PDA

View Full Version : Når blir bmi malt i LH farger ??

SQ 777
03-11-2010, 11:19
Vel, jeg vil ikke påstå at dette kommer snart, men en kan jo lure etter hva jeg så på sist fredag...:colgate:^_^

Var i London sist helg med LH via HAM. HAM-LHR gikk med en BD A319.. MEN inni var det LH seter, mørkegrå med LH logo på armlenene og hodestøtten.

Inflight mag var LH sitt, og det engelske crew , både cabin og kaptein, hadde tydligvis gått "tysk kurs" og ønsket velkommen først på fin tysk så engelsk.

Serveringsvogna var LH sin og hadde kun LH "produkter...

Og etter landing takket de for at du fløy Lufthansa ( ikke et ord nevnt om bmi )...

EB
03-11-2010, 12:02
Bmi har vel ikke det sterkeste varemerket utenfor UK - så et Lufthansa UK kunne jo være et alternativ. Ruten du fløy var kanskje en rute de samarbeider tettere på?

Turtle
03-11-2010, 12:11
Vet ikke hva arrangementet er, men på Heathrow har jeg sett og hørt flere BMI fly som har flydd med Lufthansa kallesignal i hele sommer.

SQ 777
03-11-2010, 13:15
Har selv hatt de samme tankene som EB. Kan jo bli første LH utenfor Tyskland... ?

LN-MOW
03-11-2010, 13:36
Andre .. du har allerede LH Italia.

FlightDeck
03-11-2010, 14:27
Var i London sist helg med LH via HAM. HAM-LHR gikk med en BD A319.. MEN inni var det LH seter, mørkegrå med LH logo på armlenene og hodestøtten. Inflight mag var LH sitt, og det engelske crew , både cabin og kaptein, hadde tydligvis gått "tysk kurs" og ønsket velkommen først på fin tysk så engelsk. Serveringsvogna var LH sin og hadde kun LH "produkter... Og etter landing takket de for at du fløy Lufthansa ( ikke et ord nevnt om bmi )...

bmi flyr ikke London-Hamburg - dette er en Lufthansa-rute, men bmi har begynt å operere noen ruter på vegne av Lufthansa - både på wet- og dry-lease-basis. Et eksempel er London-Dresden. London-Hamburg går en gang daglig med bmi-materiell.

bmi har ellers delvis gått tilbake til sitt gamle navn og omtaler seg nå som bmi British Midland International og bmi British Midland Regional. Lufthansa ønsker tydeligvis at selskapet skal ha en sterkere britisk profil.

Skal bli interessant å se hva Lufthansa gjør videre - de vil åpenbart posisjonere seg på Heathrow. Spørsmålet er om de er mest tjent med å gjøre det gjennom et Lufthansa UK eller British Midland.

BU662
03-11-2010, 15:51
BMI blir ikke malt om med det første.

Det går rett og slett ikke fordi det finnes seg en del avtaler med de tyske ansatte som forbyr slik en sak. Bakgrunnen er frykt for out-sourcing. Problemet kom opp tidligere alrede to ganger (LHI og LH Regional) før.

FlightDeck
03-11-2010, 16:05
BMI blir ikke malt om med det første.

Det går rett og slett ikke fordi det finnes seg en del avtaler med de tyske ansatte som forbyr slik en sak. Bakgrunnen er frykt for out-sourcing. Problemet kom opp tidligere alrede to ganger (LHI og LH Regional) før.

Nettopp. Det enkleste for Lufthansa er å beholde alle brands og heller standardisere innholdet, flyflåten og organisasjonen på tvers av merkevarene.

jb1
03-11-2010, 16:46
Jeg vil gjette paa at Diamond Club forsvinner inn i Miles & More. Dessverre.

LN-AFG
03-11-2010, 17:16
Det er vel alt vedtatt at Diamond Club forsvinner. http://www.flyertalk.com/forum/bmi-diamond-club/1100408-prock-schauer-roadmap-integration-diamond-club-m-m-agreed.html

Blubird
03-11-2010, 18:52
Det enkleste for Lufthansa er å beholde alle brands og heller standardisere innholdet, (...) på tvers av merkevarene.

Enklere sagt enn gjort. Lufthansas innhold = det kunden forbinder med Lufthansa, inkludert følelser. Man kan ikke uten videre overføre disse til bmi, Brussels, Austrian eller SWISS, selv om sistnevnte nok står vesentlig nærmere i attributter.

jb1
03-11-2010, 20:10
Det er vel alt vedtatt at Diamond Club forsvinner. http://www.flyertalk.com/forum/bmi-diamond-club/1100408-prock-schauer-roadmap-integration-diamond-club-m-m-agreed.html

Takk for info. Jeg er medlem av Diamond Club og har noen faa poeng der, som stammer fra et par flyvninger p.g.a, EBs latterlig lave opptjening paa mange oekonomibilletter. Men jeg fant etterhvert ut at Onepass passet meg bedre. Jeg har ogsaa Miles & More som jeg bruker til aa samle poeng paa flyvninger hvor jeg ikke kan faa dette med Onepass (tidligere gjaldt dette for Eurobonus). Aldri saa galt at det ikke er godt for noe, mine Diamond Club poeng kan naa "konsolideres" med M&M poeng.

L-1011
03-11-2010, 21:02
När jag flög Germanwings A319 ARN-CGN år 2005 så var det en Lufthansa kärra. Germanwings dekaler satt på flyg kroppen men inredning var LHs vanliga.
Jag tror BMI som brandname kommer finnas kvar under överskådlig framtid.