PDA

View Full Version : BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

Stian
03-11-2010, 20:41
Interessante uttalser fra Mr. Walsh...
“Not all of these airlines would be attractive to us. Some of them would make sense in a BA context some would make sense in an IAG [the holding company for the merged BA and Iberia] context.”

http://biz.yahoo.com/ic/news/770.html

Klikk på "Walsh picks out five rivals 'in play'"

TOS
03-11-2010, 21:03
Nå er det mulig at jeg ikke er helt oppdatert, men Walsh sier at de er interesserte i BMI pga landing slots på LHR. Jeg ville vel trodd at konkurransemyndighetene villle vært noe restriktive med å tillate BA å bli mer dominerende på LHR.

Sett i konkurransesammenheng i Skandinavia ville kanskje også et oppkjøp fra BA vært bedre enn oppkjøp av LH.

EB
04-11-2010, 18:35
Morsomt at SAS er ettertraktet - igjen!

LN-AFG
04-11-2010, 20:03
SAS er jo også nr. 4 på slots på LHR, etter BA, Bmi og LH, så det er vel sannsynlig at det frister BA en del.

TOS
04-11-2010, 20:53
SAS er jo også nr. 4 på slots på LHR, etter BA, Bmi og LH, så det er vel sannsynlig at det frister BA en del.

...men får BA lov til å ha flere slots? Nå er det selvsagt andre flyplasser i London, men LHR er jo den kanskje mest sentrale (bortsett fra LCY som jeg vurderer som en nisjeflyplass), så jeg synes vel det høres litt tvilsomt ut at konkurransemyndighetene skal tillatte en større konsentrasjon av slots på BAs hender.