PDA

View Full Version : Oppgradring BA

Chriscross
03-11-2010, 07:33
Noen som vet om BA ofte åpner opp flere seter for oppgradering en uke før utreise? Vurdere en tur til BOS i CW, men skulle gjerne oppgradert til F. Trives så godt i Concorde room.:colgate:

Fnate
03-11-2010, 08:37
Du har sikkert sjekket siden du spør som du gjør, men du har prøvd "book &upgrade" funksjonen for å finne datoer med ledig F award?

Chriscross
03-11-2010, 12:02
Ja, har skjekket, og de er faktisk ledig for oppgradering på den siste avgangen. Imidlertid koster CW 2000 kr mer enn den gjør på 16.15 avgangen.

Hvordan får jeg forresten oppgradert en WT billett til CW, og ikke bare WT+. Det står i reglene at det er lov, men når jeg bruker book and upgrade går jeg bare opp Wt+ som oppgraederingsalternativ.

En annen ting: I februar fikk jeg tier points for first class når jeg MFUet fra CW, men regner med at dette var en feil? En får poeng for opprinnelig klasse, gjør en ikke?

Fnate
03-11-2010, 12:37
Rektig rektig.

1) Jeg trodde bestemt ikke det var mulig å oppgradere mer enn 1 klasse hos BA jeg. Så det syntes jeg nesten hørtes ut som en "typo".

2) Det var nok også litt flaks. Man får poeng for opprinnelig klasse på MFU

Lykke til med First. Synes det er fantastisk bra. Og har du flaks får du New First også.

Brandal
03-11-2010, 16:59
Det er definitivt ikke mulig å oppgradere fra WT til CW. Man kan kun oppgradere fra en klasse til neste. Dette står ganske så tydelig i reglene.