant fenomen. Vi som var unge dengang og måtte tilpasse oss den tids virkelighet (take it, as you cannot leave it!) har liten forståelse: Tenk dersom "noen" skulle klare å lamme www og vi ble satt tilbake til "steinalderen".
Bare en tanke...
Kan ikke si at Sticky-postene har irritert meg så veldig mye. Et forslag for de som sliter litt med dette kan kanskje være å kjøpe en skjerm med noe større oppløsning.....;)
Jeg synes kanskje også at posten om "møtet" i avd. nord. gjerne kunne stått til vi hadde hatt møtet (selv om det tok litt lang tid for å bli enige om dato...), men ....
Synes også det er irriterende med opptil 5-6sticky....noe jeg tidligere har tatt opp, men møtte svært liten støtte av andre forumdeltakere.....
Artig å se at folk tydeligvis kan endre seg
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=3020
:)
Originally posted by ANX
Interessant fenomen. Vi som var unge dengang og måtte tilpasse oss den tids virkelighet (take it, as you cannot leave it!) har liten forståelse: Tenk dersom "noen" skulle klare å lamme www og vi ble satt tilbake til "steinalderen".
Bare en tanke...
Og hvis de tok mobiltelefonen samtidig, tenk så stille det ville blitt.
:lol
Akkurat som huset ble ryddet og shinet i går - så er det godt at det ble ryddet her på forumet... Takk til Farmer som satte ord på det...:spin:
Ja det var på tide :)
Støtter Farmer i dette. Jeg mener sticky blir brukt alt for ofte.
Å ha en posting om som forumdeltakernes alder som sticky synes jeg ikke er så seriøst. Med alle de svarene en vil få så vil jo den posting ligge høyt på forumet uansett.
en annen ting jeg har erindre er at det en gang i tiden kom litt kritikk mot at airpics-forumet hadde så mange underforum.. men nå har dette forumet fått 10 delforum (inkl scanair-forumet), men da er vel kritikken mot airpics-forumet (airpics har forresten 11 delforum) glemt da :)
Superhai
04-09-2005, 12:27
Jeg vil bare kritisere dere som kommer fram med kammen igjen. Fordi noen har sagt at sånn synes jeg er galt eller dumt, er det ikke sikkert alle er enige eller ser det som et problem. :up:
Originally posted by Superhai
Jeg vil bare kritisere dere som kommer fram med kammen igjen. Fordi noen har sagt at sånn synes jeg er galt eller dumt, er det ikke sikkert alle er enige eller ser det som et problem. :up:
Er ingen som har påstått det heller da.;)
Forstår egentlig ikke helt hva du tenker på, men oppfatter det som om at en ikke bør si sin mening siden det kan være andre som ikke er enig med deg.
Blitt kjedelig her da....
Originally posted by DY
Forstår egentlig ikke helt hva du tenker på, men oppfatter det som om at en ikke bør si sin mening siden det kan være andre som ikke er enig med deg.
Jeg leser Superhai dithen at man kanskje ikke skal være riktig så kjapp å respondere på enkeltes utsagn - f.eks. fjerne "Sticky" fordi en eller to mener det er uheldig - men jeg kan selvsagt misforstå.
"Kammen" det refereres til er vel koblet til generalisering basert på snevert observasjonsgrunnlag, eller....?
Originally posted by TOS
Originally posted by DY
Jeg leser Superhai dithen at man kanskje ikke skal være riktig så kjapp å respondere på enkeltes utsagn - f.eks. fjerne "Sticky" fordi en eller to mener det er uheldig - men jeg kan selvsagt misforstå.
"Kammen" det refereres til er vel koblet til generalisering basert på snevert observasjonsgrunnlag, eller....?
OK...tror jeg forstår nå...
Oppfatter ikke moderatorene slik heller....da jeg reagerte på at det var 5 sticky på forumet for ca 8 mnd siden fikk jeg lite positiv respons for mitt forslag om å redusere antall sticky og det ble heller ikke gjort av moderatorene. Jeg stilte spørsmålet om det var noen kriterier for at postingen skulle bli sticky, men fikk ikke noe svar. Regner derfor med at det ehel går på skjønn...noe som ikke trenger å være galt. Men en skal være klar over at forumet signaliserer hva som er viktig med sticky...og av og til synes jeg det blir litt mange "hvor gammel er dere"..."hvor skal vi treffes"...etc. Sier IKKE at man IKKE skal poste slike postinger.......bare sånn for ordens skyld...før jeg får ørten mot-postinger nå.
Synes 2 sticky er greit, men ikke flere enn 3. ;)
Hva med å lage et eget delforum med bare sticky? Det tror jeg ville løst mange problemer. Helt sikkert.
Slenger meg på her!
Støtter Farmer i denne saken! Et par tre kan man leve med... men når snart halve siden er sticky så blir det for mye... uansett alder og skjermstørrelse... :thumbup :smokin
Og her kan man gjerne fjerne en til unødvendig fastspikret post.... :smokin :thumbup :mol
Jeez ... mer enn fire-fem sticky har det vel aldri vaert - og selv det er sjeldent.
Pls husk en ting: Forumet fyller en ikke uviktig sosial funksjon, og et par sticky-poster naar folk vil moetes faar man taale. Noen ganger vil er det stevnekollisjon .. slik er det bare.
Er du ikke interessert? Bla forbi!!